Ge
door Gert B Dec 27, 2015 om 14:50
Computers & telefonie

Klacht: vier weken geen internet door Hollandsnieuwe SIM wissel actie

Ik schrijf deze klacht voor mijn schoonvader. Hij heeft al drie weken geen internet  nadat hij in de geadviseerde belwinkel zijn Sim kaart heeft laten omwisselen door een nieuwer type. Hij wilde dit niet, hij was tevreden met zijn abonnement, maar de brief die hij van Hollandsnieuwe kreeg liet hem geen keus.

28 november donderdag: 2 uur gewacht en parkeergeld betaald in de BelCompany winkel in Sittard maar ze kregen 3g niet werkend.  Uiteindelijk naar huis gestuurd met de mededeling dat “het soms een paar uur duurt voordat het internet gaat werken”.

5 december zaterdag. Ik heb alle apn instellingen nog eens gegoogled en telefoon een aantal keer gereboot, maar het internet bleef niet werken.

9 december woensdag: Mijn schoonvader gaat weer naar de BelCompany winkel en zij hebben een directe lijn met de technische dienst van Hollandsnieuwe. Na 40 minuten werd er opgenomen. Na wat gepraat bleek er “een nieuwe kaart aangemaakt te moeten worden”, dat zou een week duren.

16 december woensdag: Mijn schoonvader komt weer naar de Belcompany. De kaart blijkt niet aangekomen. Na 50 min. wordt de directe lijn opgenomen. Het blijkt dat de kaart niet aangemaakt is. Er wordt opnieuw beloofd een nieuwe kaart aan te maken.

16 december woensdag: mijn schoonvader ontvangt een e-mail met het verzoek zijn APN instellingen te testen. Deze mail zie ik pas op 26 december aangezien mijn schoonvader geen werkende internet verbinding heeft en dus geen mail kon lezen. De instellingen in deze mail bleken anders dan op de site gecommuniceerd, namelijk life.vodafone.com ipv data.dataxs.mobi. Op 26 december bleken ook deze instellingen niet te werken, ik zag dat de belwinkel deze inmiddels ook al had ingesteld op zijn toestel.

23 december woensdag: Mijn schoonvader komt weer naar de Belcompany winkel in Sittard. Het blijkt dat de kaart opnieuw niet aangemaakt is. Mijn schoonvader loopt hierop boos de belwinkel uit en roept dat ze “daar bij Hollandsnieuwe beter een viswinkel kunnen beginnen”. Hij merkte overigens op dat de Belcompany in Sittard wel heel behulpzaam is geweest en dat ook zij de technische dienst van Hollandsnieuwe hebben laten weten dat dit echt niet door de beugel kon.

Mijn schoonvader wil graag dat zijn Hollandsnieuwe abonnement weer volledig werkt en zou graag zijn parkeergeld en 6 uren wachten in de belwinkel op eniger wijze vergoed willen zien van hollandsnieuwe.

P.S. Zelf ben ik volgende maand aan de beurt. Helaas kan ik de datum niet een paar maanden later zetten zag ik net, Hollandsnieuwe geeft mij slechts 2 mogelijke data: 21 of 22 januari. Als werkende heb ik niet de tijd om 6 uur in belwinkels rond te hangen of uren aan de telefoon voor de helpdesk. Ik zou graag een opt out check box willen, ik vind het huidige abonnement namelijk voldoende goed voor de immers lage prijs en heb geen goed gevoel over de "organizational readiness" van HN m.b.t. deze actie.

4373 6 Rapporteer

reflecs
door reflecs - Dec 27, 2015 om 16:54
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Het is (nu?) mogelijk om de simkaart thuisgestuurd te krijgen :https://www.hollandsnieuwe.nl/vernieuwing
Daar staat ook Wijzig, nadat je de simkaart verwisseld hebt, de instellingen voor internetgebruik.
APN moet worden: live.vodafone.com, Username: vodafone, Password: vodafone. Bij  https://www.hollandsnieuwe.nl/toestel-instellingen#%2F staat er nog dat er bij gebruikersnaam en wachtwoord niets hoeft te worden ingevuld. Ik hoop dat u de klantenservice niet nodig heeft...
Als het overigens de bedoeling was contact met de redactie op te nemen; de link daarvoor staat onderaan de pagina.

pi
door pieterwolters - Dec 27, 2015 om 17:14
3610 Antwoorden / 0 Vragen

"namelijk life.vodafone.com ipv data.dataxs.mobi."

Volgens mij is het "live.vodafone.com" of "live.vodafone.nl". Niet "life" dus.

Ge
door Gert B - Dec 28, 2015 om 13:31
1 Antwoorden / 3 Vragen

Bedankt voor de reacties. Goed omgemerkt die typo in mijn bericht. Maar ik en de winkel hebben wel degelijk live ingetikt( grappig dat vodafone zo'n uitzonderlijk engels woord met twee uitspraken voor het zelfde woord en ook nog een variant met dezelfde uitspraak maar amders geschreven in hun apn instellingen hebben staan, leuk voor de helpdesk).
Inderdaad de berichtgeving was oorspronkelijk opsturen of winkel, toen 2 maanden radio stilte en mijn schoonvader heeft wellicht voor de winkel gekozen of had geen keuze.
Nee, hier moet wel degelijk de helpdesk aan te pas komen, er is iets intern mis met zijn kaart / sim of registratie.

reflecs
door reflecs Dec 28, 2015 om 14:21
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Ik bedoelde; ik hoop dat u zelf bij die simwissel de helpdesk niet nodig zult hebben :)  Bereikbaarheid is zoals u merkt zeer slecht.

pi
door pieterwolters Dec 28, 2015 om 15:19
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Het is "live" omdat Vodafone's mobiel internet destijds Vodafone Live heette. Maar dit terzijde.

Ge
door Gert B Jan 12, 2016 om 09:03
1 Antwoorden / 3 Vragen

Tot vandaag de dag heeft de helpdesk niet gereageerd op de e-mail met de link naar deze klacht. Tot  woensdag 6 januari heeft zijn internet niet gewerkt.
Mijn schoonvader heeft naar aanleiding van de gegeven reacties wel nieuwe informatie verstrekt.
1) de belwinkel had hem na zijn eerst bezoek inderdaad een sim meegegeven met de boodschap dat zodra zijn internet niet meer werkte hij de sim moest verwisselen. Dat heeft mijn schoonvader gedaan toen hij op een dag zijn telefoon aanzette en hij niet meer kon what’s appen en hij foutmeldingen kreeg over zijn wachtwoord. Zoals verteld kwam de internet verbinding daarna nog steeds niet tot stand.

2) hij vertelde dat de telefoongesprekken mbt “de kaart” gingen over een probleem met zijn specifieke telefoon (samsung). Op deze telefoon had vroeger een vodafone abonnement  gezeten. Dat gaf nu problemen ook al zat hij al ruim een jaar op een hollandsnieuwe abonnement. Om die reden moest er “een nieuwe kaart aangemaakt worden” door de technische dienst van Hollandsnieuwe.

Mijn schoonvader heeft na overleg met mij uiteindelijk de helpdesk gebeld omdat mailen schijnbaar geen zin heeft. Toen ik het nummer opzocht zag ik al dat hollandsnieuwe met de helpdesk stopt en mensen naar de belwinkel dirigeert. Ergens vond ik nog een 0900 telefoonnummer, maar toen hij dat belde kreeg hij waarschijnlijk een computer stem die hem vertelde dat hij iets moest downloaden.

Mijn schoonvader werd echter in de late namiddag gebeld en toevallig hoorde hij zijn telefoon overgaan. Hij kreeg iemand aan de lijn, waarschijnlijk van de technische dienst en die vertelde hem dat er een nieuwe kaart aangemaakt was en dat hij zijn telefoon even op vliegtuigstand moest zetten. Dat heeft hij gedaan en toen hij hem daarna weer uit die stand haalde werkte zijn internet.

Conclusie: 1) Waarschijnlijk heeft het verzoek tot aanmaken van een kaart een doorloop tijd van een a twee weken wat verder is vertraagd geweest door de kerst periode. 2) Pas verder op met telefoons waar vroeger een vodafone abonnement op zat. 3) Ga naar een becompany bij problemen, hollandsnieuwe heeft de menselijke helpdesk compleet afgeschaft en doorgeschoven naar de belcompany winkels.

ri
door rietje328 - Dec 29, 2015 om 11:53
27 Antwoorden / 0 Vragen

Toen ik naar de Belcompany ging voor mijn Sim kaart wissel, werd mij verteld dat ik mijn oude Sim kaart in mijn telefoon moest laten zitten tot ik een paar dagen later zou merken dat hij niet meer werkte. Op dat moment moest ik zelf het oude kaartje wisselen voor het nieuwe. Het enige wat ze in de winkel dus gedaan hebben, is mijn telefoonnummer koppelen aan het nieuwe kaartje. Mijn abonnement is in de dagen daarna op afstand overgezet.

Het is niet zo gek dat je 3g niet direct werkend krijgt als het nieuwe kaartje nog niet geactiveerd is/je abonnement nog niet is overgezet. Dat had de medewerker van Belcompany in Sittard ook moeten weten...

Ge
door Gert B Dec 30, 2015 om 10:33
1 Antwoorden / 3 Vragen

Bedankt voor de interessante informatie Rietje328. Ik denk dat ze wel kundig zijn in de Belwinkel bij Sittard, ze kende immers de namen van de medewerkers bij de technische dienst van Hollandsnieuwe bij de voornaam. Ik vermoed dat de Belwinkel wel gewoon een nieuwe SIM kaart heeft geplaatst bij zijn eerste bezoek en dat alle telefoongesprekken met de technische dienst daarna gingen over het op afstand activeren van het abonnement. Hij kon wel blijven bellen al die tijd overigens.

Ik monitor nu mijn schoonvaders e-mail en heb Hollandsnieuwe 27 december geantwoord op hun mail met de instellingen en een link naar deze klacht erbij gezet, maar nog geen reactie ontvangen van de helpdesk, slechts informatie over kertstbonussen en maandelijkse incasso.

reflecs
door reflecs - Jan 12, 2016 om 09:31
1859 Antwoorden / 4 Vragen

gert b schrijft in een reactie:

Ge
door Gert B 12 Jan 2016 om 09:03
Antwoorden / Vragen

Tot vandaag de dag heeft de helpdesk niet gereageerd op de e-mail met de link naar deze klacht. Tot  woensdag 6 januari heeft zijn internet niet gewerkt.Mijn schoonvader heeft naar aanleiding van de gegeven reacties wel nieuwe informatie verstrekt.1) de belwinkel had hem na zijn eerst bezoek inderdaad een sim meegegeven met de boodschap dat zodra zijn internet niet meer werkte hij de sim moest verwisselen. Dat heeft mijn schoonvader gedaan toen hij op een dag zijn telefoon aanzette en hij niet meer kon what’s appen en hij foutmeldingen kreeg over zijn wachtwoord. Zoals verteld kwam de internet verbinding daarna nog steeds niet tot stand.2) hij vertelde dat de telefoongesprekken mbt “de kaart” gingen over een probleem met zijn specifieke telefoon (samsung). Op deze telefoon had vroeger een vodafone abonnement  gezeten. Dat gaf nu problemen ook al zat hij al ruim een jaar op een hollandsnieuwe abonnement. Om die reden moest er “een nieuwe kaart aangemaakt worden” door de technische dienst van Hollandsnieuwe.Mijn schoonvader heeft na overleg met mij uiteindelijk de helpdesk gebeld omdat mailen schijnbaar geen zin heeft. Toen ik het nummer opzocht zag ik al dat hollandsnieuwe met de helpdesk stopt en mensen naar de belwinkel dirigeert. Ergens vond ik nog een 0900 telefoonnummer, maar toen hij dat belde kreeg hij waarschijnlijk een computer stem die hem vertelde dat hij iets moest downloaden.Mijn schoonvader werd echter in de late namiddag gebeld en toevallig hoorde hij zijn telefoon overgaan. Hij kreeg iemand aan de lijn, waarschijnlijk van de technische dienst en die vertelde hem dat er een nieuwe kaart aangemaakt was en dat hij zijn telefoon even op vliegtuigstand moest zetten. Dat heeft hij gedaan en toen hij hem daarna weer uit die stand haalde werkte zijn internet.Conclusie: 1) Waarschijnlijk heeft het verzoek tot aanmaken van een kaart een doorloop tijd van een a twee weken wat verder is vertraagd geweest door de kerst periode. 2) Pas verder op met telefoons waar vroeger een vodafone abonnement op zat. 3) Ga naar een becompany bij problemen, hollandsnieuwe heeft de menselijke helpdesk compleet afgeschaft en doorgeschoven naar de belcompany winkels.

reflecs
door reflecs - Jan 12, 2016 om 09:52
1859 Antwoorden / 4 Vragen

....Hollandsnieuwe geeft aan bezig te zijn met het verbeteren van de bereikbaarheid van de klantenservice, maar laat weten dat zij pas in de week van 21 maart 2016 weer op volle kracht zijn.....
http://www.consumentenbond.nl/actueel/nieuws/nieuwsoverzicht-2016/bereikbaarheid-hollandsnieuwe-onder-de-maat/?icmp=home_nieuwsbericht_1_Bereikbaarheid+Hollandsnieuwe+onder+de+maat_20160108