mabureau
door mabureau May 20, 2014 om 17:26
Computers & telefonie

KPN Glasvezel of Koper ?

KPN biedt bij een alles-in-1 pakket, 2 interactieve TV ontvangers voor € 59 p/m., met de optie optie op een gratis Digitenne abonnement, voor een 3e of 4e toestel op zolder of in de caravan.
U betaald slechts € 4 p/m voor de huur van een Digitenne modem en het insteekkaartje krijgt u hier gratis bij.
Bent u zelf reeds in het bezit van een modem dan is het insteekkaartje niet los verkrijgbaar en bent u verplicht om een extra modem te huren.
Dgitenne is dus NIET gratis, zoals KPN zegt.

Maar oke, voor € 59 + € 4 heeft u de optie om thuis of in de caravan een 3e of 4e TV te plaatsen.

Kist u echter voor moderne glasvezel verbinding, dan betaalt u voor het alles-in1 pakket geen € 59 maar € 68 p/m.

Wilt u een 3e of 4e toestel in huis dan bent u verplicht om voor € 4 p/m een extra aansluiting op de inter actieve TV te nemen, die alleen thuis is te gebruiken en niet in de caravan.

Wilt u toch liever een Digitenne aansluiting, dan betaalt u hiervoor € 12 p/m.

Samenvattend geconcludeerd betaalt u voor 2 interactieve TV's plus een Digitenne aansluiting bij een glasvezelpakket € 80 p/m en bij een Koper abonnement slechts € 63.

Met als enig voordeel een hogere internet snelheid waar de modale gebruiker niets van zal merken.
Voor het TV signaal maakt het, volgens de KPN zelf, niets uit.

Jammer dat je hier pas achter komt, als je al een glasvezel abonnement hebt en voor de caravan een gratis Digitenne kaartje wilt bestellen.

Bottom line werd voor mij in eerste instantie per 10 maart 2014 een Digitenne abonnement voor 12 maanden afgesloten en bevestigd voor € 4 p/m en ook keurig gefactureerd en afgerekend tot 31 mei 2014.
Per 3 mei 2014 werd dit echter omgezet in een abonnement voor € 12 p/m voor de resterende 10 maanden, omdat men had vastgesteld dat ik geen Koper maar een Glasvezel pakket had.

Opzeggen ? Helaas neen, want het was een contract voor minimaal 12 maanden. Voor mij dan, niet voor KPN klaarblijkelijk.

447 3 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - May 20, 2014 om 17:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik had al een ontvanger voor Digitenne en toen ik KPN All-in-one nam kreeg ik gratis een kaartje voor die ontvanger.

Maar ik heb dat wel vooraf geregeld.

Ik ken verscheidene mensen die gratis een kaartje voor Digitenne kregen omdat ze al een modem hadden.

valerius-2
door valerius-2 - May 20, 2014 om 20:50
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Als er geen andere keus is dan in elk geval geen koper.

door 1953 - May 21, 2014 om 03:52
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Geen glasvezel voorhanden op mijn adres.