kn
door kniefke Dec 31, 2015 om 07:00
Computers & telefonie

Na annuleren bestelling toch verzendkosten betalen

Ik heb een onderdeel online bij een bedrijf besteld en kom er achter dat dit niet het goede onderdeel voor mijn pc is,besteld dit in de 2e werkdag van mijn bestelling af,ik krijg te horen dat dit niet meer mogelijk is en kan kiezen of toch het onderdeel nemen of hun houden het onderdeel en ik moet binnen een week 20 euro verzendkosten betalen anders krijg ik 110 euro incasso kosten,kan dit zomaar?

9189 13 Rapporteer

reflecs
door reflecs - Dec 31, 2015 om 09:21
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Om welke webshop en welk artikel gaat het? Is daar iets bijzonders mee of speciaal voor u besteld?

kn
door kniefke Dec 31, 2015 om 17:22
3 Antwoorden / 3 Vragen

gaat om de webshop www.Q24U.nl  heb daar een onderdeel/koeler voor mijn laptop besteld die hij volgens zeggen bestellen moest

gerbera
door gerbera - Dec 31, 2015 om 15:21
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Beetje grootspraak van de webwinkel € 110,- incassokosten, waar halen ze dat vandaan. ook de €20,- verzendkosten is overdreven zeker als het product nog niet verzonden is. Ik zou het onderdeel alsnog laten opsturen en het vervolgens direct retour zenden. Heeft u alleen de retourkosten en die lijken mij geen € 20,-. Dit gaan natuurlijk niet op als het een specifiek voor u gemaakt onderdeel is.

kn
door kniefke Dec 31, 2015 om 17:20
3 Antwoorden / 3 Vragen

het is een onderdeel van een laptop wat hij volgens hem voor mij heeft moeten bestellen zegt hij dus niets op maat gemaakt

hutch
door hutch - Dec 31, 2015 om 21:08
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Die eigenaar is aan het bluffen. Uiteraard zal hij altijd (!) (tegen elke klant) zeggen dat een onderdeel 'speciaal besteld' is.
De wet schrijft: "Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten: die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de consument".

Daarnaast zijn die incassokosten totale onzin. Daar zijn wettelijke regels voor (die * hier *).

reflecs
door reflecs - Jan 1, 2016 om 15:35
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Ze zijn aangesloten bij Webwinkelkeur:https://www.webwinkelkeur.nl/leden/Q24U_4416_2.html
U kunt het daar ook melden:https://www.webwinkelkeur.nl/leden/Q24U_4416_2.html
U kunt ook advies vragen bij Consuwijzer: https://www.consuwijzer.nl/klacht-indienen-bij-consuwijzer

kn
door kniefke Jan 1, 2016 om 18:41
3 Antwoorden / 3 Vragen

ja heb idd al een mail gestuurd naar webwinkelkeur,ga dit dus ook zeker doen bij consuwijzer,zeker omdat ik hem mailde dat de verzendkosten maar 9 euro zijn en dit gewoon een onderdeel wat op elke lenovo laptop past  is dus niet speciaal voor mij gemaakt,ook melde hij mij dat hij zelf het onderdeel houd ,en nu zegt hij dat de 20 euro van 2x verzenkosten is,opsturen en weer retour sturen,spreekt zichzelf aardig tegen

kn
door kniefke Jan 2, 2016 om 13:27
3 Antwoorden / 3 Vragen

heb een reactie gehad van de webwinkel waarop hij dit antwoord geeft over de 20 euro verzendkosten

Beste klant,
De koeler hebben wij speciaal in opdracht van u 2 dagen voor de kerst besteld. Speciaal bestelde producten kunnen niet geannuleerd worden, dit is conform onze algemene voorwaarde en u bent hier mee akkoord gegaan. Wij hebben ruim 25 euro kosten gemaakt om dit onderdeel voor u te bestellen, om u tegemoet te komen hebben wij de order geannuleerd en u 20 euro kosten in rekening gebracht wat heel erg fair is.
in ons mailcontact schrijft hij het volgende
 1.       Om u te gemoed te komen kunt u 20 euro overmaken, de helft van het bedrag en wij houden de koeler dan.

2.       U betaald het hele bedrag en u krijgt de koeler geleverd.

3.       Of u betaald niet en wij nemen een incasso bureau in handen, de kosten hiervoor zijn voor uw rekening en kunnen dan oplopen tot 90 a 110 euro.
en ook nog deze mail

Koeler was vorige week donderdag al verzonden, dus een bestelling annuleren was niet mogelijk op maandag en zoals ik al zie is terug sturen geen optie, verzendkosten 9 euro plus verzendkosten van 9 euro die wij niet terug krijgen komt ook op 18 euro uit.

Gezien het uw fout is, vind ik dat wij daar niet voor hoeven op te draaien en denk ik dat een prijs van 20 euro erg fair naar u toe is.
 de verzendkosten worden steeds hoger........

reflecs
door reflecs Jan 2, 2016 om 14:21
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Ik zal uw reacties even voor u bij de "gewone" antwoorden plaatsen; niet iedere lezer kijkt onder reacties.

reflecs
door reflecs - Jan 2, 2016 om 14:22
1859 Antwoorden / 4 Vragen

kn
door kniefke 01 Jan 2016 om 18:41
Antwoorden / Vragen

ja heb idd al een mail gestuurd naar webwinkelkeur,ga dit dus ook zeker doen bij consuwijzer,zeker omdat ik hem mailde dat de verzendkosten maar 9 euro zijn en dit gewoon een onderdeel wat op elke lenovo laptop past  is dus niet speciaal voor mij gemaakt,ook melde hij mij dat hij zelf het onderdeel houd ,en nu zegt hij dat de 20 euro van 2x verzenkosten is,opsturen en weer retour sturen,spreekt zichzelf aardig tegen

kn
door kniefke 02 Jan 2016 om 13:27
Antwoorden / Vragen

heb een reactie gehad van de webwinkel waarop hij dit antwoord geeft over de 20 euro verzendkosten Beste klant,De koeler hebben wij speciaal in opdracht van u 2 dagen voor de kerst besteld. Speciaal bestelde producten kunnen niet geannuleerd worden, dit is conform onze algemene voorwaarde en u bent hier mee akkoord gegaan. Wij hebben ruim 25 euro kosten gemaakt om dit onderdeel voor u te bestellen, om u tegemoet te komen hebben wij de order geannuleerd en u 20 euro kosten in rekening gebracht wat heel erg fair is.in ons mailcontact schrijft hij het volgende 1.       Om u te gemoed te komen kunt u 20 euro overmaken, de helft van het bedrag en wij houden de koeler dan. 2.       U betaald het hele bedrag en u krijgt de koeler geleverd. 3.       Of u betaald niet en wij nemen een incasso bureau in handen, de kosten hiervoor zijn voor uw rekening en kunnen dan oplopen tot 90 a 110 euro.en ook nog deze mail Koeler was vorige week donderdag al verzonden, dus een bestelling annuleren was niet mogelijk op maandag en zoals ik al zie is terug sturen geen optie, verzendkosten 9 euro plus verzendkosten van 9 euro die wij niet terug krijgen komt ook op 18 euro uit.   Gezien het uw fout is, vind ik dat wij daar niet voor hoeven op te draaien en denk ik dat een prijs van 20 euro erg fair naar u toe is. de verzendkosten worden steeds hoger........

Cookies
door Cookies - Jan 2, 2016 om 14:31
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik zou zeker een klacht indienen bij webwinkelkeur en consuwijzer, want hij kan wel van alles bedenken, maar hij heeft zich wel te houden aan de regelgeving. En het retourbeleid voldoet daaraan helemaal niet! Laat ze weten dat je een klacht gaat indienen en stuur ze even een link naar dit topic.

Op de site staat: 2. Producten die speciaal in opdracht van de klant besteld zijn, kunnen niet retour genomen worden. Dit zijn dus veelal producten die wij niet standard op voorraad hebben in ons assortiment en speciaal voor de klant besteld zijn. Daarnaast zijn dit ook producten waar een levertijd bij vermeld staat in de webshop, deze producten worden ook speciaal besteld in opdracht van de klant.

ro
door ronny530 - Jan 2, 2016 om 14:53
2786 Antwoorden / 41 Vragen

Het begint met een onderdeel dat u besteld de webwinkel mag dan aannemen dat u de juiste keuze heeft gemaakt. De webwinkel maakt het bestelde verzendklaar omdat zij er van uit gaan dat u het onderdeel zorgvuldig heeft uitgezocht en heeft besteld. Achteraf blijkt dat u helemaal niet zo zorgvuldig was want het bestelde onderdeel is door u verkeerd gekozen. Dus nu een tegenvraag waarom zou de webwinkel op moeten draaien voor de kosten die ze hebben gemaakt en verzendklaar is.

alfatrion
door alfatrion Jan 2, 2016 om 16:37
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Dat is per wet zo regeld. Artikel 6:230r BW luid: "De handelaar vergoedt na ontbinding van de overeenkomst overeenkomstig artikel 230o onverwijld doch uiterlijk binnen veertien dagen na de dag van ontvangst van de verklaring tot ontbinding alle van de consument ontvangen betalingen, met inbegrip van de leveringskosten."

alfatrion
door alfatrion Jan 2, 2016 om 16:59
1659 Antwoorden / 1 Vragen

dubbel

kn
door kniefke Jan 2, 2016 om 19:01
3 Antwoorden / 3 Vragen

wil best wel wat betalen maar geen 20 euro,dat is echt belachelijk hoog daar ze het onderdeel dus nu zelf houden dus niet naar mij opsturen

Topantwoord

alfatrion
door alfatrion - Jan 2, 2016 om 17:01
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Niet betalen! Je kunt deze reactie terugsturen:

Geachte heer, mevrouw,

U geeft aan dat u de koeler speciaal heeft besteld en dat in uw algemene voorwaarden staat dat het herroepingsrecht dan niet geld. En u dreigt met incassokosten ad 90 tot 110 euro.

Ik wijs u er op dat ik, als consument, op [datum] met u een koopovereenkomst op afstand hebt gesloten. En dat ik deze heb herroepen binnen de daarvoor geldende termijn. Daarom heb ik geen betalingsverplichting meer. Als ik toch had betaald dan had u op grond van art. 6:230r BW het volledige bedrag, inclusief de leveringskosen, moeten terugbetalen.

Ik verzoek u, en voorzover nodig sommeer ik u, hierbij om deze buitengewoon ongewenste communicatie te staken. Indien u hieraan geen gehoor geeft dan zal ik niet meer inhoudelijk reageren. De kosten die u maakt zijn voor eigen rekening.

Met vriendelijke groet,
Kniefke

kn
door kniefke Jan 2, 2016 om 17:44
3 Antwoorden / 3 Vragen

ik ga uw antwoord kopieren en wacht dan zijn reactie af

kn
door kniefke Jan 2, 2016 om 18:30
3 Antwoorden / 3 Vragen

nou snelle reactie op uw mail wat ik gekopieerd naar hem had gezonden

Is prima zoals u wilt. Maandag zet ik een incasso procedure in gangvoor het volledige bedrag en laat ik deze even langs gaan bij u om alles te regelen, u hoort van ons

Met vriendelijke groet,

Kind Regards,

Q24U team
Robert

alfatrion
door alfatrion Jan 2, 2016 om 19:09
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Als er iemand langs komt dan zou ik hem de deur wijzen. Als hij zich naar binnen forceert dan kunt u 112 bellen en dan aangegeven dat er iemand bij u binnen is die niet weg wilt gaan en dat u zich bedreigt voelt.

Topantwoord

reflecs
door reflecs - Jan 2, 2016 om 18:34
1859 Antwoorden / 4 Vragen

kn
door kniefke 02 Jan 2016 om 17:44
Antwoorden / Vragen

ik ga uw antwoord kopieren en wacht dan zijn reactie af

kn
door kniefke 02 Jan 2016 om 18:30
Antwoorden / Vragen

nou snelle reactie op uw mail wat ik gekopieerd naar hem had gezondenIs prima zoals u wilt. Maandag zet ik een incasso procedure in gangvoor het volledige bedrag en laat ik deze even langs gaan bij u om alles te regelen, u hoort van onsMet vriendelijke groet, Kind Regards,   Q24U team Robert

kn
door kniefke - Jan 2, 2016 om 18:36
3 Antwoorden / 3 Vragen

nou ik heb deze mail als reactie hierop gekopieerd en krijg daar gelijk respons op

On 2 jan. 2016, at 17:49, wrote:

Geachte heer, mevrouw,

U geeft aan dat u de koeler speciaal heeft besteld en dat in uw algemene voorwaarden staat dat het herroepingsrecht dan niet geld. En u dreigt met incassokosten ad 90 tot 110 euro.

Ik wijs u er op dat ik, als consument, op [datum] met u een koopovereenkomst op afstand hebt gesloten. En dat ik deze heb herroepen binnen de daarvoor geldende termijn. Daarom heb ik geen betalingsverplichting meer. Als ik toch had betaald dan had u op grond van art. 6:230r BW het volledige bedrag, inclusief de leveringskosen, moeten terugbetalen.

Ik verzoek u, en voorzover nodig sommeer ik u, hierbij om deze buitengewoon ongewenste communicatie te staken. Indien u hieraan geen gehoor geeft dan zal ik niet meer inhoudelijk reageren. De kosten die u maakt zijn voor eigen rekening.

Met vriendelijke groet,

prima zoals u wilt. Maandag zet ik een incasso procedure in gangvoor het volledige bedrag en laat ik deze even langs gaan bij u om alles te regelen, u hoort van ons

Met vriendelijke groet,
Kind Regards,

Q24U team
Robert

reflecs
door reflecs Jan 2, 2016 om 18:38
1859 Antwoorden / 4 Vragen

.

alfatrion
door alfatrion Jan 2, 2016 om 18:54
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Laat hem zijn gang maar gaan. Hij heeft geen poot om op te staan.

Ten eerste staat in de algemene voorwaarden helemaal niet wat hij beweerd. En ten tweede is dit gewoon tegen de wet. Op grond van art. 6:230o BW heeft u als consument zijnde het het recht om de overeenkomst te herroepen. Op grond van art. 6:230i BW mag hier van niet in het nadeel van de consument worden afgeweken. Geen van de uitzonderingen in art. 6:230p BW gaan op. Mocht het aankomen op een gang naar de rechter, dan kun je (maar daartoe ben je niet verplicht) in reconventie stellen dat hij zich schuldig heeft gemaakt aan een agressieve handelspraktijk en als tegeneis een verbod op straffe van een "in goede justitie te bepalen dwangsom" vorderen.

hutch
door hutch Jan 2, 2016 om 18:56
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Wat is dat voor een amateuristisch 'bedrijfje'. Gelukkig zie je dergelijke amateurs (als die Robert P.) maar zelden. En dan nog steeds doorgaan met bluffen. Valt me 100% mee dat hij nog geen gekkere dingen doet.

hutch
door hutch Jan 2, 2016 om 19:01
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Een teken van amateurisme is ook te zien op de FB van dat 'bedrijfje'. Het is toch wel erg als je als eigenaar van dat 'bedrijfje' geen 'likes' krijgt en zelf maar je eigen 'bedrijfje' moet 'liken' en zelfs familie e.d. daarvoor moet inschakelen. En daarnaast ook nog eens aan fotomontage doet.

kn
door kniefke Jan 2, 2016 om 19:23
3 Antwoorden / 3 Vragen

Oh U kent het bedrijf hutch?

hutch
door hutch Jan 3, 2016 om 10:34
4515 Antwoorden / 29 Vragen

@Kniefke, een beetje speurwerk levert veel informatie op......

reflecs
door reflecs - Jan 2, 2016 om 18:39
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Aub even e-mail verwijderen in uw laatste antwoord. Het knopje bewerk

kn
door kniefke Jan 2, 2016 om 18:53
3 Antwoorden / 3 Vragen

yep gedaan thanx

reflecs
door reflecs Jan 2, 2016 om 19:00
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Graag gedaan, fijn dat u het nog kon corrigeren.

tijger1
door tijger1 - Jan 2, 2016 om 19:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat een belachelijk bedrijf. "Zet ik de incassoprocedure in gang en laat ik deze even langs gaan bij u om alles te regelen".

Klinkt zelfs nog bedreigend.

kn
door kniefke - Jan 3, 2016 om 10:12
3 Antwoorden / 3 Vragen

zie nu ook op de factuur dat het onderdeeltje per briefpost van post NL verzonden zou worden dus hooguit 3,95 verzendkosten ,heb hem nog verteld dat het prima is dat hij het incasso bureau langstuurt,gaat hem meer geld kosten dan mij vrees ik,heb zijn onaangename mail toch ook nog maar even doorgestuurd naar de consuwijzer

alfatrion
door alfatrion Jan 3, 2016 om 13:04
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zou gewoon niet meer reageren. Als een incassobureau je benaderd dan geef je aan dat jij een consument bent die een beroep heeft gedaan op het herroepingsrecht en je daarom geen verplichtingen hebt en dat je hierover geen verder contact wenst. (Bedrijven mogen overigens zelf bepalen wat de verzendkosten zijn.)