il
door ilovemykids Oct 4, 2010 om 10:30
Computers & telefonie

Jaarafrekening word geschat, moet dit uiteindenlijk verekend worden

Hallo Allemaal.

Een tijdje terug zijn we op vakantie geweest, en heeft mijn buurvrouw mijn post bij gehouden.
Nu vroeg ze zich af of ze mijn meterstandenkaart bij het oud papier had gegooid.

Ik bel vandaag op naar essent, en moest enexis of zoiets bellen.

Nu zeiden ze dat ik inderdaad de kaart gehad heb en dat ik deze niet heb ingevuld, en ze nu een schatting maken voor mijn eindafrekening.

Ik ben echt boos, want ik heb de verbruiksmanager bij gehouden en nu sta ik in de Plus, zul je zien dat ik strak veel bij moet betalen.

Ik heb bij Essent vandaag mijn meterstanden door gegeven.
Maar kunnen verder niks voor mij doen.

Zijn ze verplicht om dit straks toch te verrekenen als dit totaal niet klopt met mijn eigenlijke meterstanden??
Ik woon hier nog maar net sinds 17 Februari 2010, hoe weten hun nu wat mijn verbruik is, en ik besta uit 4 personen en de vorige eigenaaresse uit 1 persoon, dus daar kan men ook niet naar kijken.

Het is verdorie net 4 dagen Oktober, en voel me in het harnas gejaagt, ik ga strakjes echt niet een hoop bij betalen ofzo..

Ik ben zo boos dat ze niet de goeie meterstanden nu opnemen en even een nieuwe berekening maken.
Is dat nou zoveel werk??

865 8 Rapporteer

il
door ilovemykids - Oct 4, 2010 om 11:40
2 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Allemaal,

Nogmaals gebeld naar enexis.
Want ik lees dat je na 20 dagen een herinnering moet krijgen, maar die heb ik niet gehad.
Wel een brief die was gericht op oud bewoonster, dus die lees ik niet.

Nu belde mevrouw mij terug, en zei dat ik gewoon tot 10 Oktober de tijd had om
de meterstanden op te geven.

Ik ben dus gewoon op tijd, pffff wat een opluchting zeg :-)

luci_1960
door luci_1960 - Oct 4, 2010 om 15:25
3 Antwoorden / 1 Vragen

Bij Eneco kan je het bedrag zelf bijstellen.Dus als zij zeggen per maand €250, betalen kan ik dat zelf naar bv €300,= of €200,= en andere bedragen bijstellen.
Ik doe dat altijd want ik vind dat zij ons te laag inschatten.Ik heb een erg koud huis.
met vriendelijke gr luci

genius
door genius - Oct 4, 2010 om 16:27
886 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=luci_1960 schreef op maandag 4 okt 2010, 15:25]Bij Eneco kan je het bedrag zelf bijstellen.Dus als zij zeggen per maand €250, betalen kan ik dat zelf naar bv €300,= of €200,= en andere bedragen bijstellen.
Ik doe dat altijd want ik vind dat zij ons te laag inschatten.Ik heb een erg koud huis.
met vriendelijke gr luciHallo luci_1960,

De bewering die je stelt is gedeeltelijk juist. Indien het een termijnbedrag van b.v. € 250,00 betreft kan dit wél hoger worden op eigen verzoek, maar niét lager! Verlagen kan alleen als de jaarnota (n.a.v. de meterstanden) dit toelaat.

Een kleine rectificatie, maar wel een belangrijke.

M.vr.gr.

G.

il
door ilovemykids - Oct 5, 2010 om 08:24
2 Antwoorden / 1 Vragen

He Luci_1960

Bij Essent kun je de verbruiksmanager is schakelen.
Die zegt dan of je bij moet betalen of dat je juist in de plus staat.
Als je bij moet betalen , dan berekend deze je nieuwe voorschot
Deze kun je dan wijzigen voor de volgende maand.

Dit heb ik ook gedaan, en daarom stond ik nu netjes in de plus.

Daarom zou het jammer geweest zijn als ze een schatting van mijn jaarafrekening
hadden gemaakt, en ik heel wat bij had moeten betalen.

Maar nu was ik gelukkig nog op tijd met doorgeven, dus krijg ik mijn
gewone jaarafrekening en geen verassing.. pfff
:-)

birdies
door birdies - Oct 5, 2010 om 09:53
6104 Antwoorden / 31 Vragen

...........Indien het een termijnbedrag van b.v. € 250,00 betreft kan dit wél hoger worden op eigen verzoek, maar niét lager! .........

Dan maar even een rectificatie van mijn kant: je kan wel degelijk het voorschotbedrag verlagen, dit kan alleen niet via de site, maar moet telefonisch. Door het voorschotbedrag te verlagen, heb je geen recht meer op een betalingsregeling als bij de eindafrekening mocht blijken dat je (veel) moet bij betalen.

genius
door genius - Oct 5, 2010 om 10:30
886 Antwoorden / 4 Vragen

@birdies,[quote] . . . je kan wel degelijk het voorschotbedrag verlagen, dit kan alleen niet via de site, maar moet telefonisch . . . .

Afhankelijk van de energieleverancier mag ik aannemen?

birdies
door birdies - Oct 5, 2010 om 10:32
6104 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=genius schreef op dinsdag 5 okt 2010, 10:30]@birdies,[quote] . . . je kan wel degelijk het voorschotbedrag verlagen, dit kan alleen niet via de site, maar moet telefonisch . . . .

Afhankelijk van de energieleverancier mag ik aannemen?

Waar jij op reageerde/corrigeerde ging over Eneco, dus ook ik heb het over Eneco.

genius
door genius - Oct 5, 2010 om 11:24
886 Antwoorden / 4 Vragen

@birdies,

Je hebt helemaal gelijk, bij deze trek ik dan ook mijn vorige reactie maandag 4 okt 2010, 16:27 in en kan me helemaal vinden in jouw reactie.

Met een collegiale groet,

G.

P.s. "Voortaan eerst. . . .etc. . . jaja, I know ;-)