william010
door william010 Dec 28, 2010 om 02:00
Computers & telefonie

Beveiliging pc's

Hallo,

Ik ben op zoek naar goedkope anti virus programa software.

Heb nu nog Panda, hoewel de versie pas half maart afloopt, wordt mij nu al gevraagd te verlengen tegen zowel 15% korting.
De kosten komen dan op 79 euro.

Ik heb het idee, dat wij als computer gebruikers, als melk koe worden gebruikt.

Ik wil best wat betalen, maar 79 euro voor verlening is teveel.

Kan het niet goedkoper, ik moet wel goede beveiliging hebben.

Telebankieren, en website's onderhouden.

Een jaar terug had ik Avast maar er was wel ingebroken in een website.

Heeft iemand een idee, een alles in een pakket?

Vriendelijke groet William

1332 16 Rapporteer

is
door isidor - Dec 28, 2010 om 09:15
42 Antwoorden / 7 Vragen

Kijk 'ns op www.gratissoftwaresite.nl

ph
door philip36 - Dec 28, 2010 om 10:01
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Begrijp dat je een betrouwbare beveiliging zoekt en wel wat mag kosten.
Kijk even op http://www.chip.de/artikel/Security-Suiten-Test_33262870.html
voor een test van de 2011 beveiligingspakketten.
Norton is winnaar. Heb zelf enkele jaren Norton Internet Security gehad en als je een redelijk snelle computer hebt een prima pakket.
Eenmaal geinstalleerd heb je nergens geen omkijken naar.
Updates komen enkele keren per dag.
Op de Duitse site staat een prijs van 25 euro voor 1PC.

johanpc
door johanpc - Dec 28, 2010 om 10:16
1379 Antwoorden / 2 Vragen

avast is een prima gratis programma.via
www.lavasoft.nl te downloaden.

gsm
door gsm - Dec 28, 2010 om 10:18
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Drie gratis beveiligers:
Avast 5 Free of Antivir Personal (beide zijn gratis).
PC Tools Firewall Plus (ook gratis).
Jij zelf.

quantas
door quantas - Dec 28, 2010 om 10:38
670 Antwoorden / 0 Vragen

Geloof aub heel die testen niet want daar klopt geen ene moer van.

Norton is veruit het slechtste antivirus programma, 95% van de pc problemen wat door virussen komt was beschermd door Norton.
Ik heb er hier nu 1 onderhanden met Norton ik zit momenteel op 3900 virussen en Norton heeft er geen 1 gezien.

Toen ik de schijf aan mijn server hing om te backuppen sloeg de virusscanner van gdata op tilt onderhand.

Dus ja wat is Norton dan een goed product en dit kom ik wekelijks tegen, als iets veel verkocht wordt wil het niet zeggen dat het ook goed is dat is fabeltje nr 1.

Fabeltje nr 2 is als je een virusscanner hebt kan er geen virus binnenkomen.

Feit blijft ook dat Norton gezien de prestaties in de praktijk ook nog eens veel te veel van een systeem vraagt.

re
door reddice - Dec 28, 2010 om 16:06
60 Antwoorden / 4 Vragen

Een poosje geleden heb ik met ongeveer dezelfde situatie gezeten. Ikzelf ben een leek op computer gebied, maar na veel speur en zoekwerk heb ik de volgende combinatie aan gratis software geselecteerd. In volgorde van belang:

1. Sandboxie. Dit programma is een absolute must als je het internet op wil. Het zorgt ervoor dat je eventuele virussen, trojans en ander soort van rommel niet direct op je pc geinstalleerd krijgt. Mocht je toch op een verkeerde site terecht komen die iets installeert, kun je de sanbox handmatig verwijderen en blijft je pc mooi schoon. Zie het als een soort van tafellaken die je tafel bedekt en beschermt. Als die vies is, kun je het makkelijk weghalen. De gratis versie is alleen voor het surfen, de betaalde versie kan veel meer en is mijns inziens een goede aankoop.

2. Firefox. Een erg solide browser. Misschien niet zo snel als Chrome, maar de addons die het kan leveren zijn van dusdanige meerwaarde dat ze het verschil maken. Beveiligings Addons die je zeker nodig zult hebben: NoScript, Addblock plus (download ook de element hider), Web of Trust en Better Privacy.

3. Avira Antivir. Schijnt tot de top van de antivirus programma's te behoren en met name wat de gratis programma's betreft. Dit wordt door veel gerenommeerde vergelijkingsite's zo gemeld.

4. Spybot Search & Destroy. Het programma is erg gedateerd en, naar het schijnt, niet meer tot de top te behoren. Het is echter wel een gratis programma, met redelijke prestaties, plus ik heb al Antivir voor de eerste lijns verdediging. Ik gebruik het programma ook voornamelijk om eventuele installaties die me anders niet zouden opvallen te detecteren.

5. Spywareblaster. Het is geen programma dat actief scant, maar laadt een lijst met verboden sites naar je browsers. Deze kun je dan niet (per ongeluk) bezoeken. Enige verschil met betaalde versie is dat je handmatig moet updaten.

Verder gebruik ik Malwarebyte's Anti-Malware en Super Anti Spyware om regelmatig te scannen. Dit zijn gratis versies die niet de volledige functionaliteiten bezitten en zodoende ook niet standaard geactiveerd zijn. Ik gebruik ze puur en alleen om te scannen.

Tot slot is er nog een ander programma dat ik een dezer dagen ga downloaden om te proberen. Het heet Spy Shelter en schijnt de beste Ani-keylogger tool te zijn. Omdat ik er nog geen ervaring mee heb kan ik er verder weinig zinnigs over melden.

Verder wil ik je nog als Tip meegeven om CCleaner te downloaden. Dit programma verwijdert een hoop rotzooi van je pc die de prestaties kan vertragen. Mocht er per ongeluk toch spyware of een virus op je pc terechtkomen en mocht je die verwijderd krijgen, dan zorgt dit programma ervoor dat de allerlaatste restjes ook verdwijnen.

de motormuis
door de motormuis - Dec 28, 2010 om 16:07
598 Antwoorden / 13 Vragen

@ Quantas.

Maar wat is dan wel een goede antivirusscanner ??
En met welke scanner werk jij dan dat jouw virusscanner er al 3900 aangeeft en
Norton nog geen een ??

re
door reddice - Dec 28, 2010 om 16:16
60 Antwoorden / 4 Vragen

Als laatste toevoeging:

Ik heb geen firewall geïnstalleerd. Slechts de standaard firewall van Windows staat bij mij aan. Dit komt omdat ik simpelweg te weinig kennis van pc's heb om hier een goede beslissing in te maken. Een Firewall is veel krachtiger dan andere, traditionele beveiligings software en vergt meer aandacht. Ik ben bang dat ik de firewall teveel zal openlaten of teveel zal dichtspijkeren, waardoor ik problemen zal ondervinden. Mocht je toch iemand in de omgeving hebben die hiermee om kan gaan en je hierin kan adviseren, dan kan ik het je aanraden om eens voor te leggen. Het is, naar het schijnt, zeker de moeite waard om een goede firewall te hebben. Maar vooralsnog denk ik dat de software die ik in de post hiervoor aanraadde genoeg beveiliging zal zijn voor een pc bij normaal gebruik.

quantas
door quantas - Dec 28, 2010 om 16:23
670 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zelf heb nu Gdata erop zitten.
Gdata gaf aan bedreigingen en toen heb ik hem losgekoppeld en meteen mbam erop los gelaten en toen kwam ik tot uiteindleijk 9678 virussen en volgens norton die ik natuurlijk eerst had laten scannen zat er niks op.

Feit blijft als ik hem er aan hang en mijn scanner slaat al op hol dat er dus duidelijk al wat op moet zitten.

=de motormuis schreef op dinsdag 28 dec 2010, 16:07: @ Quantas.

Maar wat is dan wel een goede antivirusscanner ??
En met welke scanner werk jij dan dat jouw virusscanner er al 3900 aangeeft en
Norton nog geen een ??

quantas
door quantas - Dec 28, 2010 om 16:27
670 Antwoorden / 0 Vragen

[quote] 4. Spybot Search & Destroy. Het programma is erg gedateerd en, naar het schijnt, niet meer tot de top te behoren. Het is echter wel een gratis programma, met redelijke prestaties, plus ik heb al Antivir voor de eerste lijns verdediging. Ik gebruik het programma ook voornamelijk om eventuele installaties die me anders niet zouden opvallen te detecteren.

5. Spywareblaster. Het is geen programma dat actief scant, maar laadt een lijst met verboden sites naar je browsers. Deze kun je dan niet (per ongeluk) bezoeken. Enige verschil met betaalde versie is dat je handmatig moet updaten.

Ik zou bij mbam blijven want deze programma's zetten meer virussen op je pc dan dat ze je ervoor behoeden.
Vraag het aan een goede systeembeheerder en je zult hetzelfde antwoord krijgen.

Zeker 20% op jaarbasis van alle pc problemen zijn afkomstig van oa deze 2 programma's.
Uiteraard lijkt het dat ze doen waar ze mee adverteren maar als je zoals wij dieper moet gaan kijken kom je tot andere conclusies.

re
door reddice - Dec 28, 2010 om 16:42
60 Antwoorden / 4 Vragen

Hoi Quantas,

Mbam gebruik ik, in combinatie met Super Anti Spyware om mijn pc regelmatig te scannen. Tot op heden hebben beiden nog niks gedetecteerd. Ook Avira heeft tot op heden nog niks opgepikt. Zoals je kan zien aan de lijst, is de samenstelling op mijn pc alleen gratis software. Dat dit geen volledige bescherming bied ben ik me van bewust, maargoed: Een 100% bescherming bestaat sowieso niet.

Wat ik niet begrijp uit jou reactie... Bestempel je Spybot en Spywareblaster als "malware" of bedoel je te zeggen dat ze zo lek als een mandje zijn?

Overigens ben ik benieuwd naar jouw mening met betrekking tot Sandboxie. Wat is jouw ervaring hiermee?

En wat vind je van de rest van de samenstelling? Bied het genoeg zekerheid voor normaal internet gebruik?

erik008
door erik008 - Dec 28, 2010 om 17:06
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Ik ken weinig mensen die ontevreden zijn over Avast.
Norton is een zwaar pakket.
Momenteel gebruik ik zelf McAfee omdat mijn provider deze zonder extra kosten verstrekt
In mijn omgeving zie ik ook veel tevreden NORMAN gebruikers, het is minder zwaar als Norton of McAfee.

Dat er af en toe wat doorheen glipt, kan gebeuren.
Het overkwam mij laatst ook nog.
Dom... klikte een programma aan met een groot risico.( ik wist dat )
Dit koste mij enkele uren werk om de computer weer schoon te krijgen.

Ook filtert mijn provider, de virussen uit de mail.
Ook daar glipt eens in de paar jaar een virus door.

Goed nadenken, niet van alles aanklikken is de beste preventie.

Ook Spybot S&D is een onmisbare gratis aanvulling.
De concurrent Ad-Aware begint steeds meer een kwelgeest te worden.

Het pakket wat op deze site de hemel in geprezen word, MBAM heb ik geen enkele ervaring.

william010
door william010 - Dec 28, 2010 om 17:25
23 Antwoorden / 15 Vragen

Allemaal hartelijk dank voor jullie reacties.

William

ro
door ron530 - Dec 28, 2010 om 18:32
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Als je de pc normaal gebruikt is Microsoft security essentials meer dan voldoende, gratis en werkt perfect. Antivirus programma's wekken vaak schijnveiligheid op. Sterker nog de meeste gaan ook nog bepalen wat wel goed voor je is en wat niet. Wil je toch te ver gaan in die veiligheid dan is zone alarm van zonelabs de optie die nog het minst ingrijpt. Als gebruiker ben en blijf je toch de zwakste schakel dus zorg ervoor dat je geen virus binnen haalt.

william010
door william010 - Dec 29, 2010 om 01:28
23 Antwoorden / 15 Vragen

@Ron530

Ik denk dat je gelijk hebt, met avast en avg zijn problemen.
Avast heeft een slechte interface, en avg werkt vertragend op de pc.

Spybot werkt ook niet erg.

Maar ik ben van mening dat je virussen nooit echt kunt verbannen, over zit wel een lek, en verantwoord internetten.

Nooit geen last van virussen gehad tot ik op mijn web site zag dat er was ingebroken, ik had toen Avast.

Alle wacht woorden waren gepikt, Avast is dus niet betrouwbaar.

Groeten van William

quantas
door quantas - Dec 29, 2010 om 08:39
670 Antwoorden / 0 Vragen

[quote]Nooit geen last van virussen gehad tot ik op mijn web site zag dat er was ingebroken, ik had toen Avast.

Alle wacht woorden waren gepikt, Avast is dus niet betrouwbaar.

Je website staat bij een webhoster dus dat staat compleet los van je pc beveiliging.
Dit komt dagelijks voor dat ze proberen accounts te hacken op webservers en als je hoster slecht beveiligd is en jij hebt een simpel wachtwoord ja dan breken ze in.

Maar dat staat los van je virusscanner op je pc.