door willemkohler Feb 14, 2018 om 14:38
Computers & telefonie

Router

Ik heb in 2016 een router gekocht en dertien maanden na de aan koop is deze defect en kreeg te horen dat deze niet te
repareren was en ik kreeg een aanbod voor een nieuwe met een korting van 10 euro hier ben ik niet op ingegaan want
je mag toch verwachten dat een router langer werkt dan dertien maanden en omdat de garantie een maand verlopen was
heb je geen recht op een nieuwe  mijn vraag is waar heb ik recht op
groetjes willem

1632 14 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Feb 14, 2018 om 14:48
27632 Antwoorden / 85 Vragen

mijn vraag is waar heb ik recht op
Nergens op. De garantie is verlopen. Een jaar is een jaar.

dokun
door dokun Feb 14, 2018 om 15:04
152 Antwoorden / 0 Vragen

U geeft hier een onzinnige reactie! Uw reactie klopt niet!

Hou toch eens op met al die onzinnige reacties! U bent een gewoontereageerder die te vaak onzinnige "adviezen" geeft!

jantje7
door jantje7 - Feb 14, 2018 om 14:58
1459 Antwoorden / 23 Vragen

Kijk op marktplaats voor een andere.

Grunnen.
door Grunnen. - Feb 14, 2018 om 14:59
509 Antwoorden / Vragen

Repareren is qua onderdelen en werkloon waarschijnlijk duurder dan een nieuwe ,dus is € 10 korting op een nieuwe router een mooi aanbod.Hoe kom je erop dat je recht op nieuwe router hebt .

dokun
door dokun Feb 14, 2018 om 15:12
152 Antwoorden / 0 Vragen

Omdat er gewoon een wettelijke garantie is van 24 maanden en Nederland als aanvulling op deze EU garatiebepaling heeft dat die garantie geldig is voor de te verwachten gebruiksduur. Dat is vaak (ook in dit geval) langer dan de 13 maanden dat deze router in bezit is van TS.

Le
door LeCorbeau Feb 14, 2018 om 15:31
38 Antwoorden / Vragen

Garantie is 24 maanden, u kunt ook eens kijken om hem te laten repareren bij een repaircafé bij u in de buurt, kost wat onderdelen, en wat voor de fooienpot. Onderdelen zijn niet duur, is arbeidsloon. Ik ga ervanuit dat de router uw eigendom is, dus beroep op garantie doen of een repaircafé bezoeken, in dat laatste geval vervalt de garantie.

Grunnen.
door Grunnen. Feb 14, 2018 om 17:07
509 Antwoorden / Vragen

En over welke wet hebben we het dan ,de rijksoverheid zegt dit erover

Wettelijke garantie: recht op goed product

De wettelijke garantie betekent dat u altijd recht heeft op een goed product. Als een product niet deugt, heeft u recht op gratis reparatie, een nieuw product of teruggave van uw geld. Er is geen wettelijke garantietermijn in Nederland. Dit is omdat het ene product langer mee gaat dan het andere.

Is het probleem met het product uw schuld? Dan heeft u geen recht op gratis reparatie, een nieuw product of teruggave van uw geld. Heeft u het product normaal gebruikt maar is het gewoon versleten? Ook dan heeft u geen recht op gratis reparatie.

dokun
door dokun - Feb 14, 2018 om 15:02
152 Antwoorden / 0 Vragen

U mag er van uit gaan dat de normale gebruiksduur van de Router langer is dan 13 maanden.

Het doet er helemaal niet toe of de "garantie" verlopen zou zijn want dat is het niet. U kunt in iedergeval 24maanden de garantie aanspreken. Maar in veel gevallen dus ook langer, ivm de te verwachten gebruiksduur van het artikel.

Ik heb nu niet genoeg tijd om dat voor u uit te pluizen. U kunt het best zelf even kijken op consuwijzer.nl     https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie

Als u er zelf niet uitkomt kunt u ook gewoon even met ze bellen op 088 0 70 70 70

Ze zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8:30 tot 17:30. Bellen naar een 088-nummer kost hetzelfde als bellen naar een gewoon vast telefoonnummer. Aan ConsuWijzer zelf betaalt u niets extra.

 Ik ga er van uit dat u het defect niet zelf heeft veroorzaakt, maar dat het aan de Router ligt. U heeft dan  in iedergeval recht op reparatie, dat is zeker!

marita5
door marita5 - Feb 14, 2018 om 15:24
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo WillemKohler ,

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .

https://www.consuwijzer.nl/elektronica/garantie/wettelijke-garantieperiode-in-europa

sjjoppy
door sjjoppy - Feb 14, 2018 om 15:29
7188 Antwoorden / 3 Vragen
Fe
door Ferrys1 - Feb 14, 2018 om 15:42
5 Antwoorden / Vragen

Hallo Willem, Met de garantie van 1 Jaar waar je het over hebt, bedoel je waarschijnlijk fabrieksgarantie. Maar je hebt alleen te maken met de winkel waar je het product gekocht hebt, die is aansprakelijk. Winkels wimpelen de aanspraak op garantie vaak af, en zeggen de fabrieksgarantie is verlopen, wij kunnen niets voor

u doen. Maar dit mag helemaal niet. Volgens de Europesche wet zou je recht kunnen hebben op extra garantie bescherming, dit is afhankelijk van het soort product. Bijvoorbeeld een fabrikant geeft 1 jaar garantie op een laptop, maar volgens deze wet zou een laptop probleemloos minimaal 3 jaar mee moeten gaan.

Gaat de laptop eerder stuk, dan zou deze binnen 3 jaar gratis gerepareerd moeten worden, of er zou een financieel gecompenseerd moeten worden door de winkelier. Ik weet niet hoe dat zit met een router, ik schat dat de termijn daarvoor 2 jaar is. Ik stel voor dat je kontact opneemt met consuwijzer, die zouden je verder kunnen helpen. Link: https://www.consuwijzer.nl/elektronica/ontevreden-over-aankoop/rechten-bij-product-dat-niet-goed-ondeugdelijk-is
Succes !

tijger1
door tijger1 - Feb 14, 2018 om 15:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hebt u hem niet zelf gemold?

Gerry1969
door Gerry1969 - Feb 14, 2018 om 16:54
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Maar als het een router is van €20 en er is een jaar voorbij Dan is het aanbod om voor €10 een nieuwe te kopen niet zo gek het ligt een beetje aan de kwaliteit en prijs die u heeft betaald voor de router.

pe
door pebk Feb 14, 2018 om 16:57
581 Antwoorden / 0 Vragen

Voor een router van 20 Euro had de TS waarschijnlijk geen T ge-St.

AWYeah28
door AWYeah28 Feb 14, 2018 om 17:28
355 Antwoorden / Vragen

@PEBK: Er werd hier onlangs nog een T ge-St voor een factuur van één euro, dus daar zou ik niet te snel vanuit gaan. ;-))

Grunnen.
door Grunnen. - Feb 14, 2018 om 17:09
509 Antwoorden / Vragen

Wettelijke garantie: recht op goed product

De wettelijke garantie betekent dat u altijd recht heeft op een goed product. Als een product niet deugt, heeft u recht op gratis reparatie, een nieuw product of teruggave van uw geld. Er is geen wettelijke garantietermijn in Nederland. Dit is omdat het ene product langer mee gaat dan het andere.

Is het probleem met het product uw schuld? Dan heeft u geen recht op gratis reparatie, een nieuw product of teruggave van uw geld. Heeft u het product normaal gebruikt maar is het gewoon versleten? Ook dan heeft u geen recht op gratis reparatie.

Ge
door Genee - Feb 14, 2018 om 17:19
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Kunt u het merk en type eens vermelden?
1 jaar garantie, lijkt wel of de producent weinig vertrouwen in het product heeft.
De vraag is of u wel hetzelfde merk moet kopen.

diumenge
door diumenge - Feb 14, 2018 om 17:47
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Van wie kreeg u dat te horen?

wi
door willemkohler - Mar 4, 2018 om 13:03
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dit wil nog even toevoegen aan het onderwerp ROUTER deze heb ik gekocht bij MAGRO-SERVICE hiermede wil ik aan geven en waarschuwen lees eerst goed de garantie bepalingen voordat je bij dit bedrijf iets koopt .