westhoekje
door westhoekje Jul 6, 2013 om 11:13
Auto & vervoer

Zonnepanelen

Had besloten zonnepanelen te laten plaatsen.
Dus goed omkijken naar wat de mogelijkheden zijn.
Subsidie: Had ergens gelezen dat de provincie Friesland 90 miljoen ter beschikking stelde voor het particuliere segment.

Bij navraag bleek dat dit volgens de woordvoerster onbekend te zijn.
Nu doet blijken dat deze 90 miljoen alleen ter beschikking wordt gesteld indien men medewerker is van deze provincie.

Vervolgens gehoord: Als men energie opwekt, worden de baten daarvan bij uw in komen opgeteld.
Wat er tot zou leiden, dat men meer belasting gaat betalen.

En nu heb ik het enkel en alleen over wat de panelen bij u voor thuisgebruik opwekt.
Dus niet over datgene wat u zelf niet gebruikt.

Vader sprak vroeger: Voor niets gaat de zon op.
Daar hebben ze in den Haag dus iets op gevonden

731 7 Rapporteer

chris74
door chris74 - Jul 6, 2013 om 21:54
564 Antwoorden / 44 Vragen

Dit heeft niet met aanschaf van een auto te maken. En een discussie ook niet echt is meer een statement.

fe
door festinger - Jul 7, 2013 om 02:47
410 Antwoorden / 18 Vragen

Zonnepanelen is de nieuwe bubbel. Geld maken is belangrijker dan ..... alles. Het beloofde rendement haal je nooit. Maar iedereen die vragen stelt kan die alleen stellen hier dankzij deze bubbel. Wat ik bedoel en wil zeggen is dat iedereen hier kan zeggen wat ie wil alleen maar door gekte. Heb een perfect dak voor zonnepanelen, maar de wereld is bizar. Lever ik stroom terug dan krijg ik 1/3 van het tarief als ik stroom afneem.Bizar.

westhoekje
door westhoekje - Jul 7, 2013 om 07:14
54 Antwoorden / 19 Vragen

Vervolg: Indien u de order bevestiging binnen heeft kunt u subsidie aanvragen via DIGID.
De max hoogte van dit bedrag is euro 650.

Deze subsidie wordt als volgt berekend: 15% van enkel de materiaalkosten. Voor alle duidelijkheid dit slaat dus niet op de loonkosten.

Men heeft echter wel besloten om starters een goedkope lening te verschaffen indien men overgaat tot isolatie of zonnepanelen te laten plaatsen.
Dit werkt als volgt: de eerste twee jaar betaalt u enkel rente (2,4%) om daarna het bedrag in de periode van 10 tot 15 jaar af te lossen.

Uiteraard (hoe kan het ook anders) zijn hier bepaalde voorwaarden aan verbonden.

De W.O.Z. waarde van uw woning mag niet hoger zijn dan euro 150.000.
En het is een vereiste dat u een vaste baan heeft.
Wie bij een uitzendbureau werkt,. / flexwerkers e.d. kan het dus schudden.

Bei zhe wee!
Indien u nog twijfelt, er is wel haast bij geboden.
De goedkoopste panelen komen nog steeds uit China / geen zorgen u krijgt daarop voldoende garantie van het bedrijf die ze plaatst (gezamenlijke verzekering van 25 jaar). Den Haag gaat deze panelen in augustus nog eens met 54% extra belasten.

Maken zich zeker geen zorgen dat de Chinees straks hetzelfde gaat doen met de producten die vanuit Nederland naar China worden geëxporteerd.

tot15karakters
door tot15karakters - Jul 7, 2013 om 09:08
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Dit bericht is getypt op een Klaptop, en op de onderkant staat Made in China en ik betaal geen enkele Euro hiervoor!

Verder is de €90.000.000,- vermoedelijk een andere regeling want dan zou Friesland meer geld hebben dan geheel Nederland.....?

En er zijn plannen maar kijk naar wat ze uitgevoerd en door de 1e kamer kregen.
Geen Studie boete, en ook de financiële regeling is uitgesteld met kans op afstel...

Er zijn in Duitsland plannen voor salderen een belasting te geven.
Dus gelijk gebruik dus overdag met mooi weer wasmachine draaien bleef gratis stroom maar als ik overdag dure leverde en in de nacht goedkope ga gebruiken en verrekende.. dus Saldeerde daar willen ze iets aan doen.
Ik lever 5 dagen dure en 2 dagen goedkope stroom.
Maar gebruik 1/3 dure en 2/3 goedkope dus moeten ze veel dure verplicht inkopen en goedkope leveren in de avond uren als de zon onder is!
Daarom kan er net als in Duitsland een regeling komen maar met timer op zowel Vaatwasser als Wasmachine is dat op te lossen.

Als het er ooit doorkomt is het minder voordelig dan nu maar ik zal dan niet binnen 6 jaren maar na een jaar of 10 de kosten terug hebben.
Nog altijd beter dan de bank, die met hun 2% en aftrek van 1.2% door belastingen maar netto 0,8% op leverde!

Door straks niet op de huidige regeringspartijen te stemmen bij Gemeente en Provincie, ja er komen weer verkiezingen en stem Groen.
Dat kan dus zowel Groen Links zijn als SP.

Verder kun je naast PV panelen voor Stroom ook denken aan Heat Pipe, die geven warmte voor een Boiler, zowel de Douche als de C V ketel kan dan besparen....
Deze Vacuümbuizen geven meer als de platte platen en hoewel die sterker zijn, ze lopen minder terug en per pijp dus als defect niet gelijk hele paneel.
Ook is het een andere techniek en of er ooit subsidie komt???

ge
door gerboe - Jul 8, 2013 om 15:38
806 Antwoorden / 0 Vragen

De zon schijn volop vandaag, het mag wel wat positiever. U krijgt 15% subsidie op het materiaal. Dat is verreweg de grootste post bij de aanschaf en kan u dus zo een 500 euro opleveren. Een aardig bedrag toch? Zonnepanelen uit China zijn nu nog goedkoop en trouwens meestal ook erg goed, zoals bijvoorbeeld de Yingli panelen. Een reden om er nu bij te zijn. En als u net zoveel stroom produceert als uw verbruik dan wordt de volle 100 % verrekend en niet 1/3e zoals festinger meldt. Het is maar zeer de vraag of de BTW heffing op zonne-energie door zal gaan. Want dan kunnen de eigenaren van installaties ook de BTW van de aanschaf van de installatie terugvragen. En daar is de Belastingdienst zeer huiverig voor... Kortom, nu is hét moment voor zonnepanelen.

westhoekje
door westhoekje - Jul 9, 2013 om 06:54
54 Antwoorden / 19 Vragen

Subsidie: het max. bedrag daarvoor is 650 euro.

Met de verkoop van het net aan een commercieel bedrijf was er in Friesland een bedrag van 1,3 Miljard gemoeid.
In bij voorbeeld de provincie Brabant lag dat nog ettelijke malen hoger.

Geld dat door de burger / gebruiker opgehoest is en vervolgens ergens blijft hangen.
Het betoog was enkel bedoelt om aan te geven dat men wel de mond vol heeft over het milieu maar dat het enkel en alleen bij de heren / dames politici interessant is als het geld oplevert..

Helaas ben ik er nog niet zo van overtuigd dat er met een kabinetswijzing ook maar iets verandert.
De berichtgeving dat men in een betrekkelijke korte periode 100 miljard euro verkwanseld heeft, doet eerder vermoeden dat onkunde op hoge posten een must is.

Deze slecht functionerende bestuurders komen vervolgens ook nog eens weg met hoge bonussen.

Of ze worden elders burgemeester.

Maar van u en ik wordt verwacht dat wij vooral volgzaam en zo het zich laat aanzien straks hard moeten werken tot de leeftijd van 71 jaar.

En dat je dan feitelijk ook nog eens gedwongen wordt om snel te beslissen daar het straks veel duurder gaat worden.
Het verbaast mij nog dat de politiek dit niet een stimulans noemt om vooral nu te investeren.

Wat mij niet verbaast (heb naarstig het web daarna uitgeplozen) wat men eigenlijk doet met het geld dat men heeft ontvangen.
Een ding is zeker, u en ik zien er niets of weinig van terug.

ge
door gerboe - Jul 9, 2013 om 07:21
806 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=chris74 schreef op zaterdag 6 jul 2013, 21:54]Dit heeft niet met aanschaf van een auto te maken. En een discussie ook niet echt is meer een statement.

Inderdaad, ik snap er niks meer van. Misschien een zonnesteek?