roefroef
door roefroef Mar 31, 2013 om 13:56
Computers & telefonie

Hoe krijg ik een gewijzigd bestand in Word terug?

mijn zoon heeft vorige week een spreekbeurt gemaakt in Word, en opgeslagen in mijn documenten.
nu heeft hij gisteren het laten zien aan iemand en heeft hij het per ongeluk gewijzigd, en nu is het hele bestand weg.
weet iemand hoe ik het vorige bestand terug kan halen?

17745 16 Rapporteer

jantje7
door jantje7 - Mar 31, 2013 om 14:07
1459 Antwoorden / 23 Vragen

U kunt het beste de zoekfunctie gebruiken op op een bepaald steekwoord zoeken.
Zo kunt u snel zien waar het betreffende document is gebleven.

Jantje

freya
door freya - Mar 31, 2013 om 14:17
10999 Antwoorden / 1 Vragen

En kijk ook eens in de prullenbak. Als het bestand 'per ongeluk' is verwijderd, kun je het daar wellicht nog terugvinden.

Freya

roefroef
door roefroef - Mar 31, 2013 om 14:23
19 Antwoorden / 38 Vragen

het is niet verwijderd maar gewijzigd, als ik het nu open dan is het scherm leeg...

freya
door freya - Mar 31, 2013 om 14:34
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=roefroef schreef op zondag 31 mrt 2013, 14:23]het is niet verwijderd maar gewijzigd, als ik het nu open dan is het scherm leeg...
Tja, als er geen backup is en ook in diezelfde map staat geen kopie, dan vrees ik dat het 'einde verhaal' is....
Hopelijk is het bestand een keer uitgeprint? Zo niet, dan rest er niets anders dan opnieuw intikken, vanuit het menselijke geheugen....

Freya

roefroef
door roefroef - Mar 31, 2013 om 14:39
19 Antwoorden / 38 Vragen

waar vind ik zo'n eventuele back-up dan?

freya
door freya - Mar 31, 2013 om 14:41
10999 Antwoorden / 1 Vragen

En vóór er iemand 'systeemherstel' gaat roepen, dat gaat je hierbij niet helpen. Met systeemherstel zet je geén gewijzigde databestanden terug.

Blijkbaar zijn de bladzijden weggegooid en is het bestand daarna 'opgeslagen'. In dat geval ben je gewoon alles kwijt....

Freya

freya
door freya - Mar 31, 2013 om 14:42
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=roefroef schreef op zondag 31 mrt 2013, 14:39]waar vind ik zo'n eventuele back-up dan?
Die zal 'de maker' zelf gemaakt moeten hebben. Bijvoorbeeld een kopie op een andere schijf of USB-stick.

Freya

ro
door ron530 - Mar 31, 2013 om 14:45
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Normaal gesproken wordt in Word gevraagd om het gewijzigde bestand op te slaan, klik je op annuleren blijft het oude bestand bestaan. Als de naam van het document nog bekend is dan de zoekfunctie in Word gebruiken, het kan maarzo zijn dat het document in een andere map is opgeslagen.

gompy2
door gompy2 - Mar 31, 2013 om 15:01
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien dat Word het ook nog ergens een "naam".$ bestand in een "Temp" map heeft neergezet?
Probeer het eens op te zoeken met een herstelprogramma zoals Recuva, wie weet heeft je zoon geluk.
En niet geschoten is altijd mis.
Quote:

Recuva brengt verloren bestanden terug. Ben je op raadselachtigewijze foto's van je opslagkaartje kwijt? Heb je per ongeluk belangrijke bestanden van je harde schijf gewist? Haal dan nog een keer diep adem en probeer met deze software je bestanden te herstellen.

Recuva scant harde schijven, maar ook mediadragers, zoals USB-sticks en opslagkaartjes voor je camera. Zelfs de verwijderde bestanden uit je prullenbak haalt Recuva weer terug. Het proces van bestandsherstel is niet erg gecompliceerd, want Recuva zet een handige wizard in. Deze helpt je goed op weg.

Uiteraard biedt Recuva geen garantie op bestandsherstel. Desondanks vonden wij bij alle proeven onze verwijderde bestanden terug. Wat we niet altijd terug kregen was de bestandsstructuur en originele mappen.

Van de site van de maker
Klik hier-> Recuva

rubyn
door rubyn - Mar 31, 2013 om 15:11
146 Antwoorden / 18 Vragen

Misschien werkt dit?

http://office.microsoft.com/nl-nl/word-help/eerdere-versies-van-een-bestand-herstellen-in-office-2010-HA010356735.aspx

sjjoppy
door sjjoppy - Mar 31, 2013 om 16:49
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Roefroef,
als uw zoon de titel heeft gewijzigd dan staat het bestand onder een andere naam in mijn documenten.
Vr. gr. sjoppie.

diumenge
door diumenge - Mar 31, 2013 om 16:52
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dat ligt er inderdaad aan welke versie van Office je hebt. Office 10 heeft zoals uit de van rubyn hierboven blijkt een optie om nog een bepaalde tijd oude versies van het bestand (dus voor het overschrijven) terug te halen. Office 2003 heeft deze mogelijkheid niet en van Office 2007 weet ik het niet.

gsm
door gsm - Mar 31, 2013 om 22:09
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Probeer eerst of je het bestand wel kunt openen met Wordpad. Zo ja dan bewaren en vervolgens weer openen met Word.

Als je Windows 7 hebt, dan kun je proberen om de vorige inhoud van de map waar het document staat terug te zetten. Systeembeveiliging van Windows 7 bestaat namelijk uit twee functies:
1) Systeemherstel (Voor het herstel van Windows).
2) Vorige versies van mappen (Voor het herstel van de inhoud van een map).

Klik op de map (niet een bibliotheek), waar het document in staat, met de rechter muisknop.
Klik Eigenschappen.
Kies tabblad Vorige versies.

Als er vorige versies van de map-inhoud zijn, zet dan de versie van vlak voor het ongeluk terug.

Misschien heb je dan de oude versie van het bestand weer terug.

roefroef
door roefroef - Apr 1, 2013 om 19:06
19 Antwoorden / 38 Vragen

mijn zoontje herrinerde de zich wat er in beeld kwam ongeveer, er werd toen gevraagd of hij het bestand wilde vervangen, dat heeft hij per abuis met ja bevestigd.....

rubyn
door rubyn - Apr 1, 2013 om 19:37
146 Antwoorden / 18 Vragen

Dan is kan kans groot dat het bestand nog intact is, maar op een andere naam is opgeslagen, dat bestand is dan wel gewist... omdat u nu niet weet welk bestand is vervangen, kun u het beste zoeken op steekwoorden uit het document.

sjjoppy
door sjjoppy - Apr 2, 2013 om 08:45
7210 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=roefroef schreef op maandag 1 apr 2013, 19:06]mijn zoontje herrinerde de zich wat er in beeld kwam ongeveer, er werd toen gevraagd of hij het bestand wilde vervangen, dat heeft hij per abuis met ja bevestigd.....

Dan is het oorspronkelijke bestand overschreven door het gewijzigde en niet meer terug te halen roefroef.
Vr. gr. sjoppie.