Tariefverhoging als gevolg van inflatie
T-Mobile heeft met ingang van 1 januari 2012 de tarieven voor een mobiel abonnement aangepast. Dit is niet vantevoren aangekondigd en conform contract.
Er staat in de factuur de volgende reden: "T-Mobile past ieder jaar in januari inflatiecorrectie toe op uw abonnement. De inflatie wordt bepaald door het CBS en is 2,3%".
Mag dit zo maar?
[quote=tot15karakters schreef op zaterdag 21 jan 2012, 18:45]Gelukkig hebben we Youp nog!
Ik zit zelf bij Medion Mobiel dus prepaid en daar is geen inflatie.Ja, Youp zorgt er vast wel even voor dat T-Mobile geen inflatiecorrectie meer toepast. Wat zouden we toch moeten zonder Youp.
Heb even online op de TMobile site mijn faktuur van 6 januari bekeken maar geen inflatiecorrectie te zien.Bedrag is exact hetzelfde als van de faktuur van december?!
KPN doet het ook, zij waarschuweden mij wel via een sms.
Sinds een paar jaar is het wettelijk toegestaan schreven zij mij.
Heb daarom mijn abonnement verandert in pre-pay.
Heb mijn werkgever gevraagt om op mijn loon ook inflatiecorrectie
toe te passen, u raad het al, hij gaf niet thuis.
[quote=gerard1947 schreef op maandag 23 jan 2012, 12:41]KPN doet het ook, zij waarschuweden mij wel via een sms.
Sinds een paar jaar is het wettelijk toegestaan schreven zij mij.
Heb daarom mijn abonnement verandert in pre-pay.
Heb mijn werkgever gevraagt om op mijn loon ook inflatiecorrectie
toe te passen, u raad het al, hij gaf niet thuis.
Beter onderhandelen met je werkgever dan? In de meeste CAO's wordt wel een eind tegemoet gekomen aan de inflatie.
Onderstaand een antwoord op uw vraag.
Het tarief van uw abonnement of bundel wordt jaarlijks op 1 juli verhoogd volgens de CBS Consumentenprijsindex over het voorgaande kalenderjaar. De aanpassing geldt uitsluitend als op die datum meer dan 3 maanden van uw contractstermijn verstreken zijn. Meer informatie?
Wat is inflatiecorrectie?
Als in het vorige jaar de prijzen in Nederland zijn gestegen (inflatie), berekent Telfort deze prijsstijging door in de abonnementskosten vanaf 1 juli. Als de prijzen niet zijn gestegen, past Telfort ook geen inflatiecorrectie toe. De ontwikkeling van de prijzen wordt ieder jaar berekend door het Centraal Bureau voor de Statistiek.
Past Telfort inflatiecorrectie toe op alle kosten?
De inflatiecorrectie wordt wel toegepast op:
particuliere abonnemente
Telfort belbundel ZZP
Zakelijk OpMaat
het mobiel internet abonnement
sms-bundels
mobiel internetbundels zoals de surf&mail bundel
De inflatiecorrectie wordt niet toegepast op:
kosten voor de papieren factuur
gesprekskosten buiten de bundel
prepaid
Voor wie geldt inflatiecorrectie?
Inflatiecorrectie geldt alléén voor:
Particuliere abonnementen die op of na 1 april 2009 zijn ingegaan Belbundel ZZP abonnementen die op of na 1 april 2009 zijn ingegaan Zakelijk OpMaat abonnementen Contractsverlengingen die op of na 1 april 2009 zijn ingegaan (geldt voor particulier, belbundel ZZP en Zakelijk OpMaat) Als Telfort inflatiecorrectie toepast op uw abonnement staat dit op uw contract. U heeft dus getekend voor inflatiecorrectie. Telfort vermeldt ieder jaar op de factuur van juli of er wel of geen inflatiecorrectie wordt uitgevoerd. De inflatiecorrectie valt altijd samen met de startdatum van uw factuurperiode. U kunt deze startdatum op uw factuur terugvinden.
Voorbeeld:
Uw factuurperiode begint altijd op de 22e van de maand. De inflatiecorrectie wordt dan pas uitgevoerd vanaf 22 juli.
Telfort past geen inflatiecorrectie toe als op 1 juli minder dan 3 maanden van uw contractstermijn verstreken is. Het gaat dan om de startdatum van het hoofdcontract, niet om de startdatum van een aanvullende bundel zoals een sms-bundel. Heeft u gekozen voor een latere startdatum van uw abonnementskosten? Dan geldt de activatiedatum van uw simkaart, dus niet de startdatum van de abonnementskosten.
@ oplossing
Telfort doet dit al een paar jaar in Juli.
Ik heb er toendertijd over gebeld dat ik er niet van op de hoogte was gesteld, maar er werd niets mee gedaan.
Groet,
Discovery
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Verkeerde Lounge bank geleverd
Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde.
Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat.
Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten.
Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik
...
Lees meer
Webshop Salura
Hallo ik heb 6 september een spiegel besteld bij website Salura maar heb deze nooit ontvangen. de site is nu ook niet meer bereikbaar. Ik had een track and tracé ontvangen en daar stond in dat de spiegel verzonden was vanuit China en in Nederland was aangekomen maar even later deed de track and trace het niet meer. Dit bedrijf zou in Amsterdam zitten en had alleen een website heb verschillende ... Lees meer
Wie is ook opgelicht door scooterrijbewijs.nl? Bedrijf reageert niet...
Mijn zoon wilde binnen enkele weken zijn scooter rijbewijs halen. Deed navraag bij het bedrijf over de beloftes op de site. Na aanmelding bleek dat er maanden tussen theorie en praktijk examen gaan zitten. Hij zou moeten bijbetalen, maar dan nog lukt het niet binnen zijn planning. Hij vroeg hen alles te annuleren en zijn geld terug te storten. De servicedesk medewerker gaf echter geen antwoord op ... Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer