Sh
door Shirley1 Jul 28, 2021 om 11:41
Computers & telefonie

Over pinnen aan de deur tele2 abonnement

Mijn man heeft een abonnement nu hebben we twee extra abonnementen besteld en die worden afgeleverd aan de deur maar we moeten 1 eurocent pinnen en een copy van onze pinpas terwijl we al een rekening hebben. Klantenservice zegt dat ze de kaarten niet afgeven als we niet pinnen en copy geven. Hoe zit dit met fraude gevoeligheid. Waarom wordt ik verplicht te pinnen en copy pinpas te geven? Is dit niet fraude gevoelig. Onze bank kon er verder ook niks over zeggen. Hoop dat jullie kunnen adviseren

5023 16 Rapporteer

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Jul 28, 2021 om 11:48
1781 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Shirley,

Ik raad u aan om dit nooit te doen.

Ga naar een KPN winkel.

mahadma
door mahadma Jul 28, 2021 om 11:49
11569 Antwoorden / 51 Vragen

GA, je slaat de plank weer eens mis. En denk je dat bij een kpn winkel geen kopieën gemaakt worden ....... Op zeker. Als je niet meewerkt, heb je nooit een tel.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 28, 2021 om 11:53
1781 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Mahadma,

TS moet "aan de deur" dit regelen.....

In een stenen winkel is dit anders en kun je een schriftelijke bevestiging vragen.

mahadma
door mahadma Jul 28, 2021 om 12:00
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Aan de deur kan ook in de gang zijn. En wat is die schriftelijke bevestiging meer waard als wat ze voordat je de tel ontvangt als wat ze al van je moeten weten? Nietszeggend.

rj
door rjw Jul 28, 2021 om 14:21
3280 Antwoorden / 5 Vragen

Aan de deur kan je ook een schriftelijke bevestiging krijgen. De laatste keer dat ik zo'n koerier aan de deur kreeg had hij gewoon een koffertje bij zich met tablet en printer waar het contract direct werd geprint. Helaas worden veel adviezeb hier gegeven door mensen die niet helemaal op de hoogte zijn van de digitale mogelijkheden van tegenwoordig.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jul 28, 2021 om 15:01
16885 Antwoorden / 202 Vragen

@MAHADMA, ook in een KPN winkel vraagt men nooit naar een kopie van de pinpas!

en @RJW, inderdaad kan men dan aan de deur ook een bevestigin vragen. (En ik vergat in mijn reactie aan te geven: vraag naar een id bewijs en als men een koipie van de pinpas wienst, dan vraag ook een kopie van dat id.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 28, 2021 om 19:04
1781 Antwoorden / 31 Vragen
Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Jul 29, 2021 om 11:35
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Tele 2 kopen in KPN  winkel?

Dat zal nooit lukken!

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 29, 2021 om 11:45
1781 Antwoorden / 31 Vragen

@Somss,

Ik bedoelde eigenlijk in een andere telefoonwinkel.

mahadma
door mahadma - Jul 28, 2021 om 11:49
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Er is voor de provider altijd een bepaalde zekerheid nodig, dat wat zij afleveren door een speciale courier ook de juiste persoon is. Ook het rekeningnummer van de bank voor de betaling is elementair. Er wordt een veilige kopie van je ID gemaakt, en van je bankpas. En die 1 cent is om te controleren dat u ook de pincode kent van die pas. Per slot ontvangt u wel een tel en abo van soms wel meer als 1.000 euro. Dit is mij ook gebeurd en is absoluut veilig gebleken. Na vele jaren bij T2.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 28, 2021 om 11:57
1781 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Mahadma,

Het is echt gevaarlijk om dit aan je voordeur te regelen....

Cybercriminelen kunnen hier misbruik van maken.

mahadma
door mahadma Jul 28, 2021 om 12:13
11569 Antwoorden / 51 Vragen

GA, het "gevaar" wat er is is even veel als pinnen in een winkel. Heb jij ooit een telefoon via t2 laten bezorgen? Ik meerdere, en nooit problemen gehad.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jul 28, 2021 om 15:09
16885 Antwoorden / 202 Vragen

@MAHADMA, een veilige kopie van een pinpas?? Van een ID bewijs kan dat wel maar dan bent u dan zelf bij om te zorgen dat in ieder geval het bsn is afgedekt. (M.u. bij die organisaties zoals banken waar een bsn wel gevraagd mag worden)

En helaas kan ik de reactie van @GBA goed volgen m.b.t. risico van 'kat op het spek binden'. Er is op zich niets mis met die mening en er zijn inmiddels steeds meer meldingen van toename van crimineel gedrag m.b.t. leegroven van bankrekening en steeds slimmere methodes.

john devries
door john devries Jul 28, 2021 om 15:10
219 Antwoorden / Vragen

@GA

"Cybercriminelen kunnen hier misbruik van maken." Hoezo dan ? Tele 2 heeft geen winkels meer en laat de de telefoons etc door een speciaal bedrijf bezorgen volgens de ondermeer door TS beschreven voorwaarden . Alles moet kloppen anders neemt de bezorger de spullen weer mee ook als ze betaald zijn.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 28, 2021 om 19:06
1781 Antwoorden / 31 Vragen
john devries
door john devries Jul 29, 2021 om 11:02
219 Antwoorden / Vragen

Goed lezen is niet jouw sterkste punt .De telefoon etc wordt niet door Postnl etc bezorgd ,maar door een speciaal koeriersbedrijf.Verder is de afhandeling hetzelfde als in de winkel van KPN. Mijn reeds betaalde telefoon werd weer meegenomen door de koerier omdat er een cijfer van mijn ID verkeerd was ingevuld op de website van Tele2.Ik ben klant van Tele 2

gerbera
door gerbera - Jul 28, 2021 om 11:50
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Dit schrijft Tele2,

We doen inderdaad de ID check zodat we weten of de juiste klant het toestel in ontvangst neemt, bsn en pasfoto worden afgeschermd bij de check.

Alleen bij nieuwe abonnementen moet je 1 cent pinnen, zodat we zien of het Iban nummer klopt .

ma
door malty - Jul 28, 2021 om 11:54
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Volgens de tele2 site is een copy van de pinpas niet nodig.
https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/bestelling/bezorging

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jul 28, 2021 om 11:54
2094 Antwoorden / Vragen

Gaat dat om de abonnementen of om de toestellen aan de deur? Tele-2 gebruikt uw pinpas als identificatie, ze weten na de transactie dus zeker dat ze zakendoen met een bepaalde pinpas. Logischer lijkt een vorm van ID maar de uitdaging met alle privacywetten is dan te bewijzen dat ze uw ID inderdaad gezien hebben. Met de transactie van 1ct hebben ze bewijs en alle benodigde gegevens. Als u nou maar zeker weet dat u inderdaad Tele-2 aan de deur heeft krijgen ze verder geen gegevens die ze toch niet al hebben dus de fraudegevoeligheid zie ik niet.

mahadma
door mahadma Jul 28, 2021 om 11:56
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Je krijgt email met foto van de bezorger en SMS wanneer dat die bij je komt. Hoe veilig wil je het hebben. Je weet dat je een telefoon hebt besteld.

mahadma
door mahadma Jul 28, 2021 om 12:37
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Om helemaal precies te zijn, je krijgt van t2 tevoren email dat je door de courier benaderd gaat worden. Die email is de leverbevestiging en daarna volgt 1 dag voor de bezorging nog een foto van de bezorger. Op de dag zelf wordt je ge SMS met het exacte bezorgmoment. Dan kun je zien en weet je zeker dat diegene waar je die cent pint en je ID fotografeerd ook echt zeker te is. Immers, hij heeft wel jouw telefoon bij zich. Hoe kan hieruit fraude ontstaan?

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Jul 28, 2021 om 14:45
2094 Antwoorden / Vragen

Ik bedoel ook dat het wel goed zit, als je maar zeker weet dat je inderdaad iemand van Tele-2 te pakken hebt.

WDJ
door WDJ - Jul 28, 2021 om 12:34
4 Antwoorden / Vragen

Het pinnen aan de deur van de woning, is als de verkoper zich doet legimiteerd, bent u aan de voorwaarde van de betrevende bank waar uw rekening heeft lopen.
Kunt u beter niet de bankpas aan de betrevende verkoper laten zien aan de voordeur.
Omdat er verkopers zijn die fraudes doen plegen, en geef nooit aan een wild vreemde uw bankpas af, want zij halen alles van uw bankrekening af.
Waar u niets maar op uw bankrekening heeft staan

mahadma
door mahadma Jul 28, 2021 om 12:40
11569 Antwoorden / 51 Vragen

En als die courier jouw bestelde telefoon bij zich heeft? En van te voren met foto is aangemeld?

rj
door rjw Jul 28, 2021 om 14:22
3280 Antwoorden / 5 Vragen

Het gaat hier niet om een verkoper maar om iemand die een bestelling komt afleveren. En die doet vervolgens herzelfde als wat je in een stenen winkel zou doen.

WDJ
door WDJ Aug 9, 2021 om 22:31
4 Antwoorden / Vragen

Dan is het nog verstandig om de Verkoper niet uw bankrekening niet prijs te geven

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 28, 2021 om 14:32
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Hoe merkwaardig dit ook is en ook gelet op waarschuwingen, Tele2 doet dit en bijv. de Kamer van Koophandel doet dat ook indien er iets wordt gewijzigd resp. aangevraagd.

Aanvulling: Maar hoe dan ook is een kopie van een pinpas nooit nodig. Ik zal dat nooit en te nimmer afgeven en de grote vraag is dan ook waarom dat aan de deur is gevraagd. Het lijkt mij bijzonder zinvol om uw bankrekening heel goed in de gaten te houden en (tijdelijk) te zorgen dat er zeer weinig op die rekening staat! Kwaadwillenden kunnen in staat zijn om pincodes te vinden. Mogelijk kunt u ook bij uw bank een maximum afspreken dat geïncasseerd mag worden van die rekening.

Wat ik echter niet begrijp waarom abonnementen aan de deur worden afgeleverd. Ik heb al jaren een abonnement op i-net en TV en betaal dat via mijn bankrekening. Bedoelt u soms apart geleverde sim kaarten die u dan zelf in de telefoon moet doen ergo is er sprake van abonnementen voor mobiele telefoon?   Re: Op basis van info die ik nu zie op het i-net lijkt het inderdaad te gaan om SIM kaarten.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jul 28, 2021 om 14:57
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Vooral m..b.t. dit soort zaken als in de vraag aan de orde is het juist van belang om heel goed proberen te doorgronden wat de klok is en wat de klepel is die bij die klok hoort. Ts heeft het over abonnementen en mijn Tele2 abonnementen worden nooit aan de deur afgeverd. Hetgeen Ts heeft bestel kennelijk wel en dat moeten dan m.i. SIM kaarten zijn.
M.b.t. mij abonnementen (2) ontvang is niets dat ik waar dan ook ergens in zou moeten doen.

Daarbij komt mijn ervaring aan de orde dat ik, als al gemeld, zelf m.b.t. een wijziging bij de KvK 1 ct diuende over te maken, niet te pinnen hetgeen ik onterecht meldde.  En bij KPN wordt bij aflevering  aan de deur : https://forum.kpn.com/mobiele-abonnementen-15/pinnen-aan-deur-484548  wodt ook gevraagd om 1 ct te pinnen. Maar niet om een kopie van de pinpas.

john devries
door john devries Jul 28, 2021 om 15:19
219 Antwoorden / Vragen

@HEREMIETKREEFT

Je wordt al gewaarschuwd door HENKDEZEVENDE dat dit niet klopt.

Bezorger aan de deur

Bij het bezorgen controleert de bezorger je legitimatiebewijs. De gegevens die je invult op de website moeten hetzelfde zijn als die op je identiteitsbewijs.

  • De bezorger vraagt je € 0,01 te pinnen. Deze betaling gebruiken we om je rekening te bevestigen.
  • Daarna teken je het contract. Je moet dit contract persoonlijk tekenen. Je kunt daarom alleen zelf je bestelling in ontvangst nemen. Iemand anders machtigen is niet mogelijk.
  • Ben je een nieuwe klant? Dan stuurt de bezorger een bericht naar Tele2. Je contract gaat in op de door jou aangegeven datum.
  • Als je verlengt met een Sim Only-abonnement hou je je eigen telefoonnummer. Je hoeft geen contract te tekenen en er komt geen bezorger langs.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jul 28, 2021 om 15:29
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Dat is mij bekend. Het punt dat ik probeer te maken, is dat er juist ook heel veel wordt gewaarschuwd en men dus wel zeker moet weten en controleren of het ok is en dus o.a. zelf om een id vragen van de bezorger als voorzorgsmaatregel om te weten of het inderdaad correct en betrouwbaar is.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Jul 28, 2021 om 16:12
2094 Antwoorden / Vragen

Onder het kopje mening kan iedereen natuurlijk van alles vinden maar je snapt het gewoon niet en dat zie ik ook aan mijn moeder, als je het allemaal niet meer begrijpt wordt je angstig. Natuurlijk, liever te voorzichtig dan te goedgelovig maar in dit geval klopt het specifieke verhaal gewoon en is generieke achterdocht niet nodig.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jul 28, 2021 om 16:52
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Tja, en dan te benekken wie er op basis van goedgelovigheid toch in blijken te stinken Zelfs BNérs. En dan toch: waarom een kie maken van een bankpas als er met die pas al 1 ct wordt gepind? U 'snapt' kennelijk niet dat ik het 'wel 'snap. Zou uw moeder iets dergelijks aan de deur accepteren (al zal het dan waarschijnlijk bij haar nog nooit zijn voorgekomen?) Hoeveel mensen zijn er inmiddels niet die ingaan op spoofing en dergelijke of telefoontjs van banken met nota bene ook nog een nummervermelding dat van die bank is, maar wel gefraudeerd?

En nu ook de aantekening dat ik nu reageer in strijd met de regels van deze site: het is geen discussieform resp. forum waarin negatieve kritiek aan de orde kan zijn (afgezien van een reactie als de gegeven reactie inderdaad geheel en al foutief is. Doe mij toch een plezier en, al is het arrogant, kijk eens bij mijn profiel m.b.t. ik wel en niet zou snappen. En zie mijn opmerking van 15:18 uur en ook eerder gegeven andere reacties. Er zouden er dan meer zijn die het niet snappen!

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Jul 28, 2021 om 17:28
2094 Antwoorden / Vragen

Oh, zodra het enigszins technisch wordt of erger it-technisch zijn er hier velen die echt géén idee hebben. En dat hoeft niet te betekenen dat je niet moet reageren, niets mis met meningen, gedachten of ideeën, maar als je het brengt als een wijsheid is het ook wel handig dat het dan klopt.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jul 28, 2021 om 18:25
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Nu breekt mijn klomp geheel: in mijn antwoord geef ik aan dat hetgeen Ts meldt kan! Ik probeer vervolgens ook aan te geven dat ik de vraag van Ts begrijp (dus snap) op basis van de veelheid van waarschuwingen die er al zijn. En of het wel of niet klopt is naar mijn mening wel heel erg duidelijk af te leiden ook o.a. de verwijzingen die ik gaf naar ook o.a. eerdere vragen. En let nog een keer vooral op het gegeven: hetgeen Tele2 doet kan! Maar ik zou dan als er om een kopie wordt gevraagd ook een kopie van het id van de bezorger wensen. Wat is daar dan mis mee?
En og een keer: kijk (opnieuw arrogant) toch even naar mijn profiel waarvan geen milimeter fictief is. En nu u refereet aan it: Ik heb o.a. een gedegen it opleiding en ben zelfs in die context operator (grote systemen) programmeur, ontwikkelaar en projectleider (bij grote organisaties)  geweest en probeer ook nog altijd goed bij de tijd te blijven.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 28, 2021 om 15:18
16885 Antwoorden / 202 Vragen

N.a.v. gegeven reacties en risico zie ik dat een dergelijke vraag al eens eerder hier aan de orde is geweest bankpas scannen bij afsluiten abonnement? - Kassa (bnnvara.nl)  en m..b.t. scannen van ID bewijs geldt dit: (dus m.w. zorgen dat bsn is afgeschermd)

Aanvraag telefoonabonnement Als je een telefoonabonnement aanvraagt, mag de telecomaanbieder een kopie of scan van je identiteitsbewijs maken. Hierbij moeten je Burgerservicenummer (BSN) en pasfoto zijn afgeschermd. Deze kopie/scan wordt gebruikt om te bewijzen wie het abonnement heeft afgesloten en om identiteitsfraude tegen te gaan.

john devries
door john devries - Jul 28, 2021 om 15:21
219 Antwoorden / Vragen

Bij het bezorgen controleert de bezorger je legitimatiebewijs. De gegevens die je invult op de website moeten hetzelfde zijn als die op je identiteitsbewijs.

  • De bezorger vraagt je € 0,01 te pinnen. Deze betaling gebruiken we om je rekening te bevestigen.
  • Daarna teken je het contract. Je moet dit contract persoonlijk tekenen. Je kunt daarom alleen zelf je bestelling in ontvangst nemen. Iemand anders machtigen is niet mogelijk.
  • Ben je een nieuwe klant? Dan stuurt de bezorger een bericht naar Tele2. Je contract gaat in op de door jou aangegeven datum.
  • Als je verlengt met een Sim Only-abonnement hou je je eigen telefoonnummer. Je hoeft geen contract te tekenen en er komt geen bezorger langs.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Jul 28, 2021 om 19:09
1781 Antwoorden / 31 Vragen

Ik zou toch iedereen willen waarschuwen om voorzichtig te zijn met deze handeling (pinnen aan de deur).

Lees even onderstaande link :

https://www.amstelveenz.nl/nieuws/nep-postbezorgers-actief-in-amstelveen-duizenden-euros-buitgemaakt.html

Je
door Jeff59761 Jul 28, 2021 om 19:45
43 Antwoorden / 1 Vragen

heeft hier niks mee te maken gaat over nep postnl bezorgers de koerier van tele2 is van een speciaal bedrijf en zoals al door meerdere aangegeven krijg je een mail met een foto van de koerier bij tele2.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 28, 2021 om 19:55
1781 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Jeff,

Criminelen kunnen zich kleden zoals ze willen.

Het blijft gevaarlijk om een telefoon zo te kopen in plaats van in een stenen winkel.

mahadma
door mahadma Jul 28, 2021 om 20:32
11569 Antwoorden / 51 Vragen

GA,

Het is niet gevaarlijk, lees mijn verhaal.

ju
door juliomariner Jul 28, 2021 om 21:20
1330 Antwoorden / 2 Vragen

ook in een winkel kan je pas geskimmed worden. Als je daar zo bang voor bent kun je hem beter helemaal niet gebruiken.
Als ik het zo lees heeft dit bedrijf een behoorlijk safe systeem  opgezet.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jul 29, 2021 om 19:26
16885 Antwoorden / 202 Vragen

@MAHADMA, hoe lastig en vervelend het ook is, het kan wel gevaarlijk zijn als er onvoldoende waarborgen zijn dat dat wel zo is.
Uit gegeven reacties is af te leiden dat de handelwijze die men bij Tele 2 toepast op zich betrouwbaar zou moeten zijn. De 'ham'vraag is of dat dan altijd werkelijk zo is gelet op de toenemede slimmigheden van fraudeurs.

mahadma
door mahadma - Jul 28, 2021 om 20:29
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Waarde GeborenAmsterdammer.:

mahadma
DOOR GEBOREN AMSTERDAMMER - 28 JUL. 2021 OM 19:09
644 ANTWOORDEN / 16 VRAGEN

Ik zou toch iedereen willen waarschuwen om voorzichtig te zijn met deze handeling (pinnen aan de deur).

Lees even onderstaande link :

https://www.amstelveenz.nl/nieuws/nep-postbezorgers-actief-in-amstelveen-duizenden-euros-buitgemaakt.html

I
k zal je héél precie vertellen hoe het gaat als je (weer) een telefoon besteld bij tele 2 met of zonder abo.

Je besteld bij tele 2 een telefoon (al of niet met abo), geeft je gegevens op en of je krijgt een nota voor een gehele of deelbetaling van de telefoon.
Zodra die betaling binnen is als dat nodig is of gewenst is door de koper krijg je een email van tele 2, inhoud: ze gaan de levering aan bedrijf x uitbesteden die het toestel bij je thuis aan de deur komt bezorgen, en dat die de gegevens van je waaronder het nummer van je id card controleerd en veilig fotografeert.
Als het een eerste keer is wordt ook gevraagd om 1 cent te pinnen met de opgegeven rekening bij tele 2 (o.a. voor het maandelijkse abo.).
Bedrijf x stuurt u als koper een bevestiging dat zij opdtacht hebben gekregen dat u een telefoon heeft besteld bij tele 2. En dat ze die op xx-xx-xxxx en geschat xx.xx uur komen bezorgen. En tevens dat zij de dag voor de bezorging een foto sturen van de bezorger. Inderdaad krijg je dan een een email met een pasfoto van de bezorger, die zich op de bezorgdag via sms meld dat hij onderweg is. Dan staat de bezorger voor de deur, u herkent hem duidelijk van de verzonden foto van zijn werkgever en hij handeld alles keurig netjes af. (meerdere keren ervarenpersoonlijk.)

Wilt u dit forum eens uitleggen hoe het nog mogelijk is dat er een valse bezorger langskomt, die u wel laat pinnen enz en ook u uw telefoon afgeeft.

Zo u ziet kan er geen nepper in dit geval voor de deur staan.

Wat u telkens schrijft is paarden met appels vergelijken, en wat hebben wij daaraan? Niets.

Je
door Jeff59761 Jul 28, 2021 om 22:14
43 Antwoorden / 1 Vragen

@mahadma +1000

heremietkreeft
door heremietkreeft Jul 29, 2021 om 19:15
16885 Antwoorden / 202 Vragen

@JEFF59761 - 300001 U heeft kennelijk geen enkele melding gevolgd dat fraude op deze wijze wel degelijk kan plaatsvinden en het dan hoe dan ook zaak is om zelf bij ontvangst het id van de bezorger te controleren en eventueel zelfs te kopieren.

Hoe dan ook de vraagsteller hier geeft niet aan dat hetgeen u meldt allemaal zou hebben plaatsgevonden.

Je
door Jeff59761 Jul 29, 2021 om 23:11
43 Antwoorden / 1 Vragen

@ heremietkreeft misschien eens beter lezen wie het stuk waar u op reageerd daadwerkelijk heeft geschreven? en lees de andere reacties ook nog even rustig na fraude bij deze manier van afleveren is NIET MOGELIJK

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Jul 28, 2021 om 22:05
1781 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Mahadma,

In 2014 was er ook al aandacht van Kassa over de privacy schending van Tele 2.

Zie hieronder de link : https://www.bnnvara.nl/kassa/discussie-privacy-schending-door-tele2

Je
door Jeff59761 Jul 28, 2021 om 22:13
43 Antwoorden / 1 Vragen

Dat is gewoon een topic van iemand die het net als u niet begrijpt.

mahadma
door mahadma Jul 28, 2021 om 22:21
11569 Antwoorden / 51 Vragen

GA, je hebt het over 2014, weleven inmiddels in 2021!

Jeff59761, + 10!

heremietkreeft
door heremietkreeft Jul 29, 2021 om 19:10
16885 Antwoorden / 202 Vragen

@MAHADMA; spijtig toch dan m.i. nu - 20!  De info die @GBA geeft is nog steeds actueel. Hoe dan ook had dat te maken met de vraag van Ts. Pakket van Tele2 aan de deur waarin wantrouwen werd geuit.

mahadma
door mahadma Jul 29, 2021 om 19:17
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Heremietkreeft,

Ik weet uit ervaring hoe er tegenwoordig telefoons worden besteld/geleverd. 2014 is welgeteld zeven! (7) jaar geleden. Tijden veranderen en de regels zijn nu zo strak dat het niet genept kan worden is dit soort gevallen.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Jul 29, 2021 om 11:52
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Pinnen prima..

copy  zou ik weigeren of is het copy legitimatie?

Als je  dit soort dingen  ga vragen  kun je klanten mislopen.
Dan maar elders en  van 1 naar nog 2 extra?   Ik zou  1 extra  redelijk vinden, maar 3x betalen?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 29, 2021 om 19:22
16885 Antwoorden / 202 Vragen

.. .

gerbera
door gerbera - Jul 29, 2021 om 21:48
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Zou de TS het wel juist hebben met een copie van de pinpas. Wat heeft Tele2 daar aan, wat moeten zij met het kaartnummer, naam en rekeningnummer, want meer staat er niet op,  met die 1 cent pinnen hebben ze de controle op de juiste te naamstelling en bankrekening. Volgens mij zou het de ID kaart zijn waarvan ze een afgeschermde copie willen zien. Verder staat de koerier aan de deur met het bestelde, dus waarom die discussie over mogelijke fraude. En wat moet de TS in een KPN winkel als er bij Tele2 iets besteld is, die handelen geen Tele2 zaken af.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Aug 9, 2021 om 22:44
2094 Antwoorden / Vragen

Klopt allemaal als een zwerende vinger, maar het hele topic en een deel van de antwoorden hangt dan ook van onbegrip aan elkaar.