pc
door pcaspers Mar 12, 2009 om 18:52
Computers & telefonie

Moet ik doorbetalen aan Telfort tot sept. en mogen ze nog incasseren

Hallo,


Ik heb een internet en telefoonaansluiting bij Telfort gekregen in sept. 2008. Vanaf het begin hebben we problemen gehad met het wegvallen van de telefoon of helemaal geen telefoon en internet hebben. Ik ben blijven bellen en heb gedreigd mijn machtiging in te trekken. Dit heb ik uiteindelijk op 25 februari gedaan. Ook schriftelijk ligt vast dat Telfort mij vraagt om ze nog een kans te geven een technisch onderzoek in te stellen. Met een aangetekende brief geef ik hiervoor toestemming en stel mijn eissen hieraan. Hierin meld ik dat ik schriftelijk bericht wil over de bevindingen van dit onderzoek voor 14 febr. Deze brief is aangetekend verstuurd. Hierop heeft Telfort niet gereageerd en heb ik machtinging ingetrokken op 25 febr. en heb mijzelf aangemeld bij KPN. Nu wordt er in maart gewoon weer geld geincasseerd (machtiging ingetrokken). Ik heb ze boos gebeld en bovenstaande uitgelegd. Zij zeggen dat ik niet opgezegd heb en geen bevestiging heb gehad van Telfort en dus tot sept. moet blijven betalen. Contract wordt dus niet ontbonden. U begrijpt mijn verhaal. KAN DIT zo. Ik was van mening dat ik door schriftelijk te reageren dingen vast leg. Graag hoor ik van jullie of ik hier iets aan kan doen, of dat ik tot sept. moet gaan betalen. Alvast bedankt.


Groetjes Angelique

249 2 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

holpen
door holpen - Mar 12, 2009 om 19:10
1416 Antwoorden / 0 Vragen
0

Heeft u in uw brief duidelijk gesteld dat u - wanneer de dienst niet voor een bepaalde datum werkt - u de overeenkomst ontbindt? Zo niet, dan heeft u inderdaad niet opgezegd! Alleen een machtiging intrekken geldt niet als opzegging.

Zo ja, dan is Telfort inderdaad over de schreef gegaan en kunt u - indien er met Telfort niet uitkomt - de gang naar de geschillencommissie overwegen. U dient dan uiteraard wel aan te tonen dat u Telfort ruimschoots in de gelegenheid heeft gesteld het probleem te verhelpen en dat u de overeenkomst daadwerkelijk heeft opgezegd wegens het niet kunnen leveren van de dienst.

Heeft u geen ontbinding van de overeenkomst gesteld, dan kunt u dat nu alsnog doen, middels een aangetekend schrijven (met ontvangstbevestiging). Daarin geeft u Telfort een laatste termijn van bijvoorbeeld twee weken, waarna u alsnog het contact uwerzijds ontbindt.



bi
door bietus - Mar 25, 2009 om 09:55
3 Antwoorden / 4 Vragen
0

Vanaf 28-11-2008 probeer ik mijn Tiscali abonnement inclusief vast bellen om te zetten in een Telfort zónder vast bellen:


 



Op 5-12 kreeg ik een antwoord dat het vast bellen nog niet was opgezegd, dit zou in behandeling worden genomen.


6-01 kreeg ik een bericht dat het vast bellen al per 05-11 was opgezegd maar dat ik hier nog wel facturen voor kreeg, de teveel betaalde kosten zou ik gecrediteerd krijgen.


13-01 kreeg ik, nadat ik weer een mail had gestuurd, wederom een mail met excuses en dat het z.s.m. opgelost zou worden.


 15-01 kan ik nog steeds gewoon bellen en gebeld worden op mijn vaste telefoonaansluiting en kreeg ik op de vraag of mijn teveel betaalde kosten gecrediteerd een mail waarin staat dat mijn vraag is doorgespeeld naar een afdeling die een onderzoek in zal stellen.


10-02 Weer een mail gestuurd n.a.v. een brief die ik thuis gestuurd kreeg waarin staat dat Vast Bellen wordt beëindigd wordt. Er stond niet bij per wanneer. Ook stond er niks in over creditatie van mijn teveel betaalde kosten. Dezelfde dag werd er wederom een bedrag van mijn rekening geschreven inclusief Vast Bellen!


11-02 Reactie: Vast Bellen is per 03-02 beëindigd. Ik kan een brief schrijven om te proberen mijn teveel betaalde kosten terug te krijgen!


11-02 Ik vraag of ze gek zijn geworden! Ik ga nu toch geen brief schrijven omdat zij maar fouten blijven maken?? Ik eis dat het binnen 2 weken is opgelost.


17-02 Reactie: uw Vast Bellen is beëindigd, de desbetreffende afdeling is bezig met de creditatie van eventuele kosten. Klachten mogen ze niet per email in behandeling nemen, ook hiervoor moet ik een brief schrijven, lekker klantvriendelijk weer!


25-03, nog steeds wordt het Vast Bellen van mijn rekening geschreven, er is ook nog steeds niks gecrediteerd. Weer een mail gestuurd met de vraag of Telfort het inmiddels zelf ook niet een tikje lachwekkend begint te vinden. Ook vraag ik hierin om een mailadres zodat ik niet steeds dat $%^&#%webformulier hoef in te vullen!!

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

anita555
anita555 - May 31, 2024 om 20:46
Vakantie & reizen

Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?

Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer

Ge
Gerard vd W - May 30, 2024 om 12:07
Huishouden & energie

Garantie Dyson stofzuiger

Goedemiddag,   Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden.  Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen.   Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer

mijnnaamwashaas2345
mijnnaamwashaas2345 - May 23, 2024 om 11:18
Voeding & gezondheid

Wie heeft ervaring met een beeldschermbril?

zijn er verziende mensen (leesbrildragers) die een beeldscherm- of computerbril hebben? Ik heb sinds kort een leesbril maar die werkt niet voor mijn laptopscherm, vandaar de vraag.  Lees meer