potato
door potato Jun 3, 2017 om 19:10
Computers & telefonie

Router kopen

Wij krijgen binnen een paar maanden glasvezel nu hoorde ik dat het internet niet sneller word want dat is maar tot de voordeur het probleem blijft door een slechte router er werd zelfs aangeraden om een draad te trekken vanuit de meterkast naar een stopcontact in een verder gelegen kamer.
Dan gaan we dus weer terug in de tijd want alles is tegenwoordig draadloos.Is het een oplossing om een goede (dus meestal een duurdere) router te kopen .
Ik hoor het graag alvast bedankt

1406 8 Rapporteer

ha
door halex - Jun 3, 2017 om 19:29
1374 Antwoorden / 4 Vragen

We gaan helemaal niet terug in de tijd. Draadloos is nog nooit de snelste vorm van internet geweest. Sowieso is het verstandig om altijd een goede router te kopen en de WiFi niet te laten lopen via de router die je van je internetservice provider krijgt. Al is 't alleen maar vanwege de beveiliging. Die standaarddingen zijn uitermate slecht beveiligd.

panter22
door panter22 - Jun 3, 2017 om 19:29
6599 Antwoorden / Vragen

Je hoeft helemaal niet gebruik te maken van glasvezel. Een kastje wordt in huis geplaatst en dat is het.
Pas als je een abonnement voor glasvezel neemt, dan heb je sneller internet.
Je krijgt dan aanbiedingen van een aantal providers, maar de meeste providers bieden glasvezel aan. Dus even rustig alles vergelijken.
Je hebt, alleen als je gebruik wilt maken van glasvezel, een dubbel stopcontact nodig. Meestal komt die in de meterkast, maar kennelijk komt men daarop terug en werkt het beter op een stopcontact elders. Heb je een provider met gratis monteur, dan wordt dat voor je geregeld.
Verder is alles, als je wilt draadloos.  Dus ik zou nog maar geen nieuwe router kopen.

Gr
door Grunn1 - Jun 3, 2017 om 19:48
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Als je steeds meer en beter wil zal je moeten (blijven) investeren, ook zelf. De aanbieder geeft je de mogelijkheid om sneller internet te krijgen echter doen ze dit tot je voordeur, binnen moet je het zelf doen. Ook zie je dit met tv zenders en beeld kwaliteit. Steeds meer zender, steeds scherper beeld steeds betere tv's maaaaaaaar koop zelf goede kabels en stekkers anders heb je er niets aan en niet de schuld bij de leverancier leggen.

costnix
door costnix - Jun 3, 2017 om 21:09
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Mijn router werd door de installateur op mijn verzoek in de woonkamer geplaatst en dat was GRATIS! Wel even van te voren aangeven.

br
door brui0929 - Jun 3, 2017 om 21:55
634 Antwoorden / 10 Vragen

uw provider leverd de modem router. Deze heeft ook Wifi als wifi niet goed werkt maak dan gebruik van een reapeder deze vergroot het
Wifi bereik.

Gerry1969
door Gerry1969 Jun 3, 2017 om 22:49
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Echt totale onzin.
Een repeater halveert de snelheid.
Veel beter het modem (laten) bridgen en dan een eigen router erachter.
Dan heb je de volle bak qua snelheid en bereik. Kies voor een Cisco of Asus router.

Ge
door Genee - Jun 3, 2017 om 22:50
1509 Antwoorden / 1 Vragen

U zou eerst eens af kunnen wachten hoe het uitpakt met dat glasvezel modem/router.
Hoe is nu eigenlijk, waar staat de router en bent u tevreden met de snelheid en verbinding?

Wanneer u toch een andere router wilt omdat de verbinding in huis niet overal goed is, kunt u eens
kijken naar een router met sterker signaal.

Enkele die goed uit de test komen zijn de netgear nighthawk ac1900 r7000 en de asus rt-ac68u.
Hierop is een externe hd aan te sluiten welke via netwerk te benaderen is voor opslag en afspelen van opgeslagen films of foto's.
De wifi-snelheid tussen computer en die aangesloten externe hd is dan afhankelijk van de netwerkkaart in de computer.

Kijk eerst naar de gebruikservaringen van routers op b.v. Coolblue.

jo
door jorisw - Jun 4, 2017 om 10:52
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Er zijn tegenwoordig genoeg draadloze oplossingen te koop die sneller zijn dan wat je nodig hebt (en sneller dan de verbinding naar buiten). Die maximale snelheid die je binnenkrijgt in de meterkast is vooral van belang als je meerdere apparaten hebt. Bijvoorbeeld een 4K videostream heb je zo tussen de 15 en 20 Mbps nodig.

aurora1
door aurora1 - Jun 4, 2017 om 14:46
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heeft u de reacties op uw andere vragen over dit onderwerp wel gelezen? Dat kunt u beter doen dan naar allerhande praatjes van iedereen te luisteren zoals trined. Even op de rode regels klikken en de reacties goed doorlezen: https://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/computers-telefonie/welke-internetprovider-3?id=589441
en https://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/computers-telefonie/glasvezel-provider?id=588947