fr
door frankleurs Jun 29, 2020 om 15:35
Computers & telefonie

Afhandeling samsung garantie telefoon

Mijn telefoon is verstuurd naar samsung ter reparatie. Onder de garantie. Ik heb duidelijk aangegeven USB poort en Accu. Samsung weigert hem te maken omdat mijn beeldscherm een kleine beschadiging heeft. Zij willen het hele toestel maken en dat ik moet bij betalen. Hier ben ik het niet mee eens. Als ik met de auto naar de garage ga om onder de garantie een nieuwe moter te krijgen dan kunnen zij mij ook niet verplichten dat ik eerst de voorruit moet laten repareren.

Dus mijn vraag in hoevere staan ze in hun recht.

1735 10 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Topantwoord

pino123
door pino123 - Jun 29, 2020 om 15:37
2768 Antwoorden / 14 Vragen
11

Dat ligt er een beetje aan, als vervolg schade kan optreden doordat het scherm stuk is zal het onder garantie laten repareren lastig zijn.

aurora1
door aurora1 - Jun 29, 2020 om 15:40
15645 Antwoorden / 6 Vragen
1

Het is niet duidelijk of er nog meer aan het toestel mankeert dan wat nu zichtbaar is. Ze kunnen met een reparatie dus nog allerlei defecten tegenkomen.
Samsung heeft gelijk.
U kunt overwegen om niet te laten repareren als het reparatiebedrag erg hoog uitvalt en het toestel dat niet meer waard is, en een nieuw toestel misschien niet veel meer kost. Mogelijk kunt u veel oplossen door BlueTooth te gebruiken en een draadloze oplader waar je het toestel op kunt leggen als het toestel die mogelijkheid heeft.
Uw vergelijking met een auto slaat helemaal nergens op.

fr
door frankleurs - Jun 29, 2020 om 16:00
2 Antwoorden / 2 Vragen
0

Het betreft een kleine beschadiging rechtsonder in het scherm. Hij is zo klein dat als de screenprotector erop zit je hem nauwelijks ziet. Alleen ik kies ervoor om hem niet meer te laten maken. Ik wil wel de accu en usb poort onder de garantie vervangen hebben. Dan kan de telefoon naar mijn kinderen toe die hem nog wel eens zullen laten stuiteren.

Volgens een ander bedrijf kan deze schade los van het beeldscherm gerepareerd worden. Kost me accu en usb poort nog geen 100 euro. Dat is goedkoper dan de ruim 250 euro wat samsung mij vraagt voor het scherm. En ja de telefoon leverd bij verkoop dit bedrag niet meer op.

Dus voor AURORA1 de vergelijking met de auto slaat misschien nergens op maar komt wel op hetzelfde neer. Je wilt onder garantie laten vervangen waar je recht op hebt. Dit zou betekenen dat iedereen die zijn smartphone van samsung een keer laat donderen en een klein barstje in het scherm heeft meteen van alle garantie af is als je het niet door hun laat repareren.

aurora1
door aurora1 Jun 29, 2020 om 17:22
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U mag vinden wat u vindt, maar of het ergens op slaat?
U kunt maar beter uzelf overtuigen, ik ben hier niet om in discussie te gaan met vraagstellers die van mij een antwoord krijgen op hun vraag. Dat is zonde van mijn tijd en aandacht. Heel simpel. Die wat u niet laten kunt, is ook simpel.

ma
door malty Jun 29, 2020 om 17:41
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Als Samsung dat van de accu en oplaadpoort wel onder garantie maakt mag u niet mopperen.

marita5
door marita5 - Jun 29, 2020 om 16:01
11557 Antwoorden / 15 Vragen
0

Hallo Frankleurs , 

 Samsung weigert hem te maken omdat mijn beeldscherm een kleine beschadiging heeft. 

Is dit het antwoord van Samsung / of het antwoord van de reparateur Dynafix ? 

Tr
door Trostomaat Jun 30, 2020 om 10:17
239 Antwoorden / Vragen

Doet dat ter zake?
Dynafix handelt dit toch af in opdracht van Samsung? Dat betekent dat hier: Dynafix = Samsung.

marita5
door marita5 Jun 30, 2020 om 14:38
11557 Antwoorden / 15 Vragen

Ja , doet zeker terzake . Wanneer Ts de telefoon laat repareren door Dynafix worden meestal meer problemen gevonden , waaronder vochtschade . Dynafix staat hierom bekend , de kosten lopen dan meer op .

panter22
door panter22 Jun 30, 2020 om 14:45
6599 Antwoorden / Vragen

Maar hier is duidelijk een scheur in  de display, ts wist er van. Dan kan ts wel zeggen dat de usb poort en de accu er los van staan, maar het kan ook een gevolg zijn van de val en geen gebrek aan het toestel.

tijger1
door tijger1 - Jun 29, 2020 om 16:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen
2

Dus de accu en de USB poort is kapot? Maar ook het scherm is beschadigd. Hebt u dat ding laten vallen? Uiteraard repareren hem helemaal of helemaal niet.

sw
door swat1500 - Jun 30, 2020 om 01:34
3805 Antwoorden / 0 Vragen
0

Gezien het feit dat er niet gereageerd wordt is het probleem kennelijk opgelost.

panter22
door panter22 - Jun 30, 2020 om 08:07
6599 Antwoorden / Vragen
0

Je kunt beter de vraag stellen in hoeverre je zelf in je recht staat.
Gaat het product na 6 maanden of langer kapot? Dan moet u bewijzen dat dit niet uw schuld is en dat het aan het product ligt.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-garanties-heb-ik-op-een-product

fr
door frankleurs - Jun 30, 2020 om 15:02
2 Antwoorden / 2 Vragen
0

ik heb gewoon een klachtenbrief naar samsung geschreven en wacht wel af wat er gebeurt. Maar voor mij geen samsung meer als hun klachten zo worden opgelost.

Donuts
door Donuts - Jun 30, 2020 om 15:11
1203 Antwoorden / 2 Vragen
0

Quote: Dit zou betekenen dat iedereen die zijn smartphone van samsung een keer laat donderen en een klein barstje in het scherm heeft meteen van alle garantie af is als je het niet door hun laat repareren.

Een usb aansluiting en de accu gaan echt niet zomaar kapot. Als dat door de val gebeurd is, valt het ook zeker niet onder garantie. Overigens speelt deze manier van repareren niet alleen bij Samsung. Dan maar voor € 100,- laten maken bij het andere bedrijf.

simon55
door simon55 - Jun 30, 2020 om 15:19
1556 Antwoorden / 5 Vragen
0

En hoe oud is het toestel dan ?

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Mu
Mureuswausss - Jun 13, 2024 om 01:46
Computers & telefonie

Samsung komt zijn verplichtingen niet na betreft reparatie in garantieperiode

Goedenavond Kassa,

Eind september 2022 heb ik een nieuwe Samsung Galaxy S22 aangeschaft volledig nieuw in gesealde verpakking met de volledige gebruikelijke fabrieksgarantie van 2 jaar.

Nu is er tijdens deze periode een mankement opgetreden met de telefoon. 
De touchscreen in de 2 bovenste rijen functioneert/reageert niet meer.

Vanzelfsprekend heb ik een repa ... Lees meer

josxxl
josxxl - Jun 15, 2024 om 11:31
Vrije tijd & tuin
Tegels opgestapeld in achtertuin om later te leggen, netjes uit zicht en MOET opruimen van vehuurder

Tegels opgestapeld in achtertuin om later te leggen, netjes uit zicht en MOET opruimen van vehuurder

Ik heb naast mijn schuur op eigen terein niet te zien vanaf de straat, een stapel tegls liggen die ik nog moet leggen, maar ik heb reuma dus kan ik dat niet snel, duurt een poosje en nu wil de woningstichting dat ik die opruim! ze liggen netjes, niet te0 zien vanaf de straat en en leveren geen hinder op zelf s niet voor ons zelf daarom ligt de stapel daar. Nu dreigd de stichting ook met juridische ... Lees meer

Pe
Peanut71 - Jun 16, 2024 om 11:34
Winkels & webshops

Pakketten niet ontvangen of kwijt

Via Expresswear 2 keer pakketten kwijt.  2 kledingstukken besteld, 1 ontvangen via PostNL. Zelf achteraan moeten gaan, geen reactie meer gehad vanuit klantenservice, uiteindelijk betaald. Het andere kledingstuk vanuit ontevredenheid geretourneerd via DHL en wederom het pakket zoekgeraakt. Ik zou nu dus in totaal EUR 251 moeten betalen zonder iets te hebben ontvangen. Kan dit zomaar? Moeten zij w ... Lees meer