co
door consument456 May 13, 2012 om 22:58
Computers & telefonie

Tele2 mobiel: meteen al ellende

Overstappers van mobiele telecomabonnementen zijn alvast gewaarschuwd: je krijgt spijt als je naar Tele2 overstapt! Ik ben overgestapt van Vodafone naar SIm Only van Tele2 en daar heb ik nu al spijt van!

Ik heb mijn eerste factuur binnen en Tele2 blijkt al meteen gelogen te hebben met de maandprijs: 11,36 in plaats van 11 euro, terwijl ik niets buiten mijn bel- en internetbundel heb verbruikt.

Verder zijn ze zo slim geweest om de ingangsdatum van mijn abonnement op de datum te zetten waarop ik mij heb aangemeld, terwijl ik duidelijk heb aangegeven over te willen stappen op het moment dat mijn Vodafone-abonnement eindigt. Ze hebben mijn abonnement dus DRIE weken te vroeg in laten gaan terwijl ik toen nog gewoon met Vodafone belde!

Zielig is ook dat ik dit al gevraagd had aan de klantenservice en die hield stellig vol dat dat geen probleem kan zijn.

Al met al kan ik stellen dat ik ben opgelicht door Tele2.

Ik wil af van Tele2. Zijn er meer mensen met deze ervaring en wat heb je hieraan kunnen doen?

3942 14 Rapporteer

tdehond
door tdehond - May 14, 2012 om 07:10
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Dit topic lijkt mij meer bij vraag en beantwoord thuis horen.

Kunt u aantonen op welke datum u de overeenkomst wilde laten ingaan? Dan kunt u de factuur betwisten omdat u een overeenkomst wilde laten ingaan op ..... U had dus tussen .... en .... geen overeenkomst afgesloten met tele 2 en dus geen betalingsverplichting.

co
door consument456 - May 14, 2012 om 08:47
6 Antwoorden / 4 Vragen

Ik heb indertijd inderdaad een brief ontvangen van Tele2 waarin bevestigd wordt dat ik per X datum overstap van Vodafone naar Tele2. Bij de aanmelding via hun website heb ik dit ook vermeld.

Deels is het ook mijn eigen schuld, want op meerdere fora worden mensen gewaarschuwd voor de schandalen bij Tele2. Maar goed, nu ik het ervaren heb kan ik begrijpen waarom veel mensen klagen over Tele2.

tdehond
door tdehond - May 14, 2012 om 10:55
4744 Antwoorden / 9 Vragen

natuurlijk is het niet uw schuld. Deze ligt m.i. geheel bij tele2 die zich niet gehouden heeft aan de afgesproken datum.

=consument456 schreef op maandag 14 mei 2012, 08:47: Ik heb indertijd inderdaad een brief ontvangen van Tele2 waarin bevestigd wordt dat ik per X datum overstap van Vodafone naar Tele2. Bij de aanmelding via hun website heb ik dit ook vermeld.

Deels is het ook mijn eigen schuld, want op meerdere fora worden mensen gewaarschuwd voor de schandalen bij Tele2. Maar goed, nu ik het ervaren heb kan ik begrijpen waarom veel mensen klagen over Tele2.

co
door consument456 - May 14, 2012 om 11:39
6 Antwoorden / 4 Vragen

Bij Consuwijzer schijnen er meer klachten hierover bekend te zijn, ik zal hen ook eens benaderen, wie weet helpt dat denk ik.

tele2webcare
door tele2webcare - May 14, 2012 om 16:43
366 Antwoorden / 0 Vragen

Beste consument456,

Vervelend dat er onduidelijkheid is ontstaan over je factuur en de ingangsdatum van je contract. Ik wil dit graag voor je uitzoeken en bekijken of ik iets voor je kan doen hierin. Wil je je postcode, huisnummer en klantnummer mailen naar danielle@tele2.com o.v.v. consument456 / Kassa Vara?

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

ir
door irene1986 - May 19, 2012 om 09:40
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ken het probleem, heb zelf ook al sinds het begin van mijn 2 jarig abonnement problemen bij tele-2. Deze is nu inmiddels bij verlopen en 3x raden? Ik heb nog steeds problemen!

tdehond
door tdehond - May 19, 2012 om 11:35
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Typisch tele2? vraag ik mij af.

=irene1986 schreef op zaterdag 19 mei 2012, 09:40: Ik ken het probleem, heb zelf ook al sinds het begin van mijn 2 jarig abonnement problemen bij tele-2. Deze is nu inmiddels bij verlopen en 3x raden? Ik heb nog steeds problemen!

ultraglide1998
door ultraglide1998 - May 19, 2012 om 12:58
149 Antwoorden / 12 Vragen

Ik ben ook een maand of 2 abonnee en lig nu al overhoop met ze ivm aansluitkosten die niet berekend zouden worden maar wat ze wel gedaan hebben.
Ik heb die kosten gestorneerd uiteraard en kreeg gister een aanmaning. Ik wacht met spanning een brief van intrum Justitia af.
Ik heb zo`n spijt van mijn overgang naar tele2.

ultraglide1998
door ultraglide1998 - May 19, 2012 om 20:04
149 Antwoorden / 12 Vragen

Een chatgesprek met Tele2 .......

Ilona zegt:Dank u. Waarmee kan ik u helpen?

U zegt:ik heb een mail getsuurd naar betalingsbewijs@tele2 en zou binnen 24 uur antwoord krijgen maar heb nog niets gehoord

Ilona zegt:Een betalingsbewijs wordt behandeld. Hierop worden klanten niet gebeld.

Ilona zegt:Heeft u nog andere vragen?

U zegt:mail misschien ???

Ilona zegt:Nee.

U zegt:dus die 24 uur slaat nergens op

Ilona zegt:Een betalingsbewijs welke verzonden wordt wordt in behandeling genomen, maar er volgt geen klantcontact.

Ilona zegt:Het is binnen 24 uur verwerkt.

U zegt:wat is dat voor een onzin ?

Ilona zegt:Tele2 heeft een telefonische klantenservice, een chatservice en een postadres. Geen e-mailadres waar vragen naartoe verzonden worden.

Ilona zegt:Heeft u nog andere vragen?

U zegt:als ik iets opstuur is het toch het minste dat er een antwoord op kan volgen

Ilona zegt:Dat is in het geval van een brief wel zo.

Ilona zegt:Niet op een betalingsbewijs.

Ilona zegt:Heeft u nog andere vragen?

U zegt:Ja

U zegt:hoe weet ik dan wat jullie respons op mijn bewijs is.

Ilona zegt:Er is een betaling van 9.73 euro ontvangen, dus het bewijs zal gearchiveerd worden.

U zegt:uw service staat echt op een ongekend niveau .

zoekster
door zoekster - May 19, 2012 om 20:35
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=ultraglide1998 schreef op zaterdag 19 mei 2012, 12:58]Ik ben ook een maand of 2 abonnee en lig nu al overhoop met ze ivm aansluitkosten die niet berekend zouden worden maar wat ze wel gedaan hebben.
Ik heb die kosten gestorneerd uiteraard en kreeg gister een aanmaning. Ik wacht met spanning een brief van intrum Justitia af.
Ik heb zo`n spijt van mijn overgang naar tele2.

Ultraglide, gebruik gewoon het email adres van die van tele2 in dit forum.
danielle@tele2.com
Je hebt niets te verliezen.

zomerkoninkje
door zomerkoninkje - May 20, 2012 om 23:35
86 Antwoorden / 1 Vragen

Tele2 ellende: "Mijn innige deelneming"!

wa
door wateentoestand - Aug 9, 2012 om 08:56
2 Antwoorden / 0 Vragen

Dag allemaal. Ik kan ook zeggen: begin er maar NIET aan! Een week of 3 a 3,5 aangemeld voor sim only 6 euro/mnd (24mnd.) bij tele2, geen aansluitkosten etc.

Na aanmelding 2 tot 3 keer de melding gezien dat er binnen 2 dagen contact met mij opgenomen zou worden. En daar begint het al: NIET DUS...! Ik heb helemaal niets van tele2 gehoord. Lekker professioneel. Dat zet meteen aan tot twijfel en heb toen eigenlijk al willen annuleren. Op dag 8 of 9 (let op!) ontving ik een brief, op zijn kop geprint (ook al lekker professioneel) dat nummerbehoud mislukt is omdat contract bij oude provider nog een jaar door zou lopen. Oude provider gebeld, klopt, fout van oude provider, is hersteld.

Dus zelf gebeld met tele2 dat ze opnieuw konden proberen mijn oude nummer over te nemen per de juiste einddatum (eind augustus) bij de oude provider. meteen gevraagd waarom ik niet gebeld was binnen 2 dagen. Medewerkster: ja, dat weet ik niet meneer. Ik: nou, ik vind het wel erg vreemd als er 2x of meer wordt gemeld dat ik gebeld zal worden en het gebeurt niet... dat is geen beste binnenkomer! Medewerkster: tja, misschien heeft u de oproep gemist, maar ik zou ht nietw eten en kan het ook niet terug vinden... Maar, ik zal een notitie plaatsen dat "ze" uw nummer opnieuw over gaan proberen te nemen bij Telf... Ik: OK, dat zou fijn zijn. Ik hoor het graag spoedig.

HAD ik toen maar meteen geannuleerd op dag 9... We zijn nu alweer 2 weken verder en... nog steeds helemaal NIETS van tele2 vernomen! En dan ben je nog niet eens echt klant. Maar annuleren, neeeee dat kan nu natuurlijk niet meer. Nu maar HOPEN dat ik niet genept wordt met aansluitkosten o.i.d. die stonden op 0,00 euro omdat ik een 24mnd vast contract heb genomen.

Conclusie tot nu toe: ZEER slechte communicatie door tele2, de eerste afspraak die minimaal twee maal aan een nieuwe klant wordt getoond (u wordt binnen 2 dagen gebeld door onze klantenservice) wordt al niet nagekomen. Als je DAT al niet eens fatsoenlijk kunt... hoe ga je dan met bestaande klanten om?! Lekker begin is dit. En dan nu nog stééds radiostilte...

Bezuinig niet op verkeerde zaken en betaal liever een paar euro meer en zoek een fatsoenlijk bedrijf (zijn die er eigenlijk nog, tegenwoordig?!). Vermijd prijsstunters... goedkoop is in dit geval echt duurkoop, zoals ook vaak in de energiesector. Er hoeft maar één kneus met je gegevens bezig te zijn geweest (en er zijn nogal wat kneuzen bij zulke tenten!) en het gaat nooit meer goed, OF je bent dusdanig veel belkosten kwijt dat je net zo goed een premium abonnement bij een gerenommeerd telecombedrijf met superklantenservice af had kunnen sluiten...

Doe het maar gewoon niet. Bespaar jezelf de ellende. Tuurlijk gaat het vast ook wel eens goed, maar... als het NIET goed gaat -en dat gaat het vaak- dan ben je echt de klos. Wat mij betreft bent u gewaarschuwd voor de slechte (zeg gerust: GEEN!) communicatie van tele2.

wa
door wateentoestand - Aug 9, 2012 om 09:34
2 Antwoorden / 0 Vragen

Zo, net gebeld. De lijn was om 9.03 pas open. Vreemd trouwens dat ze je nooit jezelf laten aankondigen maar BAM met de deur in huis vallen en om je telefoonnummer vragen....! Nummer opgegeven en wat blijkt, mijn telefoonnummer kwam niet voor in het systeem...

Heeft u zich pas aangemeld met nummerbehoud? Ja mevrouw (als u mij de kans had gegeven mezelf en mijn vraag aan te kondigen, dan had u dat meteen geweten).

ANYWAY: Volgens mevrouw Manbod van Tele2 is mijn aanvraag automatisch geannulleerd omdat nummerbehoud mislukt is bij de oude provider.
Aangegeven dat ik daar eigenlijk wel blij mee ben en heb gevraagd om een bevestiging, omdat ik de communicatie van tele2 nu al zo enorm gebrekkig vindt. Antwoord: deze kan ik u niet sturen. Ik: mag ik dan uw naam noteren? Dan kan ik aan dit gesprek refereren (en heb natuurlijk achteraf WEL meegedaan met het klanttevredenheidsonderzoek!) Antwoord ja, mevrouw Manbod. Ik: hoe schrijf ik dat? Antwoord: precies zoals u het zegt. Ik: ok, dus m.a.n.b.o.d. Dank u wel en werkze verder. Antwoord: u bedankt voor het bellen meneer.

Nieuwe conslusie: ik was nog niet eens klant, en al twee afspraken zijn NIET nagekomen.
1: de afspraak dat ik binnen 2 dagen gebeld zou worden na aanmelding is tele2 NIET nagekomen.
2: Tele2 kan mij niet eens een bevestiging sturen dat de aanvraag is geannuleerd...! Dat vind ik wel heel erg vreemd. Wat als er straks ineens bedragen worden geincasseerd?! Volgens mevrouw Manbod zal dat niet gebeuren. Ik moet haar maar op haar telefoonstem geloven...

Als afsluiter: ik moet dus maar hopen dat deze beste mevrouw Manbod een notitie maakt dat zij mij heeft gemeld dat ik ook echt geen klant ben, en dat zij aan mij heeft bevestigd dat mijn aanvraag ook echt is geannuleerd. Heb dit natuurlijk ook verzocht... of ze het echt doet.... ik heb geen idee. Bevestigingen daar doet Tele2 namelijk niet aan(!!!!!!!!)

MIJN persoonlijke (en allereerste) ervaring met tele2 is dus enorm SLECHT.

co
door consument456 - Aug 9, 2012 om 14:39
6 Antwoorden / 4 Vragen

Bovenstaande onderwerpen komen mij ook bekend voor.

Als topicstarter leek mijn probleem opgelost te zijn door Tele2, maar mijn laatste factuur was ineens 28 euro, terwijl dit 9 euro had moeten zijn, te weten de maandkosten minus de verrekening van de kosten die ze eerder in rekening brachten. Deze keer krachten ze ook VERZEND- en AANSLUITkosten in rekening, geheel onterecht, aangezien dit niet van toepassing is bij sim-only's (zie ook tele2.nl).

Tele2 heeft mijn beloofd dit op de volgende facturen aan te passen. Ik laat het hier weten of ze dit correct hebben gedaan. Zo niet, dan ga ik mijn klacht ook posten op klachtenkompas.nl van de Consumentenbond.