mariodings
door mariodings Aug 25, 2013 om 11:03
Computers & telefonie

Opzeggen Youfone

Op 12-11-2013 loopt gelukkig mijn contract af. Nu heb ik op 10-08-2013 netjes volgens de regels
https://www.youfone.nl/persoonlijk/vragen/abonnementen/
mijn contact opgezegd.
Mag ik verwachten dat ik binnen 2 weken een reactie krijg?

13544 17 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ro
door ron530 - Aug 25, 2013 om 11:12
4084 Antwoorden / 17 Vragen
0

Heeft u dat schriftelijk gedaan?

zoekster
door zoekster - Aug 25, 2013 om 11:13
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

Ja, maar soms gaat het allemaal niet zo snel. Na 2,5 week nog niets gehoord, dan een mail met de vraag of ze uw opzegging ontvangen hebben en wanneer u daar een bevestiging van krijgt.

edrick3
door edrick3 - Aug 25, 2013 om 11:15
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

Hallo mariodings,

Indien je jouw contract na deze periode wilt beëindigen dient dit altijd schriftelijk te gebeuren en met een opzegtermijn van één (1) maand.

Dus ben je mooi op tijd.



Een opzegging dient altijd schriftelijk te gebeuren en te worden ondertekend, deze kan je sturen naar:

Youfone Nederland
t.a.v. Opzeggingen
Postbus 23441
3001KK ROTTERDAM


Neem dus aan dat dat gebeurd is.

Heb je in die brief om een schriftelijke bevestiging van opzegging gevraagd?
Heb je daarbij die termijn van 2 weken genoemd?
Heb je de brief aangetekend verstuurd?

Mocht je op korte termijn geen reactie ontvangen, dan zou ik even bellen ter controle.

Hoe kom ik in contact met Youfone?

Je kunt ons bereiken via MyYoufone, telefoon en per post.
MyYoufone

Mocht je klant zijn, dan kan je inloggen in MyYoufone. In MyYoufone kan je via Contact een ticket naar Youfone toesturen wat binnen 5 werkdagen wordt beantwoord.
Telefoon

Onze klantenservice is op werkdagen bereikbaar van 09.00 tot 18.00 uur via jouw Youfone nummer op telefoonnummer 1200 (35 cent per gesprek) of voor overige nummers op 0900 – 698 3663 (35 cent per gesprek + eventuele kosten voor het gebruik van een mobiele telefoon).
Post

Youfone Nederland B.V.
Afdeling Klantenservice
Postbus 23441
3001 KK Rotterdam
(Bron: youfone)

Met vr.gr.

mariodings
door mariodings - Aug 25, 2013 om 11:37
40 Antwoorden / 3 Vragen
0

Youfone, vreemd dat er nu spontaan weer allemaal nieuwe voorwaarden gesteld worden aan het opzeggen.

Heb je in die brief om een schriftelijke bevestiging van opzegging gevraagd?
Heb je daarbij die termijn van 2 weken genoemd?
Heb je de brief aangetekend verstuurd?

MIjn tickernummer is 282373

zoekster
door zoekster - Aug 25, 2013 om 11:43
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

Het je nu een brief gestuurd of niet?

Edrick3 is niet van Youfone, mocht je dat denken.

ro
door ron530 - Aug 25, 2013 om 12:15
4084 Antwoorden / 17 Vragen
0

Dat is een vraag die nog niet beantwoord wordt. Heeft u per brief opgezegd

edrick3
door edrick3 - Aug 25, 2013 om 15:02
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

[quote=mariodings schreef op zondag 25 aug 2013, 11:37]Youfone, vreemd dat er nu spontaan weer allemaal nieuwe voorwaarden gesteld worden aan het opzeggen.

Heb je in die brief om een schriftelijke bevestiging van opzegging gevraagd?
Heb je daarbij die termijn van 2 weken genoemd?
Heb je de brief aangetekend verstuurd?

MIjn tickernummer is 282373


Zoals zoekster al aangeeft: ik ben niet van youfone!!

Je geeft een link aan, maar hebt daar blijkbaar zelf niet gelezen hoe je moet opzeggen!
Blijkbaar heb je het per mail gedaan, gezien het 'ticketnummer' dat je opgeeft.

Er zijn geen nieuwe voorwaarden: er staat duidelijk: opzegging moet schriftelijk gebeuren + ondertekening.

Als je dit nog niet gedaan hebt zou ik dat dus alsnog doen!!

Wat je in de bovenstaande quote aangeeft zijn dus vragen mijnerzijds!

Met vr.gr.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Aug 25, 2013 om 15:44
4299 Antwoorden / 5 Vragen
0

Het beste kun je opzeggen per fax; a. is goedkoop b. je hebt bewijs van verzending in je handen.
Dit laatste is belangrijk aangezien ze bij YouFone jouw abonnement niet gaan beëindigen. Bespaar je de moeite van aangetekende brieven (sowieso zeggen die niets) en het duur bellen naar hun 090x nummer.. YouFone hier nooit gehoor aangeven.

Daarom naar opzegging goed jouw bewijs van verzending bewaren. En je bankrekening in de gaten houden en de nog afgeschreven bedragen laten storneren.

YouFone schakelt hierna overigens wel het incassobureau, nou ja incassobureau ze heten Lindorff..
Lindorff houdt er nogal van om mensen te stalken, zorg ervoor dat Lindorff nooit 'n telefoonnummer van je in handen krijgt.

Voor ieder ander doe het niet een abonnement bij YouFone nemen overigens bij Simpel ook niet, dezelfde eigenaar (lees; oplichter).

Veel sterkte..

alfatrion
door alfatrion - Aug 25, 2013 om 17:35
1659 Antwoorden / 1 Vragen
0

Gezien het bovenstaande verhaal ik aanbevelen om de brief aangetekend (liefst met handtekening retour) te versturen. Je moet namelijk kunnen bewijzen dat je brief is aangekomen, anders kan de andere partij roepen dat ze deze nooit hebben ontvangen en lopen de rekeningen dan door.

mariodings
door mariodings - Aug 27, 2013 om 19:05
40 Antwoorden / 3 Vragen
0

[quote=ron530 schreef op zondag 25 aug 2013, 12:15]Dat is een vraag die nog niet beantwoord wordt. Heeft u per brief opgezegd
Ja ik heb per brief opgezegd. (Sorry Ron530)

mariodings
door mariodings - Aug 27, 2013 om 19:20
40 Antwoorden / 3 Vragen
0

We gaan het opnieuw proberen.

Heb je in die brief om een schriftelijke bevestiging van opzegging gevraagd?
Nee, maar wel per e-mail
Heb je daarbij die termijn van 2 weken genoemd?
Nee, maar ik vind dat een redelijke termijn
Heb je de brief aangetekend verstuurd?
Nee, daarom begin ik het nu al aan te kaarten, zodat ze nog een weekje de tijd hebben om wakker te worden.

Het ticketnummer is de reminder naar de brief.

Formeel kunnen ze met hun voorwaarden gaan fietsen stelen op het damrak.

Als ik via internet een abo aanvraag, dan kan ik het ook via internet afmelden.
Als ze moeilijk gaan doen, dan ga ik ook moeilijk doen.
Ik kan ook nog mijn rechtsbijstand inschakelen.
Wat dachten we van het voortdurend veranderen van de voorwaarden? Reden om per ommegaande het contract op te zeggen. Dat is de manier om van je langlopende contract af te komen.

Alleen is het allemaal zo'n gedoe.


mariodings
door mariodings - Aug 31, 2013 om 14:31
40 Antwoorden / 3 Vragen
0

Dit is de reactie van Youfone
[quote]
Geachte heer/mevrouw Dings,

Uit onze aministratie blijkt dat wij tot op heden nog geen brief van u hebben ontvangen.
Uw abonnement loopt volgens onze gegevens nog tot en met 11-11-2013. Wij kunnen een opzegging vanaf twee maanden voor de einddatum van het abonnement in behandeling nemen.
U kunt vanaf 11-9-2013 middels een nieuwe ticket of eventueel schriftelijk uw aonnement opzeggen.
Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd,
Met vriendelijke groet,
Team Youfone


Mijn conclusie
1. Hun adres klopt niet (ik dien een klacht in)
2. ze hebben de voorwaarden weer aangepast.

Wordt vervolgd.

mariodings
door mariodings - Sep 13, 2013 om 15:34
40 Antwoorden / 3 Vragen
0

Een ticket aan youfone gestuurd:
[quote]
Ticket 285353 is in goede orde ontvangen.
Vraag:
bij deze wil ik mijn abonnement opzeggen per 11-11-2013. Volgens uw ticket 282373 kan en mag ik dat op deze manier doen.
De gegevens:
etcetera


Ik wacht nu rustig af....

mariodings
door mariodings - Sep 15, 2013 om 09:22
40 Antwoorden / 3 Vragen
0

Zo kan het dus ook:
Ik kreeg de volgende mail van Youfone als reactie op mijn ticket.
Netjes, zoals het hoort.
[quote] Youfone:
Wij hebben u bericht in goede orde ontvangen. Wij hebben u abonnement beeindigd per 11-11-2013. Vanaf deze datum zou u geen gebruik meer kunnen maken van uw Youfone abonnement. Wij willen u bedanken voor de periode waarin u klant bent geweest bij Youfone.

aurora1
door aurora1 - Sep 15, 2013 om 13:34
15645 Antwoorden / 6 Vragen
0

De mail goed bewaren.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Sep 15, 2013 om 17:30
4299 Antwoorden / 5 Vragen
0

[quote=mariodings schreef op zondag 15 sep 2013, 09:22]Zo kan het dus ook:
Ik kreeg de volgende mail van Youfone als reactie op mijn ticket.
Netjes, zoals het hoort.
[quote] Youfone:
Wij hebben u bericht in goede orde ontvangen. Wij hebben u abonnement beeindigd per 11-11-2013. Vanaf deze datum zou u geen gebruik meer kunnen maken van uw Youfone abonnement. Wij willen u bedanken voor de periode waarin u klant bent geweest bij Youfone.


Super netjes!

Jammer dat ze zich daar op 12-11 niets meer van kunnen herinneren ;-)

Sterkadvies om de tip van aurora1 op te volgen en print het 'n aantal keer uit.

mariodings
door mariodings - Sep 16, 2013 om 13:22
40 Antwoorden / 3 Vragen
0

Natuurlijk bewaar ik alles. Omdat ik dit gezever al zag aankomen begon ik de "vraag" ook of ik na 2 weken antwoord kon verwachten.
Vervolgens krijg ik het bekende antwoord dat men " niets heeft ontvangen". (Komt steeds meer voor)
Daarna gaat voor mij en voor iedereen de mogelijkheid open om per ticket het abonnement op te zeggen. (Volgens mij is een per internet afgesloten abonnement ook altijd per internet op te zeggen)
Blijft nog het punt dat ze vinden dat ik pas 2 maanden van te voren mag opzeggen omdat het in hun regels staat. Ik moet nog een keer navragen of dat wel mag. Je kunt wel "zeggen" dat het niet mag, maar daarmee is het nog niet altijd "waar".
Goed voorlopig zal ik erop vertrouwen dat KASSA deze verhandeling niet weggooit. Maar ik heb ook nog altijd mijn eigen administratie.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Do
Doerak_games - Apr 27, 2024 om 01:33
Elektronica & tv

Alternate weigert terugbetaling of Een niew Moederbord stomme oplichters

nou ik heb eens een pc besteld alternate leek wel de goedkoopste ( is ook zo ) maar ja alles werkt behalve het moederbord denk nou dat komt wel goed veel 5 sterren op de website maar ja ik stuur dus een mailtje van hey ik heb een moederbord ontvangen maar dees is defect geleverd nou alternate test het zegt vervolgens dit is gebruikers schade dus  je garantie vervalt oke dus garantie heb je geen r ... Lees meer

Ye
Yennester - Nov 27, 2023 om 14:11
Winkels & webshops

Ervaringen met Poluno Amsterdam?

Ik heb wat besteld bij Poluno Amsterdam. Omdat ik een track&trace button kreeg die niet werkte en contact met klantenservice vreemd aanvoelde ben ik gaan zoeken bij revieuws. Later vond ik ergens in een mail een track&trace code, die me verwijst naar een buitenlandse site en de status al 11 dagen hetzelfde is.
Bij Trustpilot zijn heel veel klachten over deze webshop.
Oa over ver ... Lees meer

da
daveyd5444 - Apr 27, 2024 om 22:09
Elektronica & tv

Hoe heette het metaalbedrijf da tin de Nieuwlichtstraat zat in Utrecht?

Het bestond ergens in de vorige eeuw in de wijk Zuilen in de jaren 60 of 70. Lees meer