gamerking1611
door gamerking1611 Jan 7, 2016 om 19:39
Computers & telefonie

Bonnetje verloren voor kapotte monitor

Een paar maanden geleden heb ik een monitor gekocht, maar nu begin ik "screen-beeding" te krijgen. Dit houd in dat randen van het scherm veel feller zijn, en oneffen kleuren geven. Maar ik ben het bonnetje kwijt geraakt. Kan ik via internet bankieren bewijzen dat ik het product heb gekocht?

736 5 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jan 7, 2016 om 19:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee, met internet bankieren kunt u dat niet bewijzen. Daar staat alleen een bedrag, de naam van de winkel en een datum op. Dus u kunt wel van alles gekocht hebben.

tenormin
door tenormin Jan 7, 2016 om 20:04
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Waarom denk je dat dit niet kan, als bedrag overeenkomt? "Dat van alles gekocht hebben" kom je meestal niet op dezelfde prijs uit?Lijkt me stug dat, als men iets koopt, alle (andere) aankopen op exact hetzelfde bedrag uitkomt/uitkomen.

zoekster1
door zoekster1 Jan 7, 2016 om 20:28
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Van consuwijzer:

Ik heb de bon niet meer. Wat nu?

W Tja toen was ik ineens in het verkeerde reageervak aan de gang en toen werd het een aaneengekleefde onleesbare woordenbrij.

zoekster1
door zoekster1 - Jan 7, 2016 om 20:34
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Het gaat er in feite om of u aannemelijk kunt maken of u het product op een bepaald moment bij deze verkoper heeft gekocht. Het zal ook verschillen per verkoper. Soms staan de verkopen ergens opgeslagen bij een verkoper in de computer. Bij AH bijv. kunnen ze ver terugkijken wat er op een bepaalde tijd is verkocht. Ik meen dat dat bij Blokker ook het geval is

Van consuwijzer

Ik heb de bon niet meer. Wat nu?

Wilt u teruggaan naar de winkel omdat het gekochte product ondeugdelijk is? En hebt u de bon niet meer? Dan kunt u misschien op andere manieren bewijzen dat u dit product gekocht hebt bij deze winkel. Misschien hebt u gepind, of via internet betaald. Dan kunt u uw bankafschrift als bewijs gebruiken, wanneer daaruit blijkt wat u hebt gekocht, en op welke datum u de aankoop hebt gedaan.

De winkel wil me alleen verder helpen als ik het bonnetje nog heb, mag dat?

Nee, dit mag niet als uw product ondeugdelijk is. Wel mag de winkelier van u verlangen dat u kunt bewijzen dat u de aankoop bij hem op een bepaalde datum hebt gedaan.

Klik HIER en HIER voor de gehele informatie

(sorry voor de soms wat grote letters, de redactie zal dat ongetwijfeld op verzoek corrigeren)

tijger1
door tijger1 - Jan 7, 2016 om 20:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@tenormin

De Ts vraagt of hij via internet bankieren kan "BEWIJZEN" dat hij dat product gekocht heeft.

Hij heeft een monitor gekocht, maar op het bankafschrift staat niet vermeld dat de betaling inzake een monitor is. Hij kan wel een koffiezetapparaat gekocht hebben of een stofzuiger.

tijger1
door tijger1 - Jan 7, 2016 om 20:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien hebt u de doos nog? Daarop staan vaak codes, die wellicht bij de betaling genoteerd worden.

door 1953 - Jan 7, 2016 om 21:20
3725 Antwoorden / 95 Vragen
jo
door jorisw Jan 7, 2016 om 21:52
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Nee!