Veranderen van Internet provider
Heb oudere vragen gezocht maar maakt me niet veel wijzer. Was van 2016 tot April 2019 een tevreden klant van Ziggo... tot ze veranderden van Analoge naar HD. Heb inmiddels 10-tallen (overdreven - het waren er 10 -) monteurs over de vloer gehad totdat zij het uit handen moesten geven aan hun EHBO, oftewel de BAM. Heb een alles-in-een pakket voor, nu, €67,00 en een beetje. Dus afgelopen maand verhoogd. Constant ligt het eruit: alles, dus zowel TV, internet, telefoon. En dan zie ik op TV verschijnen: ga naar www.ziggo enz. of bel ons. Telefoon werkt dan uiteraard ook niet en hoor ik: er zijn problemen met.... ja, weet ik ook. Na 5 uur werkte TV en PC weer. Uiteindelijk vanmiddag, per chat afspraak gemaakt voor Donderdag totdat.... na 7 uur, telefoon weer werkte. Dus afspraak geannuleerd. Vraag is dus, is X4all betere provider en durf ik stap te wagen om over te stappen? Heb begrepen dat X4all onderdeel is van KPN? Na grote blunder met bereikbaarheid 112? Wat raden de kenners me aan om te doen?
Hallo Tenormin,
KPN gaat ook hun analoge telefoonlijn opdoeken in de toekomst.
Ik zat jaren bij Telfort,maar dat is ook overgenomen door KPN.
Dus nu heb ik een alles in 1 pakket van KPN sinds 2 maanden.
Als je overstapt op KPN raad ik je aan om de monteur van KPN alles te laten plaatsen.
Vraag direct om een Wifiversterker om goede WiFi door het hele huis te hebben.
De monteur beoordeelt dit,maar deed niet moeilijk toen ik erom vroeg omdat de WiFi niet overal even goed was.
Hallo tenormin, zelf zit ik al tientallen jaren bij Ziggo en voorheen Home en dat naar alle tevredenheid. Ziggo en KPN zijn de grootste providers van Nederland en over het algemeen ook de besten. Klachten zijn overal maar, procentueel gezien hebben deze 2 de minste klachten. Een goed advies kan ik je helaas niet echt geven want zou zelf niet overstappen maar soms helpt het en wordt je er beter van maar ook heel vaak niet. Ik zou nog even wachten om te zien of Ziggo het op kan lossen want dan zot je goed en lukt het niet stap dan over naar KPN. Slechter kan het dan haast niet meer worden.
Het opheffen van analoog heeft alleen maar met de tv van doen.
X4all is een perfecte provider, maar om daar nu naar toe over te stappen? Werk natuurlijk wel via de oude telefoonlijn en om daar nu die storing met 112 over in te brengen, beetje onzin.
Ik zou eens informeren wat de buren hebben en als u weer storing hebt, ook bij de buren met Ziggo navragen of zij storing hebben, dan weet u in ieder geval dat het niet aan uw installatie ligt.
Als de Bam ingeschakeld wordt, ligt het vaak aan een kabel of verdeelkast buiten. En ja daar kan overal wat mee gebeuren.
Heb het zelf gehad met Ziggo. Één van de buren was “BAM” tegen de wijkkast aan gereden.
XS4ALL is een hele betrouwbare provider, maar wel een KPN-dochter. KPN wilde eigenlijk van XS4ALL af.
Heb zelf al vanaf de periode van het piep en knarsmodem bij KPN en ben er zeer tevreden over. Zeer weinig of geen storingen met het alles in een pakket en in al die jaren slecht 1x moeten bellen omdat mijn internet er uit lag. Hierbij, op een zaterdag, zeer goed geholpen dit terwijl de oorzaak mijn toenmalige PC was. Maar het blijft altijd gissen wat de een prima vindt is voor de ander waardeloos. En wat die "blunder" met 112 betreft, hier heb ik, wat mijn alles in een pakket betreft, geen hinder van gehad. X4all zou ook goed zijn maar is wat aan de prijzige kant ten opzichte van KPN.
Topantwoord
Tenormin let er op dat je het nu over twee verschillende werelden hebt.
Waar je nu in zit is de wereld van de kabelaar. Ziggo.
Wat jij nu wilt is de wereld van de telefoonlijn en dan ben je afhankelijk van de afstand van je huis tot aan een telefooncentrale.
Een te grote afstand kan een beperking zijn.
Om daar achter te komen kun je een Postcode-Providercheck doen.
Geef je postcode op en het huisnummer en bekijk wat er uit komt, de afstand tot een centrale en wat de Providers je aanbieden op jouw adres
Klik-> Postcode-Providercheck
Of er moet glasvezel beschikbaar zijn. Dan heb je wel een hoge snelheid.
Sinds de komst van VDSL is afstand geen probleem meer en kunt ook als je 4 km van de centrale zit ,snelheden van 50-200 MBits per seconde halen.
@gompy2, de beste Provider voor mij is..... Ziggo. Bedankt voor deze link.
Is dat wel verstandig over te stappen naar X4all?
https://www.providercheck.nl/blog/bericht/579/xs4all-gaat-echt-verdwijnen
Ik zou maar even afwachten. Misschien is het goed na het gravan van Bam.
Alle A(V)DSL providers maken gebruik van de KPN lijnen en hebben geen analoge TV Alle providers hebben wel eens storing. Over stappen naar X4ALL is lastig ,want dat merk is net als Telfort er niet meer.Gewoon blijven zitten dus. Soms los dergelijke problemen op met een reset van het modem
In aansluiting op al gegeven reacties is er geen enkel probleem om over te stappen naar een andere provider. Ik ben al een aantal jaren geleden bij ziggo vertrokken om voor mij moverende reden.
Ik heb sedert kort geen vaste telefoon meer want die benutte ik nauwelijks maar dat heeft geen enkel effect op het werken van internet en tv dat net als bij de meeste andere providers via de vaste telefoonlijn van kpn loopt.
Afstand tot schakelkasten etc. kan dan een probleem zijn maar tegenwoordig kan er via de huidige technieken veel via de teloefoonlijn worden verzonden en ook daar is deels als sprake van een galsvezelnet.
Aansluiten op een al aanwezig glasvezelnet van een andere aanbieder kan zinvol zijn om dat de kwaaliteit dan nog beter kan zijn maar dan geldt de vraag of er bij u een aansluiting is op een glasvezel net en ook wat u wel en niet doet met de PC. Een 'zwaarder' i-net is alleen maar zinvol als u bijv. vaak films ophaalt en zware spellen of afstand doet. Die indruk heb ik niet.
Per saldo dient Ziggo uw probleem oop te lossen want in beginsel kan het wijzigen door u van kijken analoog naar digitaal geen reden zijn van de storing.
(Ook bij ziggo keek ik al HDMI-digitaal net als nu via een ander provider)
Vraag is dus, is X4all betere provider en durf ik stap te wagen om over te stappen?
Deze merknaam van KPN gaat binnenkort verdwijnen en de diensten gaan onder de naam KPN verder.
Indien u glasvezel heeft dan kan ik u KPN als provider aanbevelen, heb hier tot heden alleen maar goede en storingsvrije ervaring mee.
Een aansluiting op een vaste telefoonlijn kost slechts 1 euro per maand.
Wel tevoren goed naar het zender aanbod kijken, want daar zitten nogal wat verschillen in met Ziggo.
Wat wijsheid is in deze dat kunt u alleen zelf bepalen, mijn overstap van UPC (toen nog) naar KPN (glas) is destijds vlekkeloos verlopen.
De blunder 112 heeft hier niets mee van doen !!
Succes !
Toevallig hebben de buren van iets verderop in de straat een nieuwe grondkabel gekregen en ook die hebben vanaf die tijd geen storing meer gehad.
De groene grondkabel moet eigelijk elke 25 tot 30 jaar vervangen moeten worden maar dat is zo kostbaar dat ze het alleen doen als deze echt op is.
Maar soms gebeurt het dat de kabel binnen huis defect is geraakt en dat moet een monteur ook kunnen zien aan de signaal sterkte was het niet dat het kan gebeuren dat net op het moment van testen de kabel weer contackt maakt soms is dan de kabel warm of koud geworden.
Maar de meeste problemen zijn de verdeelkasten in de straat die te warm worden of te koud waardoor deze uitzet of krimpt.
Vraag aan de monteur of deze de verdeler kan vervangen of op een andere kan aansluiten om dan te kijken of dat helpt.
Maar xl4all was een van de beste providers (op enkele en helaas over genomen door KPN/Telfout providers na dan).
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Webshop Salura
Hallo ik heb 6 september een spiegel besteld bij website Salura maar heb deze nooit ontvangen. de site is nu ook niet meer bereikbaar. Ik had een track and tracé ontvangen en daar stond in dat de spiegel verzonden was vanuit China en in Nederland was aangekomen maar even later deed de track and trace het niet meer. Dit bedrijf zou in Amsterdam zitten en had alleen een website heb verschillende ... Lees meer
Verkeerde Lounge bank geleverd
Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde.
Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat.
Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten.
Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik
...
Lees meer
Wie is ook opgelicht door scooterrijbewijs.nl? Bedrijf reageert niet...
Mijn zoon wilde binnen enkele weken zijn scooter rijbewijs halen. Deed navraag bij het bedrijf over de beloftes op de site. Na aanmelding bleek dat er maanden tussen theorie en praktijk examen gaan zitten. Hij zou moeten bijbetalen, maar dan nog lukt het niet binnen zijn planning. Hij vroeg hen alles te annuleren en zijn geld terug te storten. De servicedesk medewerker gaf echter geen antwoord op ... Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer