ke
door kessel45 Sep 22, 2011 om 13:22
Computers & telefonie

Mijn letters van myn laptop verdwijnen

Op het toetsenbord van mijn laptop die twee jaar oud is, slijten de aangeduide letters wel erg hard. Vooral de letters die veelvuldig voor komen zijn staan er nog half of helemaal niet meer op. Nu kan ik wel gedeeltelijk blind typen maar is wél zo prettig als je de letters kunt lezen. Heb al met plakletters, etc.. geprobeerd, maar werkt niet echt. Wie heeft er een goede oplossing???

19218 21 Rapporteer

tdehond
door tdehond - Sep 22, 2011 om 13:24
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Ik gebruik een draadloos toetsen bord bij mijn laptop. Daar verdwijnen de letters ook van. Maar als ik er last van krijg is een los toetsenbord gemakkelijk te vervangen.

robtien
door robtien - Sep 22, 2011 om 19:05
269 Antwoorden / 10 Vragen

ik zou zeggen blind leren typen zodat u niet hoeft te zien wat er op staat al kan ik ook wel weer begrijpen dat u het handig vind om de letters te kunnen zien/lezen.
misschien kunt u de letters met watervaste stift er op schrijven op de juiste toetsen maar of dat effect heeft en ze er dan niet meer afslijten dat betwijfel ik het is immers een gebruiksvoorwerp en iets wat veelvuldig gebruikt word kan nu eenmaal slijten.

robert11
door robert11 - Sep 22, 2011 om 20:35
310 Antwoorden / 25 Vragen

Een goedkoop oplossing is met een lak stift de letters weer schrijven en daarna met een doorzichtige nagellak overheen...
Deze methode gebruik ik al jaren zonder probleem.

M.v.g. Robert

gerardk
door gerardk - Sep 23, 2011 om 13:08
175 Antwoorden / 8 Vragen

Er zijn speciale toetsenbord letter stickers http://www.ictwijs.eu/index.cfm?ee=6|414 misschien blijven die beter zitten.

th
door theodorusme - Sep 23, 2011 om 13:29
111 Antwoorden / 7 Vragen

Ik had het zelfde probleem. Na enig zoeken op internet zag ik dat er voor de meeste merken vervangende toetsenborden verkrijgbaar zijn. zie bijv. zie hier Dat is voor een 2 jarige laptop nog wel de moeite waard. Als u handig bent is het goed zelf te doen.

blackjes
door blackjes - Sep 23, 2011 om 13:36
141 Antwoorden / 34 Vragen

Ik vraag me af wat voor een laptop dat is. Ik heb zelf een draadloos toetsenbord bij mijn PC. Dit gebruik ik al jaren bij elke nieuwe Pc die ik aanschaf. Nu al 6 jaar. De laptop van mijn vrouw is 4 jaar oud en het toetsenbord is nog als nieuw.
Of Uw laptop is inferieur of U tikt met lange nagels, zodat ze makkelijker slijten.
Als U een nieuw toetsenbord of laptop aanschaft, lakt U dan de toetsen direct met een blanke lak of nagellak. Dat kan de levensduur aanmerkelijk verlengen.

nico s
door nico s - Sep 23, 2011 om 13:45
87 Antwoorden / 26 Vragen

hier volgd messchien een oplossing voor verdwijnende letters
houd je laptop uit het zonlicht ook zonlichtdat door de ruiten valt
veel succes nico s

killroy
door killroy - Sep 23, 2011 om 14:13
87 Antwoorden / 10 Vragen

De letters en cijfers op uw laptop vervangen gaat heel gemakkelijk, u gaat naar uw leverantcier,of naar de fabriekant van uw product en besteld een set nieuwe toets-plaatjes ( kompleet ABC en de Rest ) voor uw laptop-toetsenbord, kunt u zo als setje krijgen tegen betaling. De oude plaatjes wip je er zo vanaf met een mesje, dus wel met een beetje gevoel doen. De nieuwe klickt u er zo weer op, het is een klicksysteen, dit alles met een beetje gevoel en geduld. De plaatjes, zoals Backspace,Tab, Schift, enz; en de bovenste rij voor zover u deze niet hoeft te vernieuwen, niet vernieuwen. Ook kunt u voor een paar € een extern toetsenbord kopen en daar de nodige letters ( letter-plaatjes) van af halen door ze met een mesje er af te wippen en deze dan gebruiken op uw laptop nadat u de oude van uw laptop afgehaald hebt Passen altijd is eenheidmaat. Dit alleen natuurlijk als u niet graag met een vervangend extern toetsenbord wil werken en geen origineel setje wil kopen Kunt u hier wat mee? Mvgr: Baron van Mek Mek Clootmijniet!

we
door weethet - Sep 23, 2011 om 14:45
107 Antwoorden / 2 Vragen

Het advies van kilroy klopt niet omdat de toesten WEL verschilen. Het loswippen van en laptop KB is gevaarlijk met een mesje NB. Alles daaronder steek je kapot.

Vraag aan Robert 11
"Een goedkoop oplossing is met een lak stift.. " Welke lakstift gebruik je?

cees60
door cees60 - Sep 23, 2011 om 14:55
362 Antwoorden / 216 Vragen

Ik gebruik al jaren hetzelfde toetsenbord bij mijn 2 modems. Geen enkel probleem. Alles blijft als nieuw. Af en toe even met een zachte doek de toetsen reinigen zou misschien een oplossing kunnen zijn. Als je echt last hebt van "klamme handjes" dan zou je dit na het aflsuiten eventueel dagelijks kunnen doen. Is wel omslachtig maar dat zou mogelijk problemen kunnen voorkomen. Mijn vrouw heeft een laptop (Asus) die 6 jaar oud is. Geen enkel probleem. Mijn toetsenbord (Logitech) is na jaren nog als nieuw. Wel schroef ik het af en toe open en maak dan het binnenwerk ook schoon. Wel opletten dat de knopjes er niet afvallen. want dan kun je lachen. Mocht dit euvel zich vaak bij hetzelfde merk voordoen dan gezamenlijk een klacht indienen. Helpt dat niet dan eventueel na verloop van tijd een ander merk aanschaffen. Dan leren ze het wel.

er
door erky - Sep 23, 2011 om 19:06
243 Antwoorden / 2 Vragen

Hoi Kessel45,

Als de letters van de toetsen slijten dan is dat niet goed. Ik moet je zeggen dat ik nieuwsgierig ben naar het merk. Bij mij bekend is dat Asus, HP, Medion en Toshiba laptops er geen last van hebben, daar is pas sprake van slijtage na 5 jaar intensief gebruik.

Als lapmiddel kan je een USB-toetsenbord er bij aanschaffen (prijs v.a. € 10) .
Maar ik wil je ook graag wijzen op je consumentenrecht. Als de laptop jonger is dan 2 jaar kan je rustig terug naar de winkel en zeggen dat je recht hebt op minstens 4 jaar ongestoord gebruik en kan je als gewicht in de onderhandelingsschaal wijzen op BW (Burgerlijk Wetboek) hoofdstuk 7 waarin staat dat je daar recht op hebt. De kans is wel dat je de machine een paar weken kwijt bent als je hem inlevert ter reparatie. Je komt dan wel tegenover mogelijke verzendkosten te staan, reparatiekosten kunnen slechts deels bij jou in rekening worden gebracht.

Succes,
Erky

yo
door yona - Sep 23, 2011 om 19:55
20 Antwoorden / 9 Vragen

Quote:
blackjesvrijdag 23 sep 2011, 13:36

Ik vraag me af wat voor een laptop dat is. Ik heb zelf een draadloos toetsenbord bij mijn PC. Dit gebruik ik al jaren bij elke nieuwe Pc die ik aanschaf. Nu al 6 jaar. De laptop van mijn vrouw is 4 jaar oud en het toetsenbord is nog als nieuw.
Of Uw laptop is inferieur of U tikt met lange nagels, zodat ze makkelijker slijten.
Als U een nieuw toetsenbord of laptop aanschaft, lakt U dan de toetsen direct met een blanke lak of nagellak. Dat kan de levensduur aanmerkelijk verlengen.
......................................................................................................

Ik heb hetzelfde probleem. Na een klein jaar begon de eerste letter al te vervagen. uiteindelijk waren alle veelgebruikte letters weg.
Ik heb plakletters gekocht en die werken bij mij prima.
Dit is mijn 3e laptop ( een Medion) en ik heb dit nooit eerder meegemaakt. Het zal dus aan het merk liggen. Een kennis die
dezelfde laptop kocht heeft ook dit probleem.
Mijn volgende laptop wordt dus geen Medion.

blackjes
door blackjes - Sep 23, 2011 om 23:28
141 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=yona schreef op vrijdag 23 sep 2011, 19:55]Quote:
blackjesvrijdag 23 sep 2011, 13:36

Ik vraag me af wat voor een laptop dat is. Ik heb zelf een draadloos toetsenbord bij mijn PC. Dit gebruik ik al jaren bij elke nieuwe Pc die ik aanschaf. Nu al 6 jaar. De laptop van mijn vrouw is 4 jaar oud en het toetsenbord is nog als nieuw.
Of Uw laptop is inferieur of U tikt met lange nagels, zodat ze makkelijker slijten.
Als U een nieuw toetsenbord of laptop aanschaft, lakt U dan de toetsen direct met een blanke lak of nagellak. Dat kan de levensduur aanmerkelijk verlengen.
......................................................................................................

Ik heb hetzelfde probleem. Na een klein jaar begon de eerste letter al te vervagen. uiteindelijk waren alle veelgebruikte letters weg.
Ik heb plakletters gekocht en die werken bij mij prima.
Dit is mijn 3e laptop ( een Medion) en ik heb dit nooit eerder meegemaakt. Het zal dus aan het merk liggen. Een kennis die
dezelfde laptop kocht heeft ook dit probleem.
Mijn volgende laptop wordt dus geen Medion.

Waarschijnlijk niet te geloven!! Maar de laptop van mijn vrouw is een Medion en mijn draadloze toetsenbord...........jazeker, ook Medion.
Heb met Medion nog nooit enig trammelant gehad. De toetsenborden zijn nog steeds als nieuw. Het enige wat ik aan onderhoud doe is: regelmatig afstoffen en met een zacht kwastje tussen de toetsen borstelen. That's it!!

yo
door yona - Sep 23, 2011 om 23:48
20 Antwoorden / 9 Vragen

Ja, da's inderdaad apart.
Misschien hebben wij dan een paar maandagmorgenmodellen :-) ?
Wie weet ook hetzelfde model: de AKOYA P6613?

blackjes
door blackjes - Sep 24, 2011 om 11:56
141 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=yona schreef op vrijdag 23 sep 2011, 23:48]Ja, da's inderdaad apart.
Misschien hebben wij dan een paar maandagmorgenmodellen :-) ?
Wie weet ook hetzelfde model: de AKOYA P6613?

Inderdaad Yona,
De laptop van mijn vrouw is ook een Akoya P6613. Een heel fijne machine met een krachtige accu. Ze zou hem voor geen prijs willen missen.
Jammer, dat jij er geen geluk mee hebt. Bel of mail Medion. Zij helpen je beslist verder. Ik heb ook met de service goede ervaringen.
Ik wens je veel succes.

Groetjes,

Blackjes

yo
door yona - Sep 24, 2011 om 14:18
20 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=blackjes schreef op zaterdag 24 sep 2011, 11:56][quote=yona schreef op vrijdag 23 sep 2011, 23:48]Ja, da's inderdaad apart.
Misschien hebben wij dan een paar maandagmorgenmodellen :-) ?
Wie weet ook hetzelfde model: de AKOYA P6613?

Inderdaad Yona,
De laptop van mijn vrouw is ook een Akoya P6613. Een heel fijne machine met een krachtige accu. Ze zou hem voor geen prijs willen missen.
Jammer, dat jij er geen geluk mee hebt. Bel of mail Medion. Zij helpen je beslist verder. Ik heb ook met de service goede ervaringen.
Ik wens je veel succes.

Groetjes,

Blackjes

Hallo Blackjes,
Ik heb een Medion gekocht omdat mij verteld was dat ze een goede service hebben en bij reparaties de laptop halen en weer terugbrengen. Helaas is dat niet meer het geval. Ik moet hem zelf opsturen en ben m'n laptop minstens een week of 2 kwijt. Dat vind ik teveel gedoe, voor een paar simpele toetsjes.
Vandaar dat ik zelf maar plakletters heb gekocht.
Ben nu heel tevreden hoor. Maar toch de volgende keer toch een ander merk.
Groet, Yona

jolijn nr.2
door jolijn nr.2 - Sep 24, 2011 om 14:18
355 Antwoorden / 1 Vragen

Typex of witte nagellak.
Niet te dik en goed laten drogen uiteraard.

be
door bettyg - Sep 25, 2011 om 20:13
14 Antwoorden / 0 Vragen

ik had dat al na een half jaar er werd mij gezegd dat het door een bepaalde zuurgraad in je vingertoppen komt
ik schrijf de letters nu over met een instift die speciaal is voor op de cd's te schrijven na verloop slijt het wel weer maar herhaal ik het weer
Gr Gerrie

ww
door www3 - Oct 6, 2011 om 15:25
11 Antwoorden / 0 Vragen

Na het herinkleueren vd toetsen met witte lak bijv.,het hele bord afdekken met een vel folie (vershoudfolie,saranwrap e.d.).
Dit heeft ook het voordeel dat er geen vuil tussen de toetsen komt.

kr
door krystyna - Oct 11, 2011 om 14:30
1 Antwoorden / 0 Vragen

hé eindelijk iemand gevonden die hetzelfde probleem heeft! zelf ben ik aan mijn 3e toetsenbord! binnen 1 jaar zijn er letters bijna onzichtbaar! dat terwijl ik toch niet dagelijks veel tik! de 1e twee toetsenborden waren nog in de garantie termijn, dus konden vervangen worden, die waren van logitech, nu maar een microsoft aangeschaft, maar helpt ook niet!! vooral de letters o.e.k.l en i zijn haast niet te zien, gelukkig kan ik blindtypen maar dat is voor vele geen optie! kan iemand mij dan ook een tip geven welke ik nu beter kan nemen? wel graag draadloos en een beetje bataalbaar!!!

ru
door rustgevend - Aug 11, 2012 om 20:00
1 Antwoorden / 0 Vragen

hoi
nou ik heb ook het zelfde probleem het zou kunnen zijn dat het aan
je picment van je handen ligt hebben ze mij ooit verteld.
ik heb ook al verschillende toetsenborden gehad van verschillend merk.

groetjes christel