gkelderman
door gkelderman Aug 20, 2012 om 23:09
Computers & telefonie

Mail al 5x ontvangen

Ik krijg deze mail al 5x toegezonden met de mededeling,

Om de veiligheid te waarborgen van onze online klanten database vragen wij uw login informatie te valideren.
U bent verplicht om onze online validatie formulier in te vullen door te klikken op de volgende link.

Klik hier om het online formulier te openen

Gelieve alle gegevens correct in te vullen om blokkering van uw rekening te voorkomen.

Hartelijk dank voor uw medewerking

Joes van Maars
IT Security Assistant
Western Union, NL

Ik heb deze mailtjes meteen verwijderd, omdat ik het niet vertrouwde. heeft een van jullie deze mailtjes ook ontvangen? graag een reactie.

7299 17 Rapporteer

ikbenik
door ikbenik - Aug 20, 2012 om 23:13
2845 Antwoorden / 27 Vragen

Weggooien.
Het valt onder phishing.

diumenge
door diumenge - Aug 20, 2012 om 23:15
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Deze specifieke niet, maar wel soortgelijke. Inderdaad gewoon weggooien of als spam aanmelden en je verder niet druk om maken.

freya
door freya - Aug 20, 2012 om 23:32
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo gkelderman,

Dergelijke 'phishing' mailtjes vind ik ook wel in mijn spambox, maar nooit in mijn reguliere mailbox. WesternUnion, ABN/AMRO, SNS, ING, ICS, enz. enz. Kortom, met een goed spamfilter voorkom je dat je die mailtjes in je reguliere mailbox krijgt. Controleer eens of je provider een spamfilter op de mailserver heeft. Tenminste, als je de mail via je provider ontvangt....

m.vr.gr. Freya

pe
door pekyjaba - Aug 21, 2012 om 08:37
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik krijg ze al weken lang ook van western union,Ing,visa etc.
meestal in mijn spambox maar soms ook in mijn postvak in.
De Allereerste die ik kreeg was van ìng zo gaan er diverse in het rond onder het mom van als u uw gegevens niet invult word uw rekening geblokkeerd soms van creditcard namen waar ik nog nooit van heb gehoord.
1 tip vertrouw nooit iemand op internet voordat je de bewuste bank cq instantie gebeld hebt als je nog mocht twijfelen en het moet nu toch duidelijk zijn na alle spotjes op televisie en internet en van de banken zelf dat zij dit nooit zullen vragen vriendelijke groet P

gsm
door gsm - Aug 21, 2012 om 12:57
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Wie nu nog niet overtuigd is van het foute karakter van dergelijke e-mailberichten is een hopeloos geval. Daar helpen geen waarschuwingen van banken of spotjes op TV meer tegen.

Een bank, of andere instelling, vraagt nooit via een e-mailbericht, eventueel met een link naar een formulier, om opnieuw je gegevens in te vullen. De bank kent jouw gegevens beter dan jij zelf.

ikbenik
door ikbenik - Aug 21, 2012 om 13:23
2845 Antwoorden / 27 Vragen

Ik heb net een e-mail ontvangen:

We zijn gedwongen uw rekening in de RABOBANK te blokkeren

Beste klant,

In verband met de vernieuwing van het veiligheidssysteem kan uw rekening worden geblokkeerd.
Dat heeft te maken met de veiligheidspolitiek van de RABOBANK.

Alle gebruikers van de RABOBANK, die wij vanaf volgende week in het systeem zetten,
dienen obligaat van deze wijzigingen kennis te nemen.
U wordt verzocht kennis te nemen van de lijst van wijzigingen.

De gebruikers, die geen bevestiging naar ons hebben gestuurd,
dat ze via het op het Internet aangeboden formulier kennis hebben genomen van de wijzigingen,
worden uitgenodigd om naar het kantoor van de RABOBANK te komen,
waar medewerkers van de bank hen persoonlijk omtrent de wijzigingen zullen informeren

Deze wijzigingen zijn nodig om handige en veilige diensten via het Internet aan te kunnen bieden.

Met vriendelijke groet,
Afdeling Veiligheidsdienst van de RABOBANK

Wie het bovenstaande geloofd, is compleet ontoerekeningsvatbaar.
Banken communiceren nooit via de e-mail. En zeker niet over dit soort zaken.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Aug 21, 2012 om 13:38
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Al die mailtjes komen hier ook voorbij omdat mijn mail adres bestaat uit 3 karakters (voor het @ natuurlijk*). Afgezien van dat dat "bedrijf" sowieso de zaakjes niet op orde heeft ;-).

Wil je dit soort mailtjes voorkomen (naast alle standaard mogelijkheden*), maak een langer e-mail adres aan, dat gewoon niet te raden/generen valt. En sla al je familieleden en kennissen om de oren die niet even alle adressen bij zogenaamde doorstuurmails even wegknippen of beter vraag of ze je willen overslaan..

[* hopende dat ik hiermee alle bijdehandjes voor ben ;-)]

ha
door hansvangert - Aug 21, 2012 om 17:40
2 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens deze sit is het phising
http://www.snelpchulp.nl/articles/rabobank-veiligheidsdienst-nep-phising-email-spam/

edrick3
door edrick3 - Aug 21, 2012 om 17:49
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo gkelderman,

Gelukkig ben ik tot nu toe verschoond van dit soort vervelende spam/mail.

Je zou eens een spamfilter kunnen installeren, bv. mailwasher.

Suc6

dr
door drestar - Aug 22, 2012 om 12:56
19 Antwoorden / 1 Vragen

hallo gkelderman,

ik heb deze mailtjes van western union vandaag ook gehad, en wel 10 keer,
en dan ook nog een paar van de ING bank, en Rabobank ,en allemaal ondertekend met de naam Joes van Maars, volgens mij bestaat deze persoon niet eens en het gekke is dat ik niet eens bij de ING en Rabobank zit, ik krijg wel heel vaak van die mailtjes meestal allemaal van banken waarbij ik niet eens zit, dus ze gokken gewoon maar ergens op,

ik klik deze mailtjes dan ook gelijk naar de prullenbak, maar ik moet wel zeggen dat ze steeds beter beginnen te worden, in het begin kreeg ik nog wel eens van die bankmailtjes in gebrekkig nederlands en slordig opgesteld,maar nu ziet het er al wat officieler uit en zijn ze ook netjes geschreven, maar het feit dat ze mailtjes sturen van verschillende banken omdat ze niet weten bij welke bank iemand zit komt natuurlijk al niet geloofwaardig over, ik kan mij dan ook niet voorstellen dat er mensen zijn die daar in trappen,of je moet wel heel slecht lezen en alles over het hoofd zien,

hereistom
door hereistom - Aug 22, 2012 om 13:03
740 Antwoorden / 1 Vragen

Je hebt dus een slechte Spamfilter van je provider anders kreeg je deze mailtjes niet te zien! Dus je provider vragen of ze een betere Spamfilter gaan gebruiken en anders een betere provider zoeken of een ander email adres gaan gebruiken, bijv. Gmail, die heeft een perfecte Spamfilter en is gratis!

al
door aleyna11 - Aug 22, 2012 om 17:28
1 Antwoorden / 0 Vragen

Niet openen gelijk verwijderen! Hoop dat ze erachter komen wie er achter zit !!
Ik heb vandaag ook een Email gehad er stond dit in:

Om de veiligheid te waarborgen van onze online klanten database vragen wij uw loging informati te valideren.

U bent verplicht om onze online validatie formulier in te vullen door te klikken op de volgende link.

(In het blauw) ''Klik hier om het online formulier te openen'' (NIET GEDAAN!!)

Gelieve alle gegevens correct in te vullen om blokkering van uw rekening te voorkomen.

Hartelijke dank voor uw medewerking.

Joes van Maars
IT Secturity Assistant
ING NL

su
door suntoro - Aug 23, 2012 om 17:29
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ok, precies wat ik al vermoedde... Vertrouwde het al niet.

Mailtje van in het bericht voor mij kreeg ik vandaag ook, maar dan namens "ICS NL" i.p.v. ING.

Voor mijn Visa Card heb ik nog nooit email ontvangen en komen brieven altijd per normale post... (En ook kon ik nog gewoon inloggen op mijn account....)

Dus "Joes van Maars" toch maar even geGoogled en kwam direct op de Kassa-site terecht.

su
door suntoro - Aug 23, 2012 om 17:30
2 Antwoorden / 0 Vragen

Overigens niets ingevuld en de mail weggegooid....

jo
door jorisw - Aug 23, 2012 om 17:33
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Kan dit onderwerp niet gesloten worden. Phishing mails zijn al enkele jaren aan de orde van de dag en dus totaal niks nieuws meer.

dr
door drestar - Aug 23, 2012 om 19:11
19 Antwoorden / 1 Vragen

ik heb vandaag ook een mail gehad namens ICS NL

en ook nog een mail dat mijn western union account geblokkeerd is,
haha heb niet eens een account daar, vind deze mailtjes toch ook best wel grappig,
ontdanks dat je ze telkens weer moet verwijderen