Onjuiste factuur van Ziggo
Ziggo stuurt mij een onjuiste factuur en telefonisch kom ik niet verder dan dat ik moet betalen en later terug krijg. Verder moet ik maar via internet klachten en vragen indienen.
Via internet schrijf ik Ziggo: "Op 7/1/2011 heeft u mij schriftelijk (kenmerk DOT10 17192922)meegedeeld dat mijn abonnement tot 1/2/2011 loopt. Op 14/1/2011 heeft u mij een factuur (factnr 299071596) gestuurd voor een abonnement tot 1/4. Dat is dus niet juist.
Telefonisch heeft u mij meegedeeld dat ik deze onjuiste factuur moet betalen en dat u dan later het teveel betaalde terugbetaalt. U heeft mij telefonisch meegedeeld dat u mij geen correcte factuur wilt sturen, omdat u werkt zoals hiervoor aangegeven. Toen ik aangaf dat ik anders werk en de onjuiste factuur niet zal betalen, heeft u gedreigd dat de consequenties dan voor mij zijn.
Ik vind dat geen nette manier van doen en wil u hierbij vragen mij alsnog een correcte factuur te sturen."
Krijg als antwoord: "Het is niet mogelijk een factuur te sturen voor de periode dat u signaal gehad heeft. Zoals mijn collega eerder ook al gemeld heeft, adviseer ik u toch de factuur volledig over te maken. Eind februari/ begin maart zult u het teveel betaalde bedrag terug op uw rekening ontvangen."
Moet ik de factuur wel of niet betalen?
Het opzeggen van een abonnement die volgens de voorwaarden van Ziggo te geschieden. Daar heeft u voor getekend bij het afsluiten van het abonnement.
U kunt niet eenzijdig van de overeengekomen voorwaarden afwijken omdat u dat beter lijkt cq uitkomt.
Niet betalen zal betekenen dat Ziggo gerechtigd zal zijn incasso maatregelen te treffen die u veel geld kunnen gaan kosten. Daartegen procederen zal vruchteloos zijn en nog meer geld kosten.
Advies is de factuur toch maar te betalen en scherp in de gaten houden dat Ziggo zijn toezeggingen nakomt.
Dank voor je reactie swat1500. Wellicht heb ik mijn vraag niet helder geformuleerd, of wellicht heb jij te snel gelezen, maar volgens mij heb ik geheel conform de algemene voorwaarden gehandeld en heb ik niets eenzijdig besloten, getuige de bevestiging van Ziggo van 7 januari dat mijn abonnement tot 1 februari loopt.
In de algemene voorwaarden vind ik niet dat ik moet betalen voor een periode waarvan Ziggo al heeft gemeld dat ik dan geen abonnement meer heb: want de factuur is van latere datum!
Ja dit is het resultaat van automatisering daar moet we echt aan wennen.U heeft waarschijnelijk alleen maar een abonnement op tv die per 3 maanden in rekening wordt gebracht dus daarom duurt het zolang dat u het teveel betaalde geld terug gestort krijgt. De datum van die terug betaling goed in de gaten houden.
Hahaha, jij hebt weliswaar volledig volgens de regels gespeeld en je recht aan je zij, maar als er ergens bij Ziggo iets mis gaat moet je nog maar zien of je gelijk krijgt. Je moet door uitbesteedsysteemmuren breken a zoveel cent per minuut. Dat is nog nooit iemand gelukt. Het wordt alleen maar erger. Betaal je onterechte rekening niet spuugt het systeem deurwaarderdreiging en sta je gesignaleerd als wanbetaler bij de helpdesk en ben je niet langer helpbaar. Ze hebben de opdracht je zo vriendelijk mogelijk niet te helpen zolang je wanbetaler bent.
Alleen als er iets van rechtsdruk op af gestuurd wordt verdwijnen de problemen en ben je geen wanbetaler meer opdat de oppercomputer zo heeft gesproken. Je krijgt je geld en je gelijk.|Echter 90 % doet dat niet en betaald maar.
Hallo,
Mijn advies is, gewoon tot 01-02-2011 betalen en geen cent meer. Als Ziggo dan met incassokosten en deurwaarders gaat dreigen, laat ze dat maar doen. Jij hoeft niet meer te betalen dan wat je moet betalen. Wel als betalingskenmerk je klantnummer en periode januari 2011 vermelden.
Ik moet de eerste rechter nog tegenkomen die jou de gerechtelijke kosten van niet verschuldigde bedragen laat betalen.
Bewaar je bevestigingsmail van Ziggo wel goed.
Succes
@ nbw, jij zit zeker niet bij Ziggo?
Ik heb ook eens ten onrechte voor 6 maanden dubbel betaald voor analoge tv. Toen ik daar achter kwam heb ik het GRATIS nummer (1200 vanaf het vaste toestel) gebeld en binnen 2 minuten was het geregeld. Het teveel betaalde bedrag werd bij de volgende factuur netjes in mindering gebracht.
Ik begrijp de ophef van de TS niet zo, uiteraard is het een beetje vervelend dat er teveel geld wordt afgeschreven, maar men is niet negatief of ontkennend over dat feit. Het enige is dat men administratief gezien het teveel betaalde bedrag pas na een bepaalde datum kunnen crediteren. Waarom dan zo moeilijk doen en al die ellende op de hals halen? Mocht het bedrag op de afgesproken datum niet in mindering gebracht zijn, dan is het toch vroeg genoeg om van de toren te blazen?
ik heb zeeeeer slechte ervaringen met ziggo.
onjuiste vacturen, tig keer bellen, maar geen oplossing. talloze brieven van hun ontvangen, ondertekend door een meneer die, naar bleek, al lang niet meer bij ziggo werkte. eindelijk van mijn abonnement af, dacht ik, wordt het contract gewoon verlengd op naam van mijn nota bene overleden echtgenoot. weer tig excuusbrieven ontvangen en zo ging het maar door. wel ben ik op een gegeven moment begonnen met het stoneren van de bedragen die ze afschreven. kheb zelfs stukken in de krant geschreven en hierop veel ingezonden brieven ontvangen van mensen die ook slechte ervaringen hadden , en ziggo voorgedragen voor radar, voor de superkoude douche.
instanties kunnen je het leven behoorlijk zuur maken.
ik wens je alle sterkte en succes
[quote=grietjejanna schreef op maandag 24 jan 2011, 13:52]ik heb zeeeeer slechte ervaringen met ziggo.
onjuiste vacturen, tig keer bellen, maar geen oplossing. talloze brieven van hun ontvangen, ondertekend door een meneer die, naar bleek, al lang niet meer bij ziggo werkte. eindelijk van mijn abonnement af, dacht ik, wordt het contract gewoon verlengd op naam van mijn nota bene overleden echtgenoot. weer tig excuusbrieven ontvangen en zo ging het maar door. wel ben ik op een gegeven moment begonnen met het stoneren van de bedragen die ze afschreven. kheb zelfs stukken in de krant geschreven en hierop veel ingezonden brieven ontvangen van mensen die ook slechte ervaringen hadden , en ziggo voorgedragen voor radar, voor de superkoude douche.
instanties kunnen je het leven behoorlijk zuur maken.
ik wens je alle sterkte en succes
Tja, vervelende dingen gebeuren inderdaad bij enkelen, zeker omdat Ziggo 3,3 miljoen klanten heeft. Het is niet voor niks dat Ziggo uitgeroepen is tot provider van het jaar 2010. Ze doen beter hun best dan menig andere provider.
"de publieksprijs voor beste technologie- en elektronica producten, die wordt toegekend aan de beste fabrikanten of producten hiervan."
Nergens lees ik dat ze ook als beste gescoord hebben op het gebied van klantenservice....
Gebakken lucht dus....
Hetzelfde gehad bij Ben. Vreemde is dat, nadit ik betaald had (door adm. fout) er op mijn afschriften NOG STEEDS staat: niet betaald, terwijl ik het geld WEL DEGELIJK heb overgemaakt. Vreemde zaak derhalve...
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Extreme tandarts angst
Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry
Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld
En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit
Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar
Wat ik vind is
...
Lees meer
Gaat de energiemij rekening houden met gehuurde zonnepannelen?
Ik heb een huurhuis van Ymere. Door hen werd mij zonnepannelen te huur aangeboden via Iederzon. Dat was de enige mogelijkheid om zonnepannelen te nemen. In het kader van de groene energie heb ik deze genomen. Dit is een wel een contract van 30 jaar en daar betaal ik momenteel elke maand ruim 36 euro voor. Deze pannelen leveren overigens lang niet de beloofde opbrengst (Ik verwacht nog niet een ... Lees meer
Welke smartfone maakt mooie foto's?
Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer