jojo333
door jojo333 Jan 4, 2007 om 09:34
Computers & telefonie

Inloggen?

Kan iemand mij vertellen waarom je bij vraag en antwoord moet inloggen en bij forums niet. Ik erger mij werkelijk groen en geel aan sommige antwoorden op de forums. Hierbij doel ik op gescheld, afzeiken van andere forums bezoekers enz..

Ik weet dat je ondanks dat je ingelogt bent je nog anoniem bent, maar dan kan je mensen op een gegeven moment toch weigeren.

1473 21 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 4, 2007 om 10:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ben het helemaal met je eens, zoals de situatie nu is geeft een groot gedeelte van de deelnemers een onzin reactie. Dat komt de kwaliteit van het forum niet ten goede, mensen die wel wat te zeggen hebben blijven mogelijk zelfs weg en veel onderwerpen worden onleesbaar. Een kleine drempel in de vorm van een verplichte registratie heeft denk ik alleen maar positieve effecten.

ve
door verwijderd - Jan 4, 2007 om 10:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik meen me te herinneren dat er ooit eens een toezegging is gedaan door de redactie dat ook de forumgebruikers geregistreerd zouden worden en dit zou tegelijk gebeuren met de presentatie van de nieuwe website.

Dit was zo'n twee jaar geleden, dus ik zou nog maar even geduld hebben.

ve
door verwijderd - Jan 4, 2007 om 10:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is precies de reden dat ik het forum volledig links laat liggen.

ve
door verwijderd - Jan 4, 2007 om 10:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

In de restyle van de Kassa-site zal een login op de forums inderdaad verplicht worden. Bovendien worden de forum bijdragen voorzien van een knop 'waarschuw de webmaster'. Ooit is besloten om de forums volledig open te laten, maar algaande bleek dat het beter is om een login verplicht te maken.

m.v.g

Kassa internetredactie

ve
door verwijderd - Jan 4, 2007 om 10:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

De redactie heeft m.i. al een (bevredigend) antwoord gegeven.

Wel wil ik er nog aan toevoegen, dat ik mij hier ook wel eens aan geërgerd heb. Maar in de loop van de tijd heb ik hier afstand van gedaan en gedacht: sommigen zijn nu eenmaal zo en hebben waarschijnlijk een slechte opvoeding gehad.

Niet meer aan ergeren......  verwonder je slechts.

Wordt het echt helemaal te gek, links is een button 'contact'......

Gr. Hutch

ve
door verwijderd - Jan 4, 2007 om 13:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

En dan misschien gelijk maar een editknop, dan kan je wanneer je je bedenkt je antwoord wijzigen.

ve
door verwijderd - Jan 4, 2007 om 13:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

zal ook blij zijn als inloggen bij het forum verplicht is,al ben je dan nog wel anoniem door de nick name,maar het geeft toch wel een beetje aan wie je voor je hebt,je herkent de namen,nu zijn er zoveel leukerds die de boel opruien,en bij de redactie is de ware indentiteit dan wel bekend.mensen houden zich toch een beetje in ,als ze met hun 2E indentiteit bekent zijn.en ik geef zelf ook toe,als er echt onredelijke mensen bij zijn,dat je dan al snel geneigd bent tereageren,zonder inteloggen.vriendelijke groet norae

ve
door verwijderd - Jan 4, 2007 om 14:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Kassa-Redacteur,

Nu ik lees dat er plannen zijn voor een restyle van deze Kassasite wil ik graag hier het volgende opmerken:

1. Het is als deelnemer van Vraag&Antwoord erg lastig dat je steeds opnieuw moet inloggen. Op de Radar- en Consumentenbondsite hoef je maar 1 keer in te loggen en blijft je inlog staan. Dat is een stuk makkelijker.

2. Op beide genoemde sites is er ook een editknop waardoor je achteraf direkt wijzigingen in je post kunt aanbrengen. Dat is erg gemakkelijk omdat je op grond van de info die anderen geven vaak behoefte hebt om de info die je zelf hebt gegeven wat bij te schaven.

3. Vaak heb ik al gepleit voor een ander scoresysteem. Zoals die nu is doet de volgorde geen recht aan de werkelijke expertise van een expert. Een gewogen score is naar mijn mening een veel beter uitgangspunt. In elk geval zou de knop "beste antwoord" niet naast de knop "reageer" op dezelfde post moeten staan. Nu is het zo dat minstens 1 op de 2 keer per abuis op de knop "beste antwoord" wordt gedrukt. Bovendien blijkt in de praktijk dat er tot op de dag van vandaag misbruik wordt gemaakt van die konstruktie door een bepaalde strategie (altijd als eerste reageren) te gebruiken waarbij de kans op het per abuis drukken op de knop "beste antwoord" het grootst is.

Ik hoop dat jullie mijn informatie gebruiken bij het restylen.

Vriendelijke groet, Read.

ve
door verwijderd - Jan 4, 2007 om 14:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat telkens opnieuw in loggen dat ligt aan je eigen pc read, heb hier nergens last van.
En over het algemeen is de kassasite erg goed dat blijkt wel uit de waardering die het hiervoor heeft gekregen.
Om nu direct maar heel de site aan te passen aan de wensen van een expert vindt ik wel een beetje overdreven.

ve
door verwijderd - Jan 4, 2007 om 14:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ga volledig mee in de door U gegeven suggesties. Vanuit hier ook de allerbeste wensen voor een gezond en voorspoedig 2007. Dit wens ik allen die toegang hebben op deze site.

ve
door verwijderd - Jan 4, 2007 om 14:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er had bij moeten staan @READ.

ve
door verwijderd - Jan 4, 2007 om 14:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

V.w.b. dat (constant) inloggen, dit is mede afhankelijk of de schermbeveiliging aan danwel uit staat. Als de schermbeveiling (automatisch) ingeschakeld wordt (na een aantal -ongebruikte- minuten), wordt je automatisch uitgelogd, is mijn ervaring.

Er staat dan nog wel (links): "log uit", maar feitelijk ben je dan al uitgelogd....... Om weer te kunnen reageren (bij 'vraag&beantwoord'), moet je dus 'uitloggen' en weer inloggen.

Dit laatste geldt niet voor de forums, alhoewel je dan als 'gast' (dus onbekend en ook uitgelogd) reageert.

Of dit aan de site ligt of aan de/mijn pc weet ik niet, maar anderen hebben er ook 'last' van.

Gr. Hutch

ve
door verwijderd - Jan 4, 2007 om 15:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

@internet-redactie

Ten eerste ben ik het helemaal eens met de suggesties van Read.
Vooral de ongelukkige plek van de 'beste antwoord' knop kan erg gemakkelijk worden aangepast.

Nog een suggestie:
Nu is het zo dat de vraagsteller (m/v) ervoor kan kiezen om op de hoogte te worden gehouden van reacties op zijn/haar vraag.
Mogelijk dat mensen dit vergeten aan te vinken.
Het zou beter zijn dit standaard aangevinkt te hebben, of dit als vaste waarde te zetten.
Belangrijker nog dan de puntentelling vind ik dat de vraagsteller nog van zich laat horen en hoe het afgelopen is (wat lang niet altijd gebeurd wat wellicht door bovengenoemde optie te verklaren is)

Mooi dat jullie het gaan restylen overigens!
En ook nog de beste wensen voor 2007 aan een ieder.

Groeten Akkefiet

<script type="text/javascript">

ve
door verwijderd - Jan 4, 2007 om 15:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

@binka,

Je schrijft: Om nu direct maar heel de site aan te passen aan de wensen van een expert vindt ik wel een beetje overdreven.

Ik vind dat je vandaag wat vreemd reageert op mij. Uit de posts binnen dit draadje blijkt wel dat naast de adhesiebetuigingen meerdere experts met suggesties aankomen. Bovendien is het zo dat al een hele tijd een exclusief groepje experts (waar ik overigens niet toe behoor) in overleg met de Kassa-Redactie meepraat over de restyling. Maar voor zover ik dat kan inschatten heb jij daar geen weet van.

Collegiale groet, Read.

ve
door verwijderd - Jan 4, 2007 om 15:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

... en ondanks dat Read er (helaas) niet bij zal zijn, zullen deze aanbevelingen uiteraard meegenomen worden in die besprekingen.

Mvgr - B

ve
door verwijderd - Jan 4, 2007 om 15:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

@read
Misschien heeft het wat met onze verhitte discussie op een andere vraag, wat eigenlijk niet zou mogen.
Maar alles buitenkijf vindt ik de kassasite TOP en ben ik van mening dat er niet teveel regels en wetjes moeten zijn om de discussies te begeleiden.
Juist deze vrijheid is naar mijn idee mooi en houd het ook aantrekkelijk om mee te doen.
Ook de puntentelling die totaal onbelangrijk is, maar toch voor velen de drijfveer, vindt ik mooi, want expertise verdien je niet en op deze wijze is het weer een impuls voor anderen om juist mee te doen.

ve
door verwijderd - Jan 4, 2007 om 16:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

@nogmaals dag binka,

off-topic,

Met zoals jij het stelt in je laatste post, ben ik het helemaal met je eens. Naar mijn mening mogen er bij een restyling (die nu dan toch op de rol staat) wel enige schoonheidsfoutjes worden weggewerkt en ik kan me niet voorstellen dat de gebruikers van deze site daar enig bezwaar tegen kunnen hebben.

Collegiale groet, Read.

ve
door verwijderd - Jan 4, 2007 om 16:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Binka,

Sommigen vinden de puntentelling wellicht een drijfveer, door met name zo veel mogelijk en als eerste antwoorden te geven, maar dat resulteert alleen maar in een aanfluiting van dit hele puntensysteem, met als gevolg dat deze niet meer serieus genomen kan worden. Een gewogen gemiddelde zoals Read al aangeeft (bijvoorbeeld door de punten op een speciale wijze af te wegen t.o.v. het aantal gegeven antwoorden), zal de geloofwaardigheid van de puntentelling alleen maar ten goede komen.

Het huidige systeem van de puntentoekenning draait alleen maar op kwantiteit: hoe meer en sneller mer vragen kan beantwoorden, hoe sneller de teller oploopt. Een herziening van dit systeem zal voorkomen dat sommige lolbroeken minder "lol" zullen beleven aan het versjtren van de rubriek en daarmee ook het plezier van de wel serieuze deelnemers (zeker van diegenen voor wie de punten van secundair, tertair of generlei belang zijn)..

Het mes snijdt dus dan aan twee kanten: ontmoedigen van puntenjagers en aantrekkelijker voor meer serieuze deelnemers.

Ik heb inmiddels wel begrepen, dat de het puntensysteem ook gaat veranderen. Hoe? Dat is aan de redactie om te beslissen.

Mvgr - B

ve
door verwijderd - Jan 4, 2007 om 16:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

@brynnar

ook over die puntentelling kan ik jullie geen ongelijk geven, maar persoonlijk vindt ik de telling nergens over gaan want soms gaat er alleen maar om wat de vraagsteller wil horen, en doet een eerlijk antwoord er niet toe.
Dus als die dan toch op de schop moet mag ie van mij helemaal weg.
Waar ik mezelf maar ook regelmatig andere op betrap is dat vragen niet goed gelezen worden, en de antwoorden kant nog wal raken.
Maar we zullen afwachten wat het gaat worden.
Al hoewel ik bang ben dat er niet zoveel meer gelachen kan worden.
Binka

ve
door verwijderd - Jan 4, 2007 om 19:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor al jullie antwoorden en meedenken. Ik wil even aangeven dat ik me ook probeer af te sluiten voor dit soort antwoorden op de forums. Totdat ik vanmorgen zag dat iemand schreef val d.o.o.d en n.e.u.k.e.n. Dit vindt ik dus echt te ver gaan. En als je dan toch zoiets wil zeggen doe het dan niet anoniem. Ik ben echt niet zo'n heiligboontje die deze dingen nooit zegt, maar dan wel privé en bij de betreffende persoon in het gezicht.

Ik ben wel benieuwd hoelang het duurd voordat de aanpassingen gedaan worden, vooral omdat ik lees dat er 2 jaar geleden al sprake van was.

Bedankt voor de antwoorden. Ik kan geen beste reactie kiezen omdat ze allemaal iets te zeggen hebben dus wat mij betreft, punten voor iedereen die het wil.

ve
door verwijderd - Jan 4, 2007 om 20:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

@brynnar,

Ik ben het helemaal eens met je laatste post. De scorelijst is hoe men het ook ervaart een dysfunctionerend onderdeel van Vraag&Antwoord.

Ook wil ik hier even ingaan op een vorige opmerking van jou. Het is zeker niet zo dat ik niet kan en wil meewerken aan verbeteringsvoorstellen. In het verleden (2004 en 2005) hebben nota bene op verzoek van de KassaRedactie enkele uitmuntende experts zoals Enterprise en Encarta en uiteraard zonder die kwalificatie Read, veel verbeteringsvoorstellen gedaan. Omdat hier ondanks vele beloftes van de Kassa-Redactie niets mee gedaan werd, ben ik destijds in elk geval zo ontmoedigd geweest dat ik een jaar lang de pijp aan maarten heb gegeven. Ik was al het vertrouwen in de redactie kwijt. Pas toen ik via via hoorde dat de site in elk geval weer in technisch opzicht (ondanks enkele beperkingen) vrijwel feilloos werkte, ben ik weer ingestapt. Ik neem aan dat alle verbeteringsvoorstellen die wij destijds hebben ingediend nog op de tafel van de redactie liggen en alsnog gebruikt (kunnen) worden bij de restyling. Het enige wat de Redactie moet doen is de laag stof die er inmiddels ligt op de genoemde verbeteringsvoorstellen weg te vegen.

Collegiale groet, Read.