el
door elsroos Sep 22, 2016 om 20:17
Computers & telefonie

Blokkade van emails

Ik stuur emails aan een emailadres wat steeds goed ging en nu in eens niet meer ontvangen word. Wat kan daar de oorzaak van zijn? Ik krijg wel haar emails maar kan ze niet meer beantwoorden. Ze zitten ook niet bij spam bij de ontvanger en ik ben niet door haar geblokkeerd.
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

5886 13 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Sep 22, 2016 om 20:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Is haar mailbox soms vol?

el
door elsroos - Sep 22, 2016 om 20:38
36 Antwoorden / 28 Vragen

nee want de anderen kunnen wel berichten naar haar sturen en die kan ze ook lezen.

ph
door philip36 - Sep 22, 2016 om 20:49
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Krijgt u een foutboodschap voor die emails dat ze om een of andere reden niet afgeleverd konden worden
Of lijken ze goed verzonden maar komen niet aan.
Gebruikt u Gmail?
Met andere computer hetzelfde probleem?

el
door elsroos Sep 22, 2016 om 21:03
36 Antwoorden / 28 Vragen

ik krijg geen foutmelding dus ze lijken goed verzonden. Zij heeft een gmail adres, ik niet. ik weet niet of het met een andere computer wel gaat, ik heb er maar 1.

aurora1
door aurora1 - Sep 22, 2016 om 20:51
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Staan uw berichten ook niet bij haar webmail?
Gaat het ook niet goed als u een ontvangen mail beantwoord, dus directnaar het mailadres van de zender en niet via het mailadres in uw contactenlijst?
Als het een recent probleem is zou ik nog even niet allerhande gaan proberen maar eerst eens afwachten omdat het zomaar ergens een tijdelijke storing zou kunnen zijn.

el
door elsroos Sep 22, 2016 om 21:06
36 Antwoorden / 28 Vragen

dat is juist het gekke, ik heb het gedaan via beantwoorden. daarna een keer door eerst via contactpersonen haar adres aan te klikken en beide lukken niet. We hebben ook soms een groep van drie, dan probeer ik allen beantwoorden en komt het bij 2 aan en bij haar niet.

tenormin
door tenormin - Sep 22, 2016 om 20:52
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Kan het misschien liggen waar u de e-mail naar toe stuurt? Ik heb vorige week problemen gehad met een AOL adres wat ik telkens retour kreeg van mail server. Is nu opgelost. Kan dus aan de provider liggen. Ik kreeg ook e-mails van die kant. Heeft 3 dagen geduurd.

el
door elsroos Sep 22, 2016 om 21:09
36 Antwoorden / 28 Vragen

dat weet ik niet. wat is een AOL adres? en de provider? upcmail? alles lukt wel naar andere personen, dus dat denk ik ook niet.
het enige is dat zij nu in Miami zit, maar de eerste dagen gaf dat geen probleem, dus dat zal het ook wel niet zijn.

Topantwoord

tenormin
door tenormin - Sep 22, 2016 om 21:24
16847 Antwoorden / 108 Vragen

@elsroos, mijn e-mail contact adres in Amerika, AOL betekend America On Line. Uw Amerikaans contact zal wellicht een andere provider hebben, maar dezelfde procedure. Soms schijnt het eraan te liggen waar vandaan je de mail verstuurt, anderen in de buurt die verstoren o.i.d. Ook ik kreeg alle e-mails eruit/ en in. Alleen dat ene adres lukte niet. Heb hier ook vragen over gesteld op deze site en goede antwoorden gekregen. Misschien is het, net als bij mij, na enige dagen weer opgelost.
Zie mijn vraag van 16 September j.l.
https://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/computers-telefonie/verzenden-e-mail-naar-1-adres-hoe-kan-het-dat?id=586322

sjjoppy
door sjjoppy - Sep 22, 2016 om 21:35
7210 Antwoorden / 3 Vragen

edit

tenormin
door tenormin Sep 22, 2016 om 21:50
16847 Antwoorden / 108 Vragen

☼ sjoppie!

sjjoppy
door sjjoppy Sep 22, 2016 om 21:58
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Ja @tenormin, ik zag dat u dezelfde link plaatste tijdens de bewerktijd, zodoende.

ph
door philip36 - Sep 22, 2016 om 21:51
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Lees eens
http://mkservices.nl/computerhulp/viewtopic.php?t=123

Maar ja, u krijgt geen foutbericht te zien zegt u.

in
door inasmuch - Sep 23, 2016 om 13:39
18 Antwoorden / 4 Vragen

Ik heb een aantal keren gehad dat mijn kpn-adres is misbruikt voor spam. Dat werd dan bij andere providers geblokkeerd.zodat mijn mails niet aankwamen bij een aantal van mijn geadresseerden. Dus het hangt er vanaf welke provider ze heeft. Eens kijken of ze in de web-versie wel staan, zoals aurora suggereeerde.

ho
door honza23 - Sep 23, 2016 om 15:38
262 Antwoorden / 3 Vragen

heb ik sinds begin dit jaar ook (Hotmail) met emails vanuit Polen (van mensen die ik al 33 jaar ken en waarvan de emails altijd normaal aankwamen en die in mijn white-list saan); probleem is dan dat Microsoft (eigenaar Hotmail) dit toch als spam ziet (en ja, bij mij ook: niet in spam-box en niet retour afzender; gewoon weg). Moet je contact opnemen met de telecomboer van de ontvanger (bij POP3 emails) dan wel bij Microsoft (Hotmail, Outlook) of Google (Gmail). Zij moeten dit dan oplossen.

el
door elsroos - Sep 23, 2016 om 15:47
36 Antwoorden / 28 Vragen

dank voor alle reacties en suggesties. heb ze allemaal geprobeerd, maar helaas zonder resultaat, wacht nu maar tot ze terug is. duurt gelukkig nog maar 4 dagen.

ajmvl44
door ajmvl44 - Sep 23, 2016 om 15:50
34 Antwoorden / 0 Vragen

heb je wel het goede mailadres?
het verschil zit soms in een punt of komma

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 28, 2016 om 19:47
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Waarschijnlijk, is mij inmiddels ook een aantal keren overkomen, is uw e-mail adres ergens in een spamblokker terecht gekomen. De oorzaak kan zijn dat u eerder e-mails heeft gehad die u zelf als spam heeft aangemeld. Neem contact op met uw provifder want die kan het oplossen.
De spamblokker behoeft niet door u of uw ontvanger te zijn geïnitieerd. Voor alle duidelijkheid: op gegeven moment bleken e-mails die ik naar een eigen e-mail adres bij een onderwijsinstelling zond niet over te komen.
Overigens: de mail box kan ook vol zijn maar normaliter krijgt de verzender dan een retourbericht. Echter niet altijd.