druifje01
door druifje01 Jun 19, 2011 om 00:43
Computers & telefonie

Muis met of zonder...

Nu kukelt mijn zeer eenvoudige maar goede diensten doende bekabelde muis voor de zoveelste keer van de tafel. Handig zo'n draadje om de muis weer op te vissen. Maar, hoe zit het eigenlijk met en draadloze muis? Ik heb vernomen dat zo'n muis batterijen bij de vleet slijt. Is dat nog steeds zo? Wat kan men mij adviseren?

11311 46 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 19, 2011 om 03:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

druifje01 schreef op zondag 19 jun 2011, 00:43: Nu kukelt mijn zeer eenvoudige maar goede diensten doende bekabelde muis voor de zoveelste keer van de tafel. Handig zo'n draadje om de muis weer op te vissen. Maar, hoe zit het eigenlijk met en draadloze muis? Ik heb vernomen dat zo'n muis batterijen bij de vleet slijt. Is dat nog steeds zo? Wat kan men mij adviseren?

Batterijen.. tsja.. even kort door de bocht: modernere / duurdere muizen zijn (soms) zuiniger. Sommige muizen hebben oplaadbare batterijen, en (weer sommigen hiervan) gebruiken de "ontvanger" als lader.. dus als je niet gebruikt op de houder zetten dan laadt hij vanzelf op.

Ok - draadloos is dus makkelijker.. *maar* : ze reageren altijd trager dan bekabelde muizen (om de accu te sparen verbreken ze het contact met de PC grotendeels na elke movement.. het kost weer (een klein beetje) tijd om die link weer op volle sterkte te krijgen.. normaal geen probleem, maar iemand die fanatiek spelletjes speelt zal daar niet vrolijk van worden.

Verder: zeker met losse baterijen: die zijn altijd, per definitie, op het meest ongelukkige moment leeg.. (zo goed als empirisch bewezen *grin* )

Dus: persoonlijke voorkeur, prijsstelling, locatie van USB poorten t.o.v. bureaublad.. of bij laptop b.v. ruimte om micro-dongel in de pc te laten vs. grote uitstekende dongel of grote USB connecter..

Alles kan.. is allebei redelijk werkbaar.. hangt echt van af wat je zelf wilt. Heb hier b.v. wat setjes in gebruik, sommige bekabeld, ook draadloze.. 2xAA batterij gaat pakweg 3 maanden mee (een medion setje); een Typhoon setje: laadt automagisch op als je hem stalt in de zender (die met een USB kabel aan de PC verbonden is).. nog nooit leeg gemaakt, en vergeet hem toch ook vaak in de lader te zetten. Ander no-name OEM muisje doet 2.5 maanden met de batterijen.. enz enz..

Voor een kvm gebruik ik altijd bedraad, minder kans op gedoe.

oftewel: sorry.. er is geen (algemeen geldige) clear winner.. je zal het zelf moeten uitvinden.. bepalen wat in jouw situatie het beste is..

ve
door verwijderd - Jun 19, 2011 om 10:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

in aansluiting op dobby: mocht je toch een draadloze muis willen aanschaffen,
kijk dan naar een muis met een kleine dongel die je in je laptop of pc kan laten
zitten. Kijk ook of de muis dan uitgeschakeld kan worden, zodat deze geen
energie verbruikt en naar de grote van de muis.Je hebt minimuizen en
middelmaten. Ligt eraan wat je prettig vindt en of je hem meeneemt bij een
laptop in je laptoptas. Ikzelf heb een microsoft mobile mouse 3000. Iets kleiner
dan een gewoon formaat muis. Nadeel van deze is de grote dongel en het niet
kunnen uitschakelen van de muis. Verder werkt deze prima. Batterijduur is
afhankelijk van merk batterij ca. 4 tot 6 maanden bij dagelijks gebruik en met
dongel ongeveer 8 uur p/dag in de laptop. Ga eventueel naar een grote
elektronica- of computerzaak waar je deze muizen zelf kunt ervaren.
m.vr.gr.

ve
door verwijderd - Jun 19, 2011 om 12:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo druifje01,

Met een goede draadloze muis heb je hoegenaamd geen last van 'vertragingen' doordat de muis eerst wakker moet worden (zoals dobby dat beschrijft). Bij goedkope muizen is dat misschien zo, maar dat zou ik niet weten. De vertraging doordat de muis draadloos is, kan voor zware gamers een probleem zijn, maar bij 'gewoon' gebruik zul je er niets van merken.
En over het energieverbruik zou ik me ook maar geen zorgen maken. Zelf heb ik al een paar jaar een Logitech (revolution MX) en die heeft een 'dock/houder' waar je de muis in kunt plaatsen en die de muis dus automatisch oplaadt. Als de accu vol is, kan ik de muis een dag of tien gebruiken en laat hem dus ook na gebruik gewoon op de muismat liggen (schakelt vanzelf uit). En de computer wordt elke dag gebruikt. Als de accu leegraakt (krijg je ruim van tevoren een melding van), gewoon aan het eind van de dag in de dock plaatsen en de volgende dag kun je weer met een volle accu beginnen.

Kortom, als je een goede draadloze muis koopt zul je er jaren plezier van hebben.

m.vr.gr. Freya

ve
door verwijderd - Jun 19, 2011 om 12:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een muis met een kabel is zo sterk als een olifant zeker als het een optische muis betreft, handig is ook dat je geen mat meer nodig hebt. Als er sprake is van een desktop PC zou ik niet voor draadloos gaan, voor een laptop is een draadloze muis wel handig.

ve
door verwijderd - Jun 19, 2011 om 14:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Freya, is de Logitec Marathon Mouse M705 (iets duurder dan Revolution MX) een vergelijkbare muis? Zo'n dock/houder spreekt wel aan. Het is mij niet duidelijk of zo'n houder er steeds bij hoort.

ve
door verwijderd - Jun 19, 2011 om 14:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

De M705 werkt op batterijen en zou 3 jaar mee moeten gaan op een set nieuwe batterijen. Deze werkt dus niet op een accu en heeft dus ook géén 'dock'.

Freya

ve
door verwijderd - Jun 20, 2011 om 13:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je het precies wil weten ??
Ze gaan mee tot ze leeg zijn ! ! !

ve
door verwijderd - Jun 20, 2011 om 13:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook wij hadden problemen met een draadloze muis en batterijen en vandaar dat ik zelf 1,5 jaar geleden een uitvinding heb gedaan. Deze Digitz EZmouse zal na de zomer beschikbaar zijn. Dit is de eerste en enige computermuis in de wereld die geen gebruik maakt van traditionele batterijen. Dus geen AA batterijen kopen of vervangen en ook geen verloren verbindingen! Simpel opladen via USB en ook tijdens het opladen toch nog 3 dagen door kunnen werken. Zie de link voor meer informatie.
De film is er alvast. http://www.youtube.com/watch?v=BIKzkqke0Aw (of zoeken op digitz ezmouse) Extra leuke bijkomstigheid is dat we de mogelijkheid gaan geven ook online een eigen cover te designen. Na de zomer zult u meer horen in de media. Onze retailverpakking is nog niet klaar en dus later beschikbaar.

ve
door verwijderd - Jun 20, 2011 om 13:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Prima antwoord van Freya, helemaal mee eens!
Ik heb al jarenlang een Logitech MX draadloze muis, en ik heb de batterijen nog niet hoeven vervangen. Zo'n 6 jaar geleden de MX700 gekocht en 3 jaar geleden een 2e pc met de MX1000. Ik gebruik hem de hele dag (zit echt veel achter de pc) en zet hem 's avonds in zijn dock. Nooit problemen, nooit vertraging. De muis met draad vond ik altijd een ramp, vaak was het draadje net te kort om net in dat ene hoekje te komen. Super irritant! Ik kan de Logitech MX muizen aan iedereen aanraden; er zullen vast nog meer goede muizen zijn maar daar heb ik geen ervaring mee.

ve
door verwijderd - Jun 20, 2011 om 13:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

bij mij ligt de draadloze muis in de kast,bij intensief gebruik heb ik per 14 dagen een nieuwe set batterijen nodig

ve
door verwijderd - Jun 20, 2011 om 13:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

druifje01

Bij mij kukelt de muis nooit van de tafel.
Probeer dat eens te gaan voorkómen! Dat moet gewoon lukken hoor!
Als er geen batterijen of accu's behoeven te worden gebruikt is dat alleen maar een voordeel - ik zie geen enkel nadeel aan het hebben van een kabel aan de muis.

ve
door verwijderd - Jun 20, 2011 om 14:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

druifje01 schreef op zondag 19 jun 2011, 00:43: Nu kukelt mijn zeer eenvoudige maar goede diensten doende bekabelde muis voor de zoveelste keer van de tafel. Handig zo'n draadje om de muis weer op te vissen. Maar, hoe zit het eigenlijk met en draadloze muis? Ik heb vernomen dat zo'n muis batterijen bij de vleet slijt. Is dat nog steeds zo? Wat kan men mij adviseren?

@druifje01,

Over de duurzaamheid van de batterijen en/of accu's staan div. goede antwoorden.
Dus hier ga ik verder niet op in.
Wel kan ik u aanraden als u toch een draadloze muis aanschaft, neem dan een laser muis; deze zijn sneller en precieser.
Logitech is op dit gebied een van de allerbeste.

ve
door verwijderd - Jun 20, 2011 om 14:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je uitgewerkt bent met de PC,gewoon even de muis uitzetten.
Onderaan de muis zit een schakelaartje. Tenminste bij de Silvercrest.
Ik gebruik oplaadbare batterijen en deze gaan zeker 4 maanden mee.

ve
door verwijderd - Jun 20, 2011 om 14:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb een simpele muis, normale grootte van Logitech en die doet het bij mij, bij zeer intensief gebruik, een half jaar op duracell AA batterijen

ve
door verwijderd - Jun 20, 2011 om 14:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb een Trust muis.
De eerste batterijen zitten er nu al meer dan een jaar in.
Oplaadbare batterijen erbij kopen is duur en heeft geen zin.
Bovendien gaan die veel korter mee.
De Kijkshop heeft een ruime sortering muizen.
Koop de grootste, die ligt ergonomisch in de hand.

ve
door verwijderd - Jun 20, 2011 om 14:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zal het kort houden.

De Batterij in mijn Logitech M505 gaat al 2 jaar mee. Ik gebruik hem dageljks en ook zakelijk. Ik zet hem nooit uit, gaat automatisch.

Succes

ve
door verwijderd - Jun 20, 2011 om 14:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gebruik twee draadloze muizen, een op mijn pc thuis en de andere op mijn laptop. In de Logitec muis zitten gewone batterijen, gaan zeker een jaar mee, in mijn meest gebruikte muis van Acer heb ik oplaadbare batterijen, deze moet ik ongeveer elke 3 maanden wisselen bij een gebruik van minimaal 8 uur per dag.
Vertraging heb ik nog nooit meegemaakt. Wel werd ik gek van die muizen met staart: altijd zitten die draden in de weg.
Overigens wordt hier gesteld dat je bij een optische muis geen muismat nodig hebt; dat is slechts gedeeltelijk waar op een formica bureaublad of glazen tafel heb je de muismat wel nodig.
Maar het blijft een persoonlijk voorkeur: misschien moet je eens een staartloze muis een paar dagen lenen van iemand en kijken hoe het bevalt. Zelf kan ik niet omgaan met een touchpad, terwijl ik anderen daar zeer behendig mee om zie gaan.

ve
door verwijderd - Jun 20, 2011 om 14:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn Logitech muis, gekoppeld aan een computer die én 24/7 aanstaat, en gedurende kantoortijden vrijwel permanent gebruikt wordt, doet met één batterij ( gewoon batterijtje van de Aldi) een maand of drie met die ene batterij. De Logitech heeft overigens óók nog een knopje aan de onderzijde om de muis uit te zetten als je wat anders gaat doen doen. De hond uitlaten of uw vrouw slaan. Of wat u zo allemaal doet als u niet zit te surfen.

ve
door verwijderd - Jun 20, 2011 om 14:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

@jantom, het nadeel van de muis met draad is dat deze te makkelijk onder de punt van mijn laptop schuift en dat voor mijn doen het kabeltje aan de 'verkeerde' kant zit. Het kabeltje zit aan de kant van de keuzeknoppen en wat mijn laptop-opstelling betreft is dat zeer onhandig. Het betreft een eenvoudige muis van 10 euro die reeds jaren goede diensten doet. Maar, inmiddels gaat mijn interesse wel uit naar een draadloze muis met oplaadhouder. Zie je niet veel.

ve
door verwijderd - Jun 20, 2011 om 15:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gebruik een draadloze muis (bluetooth) van IT-works, gekocht bij BCC voor € 12,00. Heeft een schakelaartje waarmee je hem kunt uitschakelen. Doet het perfect, reageert snel, en indien niet gebruikt, schakelt hij zichzelf na enige tijd automatisch uit. Het duurt daarna wel een paar seconden (na bewegen van de muis) voordat hij de communicatie weer oppakt. Bij intensief (dagelijks) gebruik gaan de batterijen +/- 2 maanden mee (2x AAA alkaline). Wat mij opvalt is dat de muis begint te haperen terwijl de batterijen nog behoorlijk vol zijn (batterijtester). Ik gebruik de alkaline batterijen van Ikea € 2,50 per doosje met 10 stuks. Ik heb hiervan altijd een voorraadje in huis. Dus maak ik me niet zo druk om het batterij verbruik.

ve
door verwijderd - Jun 20, 2011 om 15:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou ja, je kunt niet alles helemaal op maat gesneden hebben. Denk dat de keus gaat vallen op Logitec 505 of Logitec 705.

Merci voor de vele tips en ervaringen.

Druifje01

ve
door verwijderd - Jun 20, 2011 om 15:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb zelf al tijden zo'n "draadloze". Werkt prima en is helemaal niet langzamer, ja misschien een miliseconde. Als batterijen heb ik oplaadbare en bij mij is een stopcontact, waar zo nu en daan de oplader in hangt. Gaat prima dus en ik vind, dat je best lang met 1 batterij doet.
Nu is er ook nog een muis, die is zgn. draadloos, maar er zit een kein oprol draadje aan vast. Bij mij gebeurt het ook veel, dat de muis van mijn laptop tafeltje valt, als ik op de bank zit en ik moet iets intikken. Maar, kabelroller ging snel stuk, dus nu leg ik de muis in de uitsparing voor het glas.

ve
door verwijderd - Jun 20, 2011 om 15:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

druifje01 schreef op maandag 20 jun 2011, 15:15: Nou ja, je kunt niet alles helemaal op maat gesneden hebben. Denk dat de keus gaat vallen op Logitec 505 of Logitec 705.

Merci voor de vele tips en ervaringen.

Druifje01

Beide een zeer goede keus !.

Veel succes,

ve
door verwijderd - Jun 20, 2011 om 15:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb een draadloze optische trackerball(logitech), gebruik hem intensief, en dan gaat ie ongeveer drie maanden mee, maar het verschilt soms enorm per batterij.
Tevens zet ik de ontvanger behoorlijk dichtbij, zenden kost energie namelijk.

ve
door verwijderd - Jun 20, 2011 om 16:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

druifje01 schreef op maandag 20 jun 2011, 14:41: @jantom, het nadeel van de muis met draad is dat deze te makkelijk onder de punt van mijn laptop schuift en dat voor mijn doen het kabeltje aan de 'verkeerde' kant zit. Het kabeltje zit aan de kant van de keuzeknoppen en wat mijn laptop-opstelling betreft is dat zeer onhandig. Het betreft een eenvoudige muis van 10 euro die reeds jaren goede diensten doet. Maar, inmiddels gaat mijn interesse wel uit naar een draadloze muis met oplaadhouder. Zie je niet veel.

Ik begrijp best dat je een probleem hebt met de kabel. En er zijn zeker alternatieven.
Het gekke is dat ik -als ik iemand help die een draadloze muis en evt ook nog een draadloos keyboard gebruikt- altijd wel wat negatieve ervaringen hoor. En ik maak dan ook weleens mee dat er geen contact onderling is tussen beide apparaten (muis en PC).
Maar als ik de andere reacties lees is het allemaal geen enkel probleem. Ik hoop dat het met jouw oplossing ook goed zal komen. Daar gaat het om.

ve
door verwijderd - Jun 20, 2011 om 16:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb een logitech draadloze muis met een mini usb-ontvanger, dus geen hinder van een uitstekend gevaarte aan mijn laptop. Er gaat één AA-batterij in die maandenlang meegaat, terwijl ik toch intensief gebruik maak van mijn computer. Ik schakel de muis wel altijd uit na gebruik.

De muis reageert trouwens razendsnel. Ik heb nooit iets gemerkt van vertraging.

ve
door verwijderd - Jun 20, 2011 om 16:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Oplaadbare batterijen zijn er in verschillende soorten en maten, degene die je wil gebruiken 1,2 volt en de vanaf 600Mah tot 1800Mah. De batt. van 1800Mah gaan het langste mee, als het tenminste goede batterijen zijn want er is veel rommel op de markt. Voor de rest hangt het van je muis af, goedkoop is meestal duurkoop. Succes met je beslissing.

ve
door verwijderd - Jun 20, 2011 om 17:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Evert.

Oplaadbare batterijen een grote ramp, 5 foto`s en hij is weer leeg ( de muis ga iets langer mee ), gewoon normale batterijen kopen, bij mij ligt de hele la vol met oplaadbare, waardeloos, als de muis iets trager is geworden gewoon een stukje kaas er bij leggen.

Groetjes Evert.

ve
door verwijderd - Jun 20, 2011 om 17:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het handigste en uiteindelijk het goedkoopste is een draadloze muis met oplaadbare batterijen.
Kost via internet omstreeks de € 15 , heeft een oplaadstation wat verbonden is met de p.c., daar gaat de muis in indien nuiet in gebruik.
Als de p.c. uit is worden de batterijtjes niet opgeladen maar ik doe heel vaak driekwart dag de p.c. aan en dan hebben zijn de batterijen voldoende capaciteit.
Batterijen zijn (dacht ik) 1000 mh, kan ook een andere naam hebben maar in ieder geval 1000
Ruud

ve
door verwijderd - Jun 20, 2011 om 17:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

druifje01 schreef op zondag 19 jun 2011, 00:43: Nu kukelt mijn zeer eenvoudige maar goede diensten doende bekabelde muis voor de zoveelste keer van de tafel. Handig zo'n draadje om de muis weer op te vissen. Maar, hoe zit het eigenlijk met en draadloze muis? Ik heb vernomen dat zo'n muis batterijen bij de vleet slijt. Is dat nog steeds zo? Wat kan men mij adviseren?

Hallo,
Ik heb al jaren een draadloze muis van Logitech, overgens zonder dock/houder, in combinatie met een laptop, welke ik dagelijks gebruik.
Na ongeveer 5 maanden is de batterij leeg.
Er gaat er maar één in, een goedkope van b.v. de Aldi of kruitvat
de AA. 1.5 V
Reken zelf maar uit.
Gr. Sanne

ve
door verwijderd - Jun 20, 2011 om 18:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Die Ruud81 geeft een goed advies (maar niet heus)
Hij zet heel vaak zijn computer 3/4 dag aan om zijn muis op te laden.
Lekker goedkoop Ruud !
====================================================

ruud81 schreef op maandag 20 jun 2011, 17:37: Het handigste en uiteindelijk het goedkoopste is een draadloze muis met oplaadbare batterijen.
Kost via internet omstreeks de € 15 , heeft een oplaadstation wat verbonden is met de p.c., daar gaat de muis in indien nuiet in gebruik.
Als de p.c. uit is worden de batterijtjes niet opgeladen maar ik doe heel vaak driekwart dag de p.c. aan en dan hebben zijn de batterijen voldoende capaciteit.
Batterijen zijn (dacht ik) 1000 mh, kan ook een andere naam hebben maar in ieder geval 1000
Ruud

ve
door verwijderd - Jun 20, 2011 om 18:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

f.weele heeft de enige juiste reactie.
Bij muizen net een dongel van hooguit 4mm dik, zet je de muis aan als je de computer aanzet en weer uit als de computer uitgaat.
Kan jaren meegaan op die manier.
Echt de enige juiste oplossing voor ongeveer € 10

ve
door verwijderd - Jun 20, 2011 om 19:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

bigale50 schreef op maandag 20 jun 2011, 18:42: f.weele heeft de enige juiste reactie.
Bij muizen net een dongel van hooguit 4mm dik, zet je de muis aan als je de computer aanzet en weer uit als de computer uitgaat.
Kan jaren meegaan op die manier.
Echt de enige juiste oplossing voor ongeveer € 10

"De enige juiste reactie" en "de enige juiste oplossing"?
Dit is toch wel veel te stellig gezegd.
De waarheid is (als ik dat zo mag zeggen) dat er meerdere goede reacties waren. En ik vind -uit eigen ervaring- dat draadloos zoveel mogelijk moet worden vermeden. Als een kabeltje verkeerd ligt dan de muis om zijn eigen as draaien en de kabel kan je op die manier (als het goed is gedaan) op de juiste plaats krijgen zodat er geen contact plaatsvindt met de laptop (dat was een deel van het probleem).

ve
door verwijderd - Jun 20, 2011 om 19:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik was het gedoe met die batterijen meer dan zat. Altijd op het verkeerde moment leeg.
Paar jaar geleden kocht ik bij Handyman een Battery Free muis-mat van www.a4tech.com
De draadloze muis krijgt de stroom via de mat die op pc is aangesloten.
Nooit meer gedoe. Werkt perfect.
Kostte rond de 20 euro.
Bullebak is tevreden.

ve
door verwijderd - Jun 20, 2011 om 20:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

druifje01 schreef op zondag 19 jun 2011, 00:43: Nu kukelt mijn zeer eenvoudige maar goede diensten doende bekabelde muis voor de zoveelste keer van de tafel. Handig zo'n draadje om de muis weer op te vissen. Maar, hoe zit het eigenlijk met en draadloze muis? Ik heb vernomen dat zo'n muis batterijen bij de vleet slijt. Is dat nog steeds zo? Wat kan men mij adviseren?

Houd het bij het draadje.
De vraag alleen al is onzin te noemen.(Luxe problemen)
Is de muis kappot met het draadje,voor €.2.95 1 nieuwe, daar kan geen batterij tegen op!

ve
door verwijderd - Jun 20, 2011 om 20:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je moet gewoon oplaadbare accu's gebruiken.Ik zelf heb een muis met 2 AAA oplaadbare batterijen van 1000 mili-ampere en deze gaan bij gebruik van 1-2 uur per dag ongeveer 3 weken mee voordat ik ze weer moet opladen.
Schaf er een setje extra accu's bij aan en laad deze alvast op,zodat je deze gelijk kunt gebruiken als de andere leeg zijn.

ve
door verwijderd - Jun 20, 2011 om 20:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

@@@,

Tjonge, wat een muizenissen allemaal. ;-)

ve
door verwijderd - Jun 20, 2011 om 21:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wimmi20 moet wel goed lezen (of interpreteren)
Mijn p.c. staat NIET driekwart dag op te laden maar is in gebruik zonder opladen !
Dat opladen gebeurt in pauzes, mijn p.c. draait n.l. vaak.
En natuurlijk staat de p.c. niet nodeloos stroom te verbruiken.
Het bevalt mij in ieder geval prima, geen gedoe meer met een matje en voor het (zeldzame) geval dat de batterijtjes leeg zijn hang ik er voor een uurtje of zo de gewone standaard draad muis aan en kan daarna weer draadloos/optisch verder.
Maar zo als altijd, iedereen zijn eigen smaak !
Ruud

ve
door verwijderd - Jun 20, 2011 om 22:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ruud,
je eigen woorden zijn:
ik doe heel vaak de pc driekwart dag aan en dan hebben de batterijen voldoende capaciteit.
Ik kan heel goed lezen Ruud.
Het zijn toch echt jouw woorden die mij doen veronderstellen dat je zo je muis oplaadt.
====================================================

ruud81 schreef op maandag 20 jun 2011, 21:19: Wimmi20 moet wel goed lezen (of interpreteren)
Mijn p.c. staat NIET driekwart dag op te laden maar is in gebruik zonder opladen !
Dat opladen gebeurt in pauzes, mijn p.c. draait n.l. vaak.
En natuurlijk staat de p.c. niet nodeloos stroom te verbruiken.
Het bevalt mij in ieder geval prima, geen gedoe meer met een matje en voor het (zeldzame) geval dat de batterijtjes leeg zijn hang ik er voor een uurtje of zo de gewone standaard draad muis aan en kan daarna weer draadloos/optisch verder.
Maar zo als altijd, iedereen zijn eigen smaak !
Ruud

ve
door verwijderd - Jun 21, 2011 om 17:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voor diegenen die het voordeel van een draadloze muis niet inzien: ik heb sinds kort zowel een draadloze muis als een toetsenbord en het bevalt mij prima. Ik zit nu op de bank dit in te typen en gebruik mijn tv als monitor en dat surft toch wel zo relaxt; de pc staat aan de andere kant van de kamer . Alleen voor serieus werk ga ik nog aan de computertafel zitten, verder staat die monitor nooit meer aan. Voor degenen die vaak haperingen ervaren is het op te lossen door, middels een usb-verlengkabel, de ontvanger op een gunstiger plek te hangen.

ve
door verwijderd - Jun 21, 2011 om 18:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

marscholl schreef op dinsdag 21 jun 2011, 17:50: Voor diegenen die het voordeel van een draadloze muis niet inzien: ik heb sinds kort zowel een draadloze muis als een toetsenbord en het bevalt mij prima. Ik zit nu op de bank dit in te typen en gebruik mijn tv als monitor en dat surft toch wel zo relaxt; de pc staat aan de andere kant van de kamer . Alleen voor serieus werk ga ik nog aan de computertafel zitten, verder staat die monitor nooit meer aan. Voor degenen die vaak haperingen ervaren is het op te lossen door, middels een usb-verlengkabel, de ontvanger op een gunstiger plek te hangen.

Een mooi voorbeeld van een goed gebruik van draadloze apparatuur. Ik heb zelf draadloos niet nodig ~ kan ook goed overweg met kabeltjes en wat dies meer zij.

ve
door verwijderd - Jun 21, 2011 om 22:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Werk al jaren met een draadloze muis van Logitech; deze laadt zich in ruststand op in een dock; gebruik hiervoor oplaadbare Nimh (2600mAh) batterijen van Hapé. Werkt perfect!

ve
door verwijderd - Jun 22, 2011 om 08:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vergeet ook niet dat een draadloze muis veel comfortabeler werkt dan eentje met een draadje.

ve
door verwijderd - Jun 22, 2011 om 10:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

rjw schreef op woensdag 22 jun 2011, 08:37: Vergeet ook niet dat een draadloze muis veel comfortabeler werkt dan eentje met een draadje.

Wat u schrijft is niet meer dan uw mening; ik ben het niet met u eens (beide soorten muizen hebben namelijk hun voor- en nadelen in het gebruik) en dat is mijn mening.
Heeft u wel eens foto's geretoucheerd met een muis? Ik heb ervaring genoeg om mijn mening te staven.

ve
door verwijderd - Jun 22, 2011 om 10:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

jantom schreef op woensdag 22 jun 2011, 10:33:
rjw schreef op woensdag 22 jun 2011, 08:37: Vergeet ook niet dat een draadloze muis veel comfortabeler werkt dan eentje met een draadje.

Wat u schrijft is niet meer dan uw mening; ik ben het niet met u eens (beide soorten muizen hebben namelijk hun voor- en nadelen in het gebruik) en dat is mijn mening.
Heeft u wel eens foto's geretoucheerd met een muis? Ik heb ervaring genoeg om mijn mening te staven.

Het is inderdaad de mening van de een of de ander, zelf ook een fanatiek gebruiker van muis zonder staart, waarbij juist het retoucheren van foto's mij die staart altijd zo hinderde.
Maar voor of tegen, het doet me erg denken aan de discussies eind jaren tachtig, De muis was toen net verschenen en de tegenstanders waren er van overtuigd dat werken met de F-toetsen sneller was. Het werd de ondergang van Word Perfect en de opkomst van MS Word. Een groot deel van de mensen is nu eenmaal 'behoudend', daar is niets mis mee. Maar in dit verband, is het dan niet raar dat de staartloze muis gebruikers hier steeds roepen dat zij niets merken van een minder functioneren van de muis?

ve
door verwijderd - Jun 22, 2011 om 14:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Aan mostertpot

"Een groot deel van de mensen is nu eenmaal 'behoudend', daar is niets mis mee. Maar in dit verband, is het dan niet raar dat de staartloze muis gebruikers hier steeds roepen dat zij niets merken van een minder functioneren van de muis?"

Ik weet dat de meeste gebruikers van een draadloze muis geen problemen hebben met een eventuele vertraging van die muis. Maar dat is ook niet een gegeven waar ik over val.
Het gaat vooral om het kennelijke feit dat veel gebruikers niet met de kabel zelf overweg kunnen en dat verbaast me. Ik heb een ruim opgezet bureau (zelf gemaakt) en daar levert de kabel van de muis helemaal geen problemen op. Als het allemaal benauwd klein is om op een bureau met een muis met kabel te manoevreren kan ik wat begrijpen. Maar er is geen enkel probleem om met de draadmuis te werken en liever met draad dan zonder draad is mijn devies.
Dat geldt ook voor draadloze verbindingen in het algemeen (liever bedraad dan draadloos - ook vanwege de veiligheid van de verbinding).
En bedraad betekent ook nog geen probleem met accu's of batterijen; dus minder belasting voor het milieu. Maar dat is niet de hoofdreden.
Ik erken dat er situaties zijn draadloos te prefereren is maar meestal is dat helemaal niet nodig.
Ik gebruik trouwens alleen Logitech-muizen en met retoucheren ben ik vaak aan het klikken en schuiven maar dat gaat echt perfect met een kabel.