ruud123456
door ruud123456 Nov 17, 2005 om 11:23
Computers & telefonie

Het beste spyware programma

Ik weet dat dit een eindeloze discussie kan worden, maar mijn vraag is:

wat is het beste programma tegen spy- en ad-ware? Wat gebruikt u en wat zijn uw ervaringen?

Ikzelf gebruik een mix van verschillende programma's die ik af en toe mijn computer laat scannen, maar ieder programma geeft verschillende resultaten. Wat is betrouwbaar en wat moet je absoluut niet gebruiken?

2585 26 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 17, 2005 om 11:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het beste is nog om je verstand te gebruiken en niet klakkeloos overal op JA te drukken.

Als virusscanner gebruik ik McAfee. (gratis bij XS4ALL)

Als spyware scanner gebruik ik Microsoft AntiSpyware.

Als Firewall gebruik ik ZoneAlarm.

Als webbrowser gebruik ik Firefox.

En ik moet zeggen, sinds ik Firefox gebruik heb ik totaal geen last meer van spyware gehad.

Ik laat Ad-Aware SE ook nog wel eens draaien, maar is in principe niet meer nodig.

Maar het allerbelangrijkste is, gebruik je verstand.

ve
door verwijderd - Nov 17, 2005 om 12:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er is geen beste anti spy/ad/malware programma. Het is beste is inderdaad om een combinatie te gebruiken. Ik gebruik spybot, adaware, spywareblaster en ewido. Soms ook microsoft antispyware. Verder crapcleaner en NOD32.

Verder zoals hierboven al wordt gezegd: gebruik je verstand.

ve
door verwijderd - Nov 17, 2005 om 13:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ten eerste zou ik DE Mozilla Firefox Browser gebruiken omdat deze
anders wekt als de Internet Explorer. Je krijg veel minder Spyware
binnen.

Daarbei zou ik de Security Suite van Zone Alarm anschaffen omdat deze
zeer goed werkt en makkelijk in Gebruik is. Dit is dan ook en volledige
uitgerust met Firewell Virusscanner, Spyware Detector en Remover,
Privacy control........

ve
door verwijderd - Nov 18, 2005 om 21:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor alle reacties.

Ik gebruik zelf AVG als antivirusprogramma (vrijwel iedere dag een update!).
Als firewall gebruik ik Sygate Personal Firewall, die als je de juiste instellingen er in zet prima werkt. (dus niet met de standaard instellingen!)
Tevens: Ad-Aware, Spybot SD en Microsoft Antispyware en Spywareblaster (blokkeert veel onbetrouwbare pagina's).
Veel uit het gratis circuit, maar het bevalt goed.
Norton Systemworks 2005 heb ik op de plank liggen, maar daar blijft het. Toen ik het testte, werden er nog regelmatig virussen doorgelaten en je moet ook meteen wat extra geheugen in je computer proppen om alles nog een beetje soepel te laten lopen.

Eigenlijk wel een mooi onderwerp voor Kassa om te behandelen.

Ruud

ve
door verwijderd - Nov 18, 2005 om 21:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ps.: natuurlijk gebruik ik ook Firefox als browser. Jammer dat deze site niet helemaal goed werkt met Firefox.

ve
door verwijderd - Nov 18, 2005 om 21:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat ziet er goed uit hoor Ruud... :-)

Enne, laat die Norton-CD inderdaad maar op de plank liggen, daar ligt 'ie best. ;-)

Groet,

Enterprise.

ve
door verwijderd - Nov 19, 2005 om 23:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Ruud,

De beste bescherming tegen spyware, virussen en andere bedreigingen op
internet ben je zelf, zoals de anderen ook al heel terecht aangeven...

Daarnaast is een beetje 'kennis van zaken' ook meegenomen, aangezien op
internet zelf veel informatie te vinden is over internetbeveiliging.

Zo kan je op onderstaande website uitzoeken of de
antispyware-programma's die je gebruikt en bepaalde websites wel
helemaal betrouwbaar zijn.

Rogue/Suspect Anti-Spyware Products &
Web Sites

Er is geen programma dat alle spyware kan vinden en opruimen.

Zoals je zelf al zegt, ze geven verschillende resultaten en dat komt
omdat het ene programma wat 'sterker' is in het vinden van bepaalde
soorten spyware dan anderen.

Ze hebben allemaal hun eigen 'specialtiteit', om het zo maar te noemen, en dat ligt aan de makers van de programma's.

Zij stellen de 'defintielijst' samen die door een programma wordt gebruikt.

Om dus een, naar mijn mening, bruikbaar antwoord te geven op jouw vraag:

Gebruik een combinatie van verschillende, als betrouwbaar bekend
staande antispyware-programma's, een goeie softwarematige firewall en
als browser Firefox.

Als je daarnaast ook nog een modem/router hebt met een hardwarematige
NAT-firewall heb je in theorie voldoende om veilig te kunnen
internetten.

Groet,

Enterprise.

ve
door verwijderd - Nov 21, 2005 om 11:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn lijstje:

Avast Antivirus

Microsoft Anti-spyware

Ad-Aware SE

Mozilla Deer Park Alpha (Firefox 64-bits)

Mozilla Thunderbird (email)

XP firewall :P (zit namelijk ook achter een NAT/router)

ve
door verwijderd - Nov 21, 2005 om 15:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

  kijk is op http://www.dedigitalerevolutie.nl/ en dan bij software

  ik gebruik zelf hitmanpro en scotty.

ve
door verwijderd - Nov 21, 2005 om 16:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

 Op http://www.hitmanpro.nl/ kun je de PC testen op Spyware en andere troep.Je PC wordt dan gescand door een combinatie van Spyware killers e.d.Tevens wordt je HD en register opgeschoond

Groetjes vr1944

ve
door verwijderd - Nov 21, 2005 om 16:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Op http://www.hitmanpro.nl/ kun je de PC testen op Spyware en andere troep.Je PC wordt dan gescand door een combinatie van Spyware killers e.d.Tevens wordt je HD en register opgeschoond

Groetjes vr1944

ve
door verwijderd - Nov 21, 2005 om 16:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gebruik zelf HitmanPro en een virusscanner via het web. MicroTrend.

Antivirusprogramma's op je PC kunnen gemanipuleerd worden door bepaalde virussen, vandaar.

ve
door verwijderd - Nov 21, 2005 om 16:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zie hierboven

ve
door verwijderd - Nov 21, 2005 om 17:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ikzelf gebruik tot volle tevredenheid:

Norton Anti Virus - fireware van Windows en het pracht programma HilmanPro.

Dat laatste scant alles.

Succes, Gilles

ve
door verwijderd - Nov 21, 2005 om 19:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het allerbeste spywareprogramma is Hitman pro. En nog gratis te downloaden ook. Als je daqt programma wekelijks draait, dan blijft je computer snel en vrij van spam en spyware.

Suc6

ve
door verwijderd - Nov 21, 2005 om 20:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

SpyBot heb ik goede ervaring mee.

ve
door verwijderd - Nov 21, 2005 om 21:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb zelf Hitman Pro ook gebruikt, maar het nadeel -vind ik- is dat
Hitman alle andere scanners, die het gebruikt, in een voorkeur stand
zet en alles ongevraagt verwijderd wordt. Met andere woorden: je hebt
zelf geen controle meer wat al of niet verwijderd wordt.

ve
door verwijderd - Nov 21, 2005 om 23:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo

Aangezien ik er op internet veel over lees en me er een beetje in verdiept heb zou ik toch ook aanraden om microsoft antispyware gratis te downloaden en deze constant mee laten draaien op je pc. Daarnaast kun je inderdaad, zoals al aangegeven, gratis Hitman Pro 2 downloaden en deze met regelmaat je hele pc laten scannen. Als je veel op internet zit (vooral buiten de gangbare website's) dan moet je toch wel op de paar dagen een keer scannen.

Je moet met al deze anti-spyware software wel twee duidelijke verschillen maken. De 1e zijn de programma's die achteraf je pc controleren (al dan niet handmatig gestart) en de 2e zijn de anti spyware programma's die je pc tijdens het internetten (surfen) constant in de gaten houden of er niets tegen je zin op je pc gezet wordt (spyware, Keyloggers, Dailers Trojans. enz). Hierbij is een goeie firewall ook geen overbodige luxe. Daarnaast moet je in de gaten houden dat een virusscanner GEEN spyware tegen kan houden en andersom.

Ikzelf gebruik als virusscanner/firewall, Zonealarm pro security suite. Als anti spyware (die constant meekijkt) heb ik Microsoft anti spyware , Spysweeper van Webroot en Adwatch van Ad-aware.

Daarnaast gebruik ik om de 3 a 4 dagen Hitman Pro 2. Daarnaast gebruik ik, zoals meerdere hier, FireFox als internet browser. Deze is inderdaad veel minder gevoelig voor rotzooi al Internet explorer van Microsoft.

Het belangrijkste van alles is dat je de software die je op je pc zet om je te beschermen goed instel en ELKE dag de software via internet updaten. Maak hier een gewoonte van.

Het lijkt veel, maar het hoort er tegenwoordig (steeds meer) bij op het internet.

ve
door verwijderd - Nov 22, 2005 om 12:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat ik zo de laatse tijd heb gelezen is dat hitmanpro nogal wat problemen kan veroorzaken, het is beter om de programma's individueel te gebruiken.

Zelf gebruik ik :

-Spybot search and destroy

-Adaware Se Personal

-Spywareblaster

-ewido

Heb nod 32 draaien vanwege de lage resources en  prestaties van de antivirus scanner en natuurlijk Firefox erop.( alhoewel ik hier steeds problemen heb met inloggen met ff )

ve
door verwijderd - Nov 22, 2005 om 13:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

HitmanPro kan inderdaad voor nogal wat problemen zorgen, vooral op PC's
waarop al de nodige software (waaronder ook free- en shareware) is
geinstalleerd.

De meeste zekerheid v.w.b. het goed functioneren van HMP heb je naar
mijn mening als je dit programma installeert direct na een schone
installatie van je Windows besturingssysteem, dus nog voordat je er
allerlei andere software opzet.

Het lijkt een beetje op hetzelfde probleem dat veel mensen hadden met het installeren van ServicePack 2.

Deze gaf ook veel problemen op PC's waarop al de nodige software was
geinstalleerd, terwijl deze zich op een 'verse' XP-installatie zonder
problemen liet installeren...

Enterprise.

ve
door verwijderd - Nov 22, 2005 om 13:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb adaware pro, Norton systemworks 2005 (laat ik 1 keer in de week
een systemwidescan doen en herkend ook aardig wat threads) en als
brouwser gebruik ik Mozilla Firefox en heb bijna nooit ergens last van.

Oh en mijn router is firewall genoeg als je de Nat maar goed insteld en het standaard pwd direct veranderd.

Het kan natuurlijk zijn dat er hackers zijn die het leuk vinden om je
te hacken maar als ze goed zijn houd je ze toch niet tegen (ook niet
met een firewall) maar ik denk niet dat er veel hackers geïntereseerd
zijn in een gewoone gebruiker.

ve
door verwijderd - Nov 22, 2005 om 19:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

 ik heb zelf de volgende programma's:

â?¢Norman
â?¢AVG AntiVirus
â?¢Hitman Pro 2.2.1 *

bij elkaar leverd dit een geweldige beveiliging. Ik heb ook ZoneAlarm geprobeerd maar die blokkeerde heel mijn verbinding tot het internet.

NOOIT PROGRAMMA'S VAN HTTP://WWW.INTERNETANTISPY.COM DOWNLOADEN, DIT GEEFT JUIST SPYWARE!!

*) dit zijn 6 programma's die hij achter elkaar laat lopen.

ve
door verwijderd - Nov 22, 2005 om 20:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gebruik al heel lang Hitmanpro die prima werkt, daarbij zit het programma spysweeper wat maar voor 30 dagen (gratis) werkt jammer genoeg! (Maar voor niks gaat de zon op, toch)Ik heb nu inmiddels de spysweeper aangeschaft en het werkt prima samen met de hitmanpro die hem nu herkent als een betaald programma, en alle programma's samen doen prima hun werk door EEN....programma te starten,het is heel jammer dat we al deze programma's moeten gebruiken om de rotzooi zoveel mogelijk buiten de computer te houden.Tegen de virussen gebruik ik naar volle tevredenheid al jaren Norton antivirus.

Er is geen een antivirusprogramma wat altijd up to date is!!!!!!!!

ve
door verwijderd - Nov 24, 2005 om 01:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

<SCRIPT language=javascript>postamble();
Hallo Ruud,

Ik weet het een beetje late reactie, griep was de spelbreker.

Download Hitman Pro en draar dit programma regelmatig zeker als je onveilige sites bezoekt. Volgens een onderzoek van de Duitse Consumentenbond, van dit jaar, is Kaspersky Antivirus het beste Antivirusprogramma. Daarnaast is het verstandig een firewall te installeren, alweer volgens de Duitse Consumentenbond is ZoneLabs het beste firewallprogramma. Ik gebruik daarnaast zowel Microsoft Antispyware en Spywaredoctor. deze beiden geven een zogenaamde realtime(dus altijd) bescherming tegen kwaadwilligen. ZoneLabs en Spyware Doctor waarschuwen als je een gevaarlijke sit wile benaderen en blokkeerd deze dan als je dat wil.

Succes

Henri 1942

ve
door verwijderd - Nov 24, 2005 om 23:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dank voor alle reacties.

Een eenduidig antwoord is er blijkbaar niet.

Iedereen moet er maar uitpikken wat hij/zij kan gebruiken.

Micrososoft Antispyware, Ad-Aware, Spybot SD en Hitman Pro worden het
meest genoemd als beste anti-spyware programma's, waarbij Microsoft
Antispyware en Spybot SD allebei ook een ingebouwde real-time protectie
hebben.

Wat het beste anti-virusprogramma en de beste firewall is, zijn de
meningen over verdeeld. Iedereen moet maar de beste oplossing in
zijn/haar geval kiezen.

Wat firewall betreft heb ik slechte ervaringen met Zone-Alarm als
firewall, omdat er ook programma's geblokkeerd werden, die ik gebruik,
ondanks dat ik 'uitzonderingen' voor die programma's had gemaakt.

Ik heb nu Sygate Personal Firewall als redelijk alternatief, maar die
werkt niet op alle systemen naar behoren en ook niet alle versies
werken goed. Versie 5.5 build 2710 doet het bij mij goed.

Iedereen nogmaals hartelijk dank voor zijn/haar reactie en ik hoop dat jullie met de antwoorden je voordeel kan doen.

ve
door verwijderd - Nov 25, 2005 om 11:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien een stomme vraag maar als je van windows xp de firewall al gebruikt, is het dan ook nodig om de firewall van Zonealarm aanteschaffen???