Medion service: een klucht in 3 delen
We hebben een paar geleden een speakerset (een bas speaker met ingebouwde versterker en 2 speakertjes voor de hoge tonen) van Medion bij de Aldi gekocht en die was stuk. Ik heb zelf zeer veel ervaring met computers en electronica en na enig testwerk was duidelijk: de versterker was stuk. Er was 3 jaar garantie op, dus de servicedesk gebeld, want er is een voucher nodig om het op te sturen. Na 12 minuten wachten komt er een medewerker (Joost) aan de lijn en ik vertel het verhaal, maar dan komt het (Joost in bold):
heeft U de adapter aangesloten?
Ja...natuurlijk
haalt U de audiostekker eruit en weer erin...ziet U dan iets verschijnen bij het luidsprekertje?
Nee ...
Maar dat moet hoor! Haal de stekker er maar nog een keer uit.
Nee hoor , niks te zien, maar de luidspreker wordt herkend, anders zag je een ander icoontje bij de luidspreker
Maar het MOET aan de audiokabel liggen, anders zouden niet alle drie speakers het niet doen.
Nee, want we hebben een andere audiokabel geprobeerd en toen werkte het ook niet
Is het wel een audio kabel met groene stekkers?
Eh nee, het is gewoon een audio stekker, dat maakt toch helemaal niet uit.
Oh maar meneer, als het geen groene stekkers zijn, dan kunnen we er niks over zeggen
Maar ik heb geen andere audiokabel met groene stekker
Nou dan koopt U er toch een, anders kunnen we U niet helpen hoor!
Ik heb zelf jarenlang ervaring met computers en electronica en ...
Nou meneer, dan heeft toch wel ergens een audiostekker liggen met groene uiteindes ?
Ik heb dezelfde andere audiostekker gebruikt om een IPad aan te sluiten op deze speakerset een tijdje terug en toen deed ie het prima; als ik de speakerset nu aansluit op de IPad komt er ook niks uit.
Meneer, we hebben niks te maken met de IPad, U moet een andere PC aansluiten, anders kunnen er niks over zeggen!
Maar ik heb geen andere PC, moet ik dan maar ook kopen?
...
Meneer het ligt aan de audiostekker!
Zoals ik zonet wilde zeggen, het ligt volgens mij aan de versterker.
Meneer er zit geen versterker in!
Jawel, elke speakerset heeft een versterker, bovendien zit er een volumeknop, dat heeft geen zin als er geen versterker in zit.
Nee meneer, het ligt toch echt aan de audiostekker
Is de realtek driver trouwens geinstalleerd?
Hoezo, dat maakt toch niks uit? Er is nu een default Intel driver geinstalleerd en die geeft aan dat alles goed functioneert
Nee meneer, U moet toch echt de realtek driver installeren, anders kunnen we U niet helpen
Maar deze driver heeft altijd goed gefunctioneerd i.c.m. de speakerset
Meneer, U moet toch echt de realtek driver installeren, anders kunnen we U niet helpen
.......toen heb ik maar opgehangen...!@#$%^
[quote=ikbenik schreef op vrijdag 17 aug 2012, 23:32]Typisch een helpdeskmedewerker die zelf er geen moer vanaf weet en alles van het scherm af doet.
Dan moet er wel behoorlijk wat veranderd zijn bij medion helpdesk.
[quote=valerius-2 schreef op zaterdag 18 aug 2012, 00:05][quote=ikbenik schreef op vrijdag 17 aug 2012, 23:32]Typisch een helpdeskmedewerker die zelf er geen moer vanaf weet en alles van het scherm af doet.
Dan moet er wel behoorlijk wat veranderd zijn bij medion helpdesk.
Ik weet eerlijk gezegd niet beter.
Zelf heb ik nooit iets van Medion gekocht (ik moet die troep niet).
Mijn ervaring:
Medion is goedkope zooi met standaard drie jaar garantie en in die drie jaar kun je minimaal zes keer naar de winkel terug. Waardeloos gewoon.
En ja, ik heb recht van spreken. Ik heb die zooi zelfs gerepareerd, vandaar.
[quote=whcg schreef op vrijdag 17 aug 2012, 23:13]
Is het wel een audio kabel met groene stekkers?
Eh nee, het is gewoon een audio stekker, dat maakt toch helemaal niet uit.
Oh maar meneer, als het geen groene stekkers zijn, dan kunnen we er niks over zeggen
Toch even inhoudelijk op reageren:
De enige reden dat de luidspreker-stekker groen is, is dat dan een leek (een computergebruiker met twee linkse handen op computergebied ;-) ) zelf een luidspreker op de computer kan aansluiten. (de groene stekker op de groene aansluitbus)
Maar dat niet alleen. Ik heb zelf een speakersysteem met meerdere aansluitkabels en dan is zo'n kleurensysteem wel verrektes handig.
Je geeft de helpdeskmedewerker gewoon gelijk (ja ik heb alles wat u voorstelt reeds geprobeerd) en stopt een briefje met daarop de bescrijving van het probleem en oorzaak in de doos.
@ikbenik.
In die drie jaar hoeft het ook niet probleemloos te werken volgens jou dus niet zo zeuren dat je het 6x moet repareren.
.....Ik heb die zooi zelfs gerepareerd, vandaar.....
Wees blij dat mensen 'die zooi' kopen; daar leef jij toch van en je hebt al zo weinig werk.
Ik ben zelf helpdeskmedewerker geweest en ik weet uit ervaring dat bij dit soort helpdesks er veelal mensen zitten die wel goed kunnen praten maar geen enkel verstand hebben van wáár ze nou eigenlijk over praten. Dit komt doorgaans omdat die mensen via een 'beslisboom' werken (doet het lampje het? ja -> ga naar stap 3, nee -> ga naar stap 7). Talloze ING medewerkers aan de telefoon gehad die ik uitleg moest geven die zeiden 'ja maar de beslisboom geeft aan dat..' en mijn standaard antwoord was dan 'denk nou eerst eens logisch na..'.
Ik ben zelf iemand ie graag weet hoe het ding er uitziet waar ik het over heb maar mijn baas gaf me nog niet eens het handboek van de systemen waar ik mee moest werken. Die moest ik zelf vragen, zoeken en lezen.
Dat gaat zo bij alle servicedesks tegenwoordig. Slechts een enkele medewerker die er echt verstand van heeft en het ook wil leren/lezen en voor de rest is het gewoon een baantje.
Ik zou het euvel schriftelijk melden bij de klantenservice en de stappen die je hebt doorlopen er op zetten (het simpele mogelijkheden wegstrepen principe). E-mail is natuurlijk ook goed.
Hallo whcg,
Je schrijft:
"We hebben een paar geleden een speakerset (een bas speaker met ingebouwde versterker en 2 speakertjes voor de hoge tonen) van Medion bij de Aldi gekocht"
Een paar 'wat'? Een paar weken geleden? maanden? jaren? Als het een paar weken of maanden is zou ik zeggen, inpakken en naar de Aldi terugbrengen. Over het algemeen doen ze daar niet moeilijk over retour gebrachte producten. Als het al een paar jaar is en het aankoopbedrag was niet erg hoog, dan zou ik zeggen, geen energie insteken, weggooien en iets nieuws zoeken.
m.vr.gr. Freya
Nog een over de belastingsdienst
Mijnheer de belasting ambtenaar, hoe komt u aan zo n hoog verzamelinkomen? dat kunnen wij niet zien mijnheer.!
Ik: daar klopt niets van, antwoord, maar dat staat op mijn scherm mijnheer
U moet 8000 euro terug betalen, mijnheer ik heb enkel maar een wao tje.
Wat is het bij wer geregelde bedrag wat u mag beslagleggen, dat weten wij niet mijheer.
In de tussentijd 4 x doorverbonden, en die weten het ook niet.
Mijnheer wij sturen weer een nieuwe aangifte.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?
Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer
Extreme tandarts angst
Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry
Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld
En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit
Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar
Wat ik vind is
...
Lees meer
Hoeveel vloeibaar wasmiddel gebruiken dopjes
Hoeveel fijne was per dopje van het flacon te gebruiken? Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer