te
door tedi Apr 10, 2008 om 21:19
Computers & telefonie

Gebruik van andersmans telefoonnummer. Is dat mogelijk.

Is het mogelijk dat iemand anders (een vreemde) een sms-je verstuurd met vermelding van mijn  telefoonnummer.

Ik krijg namelijk iedere keer op mijn telefoonrekening te zien dat ik sms-jes gestuurd zou hebben naar bv een sex site.

Ik weet voor 100% zeker dat ik dit niet heb gedaan.

Is er iemand die hier een antwoord op heeft?

Groetjes

6638 24 Rapporteer

stacey
door stacey - Apr 10, 2008 om 21:54
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

--Is het mogelijk dat iemand anders (een vreemde) een sms-je verstuurd met vermelding van mijn  telefoonnummer.---

Bij mijn weten is dit niet mogelijk.

Ik denk dat het andersom is, dat je een rekening ontvangt voor mailtje verstuurd naar jouw nummer, dit zijn smsjes waar de ontvanger voor moet betalen vandaar dat ze op je rekening staan.

Het zou kunnen dat je gsm deze niet (kan) ontvangen, maar als ze wel verzonden worden dan betaal je dus evengoed.

Wat is het nummer van deze dienst ? Vermeld het hier even dan kan ik het even checken voor je.

Dan kun je het Afmelden, zo snel mogelijk lijkt me, anders blijft dit doorgaan en is veelal ook een dure `hobby`

Groetjes,

kl
door klus - Apr 10, 2008 om 22:16
9 Antwoorden / 24 Vragen

Hoi,

Er bestaat wel iets dat je via een link een sms kan sturen met het nummer van een ander. Vraag me niet om de site, ik heb het eens gezien. Even surfen misschien. Succes.

menno0
door menno0 - Apr 10, 2008 om 23:32
236 Antwoorden / 42 Vragen

Ik kan niet sms-en, ontvang niets, lees geen enkel bericht, maar via Tele 2 nota werd paar jaar geleden stevig wat afgeboekt van mijn maand abo mobiel bellen voor sms.

Service desk leverde zoveel op dat het bedrag werd gecrediteerd. Reageert de klant niet dan is het altijd het proberen waard. Informeer dus en blijf behoorlijk standvastig.

Succes gewenst en houd voet bij stuk.

brynnar
door brynnar - Apr 11, 2008 om 10:40
1782 Antwoorden / 27 Vragen

Beste Tedi,

Is het mogelijk dat iemand van uw telefoon gebruikt maakt? Bijvoorbeeld een baldadige zoon/dochter op het moment dat u even niet kijkt?

Mvgr - B

lx
door lxa - Apr 11, 2008 om 12:40
47 Antwoorden / 0 Vragen

dit is WEL mogelijk

Het zit namelijk zo op sommige sites kan je smsjes aanvragen van cindy tina of weet ik veel wie door alleen maar een 06 nummer in te voeren.
(zelfde idee als de zogenaamde gratis jamba ringtones etc.)

stel ik vind klaas niet aardig en denk hee ik geef jou een gratis ringtone en vervolgens krijg je er 8 per week voor 1,50 dan kan ik dat zo doen.Mijn ip zal worden gerigstreerd maar daar blijft het dan ook bij.

jannyholtrop
door jannyholtrop - Apr 11, 2008 om 12:54
84 Antwoorden / 1 Vragen

Ik hoorde laatst van mijn schoonzoon, dat wanneer je telefoon beschikt over bluetooth, er ingebroken kan worden op je telefoonnummer. Het kan dan voorkomen dat er via dit systeem met jouw nummer gebeld wordt naar vreemde nummers. Ga dus even na of jouw bluetooth van je mobieltje misschien staat geactiveerd. Dit kun je namelijk handmatig aan en uitschakelen. Succes ermee.

audb
door audb - Apr 11, 2008 om 13:12
1668 Antwoorden / 5 Vragen

TELE2? ja die kunnen dan wel.

Ga maar eens googlen en u vind massa`s aan klachten over tele2.

Een goede tip is om de abonement stop te zetten en dan een andere provider te nemen b.v. upc mobiel ofzo

ca
door case506 - Apr 11, 2008 om 13:18
3 Antwoorden / 2 Vragen

bleutooth is hoogst waarschinlijke boosdoender vandit verschijnsel.Met dit system is het mogenlijk om van andermans systemen gebruik te maken zonder dat je achterlaat wie en wat je ben
Mijn advies, schakel bleutooth ditect uit en laat het zo staan

pa
door paula1959 - Apr 11, 2008 om 13:42
3 Antwoorden / 1 Vragen

Je kan wel smsjes versturen met iemand anders zn telefoonnr op de nepsmsjes site (www.nepsmsjes.nl) of je daar dan ook voor word belast weet ik alleen niet.....................

pa
door paula1959 - Apr 11, 2008 om 13:45
3 Antwoorden / 1 Vragen

het is www nepsmsje.nl ipv nepsmsjes

stacey
door stacey - Apr 11, 2008 om 14:46
10352 Antwoorden / 12 Vragen

--of je daar dan ook voor word belast weet ik alleen niet..................... ---

de Ontvanger betaald deze sms Niet, de verzender moet zich aanmelden/registreren en al dan niet betalen voor dienst.

he
door hetroske - Apr 11, 2008 om 17:35
1 Antwoorden / 0 Vragen

Zo snel mogelijk een ander nummer nemen ik heb het ook gehad anders gaat het gewoon veel geld kosten

gr piet

dimov000
door dimov000 - Apr 11, 2008 om 19:24
19 Antwoorden / 0 Vragen

Ja...dit kan....als iemand die voipbuster of eensgelijke heeft en als controle een gsm nummer geeft kan die persoon sms'en met als afzender jouw gsm nummer. Dit leidt tot problemen als hij dan zog return sms'en krijgt of sms't naar betaal nr's etc.
Ik kan hierover meer info verstrekken op verzoek...en een oplossing bieden...
Dimov000

te
door tedi - Apr 11, 2008 om 19:35
1 Antwoorden / 1 Vragen

hoi dimov,

ik wil graag wat meer informatie hebben. Hoe kan ik dat via jou verkrijgen.

groetjes

ge
door gerard55 - Apr 11, 2008 om 21:28
57 Antwoorden / 11 Vragen

Beste Tedi, ik denk dat je als de gesmeerde bliksem opheldering moet vragen bij de helpdesk van je provider. Desnoods blokkeer je jouw nummer en eist een nieuw nummer. Als het niet zo is dat een huisgenoot van jou stiekem met je mobiel heeft zitten spelen, dan vind ik dit een hoogst merkwaardige zaak.

Als ik sommige reacties lees dan zou dit gewoon kunnen. Ik geloof er helemaal niets van. Er wordt gewoon ordinair gefraudeerd en daar zou ik maar rap over reclameren. Sterker nog ik zou aangifte doen bij de politie. Hoe vind je die?

Kom op mensen, we gaan dit soort zaken toch niet normaal vinden hoop ik. Op zo'n manier is een mobiel-consument vogelvrij.

indian
door indian - Apr 12, 2008 om 09:26
8 Antwoorden / 4 Vragen

Aangifte doen en uitzoeken met de profider, nieuwe telefoonkaart erin, anders hou je dat.Neem ook nooit telefoon op als het nummer onbekend is, hetzelfde als met de p.c. onbekende s.m.s. gewoon niet openen maar weggooien, je telefoon geeft toch een naam als je gebeld word.Ook niet terugbellen bij een onbekend nummer, echter degene die jij kent bellen je toch wel als het belangrijk is met hun eigen nummer.suc6.

pa
door paula1959 - Apr 12, 2008 om 11:10
3 Antwoorden / 1 Vragen

als iemand anders een sms via nepsmsje stuurt met jouw telefoonnummer naar een bekende van jouw koppelt die het nr ook automatisch aan de naam die jij in je mobiel heb opgeslagen ,zo denk jij dat je een sms heb gekregen van bv een vriend met dat nr maar dat nr is via nepsmsje gebruikt.zo kan je dus ook heel veel trammalant krijgen .denk je dat je een sms heb gekregen van n vriend en die schrijft bv watben jij n kneus terwijl die vriend dat niet heb geschreven maar iemand anders die bv jou wil treiteren en die dat nr van je vriend heeft gebruikt/geleend.

edwardus
door edwardus - Apr 12, 2008 om 11:33
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Zoals Paula1959 al heeft opgemerkt, er bestaan (meerdere) zgn. treiter-sms sites. Ik ben benieuwd waarom de OPTA nog niet een schop onder het achterwerk heeft gehad om hiertegen in actie te komen, want volgens mij zijn ze in strijd met de wet:

Artikel 11.7 | Tw, Hoofdstuk 11, Paragraaf 11.1

1.
    Het gebruik van automatische oproepsystemen zonder menselijke tussenkomst, faxen en elektronische berichten voor het overbrengen van ongevraagde communicatie voor commerciële, ideële of charitatieve doeleinden aan abonnees is uitsluitend toegestaan, mits de verzender kan aantonen dat de desbetreffende abonnee daarvoor voorafgaand toestemming heeft verleend, onverminderd hetgeen is bepaald in het tweede lid.

3.
    Bij het gebruik van elektronische berichten voor de in het eerste lid genoemde doeleinden dienen te allen tijde de volgende gegevens te worden vermeld:

    a.
        de werkelijke identiteit van degene namens wie de communicatie wordt overgebracht, en

    b.
        een geldig postadres of nummer waaraan de ontvanger een verzoek tot beëindiging van dergelijke communicatie kan richten.

dimov000
door dimov000 - Apr 12, 2008 om 12:38
19 Antwoorden / 0 Vragen

Op veler verzoek kom ik nogmaals terug op mijn antwoord en de sms affaire/diefstal.
Mesen die gebruik maken van Voipbuster en andere bedrijven van Betamax Gmbh waartoe voipbuster behoren bieden je bijna gratis bellen en sms'en aan, als je je aanmeldt en een minimum van 10 euro op je rekening bij Voipbuster hebt staan.
Bij het sms'en dien je Voipbuster een gsm nummer aan te reiken omdat sms'en gebeurt met vermelding van een afzender...een gsm nummer. Als het goed gaat dan moet Betamax/Voipbuster het door de klant ingegeven gsm nummer verifiëren, wat zij slechts minimaal en of nauwelijks doet.
Als nu een persoon met bedenkelijke zaken uw gsm nummer ingeeft als afzender...dan zal dus hij bij een tarief van 0,01 of gratis, 10x 100 is 1000 sms'en kunnen versturen aan eenieder die hij wil, die als afzender uw gsm nummer laat zien. Bij sommige zuster ondernemingen van Voipbuster is het sms'en gratis...dan is het helemaal vervelend.
Het venijn zit hem als deze ongure personen sms'en naar betaalservices of naar bijvoorbeeld 3040 (tv spelletjes etc.)of zo, waarbij u een reactie sms krijgt, die door u betaald wordt.

De vraag is, kan je er iets aan doen.

Ja.... Ik ben al heel wat jaren als Microsoft Engineer en Microsoft Valuable Professional op VOIP gebied bezig om de uitwassen te bestrijden en heb een mogelijkheid om de misbruikers van uw GSM op te sporen met hulp van o.a. de voipbuster provider Betamax en anderen. Ook bijvoorbeeld Lycos is hiervan een voorbeeld.
Duidelijk...Betamax en andere ondernemingen zijn niet de schuldigen. De personen die een niet bij hun behorende GSM aan hun diensten koppelen zijn de foute mensen, de ondernemingen zijn echter wel degelijk mede aansprakelijk door hun houding, laksheid en de mazen in hun voorwaarden.

U kunt zich tot mij wenden via mijn mail....of telefonisch....om een en ander in werking te stellen. U vindt in mijn profiel mijn e-mailadres of anders via google onder dimov000

dimov000

st
door sterrennacht - Apr 12, 2008 om 15:19
2 Antwoorden / 0 Vragen

heb je hem niet in huis laten liggen dat er iemand in huis was ik heb het zelf mee gemaakt had meteen een rekening van 280 ero  ben voortaan wel voorzichter gewoorden en heb meteen die nummers af laten sluiten zo dat niemand meer mijn telfoon daar voor kan gebruiken

st
door sterrennacht - Apr 12, 2008 om 15:22
2 Antwoorden / 0 Vragen

heb het zelf mee gemaakt kreeg de rekening van 280 ero heb meteen die nummers laten blokkeren hebben mensen hier in mijn huis gedaan

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Apr 12, 2008 om 16:14
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ edwardus:

Als mensen alleen janken op sites als deze en verder niet schriftelijk klagen bij officiële instanties als OPTA, dan zal OPTA niets doen. Het gaat dan toch allemaal goed?

Onafhankelijke klachtenbundelende organisaties als Consumentenbond, TROS-Radar en/of VARA-Kassa (in alfabetische orde) kunnen dan veel meer betekenen, doch ze moeten wel in kennis gesteld worden, liefst schriftelijk in behoorlijk Nederlands.

Hardware ERror MAN.

ladys
door ladys - Apr 13, 2008 om 13:05
162 Antwoorden / 69 Vragen

Het is mogelijk dat er iets fout is gegaan,ik heb het ook een keer gehad en er werd elke maand geld afgehaald van mijn prepaidkaart.

als u het telefoonnummer 0104378788 beld dan kunnen hun precies zien wat er wordt afgeschreven en dat kan u dan blokkeren succes er mee.   Lady

de
door degrooot - Apr 13, 2008 om 13:15
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, dit is inderdaad mogelijk. Ik heb een programma waarmee je sms-jes kan versturen met vermelding van ieder willekeurig telefoonnummer.