ro
door rockroll Feb 22, 2014 om 10:12
Computers & telefonie

Monopolie gebruik

ziggo neemt upc over en opeens moet ik voor gratis naar andere ziggo gebruikers bellen nu per 1 april 9 cent start tarief en 9 cent per minuut betalen . ja dat is echt gebruik maken van je monopolie positie op de kabel. regering gooi die kabelmarkt open, dat is pas echt eerlijk

1068 17 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Feb 22, 2014 om 10:24
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo rockroll,

En wat is nu je vraag?

.....regering gooi die kabelmarkt open, dat is pas echt eerlijk.....
kun je beter bij Discussies plaatsen!

mahadma
door mahadma - Feb 22, 2014 om 11:41
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Bij verandering van voorwaarden (in nadeel klant) kan je je contract per datum verandering stopzetten en overstappen. Probleem opgelost.

zoekster
door zoekster - Feb 22, 2014 om 11:55
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Nee, dat lost het probleem niet op. Want deze constructie maakt deel uit van een drie in 1 of 2 in 1 pakket. Deze pakketten uit elkaar halen en een van de onderdelen ergens anders plaatsen is bijna altijd nadelig in de prijs.

Overstappen waar naartoe? Je gaat dan van een kabel aansluiting naar een adsl aansluiting en dan moet je behalve het abo ook die adsl lijn weer betalen.

De enige oplossing zou nog die van lekkerisdat zijn, klik HIER maar dat is voor veel mensen toch een brug te ver. Ook al is het de moeite van het proberen vast wel waard.

Overigens zijn de kabelaars nooit elkaars concurrenten geweest. Nederland is altijd 'netjes' verdeeld onder de aanbieders. Ik heb nooit een pakket bij Ziggo kunnen nemen, omdat UPC bij mij de boel bestiert. Dus dat Ziggo nu samen gaat met UPC maakt niet zoveel uit.
Dan moet je al overstappen op een adsl abo of glasvezel.

ro
door ron530 - Feb 22, 2014 om 12:33
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Echt goede alternatieven zijn er eigenlijk niet, ADSL is als je de internetsnelheid van de kabel gewend bent geen optie. Glasvezel is nog veel te kostbaar en als je de tarieven voor bellen bekijkt ontlopen ze elkaar niet veel.

pi
door pieterwolters - Feb 22, 2014 om 15:11
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Ziggo neemt UPC niet over. Liberty Global neemt Ziggo over.

gkelderman
door gkelderman - Feb 22, 2014 om 17:55
49 Antwoorden / 20 Vragen

Hallo rockroll,

Het is geen 9 cent per minuut maar 0,09cent per minuut, dat is net nog geen 1 cent.

ro
door rockroll - Feb 22, 2014 om 18:15
7 Antwoorden / 3 Vragen

nee hoor, 0,09 is 9 cent 0,009 is nog geen cent

tot15karakters
door tot15karakters - Feb 22, 2014 om 18:28
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Ziggo loopt het zelfde risico als mobiele providers, er zijn diverse IP diensten via internet en als je alles in 1 hebt is bellen via Skype, Google of vele andere mogelijk zonder kosten en inbellen....

Ook de SMS kun je via Telegram sturen dus ook daar €0,00 mogelijk....
Gebeld worden blijft gratis dus als je bel, even de PC aan en kletsen maar....

pi
door pieterwolters - Feb 22, 2014 om 20:50
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, moet je doen gratis via Telegram sturen. Als je op de site van die app kijkt staat er geeneens welk bedrijf er achter zit. Prima om te gebruiken, maar dan niet later komen klagen als er misbruik is gemaakt van de gegevens die je hebt afgestaan (als je het gaat gebruiken geef je een onbekende partij toegang tot je adresboek).

Bij de telecomproviders (en zelfs Facebook) weet je in ieder geval wat je kan verwachten, en zijn ook de fysieke locaties waar die bedrijven zitten bekend.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Feb 23, 2014 om 15:17
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Gewoon telefonie bij Ziggo opzeggen en besparen maar..

@tot15karakters
Ook met de computer uit kun je prima bellen, ook gratis indien gewenst, zie link hierboven.

@pieterwolters
Kopt helemaal in het geval van Facebook, daar weet je gegarandeerd dat ze je privacy tot op het bot schenden.

valerius-2
door valerius-2 - Feb 23, 2014 om 16:47
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Er zijn nog menig meer mogelijkheden voor een internet en tv verbinding bij andere providers te nemen. Dus mogelijkheden genoeg.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Feb 23, 2014 om 17:50
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op zondag 23 feb 2014, 16:47]Er zijn nog menig meer mogelijkheden voor een internet en tv verbinding bij andere providers te nemen. Dus mogelijkheden genoeg.
Dit is feitelijk niet correct.

adsl; vrijwel nooit een optie (te ver van de centrale wonen), verbinding te slecht om tv te kunnen kijken laat staan dan daarnaast tegelijkertijd te internetten en te bellen.
glasvezel; voor vele niet beschikbaar of ze vragen de hoofdprijs.

Daaruit kun je dan toch echt alleen maar concluderen dat de kabelaar voor vel monopolist is.

pi
door pieterwolters - Feb 23, 2014 om 20:26
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op zondag 23 feb 2014, 15:17]Gewoon telefonie bij Ziggo opzeggen en besparen maar..

@pieterwolters
Kopt helemaal in het geval van Facebook, daar weet je gegarandeerd dat ze je privacy tot op het bot schenden.

Bij Facebook weet je tenminste wat er gebeurt met je gegevens (die worden geanalyseerd om voor zo veel mogelijk geld aan adverteerders te verkopen). En bij Facebook weet je ook wie het bedrijf is, en waar het zit. Ze hebben gewoon fysieke kantoorgebouwen.

Mijn probleem met Telegram is dat het niet duidelijk wie erachter zitten. Er staan wat Russen vermeld op de website, maar hoe de boel gefinancierd wordt is volstrekt onduidelijk. Dat is toch een wezenlijk verschil met bedrijven als Facebook en Whatsapp waarbij vanaf dag 1 bekend was wie het waren, waar ze zaten en hoe het gefinancierd werd.

Het is dan ook onbegrijpelijk hoe makkelijk mensen toestemming geven om hun adresboek te laten leeghalen door Telegram. En maar klagen over privacy, maar we maken het misbruikers ook wel erg makkelijk.

costnix
door costnix - Feb 24, 2014 om 01:09
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ben ik even blij, dat er glasvezel in mijn wijk is aangelegd! Ik kan na het uitdienen van mijn jaarcontract naar zeven andere aanbieders overstappen :-D

ar
door arnoniem - Mar 29, 2014 om 20:55
1 Antwoorden / 0 Vragen

Er bestaan ook glasvezelproviders waar gratis onderling gebeld kan worden.
ADSL aanbieders hebben altijd de telefoonkabel moeten delen met meerdere providers.
Een kabelprovider is gebiedsafhankelijk en hebben inderdaad een monopolie.
Ik ben van mening dat iedereen in Nederland gratis moet kunnen bellen en gebeld worden bij het afsluiten van een contract van een provider.
Dus bijvoorbeeld een lidmaatschapscontract of gratis telefonie bij televisie of internet.
Wanneer je een huisarts, dierenarts of andere hulp nodig hebt moet je voor telefoonkosten betalen.
Vaak betaal je dan ook voor de wachtrij. Dit vind ik niet kunnen.
Glasvezelproviders hebben ook geen monopolie en moeten het glasvezelnetwerk ook weer delen met andere aanbieders.

diumenge
door diumenge - Mar 29, 2014 om 21:00
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=arnoniem schreef op zaterdag 29 mrt 2014, 20:55]Er bestaan ook glasvezelproviders waar gratis onderling gebeld kan worden.
ADSL aanbieders hebben altijd de telefoonkabel moeten delen met meerdere providers.
Een kabelprovider is gebiedsafhankelijk en hebben inderdaad een monopolie.
Ik ben van mening dat iedereen in Nederland gratis moet kunnen bellen en gebeld worden bij het afsluiten van een contract van een provider.
Dus bijvoorbeeld een lidmaatschapscontract of gratis telefonie bij televisie of internet.
Wanneer je een huisarts, dierenarts of andere hulp nodig hebt moet je voor telefoonkosten betalen.
Vaak betaal je dan ook voor de wachtrij. Dit vind ik niet kunnen.
Glasvezelproviders hebben ook geen monopolie en moeten het glasvezelnetwerk ook weer delen met andere aanbieders.Waarom zou iedereen gratis moeten kunnen bellen? Wat een onzin.

tijger1
door tijger1 - Mar 29, 2014 om 21:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@anoniem

Waarom zou men gratis moeten kunnen bellen?

En niet iedereen woont in een buitengebied en dan kan ADSL prima zijn. Heb het standaardpakket van KPN, geen probleem met gelijk bellen, tv kijken en internetten. Zoeven op I-pad gemeten, download 38, upload 5,80, ping 40.