pv
door pverrips Jan 23, 2009 om 09:44
Computers & telefonie

Computer steeds trager

Mijn computer (Intel Celeron 1,7 gh) is nu bijna 6 jaar oud en wordt steeds trager. De eerste 10-15 minuten kan ik niets doen, dan is hij van alles aan het doen, w.o. virusdefinities downloaden voor McAfee virusscanner en Spyware Doctor. Verder duurt het opstarten van Mozilla Firefox en Thunderbird eeuwen. Iemand raadde me aan om Windows opnieuw te installeren, want dat zou in de loop der tijd 'dichtslibben'. Dichtslibben waarmee? Tijdelijke bestanden wis ik regelmatig met CCleaner. Dat opnieuw installeren van Windows lijkt me een hele onderneming, je moet overal backups van gaan maken en weer achter je updates aan en zo. Daarbij vraag ik me af of dit echt helpt. Ik heb de indruk dat mijn processor bijna bezwijkt onder het 'gewicht' van die beveiligingsprogramma's. Misschien ben ik aan een snellere toe? Wie kan hier iets zinnigs over zeggen?

3283 37 Rapporteer

freya
door freya - Jan 23, 2009 om 10:06
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo pverrips,

Als je al 6 jaar met dezelfde Windowsinstallatie werkt, dan kan ik mij heel goed voorstellen dat de boel 'traag' is geworden. Door het installeren en verwijderen van programma's blijven er resten achter en die 'cleantooltjes' werken lang niet altijd goed.

Je kunt nog eens controleren of je voldoende schijfruimte hebt op de C: schijf. Te weinig ruimte maakt de computer ook traag.

Defragmenteren doe je ook wel eens? Zorg wel voor voldoende schijfruimte als je daar aan begint.

En anders zit er toch niets anders op dan een backup te maken van alle belangrijke data en Windows opnieuw te installeren. Eventueel m.b.v. de recovery DVD de pc terugbrengen naar de toestand toen je hem kocht. Het is een hoop werk, maar er is nu eenmaal geen wondermiddel om je computer 'even' snel te maken.

m.vr.gr. Freya

gsm
door gsm - Jan 23, 2009 om 10:24
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Het beste kun je per direct McAfee en Spyware Doctor van de PC verwijderen. Neem in plaats het gratis, zeer goede en lichtvoetige antivir

Werkgeheugen:
Het werkgeheugen kun je het beste vergelijken met de autogarage.
Is de werkplaats klein, dan kunnen er weinig taken tegelijk afgehandeld worden en moeten auto's steeds heen en weer geschoven worden.
De monteurs kunnen dan niet efficient werken en de chef (Windows) heeft zelf ook ruimte nodig. Komt er dan nog een aantal bewakers bij (Virusscanners), dan is de tent helemaal volgepropt en moeten er een aantal buiten wachten tot er weer plaats is.

Tegenwoordig is voor Windows XP minimaal 512 MB geheugen aan te raden om de programma's soepel te kunnnen laten werken.
Dus misschien moet je wat extra werkgeheugen plaatsen.

Gebruik ook eens Smart Defrag om de schijf te defragmenteren.
Dat werkt veel sneller dan de Windows defragger en heeft ook de mogelijkheid voor een extra optimalisatie van de harde schijf.

GSM

op
door oplossing - Jan 23, 2009 om 12:59
119 Antwoorden / 1 Vragen

@pverrips

Ik heb hetzelfde probleem gehad en uiteindelijk maar een nieuwe laptop gekocht, ja ik weet het......... niet iedereen heeft die mogelijkheid maar misschien dat uw (langzame) pc een keertje helemaal leeg gemakkt moet worden en opnieuw geinstalleerd? zorg dan wel dat u een back-up maakt op een externe harde schijf? maar als u al 6 jaar op dezelfde pc werkt neem ik aan dat u nog met xp werkt?? misschien dat u dan bij een nieuwe installatie avista er op laat zetten?? en ik ben er van overtuigd dat u na installatie dan weer een snelle pc hebt.

Gr Oplossing

ma
door marcel43 - Jan 23, 2009 om 12:59
35 Antwoorden / 14 Vragen

Je computer meer ram geheugen geven. Je koopt bij een computerzaak of elektronicazaak een ram-IC. Wel een identieke ram IC als wat er al in je computer zit.

elenay
door elenay - Jan 23, 2009 om 13:18
1031 Antwoorden / 142 Vragen

Je kunt wel meer geheugen kopen, maar als je processor dat niet aan kan, dan schiet je er niks mee op. Ik heb nu dus een computer gekocht met een SNELLE processor en 2 GB geheugen. Programma's, maar ook websites nemen steeds meer. Een snelle processor heb je al voor €60,-, dus dat is een optie.

wv
door wvenend - Jan 23, 2009 om 13:19
38 Antwoorden / 6 Vragen

Heb je soms 2 virusscanners aan staan,daarvan moet je er een uitzetten,ze werken elkaar  tegen,denk er om windows heeft ook een virusscanner,die kan je uitzetten.

Kun je mij vertellen hoe je aan Spyware Doctor komt?Er is een virusscanner adware die zegt dat ik hem moet gebruiken,de res zoals Nortonetc. vind niets op mijn computer of wie weet een cleaner

die ik kan downloaden? wv

fi
door fishman1964 - Jan 23, 2009 om 13:27
33 Antwoorden / 7 Vragen

Tja, ten eerste is een Celeron 1,7 ook niet echt een snel systeem.
Wat u zou kunnen doen zijn devolgende opties:

1. Inderdaad Windows opnieuw installeren. Dit heeft uiteraard voor- en nadelen. Het belangrijkste voordeel is dat een schoon systeem beduidend sneller is. Windows heeft de nare eigenschap om dicht te slibben.
Nadeel is dat er inderdaad backups gemaakt moeten worden en dat alle hardware opnieuw moet worden geinstalleerd.

2. Probeer Ccleaner eens. Dit programma gebruik ikzelf ook en werkt heel goed. Het programmaatje is hier te vinden: http://www.ccleaner.com/

3. Na Ccleaner eens het volgende doen:
-Open "deze computer"
-Ga naar " Extra", "Mapopties" klik op tabblad "Weergave"
-Scroll helemaal naar beneden en zet een rondje in "Verborgen   mappen en bestanden weergeven", Klik op "OK"
- Dubbelklik op de "C Schijf" (Hier staat meestal Windows op)
- Dubbelklik op de map "Windows"
Zoek naar de map "Prefetch" en open deze. Selecteer alle bestanden en verwijder deze.
Sluit dit af.
- Ga nu weer naar C-Schijf, open de map "Documents and Settings" en open de map die de naam draagt die aan uw systeem gegeven is, Meestal is dit uw eigen naam. Hierin staat de map "Local Settings"met daarin de map "Temp". Gooi alle bestanden die hierin staan weg.

Ga twee stappen terug weer naar de map met uw eigen naam. Open de map "Onlangs geopend" Ga alle besatanden die hierin staan weg.

Hierna kunt u alles afsluiten. Defragmenteren mag maar het is bewezen dat defragmenteren niet heel erg effectief blijkt.

Het kan ook zijn dat uw harde schijf bijna vol is. Hierdoor wordt een systeem ook traag.

Hopelijk werkt dit enigszins, succes ermee!

cr
door crazyone - Jan 23, 2009 om 13:34
8 Antwoorden / 0 Vragen

Deze vind zowat alles van spyware etc...

Lees wel goed de uitleg hoe je hem moet gebruiken voor je van start gaat !!!!!!

http://www.combofixdownload.com/combofix-download.jpg

Uitleg en dowload voor de laatste versie !!

http://www.bleepingcomputer.com/combofix/how-to-use-combofix

Deze pagina kan ook in het nederlands bekeken worden .

Veel geluk !!!

Btw , ik gebruik deze scanner wekelijks !!

hauwert
door hauwert - Jan 23, 2009 om 13:37
11 Antwoorden / 1 Vragen

@wvened.

Spyware Doctor de gratis versie kun je downloaden via Cnet.download.com

suc6

Marijke

voorbyganger
door voorbyganger - Jan 23, 2009 om 13:39
1 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk ook eens hier: http://www.schoonepc.nl/
mn de zaken die al genoemd zijn hierboven komen aan bod.Mn het backuppen van je bestanden
Doe er je voordeel mee

ar
door arie44 - Jan 23, 2009 om 13:41
8 Antwoorden / 0 Vragen

,Je kunt proberen je compudter een volledige schoonmaak beurd te geven.
Hier zijn de juiste programmas om het te doen

http://cupersoft.com/content/view/50/

Free Start
Up Manager

 http://www.iobit.com/advancedwindowscareper.html

Install it
and just press  “Care “.

http://www.download.com/Glary-Utilities/3000-2094_4-10508531.html

http://registry-cleaner.comodo.com/

One of the
best and most trustworthy free reg. cleaners

Two of the
best free defrag programs

http://www.download.com/Auslogics-Disk-Defrag/3000-2094_4-10567503.html

http://www.snapfiles.com/reviews/iobit-smartdefrag/iobitsmartdefrag.html

wi
door wirootje - Jan 23, 2009 om 13:42
5 Antwoorden / 0 Vragen

Tja ik ken dit probleem. Heb ook alles geprobeerd. Mijn computer is 4 jaar oud met windows-XP en 512Mb geheugen.

Ik heb het geheugen uitgebreid naar 1,5Gb en jahoor draaien als een zonnetje. Kosten? 2* 512Mb a 17,50 is 35 euro

elenay
door elenay - Jan 23, 2009 om 13:42
1031 Antwoorden / 142 Vragen

Waarom verborgen bestanden en mappen weergeven?
Sommige bestanden worden verborgen in Windows. Het doel hiervan is, dat de gebruiker ze niet ziet, en ze daardoor niet (per ongeluk) kan wijzigen of verwijderen. Nu is het zo dat sommige spyware en/of virussen ook verborgen zijn. Het kan dus nodig zijn, om alle verborgen bestanden weer te geven, zodat deze bestanden gevonden en verwijderd kunnen worden.

Het gevaar van verborgen bestanden en mappen weergeven
Op het moment dat je álle bestanden weergeeft (in Windows ME / 2000 / XP / 2003 ook de systeembestanden) lijken op je PC opeens meer bestanden te staan. Hier zitten ook belangrijke systeembestanden tussen, die nodig zijn voor een goede werking van je PC. Je doet er daarom ook goed aan, om de bestanden weer te verbergen als je geen gebruik meer hoeft te maken van deze mogelijkheid. Op die manier kun je nooit per ongeluk bestanden weggooien, die belangrijk zijn voor een goede werking.

audb
door audb - Jan 23, 2009 om 13:59
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Een snellere computer is zeker wel nodig ja.

Men vergeet namelijk wel eens dat computers van 6 jaar geleden heel goed geschikt was voor de software van 6 jaar geleden maar echter is er heel veel veranderd in de tijd.

Niet alleen computers kunnen veel meer maar ook software heeft gewoon meer kracht nodig en uw computer roept al "daar heb ik de kracht niet meer voor" :)

Hoe het komt dat uw computer traag is geworden zit hem ook in het feit dat Windows sterk beveiligd is geworden en zeker win-xp met service pack 3 vertraaaaaagt de computer heel erg.

Ook Flash en java die nodig zijn voor internet vergen steeds meer geheugen en snelheid van een computer.

Wat het opnieuw instaleren van windows betreft, ja het zal tijdelijk snelheid winst geven maar op denduur is het weer terug naar af.

Nu hoeft uw nieuwe computer niet meteen een snelheids monster te worden, een computer met een AMD dual prosessor van 4 ghz en zo 2 gig aan geheugen is voldoende en daar er op de (iets) dudere moederboarden al een videokaart zit zal de prijs wel mee vallen.

Laat u echter niet verleiden tot een goedkope kant en klare computer de moederborden en cpu (prosessor) zijn in somige gevallen troep.

Koop liever een van een bekende D merk dan die van "ik donder er wel iets in webwinkel" dan maar liever die van c**puterland of vergelijkbare landelijke winkel ketens.

Mocht u windowx xp in bezit hebben dan hoeft u die ook niet te laten instaleren dat scheeld zo €100.- tot €150.-  en Windows 7 is in aantocht die is velemalen beter dan Vista

st
door stewie - Jan 23, 2009 om 14:18
3 Antwoorden / 0 Vragen

<SCRIPT language=javascript>postamble();
Uw computer zal zeer zeker gaan vertragen na 6 jaar. Uw systeem wordt trager naarmate de jaren verstrijken. Niet alleen het dichtslibben is hiervan de oorzaak maar ook uw verouderde systeem wordt ingehaald door de moderne eisen van de programma's. Persoonlijk zal ik u aanraden om langzamerhand te overwegen een nieuwe PC aan te gaan schaffen, qua snelheid en nieuwe mogelijkheden gaat er een hele nieuwe digitale wereld open. Wat u nu kunt doen: (Ik neem aan dat u op XP draait?)

Dump zoveel mogelijk onnodige software, ook uw beveiligingsoftware behalve 1 anti-virus programma.

Hoeveel werkgeheugen heeft U?  Minder dan 1 GB werkgeheugen is voor wat langer draaiende XP op een traag systeem vaak de bottleneck.

Instaleer een programma zoals TuneUp Utilities, een wonderproggie voor oudere systemen, Met dit programma kan men het systeem opschonen maar ook bijvoorbeeld bepalen welke programma's wel en geladen moeten worden bij het opstarten van Windows.

Optimaliseer eens uw harde schijf, binnen de windowsomgeving vind u dit door Deze Computer te kiezen, vervolgens eenmaling met uw rechtermuisknop op de C schijf drukken en dan Extra te kiezen. Hier kunt u fouten repareren en de schijf optimaliseren (defragmenteren) Wel eerst uw persoonlijke data even naar cd/dvd zetten.

Overweeg eens een overstap naar bijvoorbeeld een gratis Linux omgeving zoals Ubuntu op tragere systemen draait een Linux OS veel sneller dan XP ooit zal kunnen.  De meeste mensen weten vaak niet dat Linux aardig compatible is geworden met XP programmatuur.

Of uw 1,7 systeem nu echt te oud is geworden is afhankelijk van een heleboel factoren, bijna niet samen te vatten in één bericht: te kort geheugen, te veel programma's bij het opstarten, te trage en te kleine hardeschijf, SP1+SP2+SP3 updates vergen ook veel meer van een trager systeem,versnippering van de hardeschijf.

Tussenoplossing: extra hardeschijf plaatsen en daar een nieuwe XP opzetten (Dual Boot Heeft XP geen problemen mee, en met een extra hd is backuppen dan een fluitje van een cent.

Succes

ka
door kassaq - Jan 23, 2009 om 14:47
4 Antwoorden / 0 Vragen

ik ben het eens met (bijna) alle reacties; ik heb hier een Celeron staan met 700Mhz processor uit de vorige eeuw (1999 !) en die loopt nog als een trein; in die tijd maximaal geheugen erbij gezet naar 2GB; 2de HD erbij; volledig Office en Adobe pakket install op de 2de schijf; om de 2 jaar format en opnieuw beginnen en ik ben ook een www.schoonepc.nl fan ! succes kassaq

ioannes
door ioannes - Jan 23, 2009 om 14:58
20 Antwoorden / 3 Vragen

Iets "zinnigs".. Google eens naar Mander Online (zoek naar de tip Systeemherstel uit/inschakelen). Windows maakt van elke verandering en of update een syteemherstelpunt-na één Install van WinXP met sp2 krijg je al, inclusief de update's na sp3 en van de install van sp3 zelf méér dan 1.5 GB vrij op je HD.Dan nog de herstelpunten van eventuele andere software, welke dan ook, plus update's dáarvan...Ik moet er niet aan dneken dat je in die 6 jaar al die zaken hebt laten "zitten".Ga idd ook naar schoonepc.nl, daarin lees je vele tweaks die je optart versnellen.Tenslotte: http://www.gratissoftwaresite.nl/, vele tips over Goede en lichtere freeware beveiliging - tenzij je een mens kent die op site's als Bedrock de weg weten en je tools kunnen aanreiken waarmee je de HD én je register eens GOED opschonen.Maar ook daarvoor zijn er prima freeware tools! Maar: een schone install na 6 jaar is beslist niet weg...En  daarna de bovenbeschreven stappen eens zetten.

me
door menaga - Jan 23, 2009 om 15:13
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb dezelfde problemen gehad met een oude pc.Ik heb alle virus en spyware etc die geinstalleerd waren van de pc verwijderd.Heb de beveiliging van pc uitgezet en heb direct AVAST home edition geinstalleerd...Deze is gratis voor thuisgebruik.Zodra deze is geinstalleerd gaat hij voor hij in gebruik genomen gaat worden je hele pc doorlichten en haalt ALLE spyware en viezigheid en besmettingen enz van je computer.Deze duurt ongeveer ander half uur.Je moet wel af en toe kijken,want als de scan iets heeft gevonden moet jij je akkoord geven om te verwijderen en kan hij verder gaan. Ik heb AVAST op de oude pc met windows XP en op een nieuwere met Windows Vista.Beide pc"s gaan vlotter,maar bij de oude,zoals jij hebt is het zeer merkbaar.Probeer t maar eens en je word weer een blij mens.Veel geluk en plezier.Groet Nick

pe
door petrus_1 - Jan 23, 2009 om 15:25
2 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb eerst een vraag. Als de computer eenmaal opgestart is, zijn de programma's dan redelijk snel te gebruiken? Als dat zo is weet ik een redelijk goede oplossing voor U. Ga naar het configuratie scherm. Klik op energiebeheer. Bovenaan staat een regeltje met slaapstand. Klik deze aan en zet een kruisje bij slaapstand. Rechts boven op het toetsenbord zit een knopje slaapstand of een maantje. Druk daar op en de computer valt in de slaapstand (te horen aan de ventilator, want die stopt er ook mee). Daarna is hij weer op starten met de gewone opstartknop en moeten de programma's binnen een minuut er weer op staan. (Werkt niet op alle computers, maar op de meeste wel, als U XP gebruikt.)

woppie
door woppie - Jan 23, 2009 om 15:25
17 Antwoorden / 0 Vragen

Wat nog wel eens vergeten wordt is het feit dat als je programma's verwijderd, er "gaten" in de registry ontstaan. Die nemen ruimte in in het geheugen bij het laden en het zoeken duurt langer.
Hiervoor bestaan er programma's om de registry te defragmenteren.
Even googlen.....

Woppie

ronvm
door ronvm - Jan 23, 2009 om 15:42
22 Antwoorden / 1 Vragen

Alle antwoorden ten spijt: De vraagsteller is geen deskundige en weet half niet wat er in een PC gebeurd, dus oplossingen als "Windows 7 installeren, virusscanner(s) verwijderen lijken me geen optie.

Ik neem aan dat we het over Windows Xp hebben, gezien de Processor (Celeron 1.7 GHz) hebben we het ook over een vrij antieke machine (niet verkeerd bedoeld). Ik weet niet hoeveel geheugen erin zit, maar ik denk zelf zo rond de 256 Mb (wat veel te weinig is), geheugen was destijds bijna niet te betalen. Een eerlijk antwoord is gewoon, je bent duidelijk aan een nieuwe toe al dan niet geïnstalleerd met XP® of Vista®. Vraag je af wat je gaat doen met een PC en stel zo een nieuwe samen of koop een A-Merk.

Ik denk dat dit de beste oplossing is.

ri
door richard27 - Jan 23, 2009 om 15:55
21 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo,

Ik heb ook een PC uit 2003.
Ik heb er 1 virusscanner op staan. En nog gratis ook nog.
AVG Free. Werkt voortreffelijk en wordt elke dag geupdate.
Verder gebruik ik elke zondag TuneUP Utillities.
Dit programma spoort fouten op en lost dit ook op.
Hierbij in zit ook een fantastisch defragmentatieprogramma.
En ook niet onbelangrijk. Je kunt ook zelf aangeven wat er opgestart moet worden als windows opgestart wordt.
En nog veel meer handige opties zitten er in dit nederlandse pakket.
Mijn systeem draait na bijna 6 jaar nog als een trein.

Richard

ladys
door ladys - Jan 23, 2009 om 16:12
162 Antwoorden / 69 Vragen

ik vind dat u het heel goed uitgelegd heeft  ,mijn compliment hoor..nu begrijp ik het ook ....Bedankt Lady

jpm
door jpm - Jan 23, 2009 om 16:37
820 Antwoorden / 28 Vragen

Wat is het probleem eigenlijk? Neem gewoon regelmatig een vrije dag en doe het wat kalmer aan. Al die snelheid jaagt een mens maar op en je krijgt het nog aan je hart ook. Als je maar zorgt dat alle virussen en spam worden verwijderd, kom je er uiteindelijk ook.

Als dit niet helpt: Vraag een nieuwe voor je verjaardag, eventueel te betalen door alle uit te nodigen vrienden en familie samen. Geef hooguit 100 euro uit voor (fris-)drank en hapjes en betaal de taxi voor die enkeling die dronken is. Geheid uiteindelijk toch heel goedkoop een nieuwe computer (LOL)

d3
door d3debian - Jan 23, 2009 om 16:54
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hetgeen je beschrijft was voor mij een belangrijke reden om eens kennis te maken met Linux.  Ik gebruik Linux tot volle tevredenheid, ik moet er niet aan denken dat ik weer met windows zou moeten werken. Niet dat Linux zonder nadelen is en voor alles geschikt maar voor een groot deel van de desktops zou het een uitkomst zijn.
Dat zo'n grote groep gebruikers (97% ?) windows gebruikt moet te verklaren zijn uit het spreekwoord "onbekend maakt onbemind". En zeker niet omdat windows beter is dan Linux.

Probeer eens Linux, installeer het op de pc en behoudt windows gewoon (dual boot). Op die manier kun je met je vertrouwde windows doen wat je wil en kennismaken met Linux. Is het nioet jouw ding dan verwijder je het weer.

Linux vraagt niet zo veel van de hardware en slibt niet dicht.
Een virusscanner en/of  andere shitwarescanner is niet nodig.

pv
door pverrips - Jan 23, 2009 om 17:45
2 Antwoorden / 2 Vragen

Dat waren een heleboel tips, en ik denk dat ik daar wel verder mee kan. Hartelijk bedankt iedereen.
Groet, Philip

vd
door vdwj - Jan 23, 2009 om 19:45
21 Antwoorden / 2 Vragen

hallo met jan je hebt je pc al 6jr en nog nooit denk ik opnieuw windows geinstalleerd!vind ik toch wel een prestatie.dat je pc trager na die tijd wordt is niet meer dan normaal.ik zou Mcaffe en Spyware Doctor er af gooien en de gratis AVG free 8.0 virusscanner opzetten die beschikt over een uitgebreid pakket beveiliging.en ik heb zelf Tune Up Utilities aangeschaft ongeveer 45 euro.toppie zit een goede nederlandse beschrijving bij.in de loop van de tijd loopt je register vol met resten van handelingen die je op je pc doet dowmloads programma,s enz met een handeling( Tune Up Easy Onderhoud wordt je register opgeschoond resten van o.a verwijderde programmas en nog veel meer gerepareerd of auto verwijderd en als je xp hebt de firewall van windows gebruiken.en nog wat je kan je onderhouds programma,s plus de update,s van virus e.d plannen op een later tijdstip als dit gebeurd met het opstartenvan je pc gebeurd er van alles met gevolg dat het langer duurt voor je wat met je pc kan doen met de rest firef thunderb mozil heb ik geen ervaring maar als je teveel programma.s hebt wordt je pc trager.zolang je geen virus of worm in je pc hebt hoef je niet opnieuw windows te installeren of je moet je register om zeep geholpen hebben!!ik denk zelf minder programma,s succes groeten Jan.

di
door dinsamson - Jan 24, 2009 om 01:26
4 Antwoorden / 1 Vragen
di
door dinsamson - Jan 24, 2009 om 01:30
4 Antwoorden / 1 Vragen

deze week had ik Spydoctor geïnstalleerd. mijn computer werd zo traag als een slak in de Sahara. Spydoctor weer verwijderd en het probleem was over. misschien een idee om die eraf te halen en b.v Ad-Aware erop te zetten? succes in ieder geval.

aurora1
door aurora1 - Jan 24, 2009 om 02:41
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Hallo Philip,

Als u van sommige adviezen niet weet hoe ze uit te voeren, kijk dan eens op de site www.schoonepc.nl. Deze site is hier al genoemd. Daar vindt u veelal stapsgewijs uitgelegd hoe u allerhande kunt doen (tweaken pc e.d.) en veel informatie en toelichtingenover hoeu uw pc sneller te maken.

vr.gr.

aurora1
door aurora1 - Jan 24, 2009 om 02:53
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Aanvulling: mogelijk starten ook veel programma's mee op of lopen mee terwijl dat niet hoeft, dat vertraagt ook het opstarten en werken van de pc. Ook daarover vindt u informatie en hoe dat te wijzigen op de site schoonepc.nl.

vr.gr.

cr
door crazyone - Jan 24, 2009 om 03:23
8 Antwoorden / 0 Vragen

Klik op   "START" dan op uitvoeren,in dat balkje type je   msconfig en daarna klik je op  OK

Na het openen klik je op   OPSTARTEN  en vink je alles uit dat niet mee moet opstarten !!!

Daarna klik je op   TOEPASSEN   en dan op  OK

De computer zal vragen van terug op te starten

Dat doe je gewoon en je zal zien dat hij al wat vlotter loopt !!

cyberfaust
door cyberfaust - Jan 24, 2009 om 11:29
1 Antwoorden / 0 Vragen

hoi daar. Je moet je register ook schoonmaken. Er is genoeg gratis software op het net. Ga maar een naar www.gratissoftwaresite.nl  daar kan je diverse programma"s downloaden om je register schoon te maken. Ook moet je je HD eens defragmenteren. Als je dit nog nooit gedaan hebt duurt het de eerste keer heel lang. Je vind dit in het configuratiescherm dan systeem en onderhoud en dan syseembeheer en dan fragmenteren. Mocht dit alles niet helpen dan moet je echt je HD fragmenteren en windows opnieuw insalleren. Veel sucses.
Met vriendelijke groet Willem.

ti
door timmer77 - Jan 24, 2009 om 11:49
67 Antwoorden / 94 Vragen

wwaar haal je een processor voor 60 Euro dan wil ik graag dat adres.

goedkoop

vin100
door vin100 - Jan 24, 2009 om 18:54
35 Antwoorden / 2 Vragen

6 jaar met dezelfde windows installatie?? Een klein wonder dat u het al zo lang vol hebt gehouden, waarschijnlijk dankzij die 'clean up' progjes. Ik zou zeggen, herinstalleren.. U heeft het over Antivirus.. had u dat dan nog niet van het begin? Sommige Antivirus is echt een aanslag op uw processor (zoals Norton) als u googled kunt u ook 'lichtgewicht' antivirus vinden.

suxes

br
door braaksel - Jan 25, 2009 om 13:51
10 Antwoorden / 3 Vragen

Zelfhad ik ik ook altijd gedoe. Heet woord Linux schrikte mij af. Echter toen iemand ooit mijn computer helemaal had verziekt kwam ik bij toeval bij een cd terecht waarmee ik in ieder geval op internet kon.

Gefascineerd door wat linux allemaal kon heb ik nu al 1 jaar door linuxland gezworven en uiteindelijk geeindiged bij puppy linux.

Het enige wat je moet weten is hope je een iso bestand op cd brandt. Zo nee google dan maar even.

Op

http://www.puppylinux.org

zie je op de welkomspagina een aantal live cd's staan die je kunt dln.

Juist geschikt voor oudere computer.

Het is even wennen om uit te vinden hoe je verbiding maakt.

Eerst had ik ook de neiging te denken mwwah. Maar kwam er achter dat er zoveel meer in zat dan je op eerste gezicht zou denken omdat de programma namen ietwat vreemd overkomen.

Ben je er eenmaal achter wat wat is dan wil je vermoedcelijk ook niet meer anders.

Gcacl b.v. is spreadsheet dat ook Excel bestanden bewerkt etc.

Het starten van de cd duurt even maar daarna is alles bloedsnel omdat het hele systeem in het geheugen wordt geladen.

Heb je het systeem eenmaal door dan kom je erachter dat er allerhande variaties in de cd's is. Maar begin eerst maar eens met de simpele iso om daarna wat te gaan experimenteren.

Voordel geen vervuild register geen updates geen virusscanner en fitewall nodig.  Echt een wondertje op cd.

KOOP GEEN NIEUWE COMPUTER, DOWNLAOD ER EEN

sr
door srkooy - Jan 26, 2009 om 18:00
22 Antwoorden / 4 Vragen

Had ook dat probleem. PC 5 jaar oud. Werkte verder  nog prima. Alles flink opgeschoond + defragmentatie. McAfee eraf en AVG (gratis) geinstalleerd. Daarna stukken beter. 5 jaar is voor een PC echter al behoorlijk oud. Heb dus tocch nieuwe gekocht met 4 Gb geheugen. Kan nu zelfs HD video bellen.