ja
door jarivla Mar 7, 2018 om 16:26
Computers & telefonie

Update windows 10

Op de laptop Asus k73e met Windows 10 krijg ik met grote regelmaat iedere keer een update. Na lang wachten denk je dat deze update is uitgevoerd maar dat blijkt dan helaas niet waar te zijn. Er volgt een melding updaten mislukt?
In een lijst staan alle updates die inmiddels mislukt zijn.
Wat moet ik hieraan doen?
Misschien een licentie kopen van Windows 10 want hier word ik niet blij van.
Graag uw reactie a.u.b.
P/S ik heb een programma pc speedcat geprobeerd maar dat leverde ook geen succes op!
Bijvoorbaat dank alvast voor uw reactie.

6417 12 Rapporteer

ju
door juliomariner - Mar 7, 2018 om 16:29
1330 Antwoorden / 2 Vragen

Heeft uw laptop toevallig een AMD processor?
Ik heb ook problemen met de Windows 10 update. Mijn scherm blijft namelijk zwart

ja
door jarivla Mar 7, 2018 om 16:35
194 Antwoorden / 101 Vragen

Oje dat weet ik eigenlijk niet!
Wel staat er CPU i5.

ju
door juliomariner Mar 9, 2018 om 08:53
1330 Antwoorden / 2 Vragen

Na 3 weken in de kast te hebben gestaan heb ik gisteravond de laptop maar weer eens aangezet. Alles werkt weer zonder dat ik wat aan heb gedaan. Blijkbaar is er een nieuwe update gedownload welke al mijn problemen heeft verholpen.
Ik heb geprobeerd de automatische updates van Windows10 uit te zetten maar dat gaat helaas niet in Windows10
.

marita5
door marita5 Mar 9, 2018 om 09:00
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@Juliomariner , lees hier eens , automatisch updates uitzetten https://www.windows-helpdesk.nl/updates-uitzetten-in-windows-10/2/

ju
door juliomariner Mar 9, 2018 om 09:16
1330 Antwoorden / 2 Vragen

Klopt heb ik inderdaad gedfaan, ben echter benieuwd of dit werkt of dat het bij een volgende update die ik dan handmatig erop zet deze functie wordt uitgezet.

vu2615
door vu2615 - Mar 7, 2018 om 16:47
81 Antwoorden / 3 Vragen

Ik had een Acer One S1002 die na een update van Windows 10 alleen nog te gebruiken was met extern toetsenbord en muis. Niks werkte meer. Ook de originele drivers werkten na een hele schone installatie niet met W10. Dat was balen, dus een andere gekocht. Nu een Lenovo 110S. Klein handig ding voor een beetje mailen, internetten en zo. Geen krachtpatser maar voldoet. Maar ook hier problemen met steeds weer een update van W10 die niet lukken wilde. W10 nam op een gegeven ogenblik 32Gb in beslag. De oplossing: W10 in de WC en Linux er op gezet. Werkt als een tierelier en de software zoals tekstverwerken, rekenblad etc is allemaal gratis. Benodigde installatieruimte ca 12Gb en kan net zoveel. Het is even wennen maar het functioneert goed.

ja
door jarivla Mar 7, 2018 om 16:54
194 Antwoorden / 101 Vragen

Bedankt voor uw reactie!
Is misschien het proberen waard?

aurora1
door aurora1 - Mar 7, 2018 om 16:50
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik zou in ieder geval geen enkel speedprogramma of vergelijkbaar installeren- en gebruiken en wat u op de pc van dat genre heeft staan maar snel verwijderen.
Door dergelijke programma's worden doorgaans veel problemen veroorzaakt.
Misschien heeft het zin om de virusscanner eens te laten lopen, desnoods in veilige modus, en misschien ook foutcontrole (met repareren) eens laten lopen eventueel ook in veilige modus?
Geeft u de pc wel de tijd om te laten installeren?
Lees eventueel ook hier: https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/computers-telefonie/w10-update-kb4056892?id=594506
Mogelijk is er nog meer over te vinden via de zoekfunctie op deze website.

ja
door jarivla Mar 7, 2018 om 16:56
194 Antwoorden / 101 Vragen

Ik heb het speed programma inmiddels verwijderd!
In de veilige modus is misschien een idee want dat heb ik nog niet geprobeerd.
Bedankt voor de tip!

aurora1
door aurora1 Mar 7, 2018 om 17:04
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Graag gedaan en succes ermee, ik heb nog W7, dus kan alleen maar wat algemene tips geven.
U kunt nog de rode regel aanklikken waar ook nog iets staat over problemen met een update.
In ieder geval lees ik vaker dat het lang duurt, vaker mislukt en men soms te snel de pc uitzet.
De pc opschonen via Windows is misschien ook nog een idee, en/of het mislukte spul verwijderen (na eerst controleren).
Er volgen mogelijk nog wat tips van anderen.

simon55
door simon55 - Mar 7, 2018 om 17:30
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Welke updates betreft t ?  U zou ook Windows 10 kunnen downloaden, er n ISO bestand van branden op n CD, en dan n schone installatie doen,
.

edrick3
door edrick3 - Mar 7, 2018 om 17:42
27632 Antwoorden / 85 Vragen

In een lijst staan alle updates die inmiddels mislukt zijn.
Het gaat dus om meerdere updates die niet gedownload zijn?
Vermeld de nummers eens: kb .........

Misschien een licentie kopen van Windows 10
Heb je nu dan een illegaal exemplaar?

br
door brui0929 - Mar 7, 2018 om 17:43
636 Antwoorden / 10 Vragen

Zet de virusscanner tijdelijk uit 1 uur is genoeg. Installeer nu de update. Start de computer opnieuw op.
Nu wordt devirusscanner opnieuw ingeschakeld.

edrick3
door edrick3 Mar 7, 2018 om 17:57
27632 Antwoorden / 85 Vragen

de virusscanner? En de virusscanner wordt opnieuw ingeschakeld?

tdmduc
door tdmduc Mar 8, 2018 om 14:18
704 Antwoorden / 2 Vragen

Na herstart wordt het automatisch weer opgetart, no worries.

marita5
door marita5 - Mar 7, 2018 om 17:44
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Jarivla ,

Probeer eens de probleemoplosser ,

https://support.microsoft.com/nl-nl/help/4027322/windows-update-troubleshooter

Nog een optie , verwijder de antivirus , en schakel de Firewall uit .

U weet niet welke processor u heeft , download het programma Speccy ( klik rechts bovenaan op Download Latest Version ) , u ziet dan alle gegevens van uw laptop .

https://filehippo.com/download_speccy

gsm
door gsm - Mar 7, 2018 om 18:02
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Windows en vooral ook Windows 10 moet nog steeds zo nu en dan Opnieuw opgestart worden, zeker in dit soort gevallen.Met Opnieuw opstarten gebruikt Windows geen hybernation en maakt Windows een initiele start, waarbij verschillende zaken gereset worden.
Klik op Start, Aan/uit en klik op Opnieuw opstarten, dus niet klikken op Afsluiten en daarna weer aanzetten!

Als Windows echt niet wil draaien op een bepaalde computer, overweeg dan Deepin, Ubuntu Linux Mint, Zorin OS, of Peppermint (met ICE).
Deepin is ziet er heel goed uit, werkt ook heel goed en is, net als de andere distributies, zeer eenvoudig te installeren.
Deepin is van Chinese makelij en de andere linux distributies zijn misschien nog iets veiliger en/of minder belastend voor de processor en het geheugen.
Peppermint heeft aanbevolen softwarepakketten, waarin meerdere toepassingen zijn opgenomen en heeft keuze uit diverse mooie thema's.

Linux vereist wel enige gewenning. persoonlijk vind ik Deepin nog het gemakkelijkst om aan te wennen, zeker als je al een beetje kennis van Android hebt.

br
door brui0929 - Mar 7, 2018 om 21:03
636 Antwoorden / 10 Vragen

Ja,Eric de virusscanner kan de update als virus zien daarom wordt de update niet geinstalleerd. Door de computer opnieuw op te starten wordt de virusscanner weer ingeschakeld zodra hij Windows opstart.

ja
door jarivla - Mar 8, 2018 om 11:28
194 Antwoorden / 101 Vragen

Ik wil iedereen bedanken voor al de reacties!

Ge
door Genee - Mar 9, 2018 om 09:00
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Vond dit op de site van computeridee.

Gesteld door:
Peter Magnee
Op internet vond ik de volgende werkzame oplossing voor de problemen met de update van Windows 10. Met name 'KB4074588' geeft problemen. Dit is de oplossing! Verwijder (1) 'KB4056892'. Maak (2) de volgende map leeg: 'windowssoftwaredistributiondownload'. Kies (3) de opdrachtprompt als Administrator en tik: 'Dism.exe online Cleanup-Image StartComponentCleanup <ENTER>'. Herstart (5) de PC. Download (6) 'KB4058258' en voer dit uit. Herstart (6) de PC. Laat (7) 'KB4074588' uitvoeren. Herstart (8) de PC.

FAQman
Dat is een specifieke oplossing voor een evenzo specifiek probleem. Maar als de lezers van Computer Idee hier geholpen mee zijn, dan verdient deze oplossing publicatie. Bij deze!

Bron Computeridee.nl

ja
door jarivla Mar 9, 2018 om 12:49
194 Antwoorden / 101 Vragen

Inderdaad een goed plan!
Gelijk een ( proef )abonnement proberen.
Bedankt in ieder geval!

Ge
door Genee Mar 9, 2018 om 13:10
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Het is zeker niet de bedoeling u abonnee te maken.
Er is ook een FAQ-man-app vanaf android 5 dacht ik, altijd interessant om aangedragen oplossingen te lezen.

re
door red1 - Mar 9, 2018 om 13:17
329 Antwoorden / 1 Vragen

Wat mij opvalt, het zijn bijna alleen mensen met een laptop die er ellende mee hebben, een laptop is geen comp. maar lijkt er op