kl
door klaas61 Apr 21, 2009 om 20:17
Computers & telefonie

Vermeling telefoongids

Ben reeds jaren bij wanadoo/online aangesloten voor zowel internet als telefonie. Onlangs merkten we dat we niet meer vermeld staan in de telefoongids (zowel boek als internet). Na navraag het antwoord ontvangen dat alles goed doorgegeven is en als het niet geregeld wordt ik zelf maar kontakt moet opnemen met de KPN. Vervolgens Online gewezen op hun verantwoordelijkheid om beloftes na te komen, maar reaktie blijft dat ik dit zelf met KPN moet regelen. Wie kan mij precies vertellen wat mijn rechten/plichten zijn in deze?? En hoe ik hiermede moet omgaan?


B.v.d.

2174 8 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

holpen
door holpen - Apr 21, 2009 om 20:44
1416 Antwoorden / 0 Vragen
0

De reactie van Wanadoo/Orange/Online is volslagen onzin: de telefoongids is al sinds 2003 niet meer van KPN, maar is een verzelfstandigd bedrijf. Als u op hun website kijkt (www.detelefoongids.nl) dan is dat meteen duidelijk. Online dient de gegevens correct door te geven. Als dat wel gebeurd is, maar de vermelding klopt niet, dan moeten zij dat ook corrigeren.

Als het echt niet lukt via Online, zou ik toch eens contact opnemen met de klantenservice van De Telefoongids (via de website). Wellicht kunnen zij u zelf rechtstreeks toch verder helpen.




wi
door wirootje - Apr 22, 2009 om 14:35
5 Antwoorden / 0 Vragen
0

Wanadoo zou dit moeten aanleveren bij de telefoongids:



Ik wil vermeld worden in De Telefoongids


Antwoord
Een privé of standaardvermelding bestaat uit de namen van maximaal 2 natuurlijke personen, het aansluitadres en het telefoonnummer onder de eigen woonplaats.

De standaardvermelding treft u aan in onze producten: dit zijn De Telefoongids op Papier, De Telefoongids op Internet (www.detelefoongids.nl), 1888 Nummerinformatie, De Telefoongids Professioneel intranet versie (Mobiel Internet, SMS 1313, Finnu De Telefoongids in Windows Live Messenger, KPN op Weg en de Siemens huistelefoons).

De Privé of standaardvermelding kunt u kosteloos aanvragen bij uw Telecomaanbieder. Voorbeelden privé of standaardvermelding:
Kuiper Albert Hoofdweg 16 7605 MS ------------------------------- 714 45 71
Kuiper Albert en Jansen Denise Hoofdweg 16 7605 MS ------------------------------- 714 45 71

Klik hier voor een lijst met telecomaanbieders

sa
door sannie30 - Apr 22, 2009 om 15:38
1 Antwoorden / 0 Vragen
0

Omdat u géén diensten meer afneemt van KPN staat u ook niet meer in de telefoongids van de KPN. Met mijn familieleden die ook zijn overgestapt van KPN naar een andere provider is dit ook gebeurt.

holpen
door holpen - Apr 22, 2009 om 17:00
1416 Antwoorden / 0 Vragen
0

De Telefoongids is niet meer van KPN, maar is een zelfstandig bedrijf.


a3
door a3ass - Apr 22, 2009 om 21:18
10 Antwoorden / 1 Vragen
0

Als u overstapt naar een andere provider dan wordt het telefoonnummer zoals dat in vaktermen heet "uitgeporteerd", dit betekend dat het nummer technisch overgedragen wordt aan uw nieuwe provider, uit privacy overwegingen (OPTA) verdwijnen op dat moment al uw gegevens zoals u bij uw latende provider geregistreerd stond automatisch uit de database, waaruit de inlichtingendiensten zoals bv. 1888, de gids op internet en de papieren gidsen putten.


Het klopt dus dat u dan niet meer geregistreerd staat en dus afhankelijke bent van de aanlevering van uw gegevens (wettelijk verplicht) van uw nieuwe provider.


Om dus weer in de telefoongids etc. vermeldt te worden moet u uw nieuwe provider opdracht geven om uw gegevens aan te leveren bij de Nummer Informatie Diensten van KPN (NID), meer informatie hierover kunt u vinden op de achterzijde van het wijzigingsformulier in uw telefoongids, let wel dit is een wijzigingsformulier de eerste aanleveringvan uw gegevens in de database moet door uw nieuwe provider geschieden.


Namens een voormalig medewerker van NID.                                        

a3
door a3ass - Apr 22, 2009 om 21:23
10 Antwoorden / 1 Vragen
0

Zie mijn reactie die ik op 22-04-2009 heb gegeven.

ja
door janarie_1 - Apr 23, 2009 om 11:56
1 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik worstel al zeker 2 jaren met hetzelde probleem. De vele e-mails en telefoontjes met online bieden nog steeds geen oplossing. Ben hierover enige malen rechtstreeks door online benaderd en stellig eenoplossing aangeboden. Geen resultaat! Nor sterker was dat ik in de lelefoongids.nl met het tijdelijke nummer van 2jaar terug vermeld sta, welk nummer inmiddels nota bene bij een ander in gebruik is. Bij KPN kunnen ze het nummer niet wijzigen, maar wel er uit verwijderen, wat wel betekent dat ik nu een geheim (fout) nummer heb. Het is de taak van de provider het nummer te wijzigen. Online heeft nu plechtig belooft alles in het werk te stellen om dat geheime nummer gewijzigd te krijgen. Daar voor zou de technisch dienst  worden ingeschakeld. Ik moest wel geduld hebben. Inmiddels al weer 6 weken geleden. Lijkt een zeer moeilijk probleem te zijn. Veel geduld en sterkte

sn
door snoep199 - Apr 23, 2009 om 12:17
4 Antwoorden / 4 Vragen
0

Is toch heerlijk rustig als je niet meer vermeld staat in de telefoongids, wordt je nl ook niet meer gebeld als ze je iets willen aansmeren. Je vrienden/familie etc weten je telefoonnummer toch.


Trouwens ik zit zelf ook wanadoo/online en tot tevredenheid heb ik mijn nummer daar voor het openbaar laten verwijderen.


Sucses

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Mu
Mureuswausss - Jun 13, 2024 om 01:46
Computers & telefonie

Samsung komt zijn verplichtingen niet na betreft reparatie in garantieperiode

Goedenavond Kassa,

Eind september 2022 heb ik een nieuwe Samsung Galaxy S22 aangeschaft volledig nieuw in gesealde verpakking met de volledige gebruikelijke fabrieksgarantie van 2 jaar.

Nu is er tijdens deze periode een mankement opgetreden met de telefoon. 
De touchscreen in de 2 bovenste rijen functioneert/reageert niet meer.

Vanzelfsprekend heb ik een repa ... Lees meer

si
simon1969 - Jun 17, 2024 om 16:00
Winkels & webshops
Bij een onlinewinkel naalden besteld en betaald maar bedrijf leverd niet

Bij een onlinewinkel naalden besteld en betaald maar bedrijf leverd niet

Ik heb op 19 mei 2024 100 stuks injectienaalden besteld en betaald bij Safe Products.nl. Krijg netjes na betaling een mailtje van de betaalde order en dat deze binnen 2- 5 werkdagen geleverd zou gaan worden. Tot op heden is er niets geleverd en ik had ze juist snel nodig voor mijn medicijnen iname. Mijn apotheek kan deze maat naalden niet leveren en ben dus aangewezen op een online winkel. Ik heb ... Lees meer

Be
Ben van de Klok - Jun 18, 2024 om 12:13
Vakantie & reizen

Behandelen jullie nog klachten mbt Ryan air?

onterechte fee gevraagd bij incheck balie eindhoven, door fout in systeem van Ryan air.
Om in te checken moet je land van uitgifte van je paspoort opgeven .
Onze paspoorten zijn uitgegeven in Curacao, maar het systeem van Ryan air geeft die optie niet.
Dus konden we niet online inchecken

Nadat we onze bagage hadden afgegeven bij de drop off balie, zijn we naar andere bali ... Lees meer