li
door lisa123 Jul 7, 2013 om 14:59
Computers & telefonie

Heeft iemand een oplossing?

Heb pas een tablet gekocht tot volle tevredenheid.
Wil hem graag boven in bed ook gebruiken en dacht handig te zijn met de aankoop van een Gembird Wifi-repeater WNP-RP-001.
Nadat je de stekker hebt vastgemaakt apparaat in het stopcontact en andere kant in de router, moet je op de laptop een icoon krijgen dat hij aanwezig is.
Wat ik ook probeer er zitten 3 tekentjes op, 1 rode (stopcontact) 1 groene (bevestigd in router) en helaas werkt het middelste tekentje niet (soort vlindertje) blijft rood i.p.v. groen te wordden dus hij komt niet on line.
De verbinding met de router is uitstekend (pc en laptop tegelijk aangesloten) snelheid 54,0 Mbps maar hij zegt doe het zelf maar.Ben in totaal al 2 uur bezig o.a. router verplaatsen maar niets helpt.
Iemand misschien een idee?

14885 41 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jul 7, 2013 om 15:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hebt u die wifi repeater wel nodig? Kunt u de laptop wel boven gebruiken zonder de repeater, dan moet dat met de tablet ook kunnen.

edrick3
door edrick3 - Jul 7, 2013 om 15:52
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo lisa123,

Heb je alles wel volgens de handleiding gedaan?
Voor de handleiding klik hier.
Heb je het wachtwoord wel ingevoerd?

Suc6

zwemmer
door zwemmer - Jul 7, 2013 om 16:47
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Terzijde, mijn tablet doet het iin elk vertrek zonder wifi repeater. Wat heeft je doem geloven dat je een wifi-repeater nodig hebt? De oplossing zou dus kunnen zijn: repeater afschaffen en je hebt weer een zorg miinder.

Zwemmer

li
door lisa123 - Jul 7, 2013 om 18:12
134 Antwoorden / 53 Vragen

Heb de laptop nog nooit naar boven gesjouwd, sorry edrick3 maar je hebt mijn verhaal niet gelezen, hoe kan ik een wachtwoord invullen als het apparaat het niet naar behoren doet !! (als hij goed verbonden is met stopcontact en router werkt middelste lampje niet) en zit met gebruiksaanwijzing naast me en Zwemmer, ik heb hem aangeschaft omdat als mijn laptop in de woonkamer en pc in de eetkamer tegelijk on line zijn er vaak 1 geen verbinding heeft met internet dus ik hoopte het zo op een niet al te dure manier op te lossen (geen nieuwe router kopen).
Maar vind dat zo'n ding het gewoon moet doen.

tijger1
door tijger1 - Jul 7, 2013 om 18:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar hebt u op uw tablet wel gewoon beneden internet via wifi?

edrick3
door edrick3 - Jul 7, 2013 om 18:51
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@lisa123,

.....Heb de laptop nog nooit naar boven gesjouwd.....
Zou ik toch eens proberen!
Dat 'sjouwen' valt wel mee.

Met vr.gr.

edrick3
door edrick3 - Jul 7, 2013 om 18:57
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@lisa123,

Wellicht is de repeater stuk?
In een winkel gekocht?
Laat dan eens controleren.

Met vr.gr.

li
door lisa123 - Jul 7, 2013 om 19:34
134 Antwoorden / 53 Vragen

helaas gekocht via internet.
dank iedereen voor de reacties, moet helaas voor nu afsluiten.

chris74
door chris74 - Jul 7, 2013 om 20:03
564 Antwoorden / 44 Vragen

Heeft je router een draadloze verbinding (wat ik wel verwacht) zo ja, waarom doe je dan de repeater!! in de router. Je moet hem ergens tussen in aansluiten zonder netwerk. Dat moet hij namelijk zelf repeaten.
Zo nee, als je geen draadloos netwerk op je router hebt waarom een repeater want dat heeft dan geen zin.

f.weele
door f.weele - Jul 8, 2013 om 10:57
1085 Antwoorden / 27 Vragen

beste lisa123, heb je al geprobeerd om de wifi repeater te configureren met een rj45/upt kabel zoals omschreven in bijgaande link: klik hier
Dit is dezelfde repeater, alleen van een andere leverancier.
m.vr.gr.

li
door lisa123 - Jul 8, 2013 om 12:05
134 Antwoorden / 53 Vragen

F.Weele, mag ik s,v.p nog even storen? zie op internet door de bomen het bos niet meer en heb er geen verstand van.

waar koop ik het goedkoopst een rj 45/upt kabel en hoe heet de andere zijde van die kabel, usb?

Zou het heel erg op prijs stellen als je nog even de tijd wilt nemen om te antwoorden.

internet staat vol hoe je het zelf moet maken maar kan niet vinden waar te kopen.

f.weele
door f.weele - Jul 8, 2013 om 12:14
1085 Antwoorden / 27 Vragen

lisa123, het is een gewone netwerkkabel die je b.v. van je modem/router naar de pc hebt, met aan beide zijden dezelfde stekker. Bij de Action heb je al een 10 meter kabel voor een paar euro. Bij bouwmarkten verkopen ze deze ook. klik hier
m.vr.gr.

vi
door vinnius - Jul 8, 2013 om 13:58
8 Antwoorden / 1 Vragen

ik heb deze wifi repeater ook en die doet het wel. je moet hem eenmalig instellen volgens de instructies in de handleiding (met wachtwoord admin en admin). De handleiding is te vinden in de eerste reactie van edrick3, die zul je toch echt eerst op de voet moeten volgen en uitvoeren.

vi
door vinnius - Jul 8, 2013 om 13:59
8 Antwoorden / 1 Vragen

en als je dat niet begrijpt iemand er bij halen die het wel snapt

edrick3
door edrick3 - Jul 8, 2013 om 14:03
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=vinnius schreef op maandag 8 jul 2013, 13:58]ik heb deze wifi repeater ook en die doet het wel. je moet hem eenmalig instellen volgens de instructies in de handleiding (met wachtwoord admin en admin). De handleiding is te vinden in de eerste reactie van edrick3, die zul je toch echt eerst op de voet moeten volgen en uitvoeren.

Juist!!

curious
door curious - Jul 8, 2013 om 14:03
45 Antwoorden / 7 Vragen

[quote=lisa123 schreef op zondag 7 jul 2013, 18:12]Heb de laptop nog nooit naar boven gesjouwd, sorry edrick3 maar je hebt mijn verhaal niet gelezen, hoe kan ik een wachtwoord invullen als het apparaat het niet naar behoren doet !! (als hij goed verbonden is met stopcontact en router werkt middelste lampje niet) en zit met gebruiksaanwijzing naast me en Zwemmer, ik heb hem aangeschaft omdat als mijn laptop in de woonkamer en pc in de eetkamer tegelijk on line zijn er vaak 1 geen verbinding heeft met internet dus ik hoopte het zo op een niet al te dure manier op te lossen (geen nieuwe router kopen).
Maar vind dat zo'n ding het gewoon moet doen.
Dag Lisa 123
Dezelfde ervaring als jij heb ik ook achter de rug.
Bij mij was er een conflict in de beveligings instelling in mijn router. Eerst nadat ik zowel WPA-PSK- plus WPA2-PSK had ingesteld als toegang .voor mijn Repeater kwam het draadloos contact tot stand.
Mijn leverancier Eminent heeft voor het bedraad instellen van de repeater overigens een geheel afwijkende instructie ten opzichte van de draadloze instel instructie.
Op je router log je in met 192.168.1.1 gebruiker admin password zie sticker op je router.
Het heeft bij mij ook de nodige tijd geduurd voor ik het probleem heb opgelost, maar het werkt nu naar behoren. Kwestie van 1 vinkje verplaatsen ;-)
Succes en sterkte.
Curious

wimmi20
door wimmi20 - Jul 8, 2013 om 16:06
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Beste vraagstelster Lisa,
waarom luistert u niet naar de simpelste tip hier al gegeven.
U heeft geen verstand van computers, zegt u zelf.
Hoe komt u er dan toe om een signaalversterker te kopen ?
Om op een bovenverdieping uw tablet te gebruiken hebt u geen versterker nodig.
Tenzij u een betonnen vloer hebt, dan misschien wel.
Probeer het eerst maar eens zonder die versterker.
Een laptop naar boven brengen noemt u "slepen" tsjonge jonge.
Maar u hebt toch ook een tablet ?
Die is volgens mij niet zo zwaar.

curious
door curious - Jul 8, 2013 om 16:50
45 Antwoorden / 7 Vragen

Aparte reacties wel weer.
Iemand vraagt een oplossing voor een probleem, en in plaats van daarop te reageren moet de vraagstelster eerst maar eens uitleggen hoe ze het bedacht heeft om een repeater aan te schaffen.

Naar mijn stellige overtuiging wil zij het signaal sterker op sommige plaatsen in en rond haar huis hebben , dus schaf je een repeater aan. In veel pc bladen is over dit onderwerp uitgebreid gepubliceerd, dus wordt je voorgehouden dat dit de oplossing is.
Dat de praktijk dan niet altijd aansluit bij de handleidingen is een gegeven waar je doorheen moet.
Via een programma als Teamvieuwer kan de vraagstelster uitstekend op afstand geholpen worden door iemand met verstand van zaken.
Veel plezier met je aanschaf, die het vast heel goed gaat doen. (Eigen ervaring)
Curious

tolsma1945
door tolsma1945 - Jul 8, 2013 om 17:12
229 Antwoorden / 6 Vragen

Waarom eenvoudig doen,als het moeilijk ook kan.Als je een goed draadloos modem hebt van je provider
zijn er in het geheel geen problemen,en kan je met de tablet overal in huis internet gebruiken,ook met drie computers/laptops,en heb je verder niets nodig

f.weele
door f.weele - Jul 8, 2013 om 17:25
1085 Antwoorden / 27 Vragen

het ligt niet aan de router, maar aan de tablet. Wifi ontvangst op deze apparaten is meestal zeer matig
.

wimmi20
door wimmi20 - Jul 8, 2013 om 17:40
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Aparte reactie wel weer van Curious.
Curious heeft in de glazen bol gezien dat vraagsteller een sterk signaal in en rond het huis wil hebben.
Die bol van Curious werkt echt goed, daarin kun je zelfs zien dat vraagsteller ( die zelfverklaard geen verstand heeft van computers) computerbladen leest !
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++=============

=curious schreef op maandag 8 jul 2013, 16:50: Aparte reacties wel weer.
Iemand vraagt een oplossing voor een probleem, en in plaats van daarop te reageren moet de vraagstelster eerst maar eens uitleggen hoe ze het bedacht heeft om een repeater aan te schaffen.

Naar mijn stellige overtuiging wil zij het signaal sterker op sommige plaatsen in en rond haar huis hebben , dus schaf je een repeater aan. In veel pc bladen is over dit onderwerp uitgebreid gepubliceerd, dus wordt je voorgehouden dat dit de oplossing is.

Curious

avhelvoort
door avhelvoort - Jul 8, 2013 om 19:32
82 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi Lisa,

Je bent nu boven begonnen met het proberen van deze repeater, maar mogelijk is deze repeater zelf ook niet zo sterk of het signaal van je router al niet zo sterk om het signaal naar je repeater te kunnen sturen, hij moet immers ook al wifi signaal hebben om het te kunnen versterken.
Misschien een idee om het eerst eens ergens beneden te proberen waar je zeker weet dat je er ontvangst hebt van je router, (zodat je repeater het kan kan ontvangen om te versterken) en kijk dan of je deze repeater kunt zien op je tablet of laptop. en volg daar voor de handleiding.
Wanneer je deze beneden kunt plaatsten waar wel bereik is en de repeater het kan versterken zodat jij boven waar jij je tablet wilt gebruiken ook verbinding kunt maken is het prima toch?

@wimmi20 ik wil niet veel zeggen, maar dat bericht van Curious heeft net zo veel waarde als jou laatste bericht.

li
door lisa123 - Jul 8, 2013 om 20:27
134 Antwoorden / 53 Vragen

Domme vraag dan maar in dat Wifi ding past hij wel maar de aansluiting (zelfde) aan het andere eind van het kabeltje past niet in de laptop.
Zittten daar nog andere poorten in dan USB?

avhelvoort
door avhelvoort - Jul 8, 2013 om 20:51
82 Antwoorden / 1 Vragen

Domme vragen bestaan er niet Lisa.
Maar om eerlijk te zijn heb ik bij een laptop nog nooit mee gemaakt dat er geen Netwerk aansluiting op zit, weet je echt zeker dat hij nergens in past, vaak zit het of aan de zijkant of aan de achterzijde.
Maar uiteraard is het per laptop verschillend welke poorten er op een laptop zitten of niet.

Het is inderdaad wel zn zelde soort stekker als in de repeater (dat wifi ding) moet, zn bijna vierkant stekkertje, met aan een kant 8 pinnetjes en aan de andere kant een soort langwerpig haakje.

Had je mn andere idee toevallig nog gepobeert, dus proberen om hem te verbinden met je laptop als je het ding beneden in het stopcontact plaatst.

gr. André

zw
door zwaardvis - Jul 8, 2013 om 20:52
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Lisa, misschien kun je beter vragen of Pieter of John er even naar willen komen kijken, want ik heb niet de indruk dat het gaat lukken zo.

li
door lisa123 - Jul 8, 2013 om 21:50
134 Antwoorden / 53 Vragen

Hoi allemaal,

Zit nu vol verbazing alle reacties te lezen achter mijn pc aan de andere kant van het huis als dat de router staat, dus aan de router ligt het niet.
Heb helaas geen tijd gehad om de nieuwe tablet uit te proberen, waren i.v.m. een overlijden andere dingen te doen.

Het probleem is dat ik de verbinding met de wifi repeater en de laptop niet tot stand kan brengen, de ene kant past in de wifi maar de andere niet in de laptop. (mannetje-vrouwtje heb ik vroeger geleerd, gaat met deze dingen ook op heb ik me laten vertelllen.)

Hoi Andre, was het maar waar dat ik dat kon vinden op de laptop dan was er niets aan de hand. Ben vanmiddag al bij een winkel in de stad geweest, zou om 2 uur geopend zijn maar om 3 uur stond ik nog voor een gesloten deur. Morgen weer even proberen.

En Zwaardvis, ik vind het een hele goeie wat je schrijft, denk dat ik het daar maar op ga houden.

Dank allen voor de waardevolle antwoorden (en ook zwamverhalen zoals een gebruiksaanwijzing lezen) en een goede nacht als jullie straks de oogjes dichtdoen.

groetjes
Cobie

tijger1
door tijger1 - Jul 8, 2013 om 22:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar zo'n wifi repeater is toch juist bedoeld om draadloos te kunnen werken. Het is toch helemaal niet de bedoeling de laptop met een kabel daarop aan te sluiten

avhelvoort
door avhelvoort - Jul 8, 2013 om 22:17
82 Antwoorden / 1 Vragen

Ja dat lijkt mij ook juist Tijger1.
denk dat er iets niet helemaal begrepen wordt hier, volgens mij is dat namelijk om een apparaat bedraad aan te sluiten en de rest draadloos.
Bedraad is niet eens ergens voor nodig, maar ik vraag me af daar waar Lisa hem nu geplaatst heeft of hij daar wel wifi ontvangst heeft vanaf de router, want ja zonder ontvangst kan hij ook geen signaal verder versturen.
Daarom was ook de vraag of ze hem misschien nu ergens benden kon plaatsen waar ze zeker weet of ze er ontvangst heeft en dan kijken of je hem wel kan vinden.

avhelvoort
door avhelvoort - Jul 8, 2013 om 22:18
82 Antwoorden / 1 Vragen

Een kabel kopen lijkt me dus een beetje onnodig, vooral omdat je ook niet de laptop boven wilt gebruiken, zoals ik er uit kan halen.

aurora1
door aurora1 - Jul 8, 2013 om 22:22
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Het is al gevraagd: werkt de tablet beneden wel op wifi, dus zonder die repeater?

avhelvoort
door avhelvoort - Jul 8, 2013 om 22:40
82 Antwoorden / 1 Vragen

Dan nog zou je met de laptop waarmee ze wel via wifi op het internet gaat, via de repeater boven moeten kunnen internetten. dit werkt niet en vandaar de vraag om dit te proberen om beneden te doen.

aurora1
door aurora1 - Jul 8, 2013 om 22:53
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik vraag me af of de wifi van de tablet wel werkt, dat zou dan n.m.m. het beste beneden getest kunnen worden..... Zit er wel wifi op de tablet?

avhelvoort
door avhelvoort - Jul 8, 2013 om 23:22
82 Antwoorden / 1 Vragen

ik denk dat er geen tablets meer bestaan zonder wifi of het moet een ander ding zijn wat er op lijkt. Maar of die werkt is inderdaad ook nog wel een vraag inderdaad.

f.weele
door f.weele - Jul 9, 2013 om 08:06
1085 Antwoorden / 27 Vragen

Tablets zonder wifi bestaan niet. Dat is namelijk de hele opzet van het tablet gebeuren. Omgedraaid kan wel.
Dus je tablet aan een utp kabel hangen middels een usb switch/apparaatje, dat alleen werkt als je daarvoor de software kan plaatsen op je tablet, maar dat terzijde. T.S. kan beter eerst de wifi repeater configureren met een kabel aan haar laptop (waar zit nou toch die rj45 aansluiting ?) en dat dan beneden in het huis bij de router uitproberen. Als dat allemaal niet lukt en t.s. toch wifi-ontvangst wil hebben in haar slaapkamer, dan zal er een kabel doorgetrokken moeten worden en daar een tweede router plaatsen en instellen als accesspoint.
m.vr.gr.

chris74
door chris74 - Jul 9, 2013 om 09:12
564 Antwoorden / 44 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 8 jul 2013, 22:11]Maar zo'n wifi repeater is toch juist bedoeld om draadloos te kunnen werken. Het is toch helemaal niet de bedoeling de laptop met een kabel daarop aan te sluiten

Ik zet het er nog maar een keertje neer. Want op deze vragen heb ik totaal geen antwoord op gekregen.
Heeft je router een draadloze verbinding (wat ik wel verwacht) zo ja, waarom doe je dan de repeater!! in de router. Je moet hem ergens tussen in aansluiten zonder netwerk. Dat moet hij namelijk zelf repeaten.
Zo nee, als je geen draadloos netwerk op je router hebt waarom een repeater want dat heeft dan geen zin.

Want je geeft namelijk in je vraagstelling aan dat je de repeater met het kabeltje aan de router vast hebt gemaakt. Dat is niet de bedoeling. En ook Tijger1 geeft aan dat je het niet aan moet sluiten met een kabeltje.

Volg de handleiding nou eens die Edrick3 als 1e als link heeft toegevoegd, daar staat het keurig in beschreven. Er wordt nergens gezegd dat je de repeater aan de pc of router moet verbinden.

edrick3
door edrick3 - Jul 9, 2013 om 10:29
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@chris74,

OT
.....Volg de handleiding nou eens die Edrick3 als 1e als link heeft toegevoegd, daar staat het keurig in beschreven. Er wordt nergens gezegd dat je de repeater aan de pc of router moet verbinden......
Tja, maar Ts schrijft:
.....en ook zwamverhalen zoals een gebruiksaanwijzing lezen.....

Met vr.gr.

chris74
door chris74 - Jul 9, 2013 om 10:44
564 Antwoorden / 44 Vragen

Ja Edrick3 zoiets verwachte ik al. Eigenwijs zijn en niet lezen.

ma
door marcmons - Jul 11, 2013 om 11:17
25 Antwoorden / 0 Vragen

Na het lezen van alle (goedbedoelde) antwoorden en daarop volgend de reacties van lisa123 kan ik alleen maar concluderen, dat lisa123 er niets van zal snappen en zo de verwarring bij haar alleen maar nog groter wordt. Je kunt dan wel eeuwig blijven uitleggen, het wordt alleen maar erger van vraag naar vraag. Enige goede advies aan Lisa123: haal er een deskundige thuis bij!

tijger1
door tijger1 - Jul 11, 2013 om 11:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@marcmons

Thuis een deskundige erbij halen om wifi op je tablet te krijgen? Lisa moet even lezen.

da
door damian321123 - Mar 16, 2014 om 21:27
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,
Ik heb ook een gembird wifi repeater, maar nu heb ik een vraag.
De router staat beneden, en op zolder heb ik geen goede wifi. Dus nu heb ik zo'n ding gekocht.
Maar mijn vraag is nu: Volgens mij gebruik ik hem nu als een tweede router, want hij versterkt het gewonen wifi signaal niet maar het is een aparte verbinding. Dus ik zou graag willen weten of dat zo hoort of dat ik het anders in kan stellen. Mijn lampjes op de repeater branden alleen de bovenste twee.
Ik hoop op antwoord
Mvg Damian Onderstal

aurora1
door aurora1 - Mar 17, 2014 om 00:58
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lees klik hier eens door en bekijk het filmpje ook.