de
door dede0 Nov 1, 2015 om 18:10
Computers & telefonie

Nepbericht

Ik heb me laten beetnemen door een nepbericht van NS voor gratis tickets.Hoewel ik niet tot het eind ben doorgegaan, krijg ik iedere avond vier berichten, dat mijn beltegoed niet toereikend is of dat men mijn gegevens mist en nu is mijn prepaid beltegoed geslonken tot € 0,08. Hoe kan ik dit stoppen?

5382 11 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

14
door 14peter - Nov 1, 2015 om 18:31
567 Antwoorden / 2 Vragen
0

Probeer eens via deze website

ho
door hopetobehelping - Nov 1, 2015 om 19:47
1289 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste dede0,

zie ook de link van 14peter, zo snel mogelijk afmelden uiteraard.
Mocht u beschikken over een online inlogmogelijkheid bij uw telecomprovider dan daar snel inloggen en de betaalde SMS'jes uitzetten.
Als u zich niet heeft aangemeld voor een abonnement en er toch geld wordt afgeschreven dan kunt u hierover contact opnemen met uw telecomprovider. Als er geld wordt afgeschreven voor een 'SMS-abonnement' dan zal degene die het incasseert aan moeten kunnen tonen dat u een abonnement bent aangegaan, kan men dat niet dan dient met het afgeschreven geld te retourneren. Ik weet niet of alle telecomproviders hierbij behulpzaam zijn. Ik heb alleen ervaring hiermee met T-Mobile, daar krijg je een formulier opgestuurd (of verzoek om het in je account in te vullen) waarbij je T-Mobile machtigt om het te onderzoeken. Als de tegenpartij niet met het bewijs komt dat je een abonnement bent aangegaan regelt T-Mobile dat je je geld terug krijgt (dat is onze recente ervaring in ieder geval).
Allereerst voor u nu denk ik dat het vooral belangrijk is om de betaalde SMS geblokkeerd te krijgen.

crewmember
door crewmember - Nov 2, 2015 om 10:12
1040 Antwoorden / 0 Vragen
0

Je kan in ieder geval blij zijn dat je pre-paid hebt.

jo
door jorisw - Nov 2, 2015 om 10:32
4340 Antwoorden / 1 Vragen
0

Waarvoor werken we eigenlijk nog? Als je dit soort berichten ziet zijn er veel makkelijkere manier om inkomsten te verwerven. Noem het woord "gratis" en het geld stroomt binnen....

de
door dede0 - Nov 2, 2015 om 12:38
27 Antwoorden / 26 Vragen
0

Heb t advies van 14peter opgevolgd en alles laten blokkeren. Ook n mail gestuurd naar Telfort, in t weekend Miez telefonisch bereikbaar. Hopelijk is dit afdoend.

de
door dede0 - Nov 2, 2015 om 12:43
27 Antwoorden / 26 Vragen
0

Foutje: in t weekend telefonisch NIET bereikbaar

ma
door marcmons - Nov 2, 2015 om 13:51
25 Antwoorden / 0 Vragen
0

Nog steeds snap ik niet dat er mensen intrappen met berichten dat ze iets gratis krijgen. Waarom zou jij persé iets gratis krijgen? Zo maar? Uit liefdadigheid soms van een of andere aanbieder? Wordt toch eens wakker. NIETS IS GRATIS. Er zit altijd een of andere gedachte of winstoogmerk achter. En meestal draait het uit op betalen voor langere tijd of hang je er aan vast als je pech hebt. Als ik zou ingaan op alle wekelijkse gratis aanbiedingen die ik ontvang via email, dan hoef ik bijna nooit meer naar de supermarkt, kan ik wekelijks vrij reizen, gratis lotto, gratis museum bezoeken. Wees toch eens nuchter!

wimmi20
door wimmi20 - Nov 2, 2015 om 14:31
2154 Antwoorden / 7 Vragen
0

Marcmons,
kletskoek dat niets gratis is.
Ga naar de site GRATIZ.
Wel honderd aanbiedingen van gratis producten.
En echt gratis, zonder een enkele verplichting.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++==

=marcmons schreef op maandag 2 nov 2015, 13:51: Nog steeds snap ik niet dat er mensen intrappen met berichten dat ze iets gratis krijgen. Waarom zou jij persé iets gratis krijgen? Zo maar? Uit liefdadigheid soms van een of andere aanbieder? Wordt toch eens wakker. NIETS IS GRATIS. Wees toch eens nuchter!

akkerdistel
door akkerdistel - Nov 2, 2015 om 16:51
1790 Antwoorden / 3 Vragen
0

@wimmi20 die aanbiedingen zijn enkel en alleen speciaal voor u helemaal gratis, wij -normale- mensen moeten daar wel centjes (of via 'n omweg) betalen. Wat een geluk heeft u toch weer met deze uitzonderingspositie, we zijn jaloers.

dr
door driftkikker - Nov 3, 2015 om 16:55
19 Antwoorden / 13 Vragen
0

Beste mensen,

Die bewuste mail heb ik ook gehad zogenaamd als "goede NS-klant"(ik heb inderdaad een abonnement). Nu heb ik bij NS geinformeerd of die mail van hen afkomstig was: Ik kreeg een vrij nietszeggend antwoord maar moest er dus uit opmaken dat de mail niet van NS was. Wat ik niet begrijp is dat NS niet aan vaste klanten communiceert dat er een dergelijke phishingmail in omloop is.
Maar ja dat geldt eigenlijk ook voor alle andere bedrijven die "misbruikt"worden zoals banken, winkels etc.
Inderdaad: opletten en nooit reageren.
Driftkikker

di
door diemenees - Nov 8, 2015 om 14:33
196 Antwoorden / 15 Vragen
0

NS heeft inmddels enkele keren hiervoor gewaarschuwd op hun eigen forum.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

wi
witteke - May 16, 2024 om 12:47
Geldzaken & recht

Sns 2008 afschrift

Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden

En we gaan er echt ge ... Lees meer

ja
janarents - May 15, 2024 om 13:23
Winkels & webshops

Schoenen niet ontvangen van zalando

wij hebben 2 paar schoenen besteld  bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging  was de postbode al weg  zonder  dat er is getekent  voor ontvangst Lees meer

da
dameshoed - May 16, 2024 om 09:59
Huishouden & energie

Aanmaning

Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123) Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was. ... Lees meer