Koopovereenkomst ontbinden
November heb ik een laptop van 1200 euro bij bol.com gekocht en vanaf januari ben bij de laptop een tweede scherm gaan gebruiken. Meteen kreeg ik problemen dat de laptop niks kon detecteren of dat hij het een tijdje deed en daarna niks meer detecteert. Ik heb toen contact opgenomen met bol.com en hem ter reparatie opgestuurd. Dit heeft iets meer dan een week geduurd en toen kreeg ik hem al weer terug (hij is in totaal 1 dag bij de reparateur geweest).
Volgends het reparatie rapport konden zij niks vinden dat er mis mee is en stond er alleen informatie hoe ik mijn batterij levensduur kon verbeteren. Ik heb toen meteen de laptop getest en het probleem was er nog steeds. Ik heb toen meteen bol.com gebeld en hier werd mij verteld dat ik hem maar weer moest op sturen want er was niet goed naar gekeken dan, ik heb bol.com verteld dat ik niet een 1200 euro laptop koop om vervolgens er problemen mee te hebben en na een reparatie nog steeds. Na veel telefoon gesprekken en e-mails is mij verteld dat ik de laptop nog minimaal 2x moet opsturen omdat bol.com recht heeft op 3 mogelijkheden om de laptop te maken, ik heb hen verteld dat ik een student ben en het niet kan veroorloven om mijn laptop nog twee keer 2 weken kwijt te zijn.
In de mails word er mij verteld dat zij niks kunnen vinden wat er mis is met het product en dat ik maar video's als bewijs moet sturen via WeTransfer, dit heb ik dus gedaan en heb ik hen verteld dat ik mijn koopovereenkomst wil ontbinden en een betere laptop ergens anders ga kopen. Bol.com verteld mij dat ik de koopovereenkomst niet mag ontbinden en dat ik de laptop maar moet opsturen. Maar nu word er mij in de mail verteld dat als zij niks vinden wat er mis mee is dat de onderzoekskosten voor mij zijn, terwijl er eerder mij word verteld dat ze 3 kansen hebben.
Mijn excuses als het verhaal een beetje verwarrend is, ik ben door dit alles erg gestresst. Mijn vraag is, mag bol.com dit weigeren en wat kan ik doen om alsnog deze laptop terug te kunnen sturen en ergens anders wat te halen. Na deze service heb ik geen vertrouwen meer in bol.com
Als u als "tweede scherm" steeds hetzelde "tweede scherm" gebruikt heeft, zou het dan niet in dat "tweede scherm" kunnen zitten?
Nee het kan niet het tweede scherm zijn want ik heb hem op twee andere laptops getest (waaronder de tijd dat de laptop weg was) waar hij geen problemen geeft en het scherm is hiervoor op een PC gebruikt waar hij ook geen probleem heeft gehad. Ook geen kabel probleem want andere kabels werken prima bij andere alleen deze laptop niet.
Bol heeft gedeeltelijk gelijk. De laptop moet meerdere keren opgestuurd worden met hetzelfde probleem wil je kunnen ontbinden. Echter zal de laptop wel volgens de specificaties geschikt moeten zijn om als tweede scherm te gebruiken. Anders staat u met lege handen.
En ja, mocht er geen probleem te vinden zijn bij de laptop, dan zijn de onderzoekskosten voor u.
Maar als ik het met meerdere videos laat zien en is er bewijs van het mankement, waarom zou ik voor de reparatie service dan moeten betalen als volgens hun er niks te vinden is en waar kan ik vinden dat ik verplicht ben het meerdere malen op te sturen
Als het probleem niet in de laptop zit, dan bent u gewoonweg verantwoordelijk voor de kosten.
Ik zou echt even een ander scherm lenen en kijken of die hetzelfde probleem heeft. Je moet er toch vanuit gaan dat de reparateur er echt naar gekeken heeft en niets heeft kunnen vinden en iedereen kan zich één keer vergissen maar twee keer, dat is toch wel merkwaardig.
Verder sta je niet zo sterk als je nu de koop wilt ontbinden en dat kan betekenen dat dit simpelweg niet doorgaat. Het is geen eenzijdige beslissing waar BOL maar mee akkoord moet gaan en mogelijk zul je dus langs een vorm van arbitrage moeten. Regel even een extra scherm en als het probleem zich op beide schermen voordoet heb je een goede reden hem nogmaals op te sturen.
Ik heb hem aangesloten op mijn computer scherm door midel van een andere HDMI kabel, hier is hetzelfde probleem
Ik probeer aan te geven dat je wel iets meer mag doen. Je moet echt even een alternatieve monitor regelen of met je laptop zelf even ergens langsgaan om echt uit te sluiten dat het aan de monitor zelf ligt.
Hoe sluit je dat tweede scherm aan? Het is een moderne, dure laptop, dus zal ongetwijfeld USB C hebben. Je kan ook overwegen om een USB C naar HDMI adapter aan te schaffen.
Hdmi kabel, maar ik neem aan dat als de kabel bij 2 andere laptops en 1 pc werkt, dat die het ook op deze laptop moet doen.
Het probleem zal niet de kabel zijn, maar misschien is het een ongelukkig combinatie van laptop en beeldscherm?
Dat het scherm niet compatable is met de laptop, maar dat zou betekenen dat hij het helemaal niet zou doen neem ik aan.
Niet noodzakelijk nee, het is best mogelijk dat de monitor en scherm om de een of ander reden voor slechts 99,9% (bijvoorbeeld) compatible is, door een hele bijzonder samenloop van omstandigheden. Je hebt het scherm wel met andere laptops getest, maar heb je de laptop ook met andere schermen getest?
Ik kan me haast niet voorstellen dat het probleem in de laptop zit. Lijkt mij eerder in de aansluiting te zitten. Welke laptop heeft u? Merk en type graag.
het is een ASUS TUF Gaming FX506IV-BQ123T
Misschien een schrale troost, dit hebben wij geregeld op werk. Wat nog weleens wil helpen is zelf in de BIOS het virtuele video ram geheugen aanpassen zodat deze meer totale ram capaciteit in mag nemen. Dit gebeurt dan enkel bij collega's die een extern scherm met usb-c verbinden (op een Lenovo laptop).
Korte uitleg;
https://smallbusiness.chron.com/change-vram-bios-73785.html
Iemand met enige kennis van IT zou dit eenvoudig voor je kunnen doen en als je enkel deze instelling iets aanpast is de kans om ook maar iets verkeerd te doen heel klein.
Ja allemaal al gedaan, ik heb ook gekeken of er updates zijn
@ninokono
Had je ook al geprobeerd om de laptop aan een TV of en ander scherm te koppelen?
Ja ik heb hem getest op het tv scherm waar die het ook niet op doet en wederom de andere laptops wel.
@ninokono.
Dan zou er idd iets mis moeten zijn met de HDMI/display uitgang
Je hebt de nieuwste laptop gekocht. Je kunt een bijpassende monitor kopen, Die zal het vast wel doen.
Dat je geen goed beeld hebt op de monitor, hoeft toch niet aan de laptop te liggen?
Waarschijnlijk weet je dit ook wel, maar toch:
https://www.hcc.nl/kennis/vraag-van-de-week/3921-hoe-sluit-je-een-tweede-scherm-aan-op-je-laptop
Zo maar ook een iddee: ga met laptop en tweede scherm naar een pc specialist in uw omgeving en vraag daar om opinie.
Ik kan mij nauwelijks voorstellen dat het euvel aan de laptop van u is te wijten.
Indien u inderdaad wilt ontbinden is deze info van belang voor u. https://www.amsadvocaten.nl/de-rechtsgebieden/vastgoedrecht/ontbinding-koopovereenkomst/
Treed het probleem ook op als de laptop op netstroom staat? Zo niet dan is het wellicht een accu besparing instelling. Dat is uiteraard geen gebrek maar een prdukt eigenschap.
Bij een defect kunt u niet direct de koop ontbinden. U moet de leverancier in de gelegenheid stellen het defect te repareren. Er is geen wettelijke regel die aangeeft hoe vaak de leverancier dit mag proberen. Drie pogingen worden in het algemeen als redelijk gezien.
Je moet de verkoper in gelegenheid stellen om het te repareren en als dat niet lukt heb je recht op een nieuwe dan wel de koop ontbinden.
Ze zijn daarvoor in de gelegenheid gesteld en 1x is voldoende al willen verkopers je anders doen geloven.
Tevens is het zo dat je ook geen 2 jaar garantie hebt maar naar de waarde van een product ook nog eens langer we hebben namelijk geen werttelijke garantie de 2 jaar is een europeese regel geen wet.
Probleem is er aan netstroom en aan de accu. En zoals AUDB zegt, ik heb mij aan de wet gehouden en hun een kans gegeven om het te maken, hiervan zelfs bewijs stukken gestuurd om te laten zien dat ik nog steeds met het probleem zit.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Aflossing lening bij Vesting Finance van NN
Onlangs hebben wij een aflosnota bij Vesting Finance opgevraagd om onze lening ( die ze ovegekocht hebben van Nationale Nederlanden ) vervroegd te kunnen aflossen.
Deze is netjes opgestuurd en door ons betaald. We hebben hier verder geen bewijs van gekregen.
Na gebeld te hebben was hun antwoord : Kijk maar op BKR... ( en daar staat hij een maand na inlossen nog steeds op "lopend")
...
Lees meer
Vlak voor bezorgmoment verandert PostNL het tijdstip naar 'zelf afhalen'.
Vlak voor afgesproken bezorgmoment verandert postNL van bezorgtijd 14:10-16:10 naar 'zelf afhalen' bij afhaalpunt. Bij het afhaalpunt vertelden ze dat dit héél veel gebeurt. PostNL doet er niets aan. Mogelijk is het luceratief voor de bezorger die alles op afhaalpunt dumpt en zo dubbel zoveel pakjes kan "afhandelen". De verzender kan er niets aan doen en voor post NL wil er n.m.m. nie ... Lees meer
Auto verzekeren bij FBTO.
Ik wil mijn nieuwe elektrische auto verzekeren bij FBTO. Krijg ik het volgende antwoord van FBTO terug.
Op basis van je leeftijd en het vermogen van je auto kunnen we de auto niet verzekeren.
Lees meerPopulair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer