Yvons
door Yvons Jul 16, 2012 om 15:36
Computers & telefonie

Spam

Is dit weer een spam?
Dear y. steege,

This is an important message from Amazon.com

As a precaution, we've reset your Amazon.com password because you may have been subject to a "phishing" scam.

Here's how phishing works:

A scam artist sends an e-mail, which is designed to look like it came from a reputable company such as a bank, financial institution, or retailer like Amazon.com, but is in fact a forgery.  These e-mails direct you to a website that looks remarkably similar to the reputable company's website, where you are asked to provide account information such as your e-mail address and password.  Since that web site is actually controlled by the phisher, they get the information you entered.

Go to amazon.com/phish to read more about ways to protect yourself from phishing.

To regain access to your Amazon customer account:

1.   Go to Amazon.com and click the "Your Account" link at the top of our website.

2.   Click the link that says "Forgot your password?"

3.   Follow the instructions to set a new password for your account.

Please choose a new password and do not use the same password you used with us previously.

Thank you for your interest in Amazon.com

Sincerely,

Amazon.com

Please note: this e-mail was sent from an address that cannot accept incoming e-mail. To contact us about an unrelated issue, please visit the Help section of our website.

545 4 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jul 16, 2012 om 15:40
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo steege,

Ja! Weggooien.

tdehond
door tdehond - Jul 16, 2012 om 18:21
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Amazon stelt het op prijs als phishing mail gemeld wordt.
klik

Cookies
door Cookies - Jul 16, 2012 om 18:22
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dit is phishing, gewoon deleten die mail.

sw
door swat1500 - Jul 17, 2012 om 08:50
3795 Antwoorden / 0 Vragen

Als u een Amazon account heeft dan kunt u controleren of war in de mail staat juist is door proberen in te loggen op uw Amazon account op de NORMALE manier dus NIET via een link in het mailtje.
U merkt dan gauw genoeg of het mailtje waar is of niet.
Heeft u GEEN Amazon account nu dan weet u waar het mailtje thuis hoort.