moniquepatje
door moniquepatje Nov 29, 2004 om 23:14
Computers & telefonie

PC start zelf opnieuw op

Hoe kan het, dat iedere keer als ik veel gesurft heb op het internet, mijn PC traag wordt en dan uit zichzelf opnieuw opstart?

Ik heb op dit moment 2000 NT. Bij 98 SE had ik geen klachten.
Mijn PC is virusvriij, Trojanhorse-vrij en spyware-vrij.
Mijn PC heeft een schijf van 19 Gb, waarvan 9 GB is gebruikt

Monique

214 11 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 30, 2004 om 01:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Monique,

Tja, een pc is een raar ding soms. Vaak kan je er niet precies achterkomen, maar je ziet het vaak bij de 'wat oudere' pc's. Ik heb het zelf ook bij mijn pc (Pentium 3). Het kan zijn dat hij dit vanzelf doet omdat 'ie vastloopt (teveel info op één moment). Maar het kan ook zijn omdat je pc oververhit raakt. Bij mij gebeurt het vaker in de zomer. Ook kan doorluchten misschien helpen?!

Hier een paar tips:

-> Kijk ff naar je 'tijdelijke internetbestanden'. Vaak hopen deze dingen zich op. Dit kan je doen door in Internet Explorer op EXTRA te drukken en dan naar INTERNET-OPTIES te gaan. Ikzelf verwijder de Cookies én de bestanden. Het enige nadeel is dan soms dat er een paar gegevens verloren gaan op sites waar je al eerder bent geweest. B.v. highscores op een spelletjes site.

-> Verder kan je je 'schijf opruimen'. Dit doe ik zo 1 x per maand. Scheelt over het algemeen wel een paar mb. (hier kan je trouwens ook je tijdelijke internet bestanden laten weghalen). Dit doe je door naar 'deze computer' te gaan en daar met je rechter muisknop op de c: (en of andere harde schijf) te drukken. Dan ga je naar 'eigenschappen' en daarna op 'schijfopruiming'. Daar zie je gelijk hoeveel mb. iets op dat moment van je schijf in neemt. Je vinkt aan wat je weg wilt halen en je ziet direct hoeveel mb. je weer kunt gebruiken.

-> Dan is het nog misschien een goed idee om te 'defragmenteren'. Deze computer -> rechter muisknop c: -> eigenschappen -> tabblad 'extra' -> defragmenteren.

-> Het opgebouwde stof in de pc verwijderen. Dit is een nauwkeurig klusje. Pc uiteraard ontdoen van alle snoeren (wanneer hij uit is). En de zijkant(en) verwijderen. Buiten of in een goed geventileerde ruimte met b.v. een bus perslucht (te halen in een doe-het-zelf-zaak) de stof uit de ventilator blazen en alle andere kleine onderdeeltjes. De rest van het stof met de stofzuiger weghalen. En naderhand ff alle draadjes weer goed aandrukken.

Nou... dat waren mijn tips.

Hopelijk lukt het!

Grtz, Andrea.

ve
door verwijderd - Jan 17, 2005 om 20:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

sorry hoor, maar de schijf opruimen en defrag hebben toch echt niets met uitvalklachten te maken.  TRaag ok, maar uitvallen, NOOIT.  Nee, ik zou t bij de voeding houden.  "k heb genoeg ervaring om daar redelijk zeker van te zijn.  Warmte zal bij een P3 niet echt een probleem zijn.

Succes

ve
door verwijderd - Jan 17, 2005 om 22:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sorry hoor, met alle respect. Ik heb hier net zo goed ervaring mee... Ik kom iig nog met ideeën... Ja ok, misschien helpen ze niet direct. Maar het eerste wat Monique opvalt is dat 'ie traag wordt. Dat heb ik ook vaak gehad en daardoor startte hij ook opnieuw op. Warmte kan hier wel degelijk een rol spelen.

Kom voortaan, i.p.v. kritiek, met wat ideeën, lijkt me een stuk handiger!!!

ve
door verwijderd - Jan 17, 2005 om 23:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ken het probleem van wat oudere PC's op mijn werk. Daar was wat mis
met de elektronica en wel de condensatoren op het moederbord. Als je de
kast openschroeft zie je direct of je dat probleem hebt.

Kijk ook maar eens hier: http://www.tweakers.net/nieuws/26918/

Als je de handigheid hebt zijn deze componenten vrij gemakkelijk te vervangen...

ve
door verwijderd - Feb 10, 2005 om 12:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas, helaas, is mijn PC het afgelopen weekend gecrashed. Er moeten erg veel nieuwe onderdelen in. Bij de reparateur kwam er zelfs rook uit.

Mijn probleem was vast de voorloper voor de crash.

ve
door verwijderd - Feb 10, 2005 om 16:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zoals ik al zei dus.

de voeding heeft het nu helemaal begeven.

kwalmende voedingen... je schrikt er zeker van, maar meestal is dan toch alleen de voeding defect..

Suvves

ve
door verwijderd - Feb 11, 2005 om 12:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het was niet de voeding, maar de harde schijf die het als eerste begaf. Dat lag dus niet aan de voeding!

ve
door verwijderd - Feb 11, 2005 om 13:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Lijkt veel op een koelingsprobleem.

Dus vervuiling, luchtkanalen verstopt geraakt door teveel stof, of een
defecte ventilator (bijvoorbeeld in de voeding) kan dit veroorzaakt
hebben.

De harde schijf wordt dan na een tijdje veel te heet net als veel andere onderdelen.

GSM

<script type="text/javascript">

ve
door verwijderd - Jul 22, 2005 om 19:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

gniffel gniffel naar start en dan uit schakelen.

Verkeerde knopje misschien

ve
door verwijderd - Jul 22, 2005 om 19:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

niet alleen pc's maar ook oude draadjes starten vanzelf weer op....

ve
door verwijderd - Jul 22, 2005 om 19:39