MacBook Pro mid 2017 probleem
Ik heb een MacBook Pro aangeschaft om deze te gebruiken als mijn "daily driver". (dit is ook meteen mijn aller eerste laptop van Apple)
Nu ben ik er alleen achter gekomen dat de videokaart die in deze laptop zit (de Radeon Pro 560 graphics, of een mobiele AMD rx560 budget kaart van 120 euro) niet samenwerkt met software.
Het probleem wat ik ondervind is dat zodra ik de laptop vanuit slaapstand gebruik, wat ik eigenlijk altijd doe, niet over wilt schakelen naar de vidoekaart bij grafisch intensieve taken. Dus hij blijft op de on-board intel HD graphics hangen wat enorm storend is. (het gebeurd soms bij het aanzetten van de laptop, niet vanuit slaapstand maar gewoon vanaf dat de laptop echt uit staat) Ook krijg ik vaak rare rood/zwarte strepen en allerlij scherm fouten te zien als ik de laptop gewoon gebruik.
Nu heb ik de laptop eind juni binnen gekregen van Apple, alleen omdat het toen zomer vakantie was, heb ik de laptop bijna niet gebruikt. Pas toen mijn school weer begon ben ik hem gaan gebruiken en viel mij dit probleem vrij snel op.
Ze hebben bij Apple zelf nu het moederbord vervangen, maar dit verhielp het probleem niet. Alles zit tenwoordig op het moederbord gesoldeerd, dus als er wat stuk gaat moet alles vervangen worden. Ik was verbaast dat dit het probleem niet verhielp aangezien alle componenten die aanwezig zijn in de laptop nieuw zijn. Hierna de laptop meteen weer terug gebracht voor een 2de reparatie en ze vonden de fout, maar wisten er geen oplossing voor en zeiden dat ik eventueel mijn geld terug kan vragen bij Apple. (reparatie is uitgevoerd bij Apple Store Haarlem en de laptop is gekocht bij de webshop van Apple)
Maar ik heb deze laptop voor meer dan 3000 euro gekocht, wat eigenlijk belachelijk veel geld is voor een laptop en hij werkt nu ook niet naar behoren.
Apple is aan het onderzoeken wat het is, maar dit onderzoek duurt inmiddels al bijna 2 maanden en begin het een beetje zat te worden, ik wil deze laptop gewoon terugbrengen omdat hij niet goed functioneerd. Ik werk zelf ook in de IT en heb ondertussen al vanalles uitgezocht en getest en gedaan maar het blijkt nu dat de software die apple gebruikt (MacOS) niet goed samenwerkt met de hardware van de laptop.
Ook heb ik ondertussen op internet gelezen dat ik niet de enige ben, en dat je deze laptop dus eigenlijk als een soort beta product kunt zien. De 15 inch MacBook Pro van 2016 en 2017 is gewoon niet compatibel met de software MacOS Sierra en High Sierra die Apple gebruikt.
Elke keer als ik bel naar Apple Care, wordt ik doorverbonden en krijg ik weer te horen dat er nog geen oplossing is. Er zit gewoon geen vooruitgang in en ervaar de service van Apple dus ook als slecht.
Hoe kan ik er nu voor zorgen dat Apple eindelijk iets gaat doen met dit probleem, of gewoon de laptop terug neemt en dat ik mijn aankoop bedrag terugkrijg, aangezien je voor dit geld toch wel een goed werkend product mag verwachten.
Iemand die tips heeft want ik ben het een beetje zat om elke keer maar weer te horen te krijgen dat er nog geen beslissing genomen is bij Apple.
Ondertussen ligt de MacBook deze hele periode al niets te doen, want ik vind het een instabiel apperaat en heb er geen vertrouwen meer in. (slaat ook dingen gewoon helemaal niet op terwijl ik deze wel echt opgeslagen heb)
Ook staat mij iets bij van als het product niet goed functioneerd in de eerste 6 maanden dat het dan sowieso een niet deugdelijk product is en dat ze dan voor reparatie moeten zorgen (wat gedaan is en niet geholpen heeft) of een andere oplossing moet verzinnen.
Vraag u geld terug, er zijn zat andere merken. Of moet t Apple zijn omdat er n appel op staat.
Nee hoor, heb net zo graag een Windows laptop. Met mijn opleiding als Systeem beheerder is het alleen belangrijk dat een laptop krachtig is en omdat iedereen zo goed over Apple praat dacht ik gewoon van laat ik eens een MacBook kopen dan. Maar ik snap niet hoe zijn dit een fijn apperaat vinden. Ik houd het voortaan wel bij Windows... (inmiddels mijn eigen laptop weer gereviseerd met nieuwe koelpasta en een schone windows 10 installatie en dergelijke, dus die loopt weer als een trein)
Krachtig ?Apple gebruikt dezelfde Intell prrocessors. Een Windows laptop met een Intell i 7 en een SSD schijf 16 GB ram is voor de helft van het geld een stuk krachtiger. https://www.youtube.com/watch?v=EPw0w2xfQM0
" Nee hoor, heb net zo graag een Windows laptop. Met mijn opleiding als Systeem beheerder is het alleen belangrijk dat een laptop krachtig is en omdat iedereen zo goed over Apple praat dacht ik gewoon van laat ik eens een MacBook kopen dan. Maar ik snap niet hoe zijn dit een fijn apperaat vinden. Ik houd het voortaan wel bij Windows... (inmiddels mijn eigen laptop weer gereviseerd met nieuwe koelpasta en een schone windows 10 installatie en dergelijke, dus die loopt weer als een trein)"
Iedereen weet zo langzamerhand wel dat als jij dit soort dingen wilt doen je geen Mac moet kopen. Vertellen ze jouw dit niet bij de opleiding Systeem beheerder?
Beste Superbenn,
Als u een product koopt dat niet goed werkt of anderszins ondeugdelijk is, dient de verkoper dit te repareren of vervangen. Dit mag niet te lang voor u duren en u mag er niet teveel moeite voor hoeven doen. Is dit wel het geval, dan kunt u de koop ontbinden. Lees hierover op de website van ConsuWijzer:
https://www.consuwijzer.nl/elektronica/ontevreden-over-aankoop/koopovereenkomst-ontbinden
Hier staat ook een voorbeeldbrief om de koop te ontbinden en de stappen die u kunt zetten als de verkoper er niet in meegaat.
Succes!
U schrijft zelf dat ze adviseren uw geld terug te vragen, doe dat dan.
Dat willen ze dus niet doen... Dat vond ik dus zo vreemd. Ze hebben bij de Apple store een fout gemaakt bij het afronden van de afspraak door er niet bij te zetten dat het probleem zich nog steeds voordoet. Daarom doen ze bij de online store van Apple zo moeilijk en willen ze hem niet terug nemen.
Dan op te beginnen maar een klacht indienen.
Ik werk zelf ook in de IT en heb ondertussen al vanalles uitgezocht en getest en gedaan maar het blijkt nu dat de software die apple gebruikt (MacOS) niet goed samenwerkt met de hardware van de laptop.
Heeft u Windows al uitgeprobeerd op de Mac, misschien werkt die beter samen met de hardware?
Daar koop je natuurlijk geen Mac voor... Maar ik zat er al wel aan te denken alleen dacht bij mezelf: hij moet het gewoon doen met MacOS
Hallo SuperBenn ,
Lees deze informatie eens door , klik op de rode regels .
https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie
https://www.consuwijzer.nl/elektronica/garantie/hoe-vaak-mag-verkoper-repareren-vervangen-voordat-ik-geld-terug-mag-vragen
aankoopprijs 3299,- euro waarschijnlijk?
U is ook bekend op FB groep "Ik ben ICT Hobbyist?"
Yep dat klopt
Hoe kan ik er nu voor zorgen dat Apple eindelijk iets gaat doen met dit probleem, of gewoon de laptop terug neemt en dat ik mijn aankoop bedrag terugkrijg, aangezien je voor dit geld toch wel een goed werkend product mag verwachten.
Door de koop te ontbinden.
Zie reeds gegeven link(s) van marita5 en awyeah28
Suc6
Ja inderdaad dat heb ik nu geprobeerd, ze willen dit alleen niet doen en gaan nu eerst een nieuwe laptop opsturen... Ik mag mijn huidige laptop naar hun toe sturen omdat deze ook al gerepareerd is geweest en zodra zij mijn laptop binnen hebben krijg ik daar bericht van en sturen ze mij een nieuw exemplaar op
Vraag uw geld p/o terug voordat de termijn van 6 maanden om is. Dat adviseren ze toch ook? U zit anders maar uw tijd te verdoen.
Ze gaan nu eerst een nieuw exemplaar opsturen... Ontbinding van de aankoop wilde ze niet doen
Is het niet eens tijd dat die APPEL dik afgeschild wordt door een massale boycot?
De arrogantie van dit bedrijf met zijn uitkleedt prijzen voor zijn volgzame klanten die zelfs s' nachts naar de winkel komen voor alweer een opvolger van het vorige.
Hun laksheid en arrogantie dient onafgebroken onder de aandacht gebracht te worden in de media, afgelopen tijd is dit bij Kassa en Radar al het geval geweest.
Het maken van geheel glazen smartphones is wel het duidelijkste voorbeeld dat ze hun klanten zo snel mogelijk weer een nieuwe aanschaf willen opdringen als hij bij de eerste val letterlijk en figuurlijk in scherven op de grond ligt.
Het erge van dit alles is dat andere merken nu ook op dit idee zijn gebracht.
Wat moeten die bedenkers van deze schandelijke prul regelmatig in een deuk liggen bij de constatering dat hun sekteleden overal intrappen.
De media moet ook eens stoppen met het benoemen van een willekeurige telefoon of tablet en deze gemakshalve IPad of IPhone te noemen, dit moet gestraft worden als sluikreclame.
Ook steeds die appel afbeeldingen uitgebreid in beeld brengen op laptops in documentaires en films moet afgelopen zijn.
Het zal me niets verwonderen dat de firma regelmatig een sneeuwschuiver geld schuift naar producers die hun Appel-logo in beeld willen brengen, zo ging dat vroeger ook met Sony tv’s.
Kortom, deze APPELsekte” moet een halt toegeroepen worden om duidelijk te maken dat ze zich moeten profileren als een bedrijf die er ook ECHT staat voor zijn klanten, en zich niet onttrekken van hun verantwoordelijkheid bij problemen.
Niemand verplicht u iets van Apple te komen. Dus dan hebt u ook geen last van ze.
Juist ik hoop dat er nog velen gaan inzien hoe ze erin geluisd worden
Ik ben uiterst tevreden over mijn Apple producten.
BENTNIETGEK: Waarom heb ik nu sterk het idee dat u nog nooit een Apple product hebt gehad?
@kassafoutje. Maar ik denk dat @bennietgek ze zich wel heel graag zou kunnen permitteren. :-))
Ik zeg maar zo,ik zeg maar niks !! ze verkopen alleen maar rotte appels
Ze verkopen citroenen voor appels
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Hoe kan ik On that ass bereiken?
Ik heb begin dit jaar fotoboeken besteld bij Albelli samen met een collega, daarbij konden we 3 producten gratis bestellen uit een lijst van verschillende leveranciers. Mijn collega ging voor een onderbox van "On that ass". Ik heb 2 eurocent betaald en zijn adres opgegeven. Nadat hij zijn "gratis" onderbox had ontvangen, kreeg hij elke maand een ander onderbox. Hij had mij na de 1e zending gebeld ... Lees meer
Klacht online bij fysieke winkel
Ik heb ij een fysieke winkel eern pannenset gekocht omdat de winkel ze niet op voorraad had.
Na ontvangst 1 pan gebruikt en bij deze liet de binnenkant van de bodem los.
De overige pannen {nog} niet durven gebruiken.
Contact, via mail, opgenomen met winkel hoe dit op te lossen.
Zij kregen geen comntact metr de externe leverancier maar hebben mail gezonden.
Hierop kreeg ik
...
Lees meer
NS e-ticket niet te wijzigen/annuleren
In de vragenlijst zie ik dat al sinds 2011 gevraagd wordt om een e-ticket te kunnen restitueren/van datum veranderen. NS zegt dat dit niet kan, omdat er kennelijk mensen zijn die een ticket meerdere keren uitprinten en dus profiteren van 1x betalen.
Betekent dus weer dat uitgegaan wordt van wantrouwen jegens de klant. (net als de toeslagenaffaire, controle zelfscankassa's, etc) Ik weet zeke
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer