ro
door rosanne3 Oct 23, 2007 om 21:38
Computers & telefonie

Outlookmap verplaatst, probleem!

Help!

Ik dacht mijn computer een beetje te ordenen en heb mijn map met outlook verplaatst. Toen ik daarna outlook opende was mijn hele outlook leeg (aangezien het op me werk is, heb ik een groot probleem...). Ik heb geprobeerd ze terug te zetten, vervolgens om de bestanden te importeren (ik heb ze veranderd in pst. bestanden). Dit hielp allemaal niet. Kortom, ik heb nu een map met bestanden waar alles instaat, maar ik heb geen idee hoe ik dit kan openen en weer in outlook terugkrijg...

Wie o wie helpt mij bij het behouden van mijn baan....

alvast bedankt...

rosanne

3448 7 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 23, 2007 om 21:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Windows XP and Windows XP SP1: Reinstall or repair Windows XP

<SCRIPT type=text/javascript>loadTOCNode(2, 'moreinformation');
To repair or reinstall Internet Explorer and Outlook Express in Windows XP, complete the following procedure while you are logged on as an administrator:

1.Use the System File Checker tool to scan all of the protected files on your computer:

a. Click Start, and then click Run.
b. In the Open box, type sfc /scannow, and then click OK.

Note that you may be prompted for the Windows XP or Windows XP Service Pack 1 installation media.
2.Test to determine if the issue is resolved. If the issue is resolved, skip the remaining steps. If the issue is not resolved, continue to the next step.
3.Complete an in-place upgrade of Windows XP, a repair of Windows XP, or reinstall Windows XP. For additional information about how to complete an in-place upgrade or repair of Windows XP, click the following article number to view the article in the Microsoft Knowledge Base:
315341 (http://support.microsoft.com/kb/315341/) How to perform an in-place upgrade (reinstallation) of Windows XP
4.To reinstall Windows XP updates, visit the following Microsoft Windows Update Web site:

groetjes , labswans

ve
door verwijderd - Oct 23, 2007 om 21:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

voor meer informatie : http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;318378

ve
door verwijderd - Oct 23, 2007 om 22:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zoek even het bestand op waar je het hebt neergezet Rosanne.

Zoek desnoods met *.pst

Als je Outlook had opgestrat dan krijg je de melding kan het pst bestand niet vinden. Je drukt OK en je krijgt een menuutje waarin je het betreffende bestand kan opzoeken en aan klikken.

Nu heb je al wat geprobeert, doe dat weer even teniet en begin weer even opnieuw. Het bestaande wat je nu gebruikt zou je een andere naam kunnen geven.

Oracle

ve
door verwijderd - Oct 23, 2007 om 22:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Rosanne,

De map waar Outlook zijn gegevens standaard uit haalt (en in opslaat) bevindt zich in:

C:\Documents and Settings\jouw naam\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook

Dit is een verborgen map. Deze kan je zichtbaar maken via de windows verkenner (deze computer) en dan boven in; extra -> mapoties -> tabblad, weergave -> verborgen bestanden weergeven aanvinken (even scrollen)

Het .pst (standaard paar kB klein, na veel opgeslagen mail in outlook kan dit best een aanzienlijk bestand zijn, veel fout van 10MB) bestand terugplaatsen in de aangegeven map. Als het goed is heb je nu je mail weer terug.

Hoop dat dit je helpt.

groet Flipje

ve
door verwijderd - Oct 23, 2007 om 23:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Freya heeft het perfect beantwoordt.
Je kunt trouwens ook gewoon via het Configuratiescherm en het pictogram voor de E-mail instellingen bij de opties voor de Gegevensbestanden komen.

Een kleine aanvulling om het verhaal helemaal compleet te maken:
In het venster Gegevensbestanden is vooral de regel Persoonlijke mappen belangrijk!
Selecteer deze regel en klik dan op Instellingen.
Nu kun je precies zien waar (in welke map) het PST bestand zou moeten staan en welke naam het bestand precies zou moeten hebben.

Groet,
GSM

ve
door verwijderd - Oct 24, 2007 om 18:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

dankjewel... het is gelukt, maar ook omadat ik mijn bestanden terug moest veranderen in dmx... maar het is gelukt, baan gered, danku!!!

xxx

ve
door verwijderd - Oct 24, 2007 om 18:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Rosanne,

Om te beginnen neem ik aan dat het om Outlook (onderdeel van het Microsoft Office-pakket) gaat en niet om Outlook Express (onderdeel van Windows), je spreekt immers van .pst bestanden?

Wat je allemaal precies gedaan hebt is me niet helemáál duidelijk,
terwijl het verplaatsen van het outlook-bestand eigenlijk helemaal niet
zo moeilijk is. (ik heb dit zelf al vaker gedaan omdat ik al mijn data
en e-mail op de D: schijf heb staan)

Normaal gesproken staan alle e-mailberichten en contactpersonen in één bestand, namelijk het outlook.pst bestand. Dit bestand staat normaal gesproken in de map:

C:\Documents and settings\<gebruikersnaam>\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook

De procedure om dit bestand te verplaatsen is als volgt:

  1. Sluit het Outlook programma
  2. Verplaats het outlook.pst bestand van bovenstaande map naar de plaats waar je het wilt hebben.
  3. (in de orginele map staat dus niets meer)
  4. Start Outlook opnieuw op.
  5. Outlook geeft dan een foutmelding dat het outlook.pst bestand niet gevonden kan worden.
  6. Je krijgt vervolgens de mogelijkheid om aan te geven in welke map dit bestand wèl te vinden is.
  7. Blader naar de nieuwe map met het juiste Outlook.pst bestand en bevestig je keuze.
  8. Sluit Outlook af en start daarna Outlook opnieuw op.

Als het goed is zie je al je e-mail en contactpersonen weer.

Aangezien je nu je e-mails niet in Outlook ziet, kijkt Outlook dus
kennelijk naar het verkeerde Outlook.pst bestand. Zorg er nu dus eerst
voor dat het goede Outlook.pst bestand in de juiste map staat en
verwijder het Outlook.pst bestand wat nu door Outlook gebruik wordt. De
exacte locatie van dat bestand kun je in Outlook terugvinden via Extra -> Opties -> Emailinstellingen -> Gegevensbestanden.
In de lijst kun je zien in welke map het Outlook.pst bestand staat.
(wel eerst Outlook afsluiten vóór je het bestand gaat verwijderen)

Hopelijk lukt het nu om alles weer werkend te krijgen.

m.vr.gr. Freya