ma
door mandy.simons Aug 12, 2011 om 09:36
Computers & telefonie

Kan ik een geheel andere telefoon eisen?

Ik heb vorig jaar november een mobiele telefoon gekregen bij mijn afgesloten abonnement. Echter ging deze naar een maand stuk en werd ter reperatie opgestuurd, dit duurde 4 á 5 weken, bij het ophalen bleek dat ik een nieuwe telefoon kreeg. Na twee maanden ging ook deze telefoon weer kapot en werd wedereom voor reperatie opgestuurd. Ik was weer 4 á 5 weken mijn telefoon kwijt. Ik heb toen weer een nieuwe telefoon gekregen. Nu weer een aantal maanden verder, blijkt dat de navigatie het niet meer doet op de telefoon, waarvoor ik deze toch heb gekocht.. Ik heb het helemaal gehad en ik wil niet nog een keer mijn telefoon voor een maand kwijt zijn. Ik krijg ook geen vervangend toestel. Zou ik een geheel andere telefoon (type, model etc.) kunnen eisen bij de winkel?

7148 15 Rapporteer

jantom
door jantom - Aug 12, 2011 om 12:04
377 Antwoorden / 0 Vragen

U geeft wel summiere informatie maar het is duidelijk dat u pech heeft.
Ik heb zelf geen problemen met mijn mobiele telefoon omdat die alleen op vacantie wordt gebruikt. U lijkt me een "stevige" gebruikster.
Ik zie mij in deze niet als degene die u naar de oplossing leidt maar kom toch tot een wedervraag: heeft u wel vaker dit soort ongemakken meegemaakt en hoe gaat u met uw apparatuur om?

ra
door radconsu - Aug 12, 2011 om 12:14
4 Antwoorden / 2 Vragen

@jantom
U lijkt me een "stevige" Jan Klaassen.

hfrantzen
door hfrantzen - Aug 12, 2011 om 12:16
15 Antwoorden / 15 Vragen

Je lijkt me een enorme mazzelpik Jantom, dit soort dingen gebeuren echt in 2011

jantom
door jantom - Aug 12, 2011 om 12:25
377 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=hfrantzen schreef op vrijdag 12 aug 2011, 12:16]Je lijkt me een enorme mazzelpik Jantom, dit soort dingen gebeuren echt in 2011

Werkelijk? Schandalig. Ik heb dit soort ervaringen nooit!

wi
door willemsachs - Aug 12, 2011 om 12:26
32 Antwoorden / 1 Vragen

Ik weet niet waar u het abbonnement hebt afgesloten en de toestel hebt ontvangen.
Ik zou u aanraden niet meer naar de winkel ofzo te gaan maar rechtsstreeks contact opnemen met de producent van het toestel (bv Nokia; Samsung enz.)
en het probleem voorleggen.
Dat helpt in de meeste gevallen meer dan dat u naar de leverancier terug gaat.

we
door weethet - Aug 12, 2011 om 12:36
107 Antwoorden / 2 Vragen

Het antwoord van willem sachs is wel juist maar het verhaal komt bij mij over alsof u niet heel erg zorgvuldig met de telefoon omgaat. De eletronica wordt steeds verfijnder maar ook gevoeliger. Tegenwoordig moet het maar overal tegen kunnen, Dit is niet het geval. In uw geval zou ik a) voorzichtiger ermee omgan en zeker een goede (leren) beschermhoes gaan kopen. DAt voorkomt toch veel schade.

=willemsachs schreef op vrijdag 12 aug 2011, 12:26: Ik weet niet waar u het abbonnement hebt afgesloten en de toestel hebt ontvangen.
Ik zou u aanraden niet meer naar de winkel ofzo te gaan maar rechtsstreeks contact opnemen met de producent van het toestel (bv Nokia; Samsung enz.)
en het probleem voorleggen.
Dat helpt in de meeste gevallen meer dan dat u naar de leverancier terug gaat.

jpm
door jpm - Aug 12, 2011 om 12:50
820 Antwoorden / 28 Vragen

Geachte mandy.simons. Over welke telefoon hebben we het hier? Lijkt me toch wel belangrijk omdat er veel kwaliteitsverschillen zijn. U kreeg al twee keer een nieuwe telefoon, is dat omdat de winkel weet dat de kwaliteit niet zo goed is?
Ook al gaat deze tien keer zomaar kapot, dan moeten ze vervanging blijven bieden. Beter lijkt me in zo'n geval dat u uw geld terugkrijgt of het bedrag als korting op een telefoon van een ander merk.

gk
door gk2vara - Aug 12, 2011 om 12:53
3 Antwoorden / 0 Vragen

Jammer dat op de vraag van Mandy Simons zo wordt geantwoord. Uit haar tekst blijkt op geen enkele wijze dat er onzorgvuldig met het toestel is omgegaan.
Het gebeurt helaas dat bepaalde modellen problemen geven, wat ook kan duiden op een productiefout.
Het antwoord van Janton is echt interessant, want niemand wil weten dat hij geen problemen heeft en al helemaal niet als de mobiel alleen in de vakantie wordt gebruikt.
Ik denk dat als er geen noemenswaardige gebruikssporen of schade aan het toestel is vast te stellen, de leverancier coulant moet zijn. Probeer het anders eens direct bij de importeur, als de provider niet thuis geeft.
Om welk merk/type gaat het en is de systeemsoftware op het nieuwste niveau?
Succes.

angelbinky
door angelbinky - Aug 12, 2011 om 12:59
10 Antwoorden / 0 Vragen

Naar mijn weten heeft u in ieder geval altijd recht op een vervangend toestel, maar meestal niet via de winkel waar u het abonnement heeft afgesloten, maar rechtstreeks van de provider, dus bijv. gekocht bij de Kijkshop met een T-mobile-abonnement, dan moet T-mobile u een leentoestel geven.

(Ik vind dat sommige antwoorden hier wel erg beoordelend en overbodig zijn. Iets kan van slechte kwaliteit zijn, of er zit toevallig een kneusje in de partij, dus kun je nooit oordelen over hoe iemand met zijn spullen omgaat, tenzij je erbij bent geweest.)

Succes! Vr.gr.

cl
door claudia76 - Aug 12, 2011 om 13:06
1 Antwoorden / 1 Vragen

Zelf heb ik ook problemen met een mobiel: Samsung Wave. Programma's waren in de war, en sloot soms niet goed af. Weg gebracht, idd. 3weken wachten. Later na het uitzetten kreeg ik hem niet meer aan. Wéér weg gebracht, 3 weken gewacht dit keer zat er een brief bij; Water schade, en met water schade mag je fluiten naar je telefoon! Zelf ben ik er erg zuinig met zo'n mooie mobiel, beschermhoesje, nooit in de kont zak.....
Hiermee dekken ze zich in en hoeven niet meer te verantwoorden. Gezien het bedrijf waar het mobieltje gekocht is failliet is gegaan, heb ikzelf mooi pech.

U heeft al verschillende keren uw mobiel laten repareren. Als het écht aan uw toestel ligt mag je een nieuwe vragen ivm dat het aangekochte produckt niet goed funktioneerd waarvoor u niet betaalt heeft. Mocht er aanwijzingen zijn van onzorgvuldig gebruik, dan niet. Vraag altijd om een foto van de interne beschadigingen, en wat ze gerepareerd hebben, deze foto's maken ze altijd!

motorhan
door motorhan - Aug 12, 2011 om 13:42
8 Antwoorden / 1 Vragen

als consument kun je gebruik maken van je consumentenrecht
U moet de verkoper wel eerst in de gelegenheid stellen om een probleem op te lossen. Dat heeft u gedaan dan kunt u als het toestel weer niet functioneert zoals het zou moeten beroep doen op de wet conformiteit. dit betekend dat u eist dat koop ongedaan wordt gemaakt.
U moet zic altijd wenden tot de verkoper en niet tot de fabrikant. behalve als de verkoper er niet meer is dan gaat u naar de volgende in lijn meestal de fabrikant.

U kunt dus of een ander vergelijkbare waarde toestel eisen of de koop ongedaan laten maken.
Een rechtsbijstand verzekering werkt in zo'n geval vaak wat sneller maar als u de leverancier schriftelijk op zijn plichten en uw recht wijst gaat hij meestal wel snel overstag.
Trek u niks aan van die "domme" opmerkingen dat u hem te vaak/intensief of op wat voor manier dan ook verkeerd gebruikt zou hebben. het toestel moet gewoon doen wat u er van verwacht dus wat in de reclame/folder handleiding wordt weergegeven.

veel succes.

ha
door hansyvonne - Aug 12, 2011 om 15:42
36 Antwoorden / 8 Vragen

Gooi die rommel aan de kant en koop een toestel met draaischijf en een superlang snoer, ben je overal in huis te bereiken.

ajmwegman
door ajmwegman - Aug 12, 2011 om 16:19
4 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben zeer benieuwd om wat voor toestel het gaat, was deze 75 euro? of 799?
In zulke gevallen heb je een ander verwachtingspatroon, ook wettelijk gezien.

tdehond
door tdehond - Aug 12, 2011 om 16:30
4744 Antwoorden / 9 Vragen

consumentenkoop

Een defect aan het product
Als een product na aanschaf defect gaat, dan de koper de verkoper in bepaalde gevallen voor het
defect aanspreken. Het moet wel gaan om een defect dat op het moment van aflevering aanwezig was,
ook al openbaarde het defect zich pas later.
1) Openbaart zich binnen zes maanden na aanschaf een defect, dan wordt vermoed dat dit het
gevolg is van een gebrek in het product, dat reeds bij aflevering bestond. De verkoper zal moeten
aantonen dat hiervan geen sprake is.

Wat kan de koper eisen?
Indien een product niet voldoet aan de verwachtingen die de koper daarvan mocht hebben, kan hij
eisen:
1. dat de verkoper het ontbrekende alsnog levert;
2. dat het product wordt hersteld of vervangen;
3. dat de verkoper een gedeelte van de koopprijs terugbetaalt;
4. dat de koopovereenkomst wordt ontbonden.

lees verder pdf file over consumentenkoop:
klik

gk
door gk2vara - Aug 12, 2011 om 16:32
3 Antwoorden / 0 Vragen

@ajmwegman
Waarom toch die onzinnige antwoorden. Een toestel van 75,- moet net zo goed zijn werk doen als eentje die een veelvoud daarvan kost. Of mag die na een paar maanden gerust kapot gaan?
Dit soort antwoorden helpt de vragensteller geen stap verder.