motorhan
door motorhan Apr 2, 2010 om 15:42
Computers & telefonie

Miljoenenjacht

Wij kregen van de Postcode loterij een uitnodiging met parkeerkaart en een activereingscode. maar als je op de genoemde site komt kun je de code nergens invoeren. je kan kan wel kiezen voor allerlei links naar andere sites zelf sex pagina's?? maar als je klikt op code invoeren kom je steeds in dezelfde startpagina. er staan wel links naar andere aanbieders. zijn er meer mensen met dit probleem is dit een nepbrief ik weet het niet U wel??
Met rv gr
Han Tosses

3311 9 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 2, 2010 om 15:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Overigens;

wat er bij U fout ging?!
Waarschijnlijk "www.miljoenjacht.nl/studio" ingetikt. dan kom je verkeerd uit.

ve
door verwijderd - Apr 2, 2010 om 16:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vrij eenvoudig!

Vul eens het JUISTE adres in:
Deze dus

Dan komt alles goed!

ve
door verwijderd - Apr 3, 2010 om 11:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Ik heb vandaag ook zo'n brief binnengekregen. Lijkt inderdaad op een nepbrief. Ik heb wel eens vaker een brief van de postcodeloterij ontvangen, maar dan staat altijd hun logo erop, en is de brief ondertekent. Dat is bij deze brief niet zo.
Daarnaast heb ik op de echte site van de postcodeloterij gekeken, ook bij miljoenenjacht, en er staat niets vermeld over de kans om in de studio te komen.
Het lijkt mij dat de brief nep is, en dat iemand gewoon achter je gegevens wil komen voor bepaalde redenen.

Graag zou ik willen weten waar dit gemeld kan worden, zodat hier iets aan gedaan wordt. Er zijn waarschijnlijk genoeg mensen die hier intrappen. Heb ook een mailtje gestuurd naar de postcodeloterij, zodat ze ook op de hoogte zijn.

Vriendelijke groet.

ve
door verwijderd - Apr 3, 2010 om 12:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

En toch,,,,,,,,
De (originele)brief was wel degelijk echt.
Misschien, of een foute brief, of naar een foute site gelokt.
Mijn zoon,wonend op een ander adres heeft zo'n brief waarvan ik de code in die brief gemeld gewoon kon invoeren ook al was de postcode niet gelijk aan die van mijn zoon.

Dus ?????

De Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Apr 3, 2010 om 15:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

jankipoor

Er vanuitgaande dat deze brief nep is, dan zie ik dit in het licht van het uitvoeren van bedrieglijke aquisitie. Er worden immers valse voorwendselen toegepast en daarover zou je dan een klacht kunnen indienen bij:

1. http://www.fraudemeldpunt.nl/

2. http://www.consuwijzer.nl/Overige_pagina_s/Hoe_dien_ik_een_klacht_in

Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Apr 3, 2010 om 15:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

jankipoor schreef op zaterdag 3 apr 2010, 11:21: Hallo,

Ik heb vandaag ook zo'n brief binnengekregen. Lijkt inderdaad op een nepbrief. Ik heb wel eens vaker een brief van de postcodeloterij ontvangen, maar dan staat altijd hun logo erop, en is de brief ondertekent. Dat is bij deze brief niet zo.
Daarnaast heb ik op de echte site van de postcodeloterij gekeken, ook bij miljoenenjacht, en er staat niets vermeld over de kans om in de studio te komen.
Het lijkt mij dat de brief nep is, en dat iemand gewoon achter je gegevens wil komen voor bepaalde redenen.

Graag zou ik willen weten waar dit gemeld kan worden, zodat hier iets aan gedaan wordt. Er zijn waarschijnlijk genoeg mensen die hier intrappen. Heb ook een mailtje gestuurd naar de postcodeloterij, zodat ze ook op de hoogte zijn.

Vriendelijke groet.

Sorry, maar een volkomen vreemde reactie en gedachtegang.

De brief in deze lay-out wordt al jaren op deze manier verstuurd. Voor mij is het de 4de keer dat ik deze brief heb ontvangen in de afgelopen 3 jaar. HEt is allemaal kloppend en correct.
Je komt ook gewoon op de site van Miljoenenjacht en daarna kan je zelfs nog extra loten/koffers kopen.

Mensen worden zo langzaam aan compleet paranoia van alle berichten over phising en zo.

Jammer.

ve
door verwijderd - Apr 3, 2010 om 15:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Valt mij trouwens op dat (bijna) niemand de andere bijdragen wil lezen.

Mijn 2 eerder bijdragen zijn toch zeer duidelijk!

ve
door verwijderd - Nov 29, 2010 om 13:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Onderstaande e-mail van een castingbureau kreeg ik onder ogen:

"Wij zijn voor morgen op zoek naar stand-in publiek voor het populaire TV-programma 'Miljoenenjacht', gepresenteerd door Linda de Mol.
Tijdens de opname wordt van je verwacht dat je actief deelneemt door te drukken op stemkastjes. (Maar jullie krijgen NIET de cadeaus die uitgedeeld worden onder het publiek of per vak!)

Productie: stand-in publiek TV-programma 'Miljoenenjacht'
Datum: MORGEN vrijdag 26 november '10
Tijd: 13:30 uur tot +/- 18:00 uur
Locatie:MediArena Studio, Mediarena 4, 1099 CZ Duivendrecht (A’dam Z-O, naast de Amsterdam Arena )
Verdiensten: €30,- incl. reiskosten, per bank betaald

Je kunt je aanmelden voor deze stand-in publieksopdracht door te klikken op de link onderaan de mail. Je aanmelding komt bij ons binnen en vervolgens verneem je zo snel mogelijk of je verwacht wordt.

Je mag meerdere personen meenemen. Vermeld namen + leeftijden onder 'opmerkingen'. Degene(n) die je meeneemt krijgt (krijgen) betaald via jouw bankrekeningnummer".
HAannemelijk is nu, dat meer dan de helft van het publiek bestaat uit dit soort acteurs. Hierdoor zijn er maar een aantal mensen aanwezig, die werkelijk prijzen kunnen winnen als publiek. Hierbij komt ook nog, dat, om in aanmerking te komen voor een studioplaats, de mensen extra loten aanschaffen bij de postcodeloterij.
Op de aanmelding staat nergens beschreven, dat er met "nep"publiek gewerkt wordt. Hierdoor wordt een TE grote winkans geveinsd.

ve
door verwijderd - Nov 29, 2010 om 13:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ze willen geen lege plaatsen in de zaal. Dat staat slecht op beeld en is niet bevorderlijk voor de groepsbeleving en -deelneming en sfeer. Er zijn altijd mensen, die op het laatste moment niet komen opdagen en deze plaatsen worden opgevuld met ingehuurde figuranten. Als maar 5% niet komt, dan hebben ze (van de ca, 1000 mensen die in de zaal zitten) 50 figuranten nodig. Daarom mag je (graag zelfs) meerdere personen meenemen.

En dat lukt niet altijd. In de uitzending van gisteren (28 november) zag ik nog twee lege stoelen naast elkaar in een vak.

Het opvullen van lege plaatsen met figuranten is iets wat al heel lang gebeurt bij allerlei shows, niet alleen bij de postcodeloterij.

Ik weet niet meer bij welke voetbalwedstrijd het was, maar bij een match, die in Rusland gespeeld werd, zaten heel veel militairen op de tribune. En de verslaggever vertelde ook dat ze het leger "hadden ingezet" om de tribunes nog enigszins op te vullen.

Omdat het ingehuurde figuranten zijn, is het logisch dat zij niet meedelen in de cadeaus, die (per vak) worden uitgedeeld. Ze worden ervoor betaald en doen hun werk.

De namen van de figuranten worden dan ook niet ingevoerd in de "trekkingslijst" met mogelijke prijswinnaars voor individuele zaalprijzen. De stemkastjes stemmen wel mee in het vragen beantwoorden, maar tellen niet mee bij de hoogst scorende plaats per vak.

Hierdoor wordt een TE grote winkans geveinsd.

Omdat de figuranten niet meedoen in de individuele prijzen, die de zaal in gaan, verhoogt de winkans van de echte deelnemers. Er is minder concurrentie. Van 1 op de 1000, wordt dat 1 op de 950 of mog iets minder. Simpel rekensommetje.

Vladja