ma
door margalam May 16, 2009 om 13:05
Computers & telefonie

Camara digital

Ik heb een nieuwe camera gekocht bij Canon maar heb tevens nog een oude van 2004. met he nieuwe geleverde software kan ik de oude niet meer gebruiken en de nieuwe software erkend de oude camera niet. Wat kan ik hieraan doen?

508 6 Rapporteer

holpen
door holpen - May 16, 2009 om 13:17
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Voor de oude de oude software gebruiken en voor de nieuwe de nieuwe software.

Overigens heb je meestal helemaal geen aparte software nodig. Je sluit de camera met een usb-kabeltje aan en Windows ziet de camera vervolgens als een extra harde schijf. Je kunt ook het geheugenkaartje in een kaartlezer steken en ook dan ziet Windows een extra harde schijf.

gsm
door gsm - May 16, 2009 om 15:55
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Voor een Canon heb je meestal geen speciale software nodig, behalve wanneer je speciale foto's wilt overzetten, zoals panorama opnames en die opnames aan elkaar wilt "stitchen".
Verder kunnen sommige Canons, met de meegeleverde software, vanuit de PC bediend worden.

kenwel2
door kenwel2 - May 16, 2009 om 17:27
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Hallo margalam, omdat mijn buurman een Canon heeft, weet ik, dat Canon CompactFlash geheugenkaartjes gebruikt in de camera's. (in ieder geval de speigelreflex-camera's) Met een simpel kaartlezertje is dit kaartje dan ook uit te lezen, en kunt u de foto's makkelijk overzetten naar een opslagmedium op of los van uw computer (usb stick bijv.) Daarna kunt u de foto's ten alle tijden bewerken of wat dan ook. Ook ik heb een digitale speigelreflex camera, en haal altijd even het sd geheugenkaartje er uit, als ik weer wat fotos heb gemaakt, en zet ze vervolgens en op de computer, en op een usb stick.

Succes, Gr. Henri

gsm
door gsm - May 16, 2009 om 17:42
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Canon gebruikt tegenwoordig in de meeste nieuwe camera's SD-kaartjes. Professionele SLR Canon camera's hebben nog wel CF kaarten en kunnen ook de duurdere CF-microdrive gebruiken.

freya
door freya - May 17, 2009 om 12:38
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo margalam,

Je kunt de foto's ook gewoon handmatig overzetten van de camera naar de computer, daar heb je eigenlijk geen extra software voor nodig.

Je kunt het geheugenkaartje uit de camera halen en in de kaartlezer van je computer stoppen (als je een kaartlezer hebt). Daarna kun je de foto's gewoon van het kaartje naar een map op je harde schijf slepen.

Je kunt ook het geheugenkaartje in de camera laten zitten en de camera met een kabeltje op een USB-poort aansluiten. Dat kabeltje zat wellicht bij de camera? Zodra je de camera op een USB-poort aansluit krijg je er een extra 'verwisselbare schijf' bij. Met b.v. de Windows Verkenner kun je dan de foto's van die 'verwisselbare schijf' weer naar een map op je harde schijf slepen.

m.vr.gr. Freya

ma
door margalam - May 17, 2009 om 12:40
1 Antwoorden / 4 Vragen

Bedankt, met de kaarlezer is het gelukt