emenem
door emenem May 9, 2017 om 21:08
Computers & telefonie

Pc geblokkeerd

Hallo mensen,

Vanavond wilde ik schijfdefragmentatie doen op mijn PC en ontdekte tot mijn schrik dat schijf C er niet meer bij stond.
Daarna heb ik de computer afgezet en opnieuw opgestart. Toen kreeg ik het originele windows scherm met een venster dat zei ik me eerst moest afmelden en daarna weer voor een account moest aanmelden, danwel op sluiten moest klikken. Ik meldde me dus af, de computer startte vanzelf opnieuw op waarna ik het beginscherm met de door mij geplaatste afbeelding kreeg en het inlogvakje. Ik logde in en kreeg weer hetzelfde verhaal als hierboven, waarna ik op 'sluiten' heb geklikt. De vensters verdwenen en ik kon dus weer in mijn computer, echter.... alle inhoud uit mijn mappen documenten, downloads etc is verdwenen. De door mij geïnstalleerde programma's staan niet meer op de taakbalk en niet meer in 'start'. Ze staan alle wel nog in het configuratiescherm.
Ik heb via HP support aangeklikt: deze pc opnieuw instellen. Dit deed hij ook tot 64%, waarna deze melding kwam: er is iets misgegaan.
Weten jullie misschien wat hier aan de hand is en vooral: hoe los ik dit op. Ik hem mijn PC hard nodig voor mijn werk!
Alvast hartelijk dank voor jullie advies,
vriendelijke groet, emenem

6544 19 Rapporteer

ltmvz
door ltmvz - May 9, 2017 om 21:12
949 Antwoorden / 18 Vragen

Wend u tot een gespecialiseerd computerforum zoals het Nationaal Computer Forum.

aurora1
door aurora1 - May 9, 2017 om 21:39
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik heb geen idee wat er aan de hand zou kunnen zijn en u vermeldt niet welke versie Windows u gebruikt. Is de pc virusvrij? Wat gokjes:
Heeft u opstarten al geprobeerd in veilige modus? De computer helemaal uit gehad en minstens 5 minuten gewacht voor het opnieuw opstarten?
Lees dit eens door w.b. hardware reset (ca 3e reactie): https://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/computers-telefonie/zeer-traag-opstarten-pc
Systeemherstel naar laatste goedwerkende datum, als dat niet werkt kunt u het ongedaan maken.
Foutcontrole (met repair) eventueel in veilige modus.
Lees het volgende ook eens door (met name over de laatst bekende juiste configuratie) https://support.microsoft.com/nl-nl/help/17419/windows-7-advanced-startup-options-safe-mode

emenem
door emenem May 9, 2017 om 21:47
132 Antwoorden / 42 Vragen

heb windows 10. pc is virusvrij. Zal nu je tips en links eens proberen. Deze heb ik zojuist helemaal doorlopen:http://blog.pcwebplus.nl/er-kan-niet-worden-aangemeld-bij-uw-account/  , maar het probleem blijft bestaan

emenem
door emenem May 9, 2017 om 22:08
132 Antwoorden / 42 Vragen

Zie antwoord aan Carola: PC doet helemaal niets meer. Kan hem via toetsenbord niet meer uitzetten. Ik heb een zwart vlak met bovenaan: veilige modus.

emenem
door emenem May 9, 2017 om 22:21
132 Antwoorden / 42 Vragen

Hoe krijg ik de pc weer uit de veilige modus?

emenem
door emenem May 9, 2017 om 22:43
132 Antwoorden / 42 Vragen

Ik heb de pc nu weer uit de veilige modus, maar het probleem waarmee ik bij jullie kwam is er nog steeds. Denk dat ik er maar mee stop en morgen HP klantenservice bel.
In ieder geval bedankt voor het meedenken en je advies,
fijne avond nog, en vriendelijke groet,
emenem

Cookies
door Cookies - May 9, 2017 om 21:42
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@aurora: Er staat Windows 10 op zijn laptop.

emenem
door emenem May 9, 2017 om 21:45
132 Antwoorden / 42 Vragen

Hallo Carola,

Wat bedoel je met @aurora?
Ik heb intussen dit geprobeerdhttp://blog.pcwebplus.nl/er-kan-niet-worden-aangemeld-bij-uw-account/ helemaal doorlopen, maar het probleem blijft...

Cookies
door Cookies May 9, 2017 om 21:51
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Aurora vroeg zich af welke Windowsversie je gebruikt, daar gaf ik antwoord op.

zw
door zwaardvis - May 9, 2017 om 21:46
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Ik weet niet wat er aan de hand is, maar als uw PC zo erg belangrijk is, dient u als voorzorg altijd backups te maken: Met het gratis Aomei Backupper Free bijvoorbeeld kunt u backups van uw hele systeem maken en daarna regelmatig van de gewijzigde bestanden (incrementele backups geheten).
Bij catastrofale storingen, kunt u dan in een wip weer de zaak herstellen.  Zodra uw huidige probleem is opgelost, zeker overwegen te doen. Veel belangrijker dan schijfdefragmentatie en w.s. ook sneller.

PS bent u niet per ongeluk ingelogd met een tweede (gast) account, waardoor u de bestanden van uw originele administrators account niet meer ziet?

emenem
door emenem May 9, 2017 om 22:12
132 Antwoorden / 42 Vragen

Nee ik ben niet ingelogd met een tweede (gast) account.

emenem
door emenem May 9, 2017 om 22:44
132 Antwoorden / 42 Vragen

Ik stop er mee en bel morgen HP klantenservice, want wat ik ook doe, het probleem waar ik mee begon blijft.
Dank voor het meedenken en je raad.
Fijne avond nog en vriendelijke groet,
emenem

Cookies
door Cookies - May 9, 2017 om 21:52
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Wat gebeurt er nu als je de laptop op start? Helemaal niets meer?

emenem
door emenem May 9, 2017 om 22:01
132 Antwoorden / 42 Vragen

ik heb gelukkig een externe back up van mijn bestanden en systeemkopie. Ik ben nu bezig met de tip van aurora en de computer in de veilige modus aan het opstarten. Dit is nu voltooid, maar ik krijg weer hetzelfde venster dat ik me eerst moet afmelden en dan aanmelden, maar nu met de mededeling: u heeft een nieuwe app nodig om de ms-get started te openen en een vakje 'ok' dat niet werkt. Dus klik ik weer op 'afmelden' en nu gebeurt er helemaal niets meer. helemaal zwart. zelfs het startmenu komt niet meer te voorschijn...
sorry voor mijn 'wanbegrip'van je @aurora. Had niet eens in de gaten dat een van jullie zo heet! PC doet dus echt niets meer: kan hem niet meer uitzetten zelfs! Behalve met het knopje op de PC zelf.

Ge
door Genee - May 9, 2017 om 22:22
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Start de computer op met een windows10 dvd en kies voor repareren.
Andere mogelijkheid is de systeemkopie terug zetten.

emenem
door emenem May 9, 2017 om 22:30
132 Antwoorden / 42 Vragen

heb mijn externe back up aangesloten, maar als ik hem terug wil zetten krijg ik een venstertje: uitvoeren in veilige modus wordt niet ondersteund.
Dus mijn eerste probleem is: hoe krijg ik die veilige modus eruit, want sinds ik dat heb gedaan doet niets het meer...

emenem
door emenem May 9, 2017 om 22:41
132 Antwoorden / 42 Vragen

Hallo Carola,

Ik heb de veilige modus er gelukkig weer uit, maar het probleem waarmee ik bij jullie kwam, is er nog steeds. Denk dat ik er maar mee stop en morgen HP klantenservice bel. Misschien weten ze daar wat te doen...
In ieder geval bedankt voor het meedenken en je adviezen.
Fijne avond nog en vriendelijke groet,
emenen

aurora1
door aurora1 - May 9, 2017 om 22:30
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Is de pc misschien oververhit (geweest) door bijv. stof? Dan dat eerst maar eens schoonmaken en zien of dat iets oplevert.

emenem
door emenem May 9, 2017 om 22:32
132 Antwoorden / 42 Vragen

hallo aurora,

nee, hij is niet oververhit geweest, en hij is ook stofvrij (hij is amper 3 maanden oud). Maar het probleem is nu dat, sinds hij in de veilige modus staat, niets meer gaat! Dus hoe krijg ik die veilige modus er weer uit, weet jij dat?

aurora1
door aurora1 May 9, 2017 om 22:46
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Nee, geen idee. Ikzelf zou de pc met de knop uitzetten een nachtje erover slapen, en als het morgen nog niet werkt terug naar de verkoper.en niet verder zelf eraan prutsen. De pc zit nog in de garantie en binnen de eerste 6 maanden moet de winkel bewijzen dat de problemen aan u liggen. Ik heb wel de indruk dat het een softwareprobleem is dan wel dat u zelf misschien iets verkeerd gedaan heeft. Maar het is op afstand natuurlijk moeilijk te beoordelen.
Lees over garantie hier: https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie

costnix
door costnix May 9, 2017 om 22:50
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Dan zou ik hem voor reparatie inbrengen bij de leverancier van die laptop!

macfreak
door macfreak - May 9, 2017 om 23:35
11 Antwoorden / Vragen

Deze PC opnieuw instellen doet u NIET via HP support maar via Windows 10. U schrijft dat u toch alles al kwijt bent dus wat let je. Ga naar instellingen en kies voor Bijwerken en beveiliging  daarna klik je op Systeemherstel. Klik op Deze PC opnieuw instellen . Het gaat wel even duren voordat alles weer klaar is maar dan heb je wel een nieuwe PC.  Zie hier.

emenem
door emenem May 10, 2017 om 00:28
132 Antwoorden / 42 Vragen

Hallo,

ja dat heb ik gedaan, maar als hij opnieuw aan het instellen is, stopt hij bij 63% en zegt dat er een fout is opgetreden.
Dus ik denk dat er niets anders op zit dan morgenvroeg HP support te bellen.

Ge
door Genee - May 10, 2017 om 00:05
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Nog geen 3 maanden oud en dan de C:  schijfdefragmentatie doen?
Was hij al zo traag geworden, u moet er gewoon mee werken en al die tools voorlopig in ieder geval niet gebruiken.
Heb zelf al geen jaren defragmentatie van mijn computers gedaan duurt allemaal veel te lang.

ra
door raymondpeil@hotmail.com May 10, 2017 om 14:33
3 Antwoorden / Vragen

ik defragmenteer ook al een tijd niet meer, zeker nu ik bij ZD Tech lees dat het tegenwoordig nergens meer voor nodig is, harde schijven worden anders beschreven dan vroeger en oude data overschreven

sjjoppy
door sjjoppy - May 10, 2017 om 07:42
7196 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo emenem,
als de PC in de tabletmodus staat verandert ook een en ander, taakbalk weergave verdwijnt bv. U kunt dat controleren door rechtsonder in het systeemvak op het meld icoontje te klikken en daarna op tabletmodus.

panter22
door panter22 - May 10, 2017 om 08:28
6599 Antwoorden / Vragen

Ik heb misschien iets vergelijkbaars op mijn computer gehad, De bestanden waren weg. Ik heb op het internet gezocht, maar heb de website waar ik de oplossing gevonden heb ik niet opgeschreven.Precies weet ik het ook niet meer, maar het had te maken met microsoft edge. Dit moest ik doen:
Instellingen; systeem; standaard apps en per bestandstype; controleer welk programma .pdf staat ingesteld; wijzigen naar ander programma; daarna microsoft edge; start de computer opnieuw.

gsm
door gsm - May 10, 2017 om 13:29
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Verkeerd afgesloten, dus hoogstwaarschijnlijk een corrupt profiel in het register.
Als je de waarschuwing krijgt dat je meet een tijdelijk profiel werkt, maak dan eerste even een nieuwe gebruiker aan en geef deze Administrator bevoegdheden.
Herstelpunt terugzetten werkt meestal niet.
Het gebruikersprofiel kan hersteld worden via het register, maar daarbij zou deskundige hulp aan te raden zijn.
Zie hierhttps://support.microsoft.com/nl-nl/help/947215/you-receive-a-the-user-profile-service-failed-the-logon-error-message

Alternatief:
Alle bestanden zijn dan waarschijnlijk nogwel te vinden in C:gebruikers\gebruikersnaam\
Log in met een werkend profiel en kopieer alle documenten en foto's naar dat profiel.
Stel de e-mail opnieuw in.
Gebruik voortaan het nieuwe profiel en verwijder het oude zodra alles weer goed werkt.

gsm
door gsm - May 10, 2017 om 13:35
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Het is natuurlijk van de gekke dat je zou willen defragmenteren.
Meestal is dat helemaal niet of nauwelijks nodig, want Windows doet dat zelf al.
Gebruik je een programma van derden dan zul je eerst de Windows defragmentatie moeten uitschakelen, want anders wordt het waterdragen naar de zee en zal je computer alleen maar slechter gaan werken.
Maak computers elk jaar schoon (klik) door stof uit de processorkoeler te blazen, ook bij laptops!

http://www.personalcomputercare.nl/computervragen/onderhoud/computer-schoonmaken.htm

johanv1100
door johanv1100 - May 10, 2017 om 16:04
63 Antwoorden / Vragen

Lijkt veel op een virus Ik neem aan dat je een herstelschijf of USB stick gemaakt hebt.Hiermee kun je de laptop terug zetten in de fabrieksinstellingen of Windows reparen Daarna kun je backup bestanden terugzetten.

Ro
door RonPr - May 10, 2017 om 16:28
1 Antwoorden / 1 Vragen

Je pc is opgestart, dus de c schijf wordt wel gevonden. Als je een ssd schijf hebt in jouw pc, dan wordt deze niet gevonden bij een (goed) defragmentatie programma. Dit omdat ssd schijven niet mogen worden gedefragmeteerd. Het verminderd de levensduur van dit soort schijven aanzienlijk.

zw
door zwaardvis May 10, 2017 om 16:30
1525 Antwoorden / 51 Vragen

In Windows 10 wordt in het defragmentatie-programma automatisch een SSD herkend en overgeschakeld naar Optimaliseren i.p.v. Defragmenteren. SSD's moeten wel regelmatg worden geoptimaliseerd...

emenem
door emenem May 10, 2017 om 16:48
132 Antwoorden / 42 Vragen

Hallo iedereen.

Het probleem is naar volle tevredenheid opgelost! Heb vanmorgen met HP klantenservice gebeld. Kreeg daar een bijzonder aardige, rustige meneer aan de lijn, die me vertelde dat ik 1. de computer moest uitzetten. 2. weer aanzetten en DIREKT op esc moest drukken, en daarna F11. Daarop kreeg ik een menuutje waaronder HP recovery manager, die moest ik aanklikken, en daarna kreeg ik nog div. schermpjes waar ik moest klikken, maar dat ging eigenlijk als vanzelf (zelfs voor mij totele digibeet was dat een makkie). Na ca. 2,5/3 uur was alles weer als nieuw. Ben daarna alleen nog uuuuren bezig geweest, alles weer te installeren enz enz. en dus momenteel weer helemaal 'operationeel'.
Alle hulde voor deze HP klantenservice!!!! En nogmaals hartstikke bedankt jullie allen voor het meedenken en alle tips!
vriendelijke groet,
emenem p.s. sorry dat ik nu pas op jullie reacties reageer. Ben tot nu toe bezig geweest met alles weer op orde te krijgen!

gsm
door gsm May 10, 2017 om 16:50
5940 Antwoorden / 47 Vragen

@Zwaardvis
Precies. Het meest noodzakelijke, waaronder de Trim-functie voor SSD's wordt al gedaan en niet alleen in Windows 10.
Allerlei tooltjes en scanners van twijfelachtige oorsprong worden desondanks door veel mensen wekelijks, zo niet dagelijks, op de arme PC losgelaten, die hier in diverse gevallen alleen maar door wordt tegengewerkt of zelfs onklaar wordt gemaakt.
Er heerst onder de PC-gebruikers een soort van tooltjesmanie, waarbij de meesten niet gehinderd worden door kennis van zaken.

Ge
door Genee May 10, 2017 om 19:44
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Dus laptop weer naar fabrieksinstelling gezet.
Als ik u een raad mag geven nu de laptop weer helemaal opnieuw geïnstalleerd is?
Maak een image-bestand van de laptop, kunt u altijd weer terug naar deze configuratie en u kunt er bijna zeker van zijn dat er nu nog geen virussen op de laptop zitten.
Om dat image bestand terug te zetten heeft u wel een opstart dvd nodig van dat image backup programma.
Wanneer u deze backup, systeemkopie, met windows10 maakt heeft u, wanneer de laptop niet meer wil opstarten, de windows10 installatie dvd nodig om deze kopie terug te zetten.

emenem
door emenem May 10, 2017 om 21:04
132 Antwoorden / 42 Vragen

Zal ik doen! Dank voor de tip!

audb
door audb - May 10, 2017 om 16:50
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Wat ik vermoed is dat de harddisk is los geraakt van de stroom of de sata kabel zit los dan ziet windows ook geen c schijf meer.

Mocht u een SSD in de computer hebben zitten dan is het absoluut af te raden om te defragmenteren!

Een SSD wordt bescadigt door defragmenteren misschien zult u of anderen er niet direct wat van merken dan zal dat zeker na verloop van tijd wel gebeuren en dan is er niets meer te redden dit in tegenstelling tot een "normale harddisk".

Ook is het verstandig om een tweede harddisk in de computer te (laten) zetten of een externe harddisk voor een back-up

Als u een beetje veel wilt opslaan dan is een Intenso Memory Center Desktop een goedkope oplossing een 5 TB kost zo €133 een 3 TB is maar iets goedkoper zo €98

Heeft u aan 2TB genoeg dan is deze voor zo €83.- te koop en mocht u bestanden kwijt zijn dan kan u gebruik maken van een recovery programma zoals http://www.piriform.com/recuva/download/portable (gratis)

sjjoppy
door sjjoppy - May 10, 2017 om 19:19
7196 Antwoorden / 3 Vragen

@emenem,
fijn dat het probleem de wereld uit is en u weer verder kan. Ik heb de oplossing opgeslagen onder het motto:
"je weet maar nooit" want ik heb ook een HP.

emenem
door emenem May 10, 2017 om 21:03
132 Antwoorden / 42 Vragen

Di is het telf. nr: 020-5040646 ( afd. ondersteuning).

fijne avond,
emenem

sjjoppy
door sjjoppy May 10, 2017 om 21:10
7196 Antwoorden / 3 Vragen

Bedankt @emenem,
zal het erbij zetten.
ook een fijne avond.

br
door brui0929 - May 10, 2017 om 23:09
635 Antwoorden / 10 Vragen

Wanneer u over een windows 10 op een USB stick hebt staan of op DVD start de computer opnioeuw op en kies voor systeem herstel kies de laatst gemaakte backup. Deze wordt geinstalleerd nu werkt uw systeem weer. LETOP schakel de computer tijdens het herstellen niet uit deze wordt een paar keer opnieuw gestart.

Pr
door Practico - May 14, 2017 om 21:02
1 Antwoorden / Vragen

Vaak ontstaat dit probleem door een beschadiging in het partitie tabel. De beschadiging zelf kan o.a. het gevolg zijn van het feit dat de laptop flink gestoot wordt, bijv. hard neergezet wordt, terwijl de schijf aan het wegschrijven is. Of gewoon een technische fout van de schijf zelf, het blijft electronica. Ander probleem kan zijn als je een sterk magnetisch veld in de buurt is geweest. Magneet, inductie-kookplaat, dynamo etc.

Via windows schijfbeheer kan je gemakkelijk de schijf nogmaals partitioneren. Omdat je windows niet meer inkomt zul je deze via de installatie CD's van windows moeten benaderen. Je moet serieus ervan uitgaan dat data niet meer te redden is, helaas.... Alle data die je op een D of andere schijfindeling hebt staan zal met waarschijnlijk nog wel te benaderen zijn.  Even google op harde schijf-partite via een ander computer of telefoon. Als je zelf niet veel kennis hebt kun je het beste naar een computer winkel gaan, want hoe meer je zelf probeert zonder gedegen kennis, des te meer raakt het tpartitie tabel beschadigt...met uiteindelijk onherstelbaar resultaat. Dan is maar 1 oplossing mogelijk...MBR partitie en formateren --> alle data kwijt!