EmrByg
door EmrByg Jan 31, 2018 om 05:04
Computers & telefonie

Levering Tele2

Ik heb mijn abbonement verlengd via internet op de site van tele2 op 18.01.2018. Ze hebben het goed gekeurd en zouden het toestel de iphone x silver 256gb op 24.01.2018 woensdag tussen 09:00 en 10:56 bezorgen. Tot heden heb ik nog steeds niks bezorgd gekregen. Ik word al een week door tele2 en opd(online oaketten dienst) van de kast naar de muur gestuurd. Ik heb ze zo vaak gebeld dat ik uiteindelijk vandaag een hand tekening heb door gekregen dat ik die zogenaamd gezet had en de telefoon in ontvangst heb genomen. Ik woon samen met mijn vrouw en mijn zoontje van 7 op de van riebeeckweg in een appartement in Hilversum. Tot nu aan toe is er nog steeds niemand geweest en is er ook niet aangebeld. Tele2 zegt het heeft niks met ons te maken die verwijzen mij door naar opd. opd zegt je hebt getekend we kunnen er niks aan doen. Volgen de wet is de leverancier verantwoordelijk om het bij mij goed af te leveren. Ik sta wettelijk toch in mijn rechten of niet? De handtekening die ze mij doorgestuurd hebben is uit het wilde westen een krabbel. Niemand kan mij helpen wat moet ik nou doen? Ik ben een contract aangegaan van 1500 € wat ik moet betalen maar heb nog steeds geen toestel? Mvg

5421 16 Rapporteer

Topantwoord

wi
door willem2sigaren - Jan 31, 2018 om 05:57
44 Antwoorden / Vragen

Topantwoord

sjjoppy
door sjjoppy - Jan 31, 2018 om 07:24
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Natuurlijk moet Tele2 in actie komen, misschien helpt het met dit formulier.
Hopelijk komt de webcare  van Tele2 langs.
https://www.tele2.nl/klantenservice/klachtenformulier/

marita5
door marita5 - Jan 31, 2018 om 08:08
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Emrbyg ,

Tele2 is verantwoordelijk voor de levering van uw toestel , plaats een klacht op FB / of Twitter daar reageert de webcare , klik op de rode regels .

https://www.facebook.com/Tele2Nederland

https://twitter.com/Tele2Nederland

Bied dit allemaal geen oplossing , neem dan contact op met consuwijzer , of Juridisch Loket

https://www.consuwijzer.nl/contact

https://www.juridischloket.nl/contact#

U heeft inmiddels een klacht geplaatst op klacht.nl ,

https://www.klacht.nl/online-pakket-dienst/klacht/geen-levering-980/

EmrByg
door EmrByg - Jan 31, 2018 om 08:12
2 Antwoorden / 1 Vragen

Beste mensen tele2 neemt geen verantwoordelijkheid, opd neemt geen verantwoordelijkheid. Ik heb overal waar ik maar een klacht kan indienen een klacht ingediend. Ik ben bij de politie geweest. Niemand die er wat aan doet. Ik snap niet waarom ik een advocaat moet nemen en naar de rechter moet stappen op iets waar ik gewoon recht op heb

tijger1
door tijger1 - Jan 31, 2018 om 08:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U hoeft geen advocaat te nemen of naar de rechter te stappen.en u hoeft ook niet te betalen als u niets gekregen hebt.

sjjoppy
door sjjoppy - Jan 31, 2018 om 08:48
7210 Antwoorden / 3 Vragen

De geschillencommissie nog benaderen?

Geschillencommissie Telecommunicatiediensten: de Geschillencommissie Telecommunicatiediensten, Postbus 90600, 2509 LP Den Haag. Uit de link:

https://www.tele2.nl/wp-content/uploads/2016/11/Algemene-voorwaarden-Tele2-en-Aanvullende-voorwaarden-Toestel-en-Toestelkrediet-en-FUP-vanaf-3-juli-2017.pdf

lo
door lovewinnie - Jan 31, 2018 om 09:41
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Ik snap niet dat ze zo Laks zulke dure pakketen bezorgen. Simpele oplossing zou zijn om 1 cent te pinnen met het pasje waar maandelijks wordt afgeschreven als bevestigings van ontvangst. Dit kan niemand anders doen dan bewoner zelf.  Daarnaast is er meestal minimaal een ID controle nodig en wordt het id nr genoteerd.
Ik bestel altijd online ( wel vodafone) en wordt echt niet geleverd via post nl maar door eigen leverancier.

tijger1
door tijger1 Jan 31, 2018 om 09:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Volgens mij doen andere telecom providers dat ook op die manier.

ol
door old fellow Jan 31, 2018 om 11:14
90 Antwoorden / Vragen

Ervaring bij T2 en bezorgen smart phone: het nummer van de id werd vooraf gevraagd en gegeven, dit werd vergeleken en met een maskertje erover op de foto gezet. + 1 cent pinnen van de betaalrekening. Bezorger was op tijd en correct. Ik zet vraagtekens bij het verhaal van de vraagsteller. Van de site: Een abonnement met nieuw toestel besteld? We willen je graag meer inzicht geven in het leverproces. Hieronder lees je welke stappen worden doorlopen wanneer je een abonnement met nieuw toestel hebt aangevraagd: 1. We hebben je bestelling ontvangen en verwerken dit voor je. 2. We maken je bestelling klaar voor verzending. Is je toestel niet voorradig? Dan doen we ons best zo snel mogelijk je bestelling te leveren. Bestaat daar onduidelijkheid over, neem dan even contact met ons op. 3. De Online Pakket Dienst (OPD) levert je nieuwe toestel en simkaart bij je af in één pakket. Je ontvangt van de OPD een e-mail waarin staat hoe je een bezorgafspraak maakt. Jij bepaalt zelf wanneer, OPD levert ook ‘s avonds en in het weekend. Bij de aflevering wordt je legitimatiebewijs gecontroleerd en teken je je mobiele contract. De bezorger zal je vragen om ter plaatse € 0,01 te pinnen voor de administratie. Let op: Het identificatiebewijs en de bankgegevens moeten op dezelfde naam staan. Als dit niet het geval is, kan de koerier het toestel niet afgeven. 4. Je bestelling is afgeleverd.

EmrByg
door EmrByg Jan 31, 2018 om 18:30
2 Antwoorden / 1 Vragen

Er hoeven geen vraagtekens bij mij verhaal gezet te worden. Je blijft maar dringen dat mijn verhaal niet klopt. Als je dan zo opdringerig ben vraag ik jou aub tele2 te bellen en vraag ze hoe de procedure loopt met verleningen. Dan mag je zeggen dat mijn verhaal niet klopt. Maar niet omdat dat 0,01 cent pinnen gedoe op site staat. Ik heb een afleverbon met een valse handtekening. En stel er moest gepind worden en het is niet gedaan is dit mijn schuld toch niet? Ik weet niet wat voor nut het heeft om telkens te zeggen dat mijn verhaal niet klopt??

lo
door lovewinnie Feb 1, 2018 om 09:42
1210 Antwoorden / 1 Vragen

U kunt dus bewijzen dat telefoon nooit geleverd is. Als ze verstuurd hebben zoals moet volgens de voorwaarden en er is nooit een ID controle geweest ( deze moet matchen met hun gegevens die je eerder hebt aangeleverd) & ook geen cent gepind dat is er geen sterk bewijs vanuit tele2 dat u wat ontvangen heeft. Volgens de voorwaarden moeten ze naast handtekening u legitimatie nummer kunnen benoemen en kunnen aantonen en dat u 1 cent heeft gepind Ook met verlengen gaat het op deze manier, nou ja zo hoort het te gaan

Gerry1969
door Gerry1969 - Jan 31, 2018 om 11:13
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Volgende keer maar gewoon je telefoon in de winkel gaan leasen. Dan kun je hem direct meenemen.
Snap überhaupt niet wat je A met 256 Gb in een telefoon moet en B met een abonnement van ruim €60 per maand.

Als we in Nederland zouden stoppen met het leasen van telefoons dan zouden Samsung en Apple bijna geen high~end telefoons meer verkopen.

Cookies
door Cookies Jan 31, 2018 om 12:20
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dat hoef jij ook niet te snappen.;-)) Gelukkig mogen we allemaal onze eigen keuzes maken. Daarom mocht jij kiezen voor een Xiaomi.;-))

aurora1
door aurora1 Jan 31, 2018 om 12:59
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Helaas, want daarmee is de Nederlandse economie niet geholpen, de Chinese wel.....

ol
door old fellow - Jan 31, 2018 om 11:17
90 Antwoorden / Vragen

Een abonnement met nieuw toestel besteld?

We willen je graag meer inzicht geven in het leverproces. Hieronder lees je welke stappen worden doorlopen wanneer je een abonnement met nieuw toestel hebt aangevraagd:
1. We hebben je bestelling ontvangen en verwerken dit voor je.
2. We maken je bestelling klaar voor verzending. Is je toestel niet voorradig? Dan doen we ons best zo snel mogelijk je bestelling te leveren. Bestaat daar onduidelijkheid over, neem dan even contact met ons op.
3. De Online Pakket Dienst (OPD) levert je nieuwe toestel en simkaart bij je af in één pakket. Je ontvangt van de OPD een e-mail waarin staat hoe je een bezorgafspraak maakt. Jij bepaalt zelf wanneer, OPD levert ook ‘s avonds en in het weekend. Bij de aflevering wordt je legitimatiebewijs gecontroleerd en teken je je mobiele contract. De bezorger zal je vragen om ter plaatse € 0,01 te pinnen voor de administratie.
Let op: Het identificatiebewijs en de bankgegevens moeten op dezelfde naam staan. Als dit niet het geval is, kan de koerier het toestel niet afgeven.
4. Je bestelling is afgeleverd.

Het verhaal van de vraagsteller:

Ik heb ze zo vaak gebeld dat ik uiteindelijk vandaag een hand tekening heb door gekregen dat ik die zogenaamd gezet had en de telefoon in ontvangst heb genomen.
Nu de ham vraag: Wat klopt er niet?

EmrByg
door EmrByg - Jan 31, 2018 om 12:14
2 Antwoorden / 1 Vragen

Met abbonement verleningen loopt het proces anders. Dan word er niet gepind en mag het paketje overal (buren etc) geleverd worden krijg je te horen van tele2. DAT KLOPT ER NIET

Grunnen.
door Grunnen. Jan 31, 2018 om 14:52
509 Antwoorden / Vragen

Onzin ook bij het verlengen van je contract met een nieuw toestel moet je legitimeren en een cent pinnen.

EmrByg
door EmrByg Jan 31, 2018 om 14:55
2 Antwoorden / 1 Vragen

Dan is dit bij mij niet het geval geweest

tijger1
door tijger1 - Jan 31, 2018 om 12:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat is dus een idiote manier van doen van Tele2. Maar zij moeten bewijzen dat u het ontvangen hebt.

Grunnen.
door Grunnen. Jan 31, 2018 om 14:58
509 Antwoorden / Vragen

Dat doen ze ook door middel van het sturen van een door TS ? gezette handtekening. Dus zou er een dubieuze rol van de bezorger zijn.Aaan Tele2 om dat uit te zoeken.Het systeem is door altijd standaard het pinnen van 1 cent in principe waterdicht.

ab
door abbut - Jan 31, 2018 om 13:14
8 Antwoorden / 2 Vragen

Bij afleveren van een telefoon - met abonnement - wordt (bij mij althans) om legitimatie en een pinbetaling van € 0,01 gevraagd. Is dat bij u niet gebeurd? Dan heeft de bezorger waarschijnlijk een steek laten vallen. Misschien door op een verkeerd adres te bezorgen en het niet zo nauw te nemen met de legitmatie? Er zijn allerlei secanrio's denkbaar.
Mijn tip: vraag bij TELE2 na wat de procedure is en wat ervan terechtgekomen is.

Bij Post.nl heb ik ooit iets vergelijkbaars aan de hand gehad. Toen bleek dat de bezorger mijn dure pakket had achterovergedrukt door het zogenaamd te bezorgen en mijn handtekening (die hij nog van een vorige zending had) na te maken. Dit is geen beschuldiging aan het adres van uw pakketbezorger, maar een illustratie van de manier waarop het mis kan gaan.

panter22
door panter22 - Jan 31, 2018 om 14:28
6599 Antwoorden / Vragen

Heb  je de klacht nog niet op het forum van tele2 gezet. Daar krijg je een antwoordt van tele2.
https://forum.tele2.nl/mobiele-abonnementen-180/opd-online-pakket-dienst-69266

tijger1
door tijger1 - Jan 31, 2018 om 15:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Bij een verlenging van een abonnement hoef je niet te pinnen en je te identificeren,

mo
door mof - Jan 31, 2018 om 18:23
3619 Antwoorden / 3 Vragen

De leverancier maakt de keuze voor de besteldienst. Niet u. De leverancier is er voor verantwoordelijk dat u het apparaat krijgt. Als u de handtekening niet heeft gezet vraag dan wanneer ze zijn langsgeweest en controleer tevens of de handtekening wel van u is. Stel Tele2 aansprakelijk voor kosten.

panter22
door panter22 - Jan 31, 2018 om 20:10
6599 Antwoorden / Vragen

Je kunt wel in je recht staan, maar daar heb je niet zoveel; aan als de andere partij niet luistert,
Je kunt voortaan beter mailen dan bellen. Als je mailt heb je bewijs.
Ik zou de klantenservice (nogmaals) mailen wat er gebeurd is en dat je geen telefoon hebt ontvangen.
Dat het jouw handtekening niet is.
Omdat je geen telefoon hebt ontvangen, je nog niet gebruik kunt maken van het nieuwe abonnement.
Dat je er op vertrouwt dat Tele2 zo snel mogelijk uit gaat zoeken waar de telefoon gebleven is
Als dat opgelost is en je de telefoon ontvangen hebt, dat dan het abonnement en de kredietovereenkomst ingaat.
Of iets in die geest schrijven. Als op papier maar duidelijk is wat er aan de hand is en wat je van Tele2 wilt.

pe
door pebk Feb 1, 2018 om 13:12
583 Antwoorden / 0 Vragen

Of ditzelfde als aangetekende brief sturen. Dan heb je ook bewijs dat zij het ontvangen hebben. Ook vermelden dat je alle betalingen stroneert, totdat Tele2 het opgelost heeft.

Ergens in het proces is het fout gegaan, maar de verzender is hiervoor verantwoordelijk. Het is natuurlijk ook best verleidelijk om zo'n (belachelijk dure) telefoon te jatten. Niet iedereen blijft van de spullen van een ander af. Ook een lage pakkans helpt daar niet bij.