chielcremers
door chielcremers Jan 7, 2019 om 15:12
Computers & telefonie

Kan niet scrollen in mailbox

Hallo,
Ik heb een probleem(pje) met het scrollen in mijn mailprogramma. Als ik een mail wil lezen in mijn inbox wekt het omlaag/omhoog scrollen plots niet meer. Dit gebeurt alleen bij het mailprogramma.  Bij nieuwsbrieven of alle andere website's werkt het scrollen wel.
Dit probleem heb ik sinds enkele weken, vlg mij na een nieuwe windows 10 update.
Ik heb twee mailadressen UPCmail en Outlook. Deze accounts zijn gekoppeld en werken al jaren prima.
Weet iemand een oplossing hiervoor? Muisinstellingen zijn oke.

BVD
Chiel

5542 5 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 7, 2019 om 15:54
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Als dit bij outlook het geval is dan opnieuw installeren of eerst de hersteloptie van outlook proberen. Een optie is ook de laatste win10 update verwijderen en opnieuw installeren
Als dat niet helpt kunt u ook systeemherstel toepassen met reugwerking naar een datum dat dit euvel zich niet voordeed. (Als uw besturingssyeem dat toelaat).

M.b.t. ziggo-mail evt. de ziggo helpdesk benaderen of men daar een oplossing kent.

P.s. ik benut een 4-tal e-mail programma's en ken het probleem niet, ook niet na de recente win 10 update.

Welk outlook systeem heeft u?

marita5
door marita5 - Jan 7, 2019 om 16:08
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Chiel Cremers ,

1) Probeer eens een andere muis ,
    Doet dit probleem zich ook voor bij een andere muis , Bezoek de website van de fabrikant van de muis om te zien of dat er een driver nodig of beschikbaar is voor Windows 10 voor deze muis

2) Gebruikt u de Mail app ? deze kunt u resetten : Start > Rechtermuisknop op de Mail app > Meer > App instellingen > Klik dan op Reset .

Bron : answers.microsoft.com .

sjjoppy
door sjjoppy - Jan 7, 2019 om 16:13
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Misschien gaat het scrollen weer na een volgende update, daar hoeft bij W10 niet zolang op gewacht te worden.
Tot dan kunt u het met de pijltjestoetsen doen.

Ja
door JasperBerk - Jan 8, 2019 om 14:15
7 Antwoorden / Vragen

Welk mailprogramma gebruik je? Het kan ook zijn dat dit soort gekke dingen komen door een virus of malware.Ik zou aanraden de PC of laptop ook nog een keer na te scannen.

edrick3
door edrick3 Jan 8, 2019 om 14:23
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Welk mailprogramma gebruik je?
TS schrijft: Ik heb twee mailadressen UPCmail en Outlook.

gerbera
door gerbera - Jan 8, 2019 om 15:27
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Werkt het wel met de balk rechts van de mail. Gebruik zelf Outlook maar heb dat probleem niet dus denk ik dat de Update niet de oorzaak is.