Telfort wijzigt eenzijdig de tarieven.
Ik krijg zojuist een email van telfort. Ze gaan de abonnementskosten verhogen met 2.5% per 1 juni en vanaf 1 mei is gratis bellen afgeschaft en moet een starttarief worden betaald voor elk gesprek van 5 cent. En dat terwijl ik een contract heb getekend voor onbeperkt bellen en internetten voor 29,90.
Het komt neer op een stijging van 5 euro per maand. Ik ben het er niet mee eens. Wat kan ik hier, buiten opzeggen van het contract, tegen doen?
Wat een oplichting. In de kleine lettertjes staat dat zij eenzijdig de prijzen mogen aanpassen. Maar geld dat dan ook voor een contract waarbij gratis bellen is bedongen?
Dit noemen ze dus service verbeteren bij Telfort. Over de rug van hun klanten.
Bovendien kun je niet je abonnement downgraden. Ik wil af van bellen maar kan dat via de website niet opzeggen of aanpassen. Ik moet dan weer bellen naar het dure servicenummer.
Binnen de KPN organisatie zitten ze met de slechte kwaliteit van Telfort in hun maag. Willen ze op deze wijze massaal en goedkoop van hun Telfort klanten afkomen?
Ik baal als een stekker en ben vreselijk boos hierover.
Het gaat niet om het opzeggen, het gaat er om dat ik een contract heb voor gratis bellen dat gewoon wordt gewijzigd. En dat kan niet. GRATIS is GRATIS !!!!
Elke aanbieder van een dienst mag de voorwaarden en tarieven daarvan aanpassen. Dat mag uitdrukkelijk wél. Daar staat tegenover dat als de wijziging in je nadeel werkt (dat is bij deze wijziging het geval) je het contract binnen 30 dagen mag opzeggen zonder kosten.
Dan kun je bij een andere provider een voordeliger oplossing zoeken.
Let op: je kunt bij deze specifieke wijziging niet
je adsl opzeggen, alléén het vast bellen gedeelte mag je tussentijds
opzeggen. Voor het adsl deel geldt gewoon de normale conractduur +
opzegtermijn.
je mag het wel opzeggen want de internetabb wordt 2,5 % verhoogd en er gaat een starttarief gelden voor het bellen
Bijna goed; de 2.5% verhoging voor adsl is inflatiecorrectie en die is toegestaan (Algemene Voorwaarden artikel 9.2).
Dat van die aanpassing van het abonnement dat snap ik nog wel. Maar ik heb een contract voor Internet plus GRATIS bellen. En gratis is bij mij geen 5 cent start tarief.
GRATIS is GRATIS. En tegen die verhoging moeten toch stappen mogelijk zijn !!!
Verder heb ik naast de telfort aansluiting al jaren een voip aansluiting via VOIPDISCOUNT op een vaste telefoon met een inboundnummer. Je kunt dan namelijk voor nul cent naar heel veel landen bellen naar zowel vast als mobiel (in sommige landen). Ik heb namelijk een buitenlandse partner en die belt dagelijks naar haar thuisland voor 0 cent naar vast en mobiel. Iets wat via KPN en Telfort kapitalen kost, Het vervelende is nu dat ik ook in Nederland via die telefoon moet gaan bellen.
Jammer dat Telfort zo hun klanten besodemieterd
Klopt, je hebt nu -nog- wel een contract voor internet plus gratis bellen, maar vanaf 1 mei niet meer (is ook al niet gratis met 9,95 per maand, maar goed). Daarom mag je er ook tussentijds vanaf en je eigen plan trekken. Ik vind het ook jammer dat het zo loopt maar Telfort zal op de lange duur vanzelf wel hierop terugkomen als genoeg klanten weglopen.
Als je het brief goed leest, dan mag je abonnement binnen 4 wkn opzeggen. Er staan nergens dat de opzegging alleen voor telefonie is.
5 euro? Hoe komt u daar aan? Het is 50cent per maand.
Ik heb zitten kijken voor een andere provider maar uiteindelijk zijn allemaal hetzelfde, dus blijf ik bij Telfort........voorlopig
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Scootmobiel ellende
21-06-2024 Goede morgen Wij mijn man en ik rijden beide een scootmobiel vanuit de gemeente Heiloo WMO op zich zijn wij er blij mee dat die mogelijkheid bestaat . Ik rijd al 26 jaar en mijn man 11 jaar in het verleden bij Hulpmiddelencentrum ook het een en ander meegemaakt 3x een wiel verloren onder het rijden (3 wieler) en dat de scootmobiel of bij het sturen naar links of naa ... Lees meer
Overstap voor aansluiting glasvezel, oplegging boete gerechtigd?
In juni 2022 sloot ik via de glasvezelaanbieder/aanlegger in mijn regio bij provider 1 een abonnement af voor afname internet en tv via glasvezel. Mijn huidige aansluiting is via VDSL, dus ik dacht erop vooruit te gaan. Over mijn VDSL-provider, provider 2, ben ik al jarenlang heel tevreden. Scherpe prijzen en goede service. Een abonnement afsluiten tijdens de aanleg bespaart aanlegkosten, reden wa ... Lees meer
Apotheek declareert hoger bedrag dan toegestaan
In de opstelling van mijn zorgverzekeraar, wordt bij de declaratie medicijnen telkens een klein bedrag als niet betaald gemeld. Een voorbeeld: Medicijn X Notabedrag € 41,16 Niet vergoed € 1,42 Vergoed € 39,74 Het ‘Niet vergoed’ bedrag wordt vervolgens niet in rekening gebracht. Dit probleem is al enkele jaren aan de gang en opgeteld gaat het best om een behoorlijke bedrag. Navraa ... Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer