aquarius
door aquarius Feb 21, 2016 om 16:26
Computers & telefonie

Hoe krijg ik in het buitenland "Uitzending Gemist"van NPO?

Ik vind het leuk om in het buitenland NPO-programma's te zien via TV-Blik of via Uitzending Gemist. Dat is een poosje probleemloos verlopen, maar nu krijg ik bij de opening van het gewenste programma een blauw blokje te zien met een treurig gezichtje of de tekst "De opgevraagde aflevering is niet beschikbaar (verificatie)" of "Niet beschikbaar in jouw land" al dan niet tussen haakjes: (JW Player)" of "De opgevraagde aflevering is niet gevonden". Ik heb deze teksten ingetikt op Google en ik zie dan ettelijke lotgenoten, maar de juiste oplossing heb ik niet gevonden. Het downloaden van een JW Player wordt afgeraden, omdat er zoveel rommel bij zit, ik heb zonder resultaat de browsegeschiedenis gewist en bij Instellingen van Chrome zie ik nergens de plaats waar ik "buitenand" kan aanvinken. Weet u alstublieft raad?

20355 27 Rapporteer

hansje klein
door hansje klein - Feb 21, 2016 om 16:32
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Is omgekeerd ook zo. Video's die opeens niet meer buiten het zendgebied getoond mogen worden. Vermoedelijk europese regelgeving m.b.t. geldverdienen en rechten beschermen.

aquarius
door aquarius - Feb 21, 2016 om 16:38
259 Antwoorden / 63 Vragen

Hansje Klein: het is tot voor kort wèl gelukt om in het buitenland programma's via Uitzending Gemist en TV Blik te bekijken.

hansje klein
door hansje klein Feb 22, 2016 om 00:06
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Jawel, ik kon tot voor kort ook video's of trailers van duitse zenders bekijken en ook die sturen een bericht, dat ik in het buitenland hier geen meer recht op heb.

aquarius
door aquarius Feb 22, 2016 om 04:24
259 Antwoorden / 63 Vragen

Bedankt voor de reacties tot dusverre. Ik ga er vanavond (6 uur tijdsverschil met NL) weer mee aan de slag.
Nog een antwoord op de vraag van Marita: "Uitzending Gemist" heb ik probleemloos lange tijd kunnen bekijken, sinds 2 dagen ineens niet meer. Zo wilde ik b.v. oude uitzendingen zien van "De slimste mens",  "Spoorloos" en "De TV Show". Bijna alles mislukte op één oude aflevering van "De TV Show na" en "De slimste mens" werd na ca. 10 minuten afgebroken. Ik ben wel zo'n 2 uur bezig geweest on andere gemiste uitzendingen te bekijken, maar het was vergeefse moeite, zodat ik tenslotte dit Forum om advies heb gevraagd. Morgen ga ik weer verkassen, misschien dat het dan beter lukt. Ik houd u op de hoogte.

aquarius
door aquarius - Feb 21, 2016 om 16:51
259 Antwoorden / 63 Vragen

Voor alle duidelijkheid: ik wil dus geen live TV-programma's bekijken, maar oude uitzendingen. Hola schijnt niet veilig te zijn en de link van Marita bevat zoveel onduidelijkheden. Let wel, ik ben bejaard en niet met internet opgegroeid. Dus met een stap-voor-stap oplossing zou ik heel blij zijn.

marita567
door marita567 - Feb 21, 2016 om 17:01
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@aquarius ,

Sinds wanneer heeft u dit probleem ?

diumenge
door diumenge - Feb 21, 2016 om 17:26
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dat is simpel, in het buitenland zijn de rechten niet geregeld. Daardoor is het legaal niet mogelijk te kijken.

Er zijn wel oplossingen mogelijk, maar  gezien uw reacties ben ik bang dat deze te ingewikkeld zijn.

reflecs
door reflecs - Feb 21, 2016 om 17:29
1859 Antwoorden / 4 Vragen

De instellingen van Buitenland Aan staan onder het venster van de aflevering:

reflecs
door reflecs - Feb 21, 2016 om 17:31
1859 Antwoorden / 4 Vragen
diumenge
door diumenge - Feb 21, 2016 om 17:37
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dat lijkt mij een optie voor langzame buitenlandse verbindingen en dus inderdaad niet de oplossing.

akkerdistel
door akkerdistel - Feb 21, 2016 om 18:11
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Weet je wel wat een url is en kun je deze eventueel kopiëren en plakken? En kun je bestanden makkelijk terugvinden op de PC?

Gerry1969
door Gerry1969 - Feb 21, 2016 om 18:56
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Ik adviseer toch echt Hola. Daarmee kunt u aangeven in welk land u zit en naar welk land u wilt kijken.  Het is eenvoudig in gebruik en kost niets. Eigenlijk is op internet zitten sowieso al niet veilig net als het downloaden van veel apps. Ik gebruik 5 weken per jaar Hola tot grote tevredenheid.
Diewilik.

aurora1
door aurora1 - Feb 21, 2016 om 23:31
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Het zou kunnen zijn dat u voorheen toevallig alleen uitzendingen bekeek die nog beschikbaar waren. De meeste uitzendingen blijven maar kort beschikbaar als ze al via internet beschikbaar waren. Dat hangt inderdaad samen met auteursrechten en/of hoe lang een zender een bepaald programma mag uitzenden (daarvoor heeft betaald). De flashplayer moet wel up-to-date zijn. Dat laatste kunt u controleren en het programma eventueel bijwerken.
Ook kan het eraan liggen of het erg druk is met het bekijken van bepaalde programma's op bepaalde tijdstippen, dan kunt u eventueel een ander tijdstip proberen.
Ik weet dat in Frankrijk iemand uit eigen kring ca 5 maanden per jaar via Hola kijkt. Ook weet ik dat de NPO de ene keer wel en de ander keer niet werkt, al dan niet via Hola. Dat geldt bijv. ook met uitzendingen van de BBC bekijken in het buitenland of in Nederland.
Als u Hola als plug-in in uw browser installeert kunt u die uitschakelen zodra u uitgekeken bent en pas weer inschakelen als u weer iets wilt bekijken. Mijn ervaring daarmee is dat de plug-in zichzelf soms inschakelt, ook al staat hij op de pc overal uitgeschakeld en ook niet mee opstart. Dat zou u dan af en toe moeten controleren.
Als u een tablet heeft kunt u nog proberen of u met de app Gemist bij u wél uitzendingen kunt bekijken of bijvoorbeeld met de app van de KRO (voor detectives).
Lees eventueel ook nog hier: http://www.consumentenbond.nl/online-tv-kijken/extra-informatie/netflix-kijken-buitenland/

marita567
door marita567 - Feb 22, 2016 om 08:43
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@Aquarius ,

Ik heb uw reactie hier geplaatst ,

DOOR AQUARIUS 22 FEB 2016 OM 04:24
0 ANTWOORDEN / 0 VRAGEN

Bedankt voor de reacties tot dusverre. Ik ga er vanavond (6 uur tijdsverschil met NL) weer mee aan de slag.Nog een antwoord op de vraag van Marita: "Uitzending Gemist" heb ik probleemloos lange tijd kunnen bekijken, sinds 2 dagen ineens niet meer. Zo wilde ik b.v. oude uitzendingen zien van "De slimste mens",  "Spoorloos" en "De TV Show". Bijna alles mislukte op één oude aflevering van "De TV Show na" en "De slimste mens" werd na ca. 10 minuten afgebroken. Ik ben wel zo'n 2 uur bezig geweest on andere gemiste uitzendingen te bekijken, maar het was vergeefse moeite, zodat ik tenslotte dit Forum om advies heb gevraagd. Morgen ga ik weer verkassen, misschien dat het dan beter lukt. Ik houd u op de hoogte.

U vermeld hier dat het probleem zich sinds 2 dagen voordoet , u kunt een systeemherstel doen , en terugzetten naar een datum toen het wel nog werkte,  kunt u altijd ongedaan maken
Maar ik weet niet of dit een oplossing is , zie ook de reactie van @Hansje Klein

mo
door mof - Feb 22, 2016 om 16:31
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Is zelfs zo bij grote evenementen zoals de Olympische Spelen ... Ik woonde in Duitsland en kon gewoon op de Duitse TV Olympische spelen
volgen. Toen ik het 8 uur journaal van NPO wilde zien via uitzending gemist werd het stukje over de Olympische Spelen daaruit geknipt omdat ik
in het buitenland zat ... auteursrechten, zendrechten etc.

Je kunt het misschien door iemand laten opnemen, of laten downloaden van Uitzendinggemist en dan prive streamen of opsturen.

Ik kan je uitleggen hoe dat downloaden werkt met Linux. Helaas weet ik niet hoe dit moet bij Windows.

aquarius
door aquarius - Feb 22, 2016 om 17:08
259 Antwoorden / 63 Vragen

Reflecs: Helaas, op de pagina's van gemiste uitzendingen zie ik bezocht heb, zie ik nergens  de knop "buitenland aan". Op welke site heeft u die optie gevonden?

Zojuist heb ik zonder problemen het NOS-journaal van vandaag gezien. "De slimste mens" en "TV show" laten het afweten. BVN (toch echt voor het buitenland bestemd!) ook. Maar goed, over 3 weken ben ik weer thuis en dan kan ik programma's weer live zien (hoewel het verlangen naar einde reis echt niet groot is....) !

gompy2
door gompy2 - Feb 22, 2016 om 20:26
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Aquarius probeer eens een proxyserver...

Een proxyserver is een server die jou een ander ip-adres toewijst en op die manier kun je de boel in Nederland, of waar dan ook, foppen waar alleen toegang wordt verleend aan gebruikers uit een land zelf.
In jou geval heb je aan een simpele server genoeg en moet je dan een proxyserver nemen die jou een ip-adres teowijst die in Nederland gesitueerd is.

Er zijn heel uitgebreide proxyservers waarbij je elk land kunt kiezen die je wilt, als je uitzendingen in de USA of in bijvoorbeeld in Groot-Brittannië wilt zien, maar dat doet nu niet terzake.
Probeer (klik->)  Spoxysnel.nl eens.
Je moet dan daar even de URL van de website ingeven die je wilt bekijken, bijvoorbeeld http://www.npo.nl/uitzending-gemist, of wat je maar wilt.

Niet geschoten altijd mis.

Zoals ik al schreef zijn er ook servers waarbij je eerst een server in een bepaald land kunt kiezen en vandaar uit verder doorlinken naar een uitzendings-bron zodat het niet opvalt dat iemand uit een ander lang komt, maar dat heb jij nu niet nodig.

Suc6 er mee.

reflecs
door reflecs Feb 23, 2016 om 12:45
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo gompy2,
Het lukt me, met FF, niet om de uitzendingen te bekijken met Spoxysnel. Ligt het aan mijn instellingen? Lukt het u wel?

marita567
door marita567 Feb 23, 2016 om 13:16
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@reflecs , lukt mij ook niet met Chrome , wat ik ook probeer .

gompy2
door gompy2 Feb 23, 2016 om 14:19
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad het werkt niet meer, vroeger wel.

Waarschijnlijk hebben ze die mogelijkheid geblokkeerd om een te grote dataflow tegen te gaan.
Helaas, sorry voor het ongemak...

marita567
door marita567 Feb 23, 2016 om 14:27
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@gompy2 is niet erg was het proberen waard vr,gr.

gompy2
door gompy2 Feb 23, 2016 om 14:38
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Ja ok, tis niet anders.

Wel de Hola-plugin is hier ook al genoemd door anderen, misschien is dat wel wat voor TS.

Een complete uitleg over het één en ander door Computer-Totaal:

Klik hier-> Mis nooit meer Uitzending Gemist

gompy2
door gompy2 Feb 23, 2016 om 14:43
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Niet te geloven, wat een zooi hebben ze van deze varasite gemaakt

http://tinyurl.com/jjr8xjp En het was al drie - keer - niks..

marita567
door marita567 Feb 23, 2016 om 14:53
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@gompy2 ben ik volledig met u eens , het is maar heen en weer scrollen .

reflecs
door reflecs Feb 23, 2016 om 15:19
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@gompy2, geen ongemak hoor :) Was gewoon nieuwsgierig. Want dat Buitenland aan is er niet voor niets, maar zal ,waarschijnlijk, geen invloed hebben op de melding die aquarius geeft over "niet beschikbaar in jouw land".

le
door leo.oome@gmail.com - Feb 22, 2016 om 21:46
1 Antwoorden / Vragen

Hoi Aquarius.
Ik heb dezelfde meldingen als jij. Ik begrijp dat dit te maken heeft met de afspraken van de zeldgemachtigden internationaal.
Vanaf 2015 moet je 'kijkgeld' betalen voor diverse programma's. Duitse programma's mag je bekijken want je betaald daar standaard Deutschlandradio Beitrage an SRD ZDF. Dat is als onze vroegere 'Kijkgeld'.
Dit is als een abonnement voor de satelietverbinding bij bijv. Canal Digital. Die geldt nu ook voor Nederladse programma's. De meeste uitzendingen kun je wel bekijken doch er zijn programma's die 'betaald moeten worden'. Er geldt een rechten-berperking.
Soms kun je dit omzeilen door via Google naar het programma te gaan maar dat lukt lang niet altijd.
Vervelend! Commerciële belangen blijkbaar. Eén Europa is er nog steeds niet!

fp
door fpo - Feb 22, 2016 om 22:39
87 Antwoorden / 3 Vragen

Ik woon al langere tijd in Frankrijk en ervaar dezelfde problemen al een hele tijd vanwege de gewijzigde regels m.b.t. uitzendrechten. Als je in het buitenland zit, gebruik je een ander IP-adres dan in NL en dat zien ze meteen, dus je kunt niks achteraf bekijken.
Ook Hola werkte bij mij al een tijd niet meer naar behoren, telkens nieuwe problemen. Proxyserver zag ik niets in, dus iets anders zoeken. Uiteindelijk vond ik Tunnelbear, een heel sympathieke server die je in staat stelt vanuit welk land dan ook waar je je bevindt in te schakelen naar NL en bingo, je kunt alle uitzendingen bekijken, ook de oude, gewoon alles wat ze hebben. Ik heb ervoor gekozen tegen een klein maandelijks bedragje altijd te kunnen kijken.
Dit is de link om de info te lezen en de prijzen te vergelijken: https://tunnelbear.com/pricing en dit is de link om te downloaden: https://tunnelbear.s3.amazonaws.com/downloads/pc/TunnelBear-Install.exe .

reflecs
door reflecs Feb 23, 2016 om 15:35
1859 Antwoorden / 4 Vragen

De eerste link: https://tunnelbear.com/pricing

reflecs
door reflecs - Feb 23, 2016 om 12:19
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Aquarius schrijft:

reflecs

door aquarius - 22 Feb 2016 om 17:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Reflecs: Helaas, op de pagina's van gemiste uitzendingen zie ik bezocht heb, zie ik nergens  de knop "buitenland aan". Op welke site heeft u die optie gevonden?

Zojuist heb ik zonder problemen het NOS-journaal van vandaag gezien. "De slimste mens" en "TV show" laten het afweten. BVN (toch echt voor het buitenland bestemd!) ook. Maar goed, over 3 weken ben ik weer thuis en dan kan ik programma's weer live zien (hoewel het verlangen naar einde reis echt niet groot is....) !

Hallo aquarius,

Dat was een willekeurige aflevering van Wie is de mol op Uitzending gemist/Npo gemist. Het maakt wel verschil of het op Gemist of de site van het programma zelf bekeken wordt.

http://www.kro-ncrv.nl/deslimstemens/seizoenen/winter-20152016/30-143497-20-01-2016   Niet.

http://www.npo.nl/de-slimste-mens/20-01-2016/KN_1676748  Hier is de knop, het tandwieltje, wel te zien.

Als u het met Chrome niet ziet, zou u Internet Explorer kunnen proberen.
U schrijft dat u gaat verkassen, misschien gaat het op een andere locatie inderdaad beter :)

donkschr
door donkschr - Feb 23, 2016 om 12:23
78 Antwoorden / 14 Vragen

Ik zit gewoon in Nederland en kan sinds een paar maanden Uitzending Gemist van de NPO ook niet meer op de PC ontvangen. Steeds krijg ik de melding: De opgevraagde aflevering is niet beschikbaar (jwplayer).
Het lukt niet via Chrome, maar ook niet via IE.
Ben dus benieuwd wat de reacties zullen zijn.

reflecs
door reflecs - Feb 23, 2016 om 12:34
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@donkschr,
Al een systeemcheck gedaan? http://streaming.npoict.nl/npo/systemcheck/

marita567
door marita567 - Feb 23, 2016 om 13:07
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@ donkschr ,

Kijk eens bij programma`s en onderdelen of u de laatste versie van Microsoft Silverlight heeft , Versie 5.1.41212.0 .
Word normaal automatisch bijgewerkt door Windows update .

Heeft u deze versie er niet opstaan download dan hier , vierde rijtje .

https://ninite.com/

Na downloaden naar uitzending gemist gaan , openen NPO en druk dan eerst op F5 en dan op afspelen .
Werkt bij mij zowel in IE als Chrome .

Succes

donkschr
door donkschr - Feb 23, 2016 om 16:29
78 Antwoorden / 14 Vragen

@Reflecs en @Marita567 dank voor jullie reactie naar mij toe. De juiste versie van Silverlight staat er op, dus daar ligt het bij mij niet aan. Waarschijnlijk is het in mijn situatie beter om professionele hulp in te schakelen. Ik vermoed namelijk dat het te maken heeft met bestanden die op mijn PC zijn gezet of weggehaald ná reservering van Windows 10. Deze laatste heb ik echter niet geïnstalleerd.

donkschr
door donkschr - Feb 23, 2016 om 16:31
78 Antwoorden / 14 Vragen

Sorry @Aquarius. Het was niet mijn bedoeling om met jouw topic aan de haal te gaan.

aquarius
door aquarius - Feb 24, 2016 om 04:47
259 Antwoorden / 63 Vragen

Het zal menigeen bevreemden (net als mij trouwens) dat ik op mijn nieuwe logeeradres het NOS-journaal heb kunnen bekijken en een uitzending van de TV Show. Deze show ging op het laatst wel haperen, maar startte toch steeds weer door. Ik doe het er maar even mee, maar als ik straks weer thuis ben ga ik zeker het advies van Gompy2 opvolgen en proberen een proxy te (laten) installeren. Hartelijk bedankt voor alle reacties. Met vriendelijke groet, Aquarius.

Ve
door Verkadej - Jul 6, 2016 om 08:41
1 Antwoorden / Vragen

Ik vraag me af, of er geen bezwaar gemaakt kan worden tegen deze wijze van blokkeren. Wie in het buitenland woont moet namelijk doorgaans wél in Nederland inkomstenbelasting betalen. En hierin is sinds het jaar 2000 de omroepbijdrage in meegenomen. Dus men betaalt wél voor deze dienst maar mag er geen gebruik van maken.

Auteursrechtelijk kan er dus voor wat betreft Nederlandse belastingplichtingen géén bezwaar zijn, ook al wonen ze in het buitenland, want ze hebben gewoon bijgedragen. Als een en ander praktisch niet realiseerbaar is, dan dienen wellicht "buitenlandse" Nederlanders gecompenseerd te worden voor hun omroepbijdrage.

(Bovendien moeten de meeste buitenlandse Nederlanders in hun woonland ook nog eens omroepbijdrage betalen, dus hoezo voorkomen van dubbele belasting?)

Gerry1969
door Gerry1969 Jul 6, 2016 om 10:23
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Verkade, Als je in het buitenland woont betaal je niets maar aan Nederland.
Alleen als je tijdelijk of een deel van het jaar in het buitenland woont betaal je gewoon in Nederland.
Diewilik

Ba
door Baukie2222 - Jan 26, 2017 om 20:40
1 Antwoorden / Vragen

Hallo AQUARIUS

Ik zat met hetzelfde probleem, ik ben nu op wintersport en wilde gaag wat terugkijken op de NPO app. Ik heb hier wat voorbij zien komen maar niks werkte echt lekker. Maar nu ik een oplossing gevonden wil ik deze toch even delen hier.

Uiteindelijk heb ik een oplossing gevonden op deze pagina: http://vpndiensten.nl/informatie/geografische-blokkades/uitzending-gemist-in-buitenland/ . Deze oplossing werkt ook voor RTL XL. Hoe dan ook, ik hoop dat je er iets mee kunt.