boppe1943
door boppe1943 Nov 3, 2016 om 18:49
Computers & telefonie

Waar vind ik mijn verdwenen mappen?

Goedenavond,
Ik maak gebruik van Outlook (Hotmail). Daarin bewaar ik al jaren een aantal belangrijke mappen. Een paar weken geleden is er een minder belangrijke map door onbekende reden verdwenen en die kan ik met de zoekfunctie niet meer terug vinden. Maar zojuist is er een heel belangrijke map verdwenen. Door middel van de zoekfunctie kan ik losse mails wel terug vinden. De betreffende map moet dus nog ergens zijn, maar waar? Het rare is dat de naam van de verdwenen map "Bewaren" is, maar sinds enige tijd is er ook een lege map met de naam "bewaren", met een kleine letter dus. Geen idee hoe die ontstaan is. Ik heb dus een poosje 2 mappen gehad met dezelfde naam, de éne met een hoofd-, de andere met een kleine beginletter. Wie kan mij helpen (liefst beide) mappen weer terug te vinden?
M.v.g. Boppe1943.

41491 12 Rapporteer

ja
door jackyh - Nov 3, 2016 om 19:03
953 Antwoorden / 4 Vragen

Misschien in de prullebak. Kijk anders eens in de verkenner.

eclipse
door eclipse - Nov 3, 2016 om 20:02
1561 Antwoorden / 370 Vragen

boppe1943 alle pijltjes  gechect ( uitgevouwen ) heb je outlook live  via  hotmail dus inloggen op iive mail van je windows  id, of heb je hem als post op de computer geinstalleerd ? zoja heb je sync  aanstaan ? bij gmail is het zo dat  als je de opdracht geeft opruimen hij ook alle submappen meeneemt , bij live.nl ben ik er niet zeker van, ik stal daar ook alle belangrijke post zoals licentie code `s  e.d

boppe1943
door boppe1943 - Nov 4, 2016 om 03:35
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Hartelijk bedankt vor de reacties.
@Aurora1, het is in zekere mate een troost dat ik niet de enige ben die dit probleem kent. Bedankt voor de link. Inderdaad stonden de verdwenen "Bewaren"-mails in "Verwijderde berichten", waaruit ik ze stuk voor stuk gered heb en in de lege map "bewaren" met een kleine b heb gezet. De mails van de andere verdwenen map heb ik helaas niet terug kunnen vinden, dus net zoals mijn lotgenoten zal ik daarover contact moeten opnemen met Microsoft na terugkeer in NL.
Ik moet nog erg wennen aan mijn nieuwe laptop met een veel grotere en gevoeliger touchpad dan de oude. Zo komt het ook wel voor dat een mail verzonden of opgeslagen wordt als dat nog niet de bedoeling is. Wie weet heb ik zo per ongeluk "Map leegmaken" aangeraakt....
Om het probleem te voorkomen om belangrijke mails echt kwijt te raken wil ik ze graag kopiëren en in een extra map bewaren. Hoe doe ik dat het snelst? Alvast bedankt voor eventuele tips.
M.v.g. Boppe 1943.

reflecs
door reflecs Nov 4, 2016 om 14:31
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Wat betreft de gevoelige touchpad. Misschien is het handig een muis aan te sluiten?

ph
door philip36 Nov 4, 2016 om 15:31
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Misschien een oplossing voor u, ook portable te gebruiken.

http://www.mailstore.com/en/mailstore-home-email-archiving.aspx

fl
door flessebon - Nov 4, 2016 om 08:29
418 Antwoorden / 7 Vragen

Heb dit laatst ook meegemaakt met WLM. Met de verkenner en een daarvoor gemaakt programmatje niets gevonden. Het is een raadsel waar de mappen zijn gebleven en hoe dit te herstellen.

in
door inasmuch - Nov 4, 2016 om 13:16
18 Antwoorden / 4 Vragen

Ik gebruikte livemail en heb door een mail van post.nl over een pakje aan mij (dat ik werkelijk verwchtte) op een link geklikt die echter niet naar postnl ging. OK, Trojaans paard. Ondanks mijn virusscanner waren toen toch de 5 bovenste bewaar-mappen compleet verdwenen.
Gebruik nu alleen nog gmail, die heeft eerder in de gaten of de mails wonderlijk zijn.

edrick3
door edrick3 - Nov 4, 2016 om 13:45
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Om het probleem te voorkomen om belangrijke mails echt kwijt te raken wil ik ze graag kopiëren en in een extra map bewaren. Hoe doe ik dat het snelst?
Maak een nieuwe map aan onder bv. Postvak In.
Ga naar de map met de mails die je wilt kopiëren.
Klik er eentje aan en klik dan Ctrl+a.
Rechtermuisklik op een mailtje; er opent zich een venster.
Kies voor: Kopiëren naar map.
Klik de gewenste map aan en klik op OK.

Suc6

reflecs
door reflecs - Nov 4, 2016 om 14:41
1859 Antwoorden / 4 Vragen

De mails in de map kunt u ook kopiëren, door ze allemaal te selecteren en ze naar een map op een andere harde schijf, of usb-stick te "slepen", of kopiëren en plakken. Als het niet te grote mails zijn, dan zou u ze eventueel ook in een keer kunnen doorsturen naar een ander e-mailaccount.

edrick3
door edrick3 Nov 4, 2016 om 14:50
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Als je ze naar een andere map/locatie sleept zijn ze weg uit de oorspronkelijke map.

reflecs
door reflecs Nov 4, 2016 om 15:16
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Dat is toch wanneer je van b.v. map A naar map B op dezelfde ( C) schijf sleept? Of is dit iets wat bij IMAP zo werkt?

th
door theflyingdoctor - Nov 4, 2016 om 16:18
18 Antwoorden / 1 Vragen

Nou lees ik al ruim twee jaar in berichten dat Hotmail en nu ook live mail ophoud te bestaan.

Van de week las ik weer een artikel dat die postdiensten van Microsoft ter ziele gaan of gegaan zijn.
Deze berichtgeving zie ik al ruim twee jaar dus heb ik al mijn accounts verwijderd en ben ik met een account doorgegaan op gmail.com.

Mogelijk dat uw accounts weg zijn omdat het al twee jaar bekend is dat dit stond te gebeuren.

Het heeft gestaan in bijna alle gerenomeerde media over computers al die tijd.

capteam
door capteam Nov 7, 2016 om 22:55
44 Antwoorden / 0 Vragen

Dat klopt niet, Hotmail bestaat nog wel degelijk maar nu onder de naam Outlook.com
De programma's Live Mail en voorheen Outlook Express worden inderdaad niet meer ondersteund.
U kunt wel Outlook 2013 of Outlook 2016 gebruiken in combinatie met een outlook.com (of hotmail.com) account.
En u kunt de met Windows 10 meegeleverde mail app gebruiken. Of de website.

reflecs
door reflecs - Nov 4, 2016 om 16:29
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@boppe1943,
Vergeet het eerdere antwoord van mij. Edrick3 geeft in een reactie aan dat het slepen bij u niet zal werken.

Philip36 geeft in een reactie een tip.
Deze link :http://www.mailstore.com/en/mailstore-home-email-archiving.aspx

Joke-Sk
door Joke-Sk - Nov 4, 2016 om 17:01
16 Antwoorden / 1 Vragen

Je bent er niet mee gehoplen maar belangrijke mail, mail ik meteen ook door naar een ander mailadres van me zodat als er iets fout gaat bij een mailadres ik nog altijd een back-up heb.

Ik maak trouwens van alles, wat ik belangrijk vind, een back-up op een extrne harde schijf.
Dit allemaal door schade en schande geleerd.

Met vriendelijke groet en nog veel succes met het vinden van je verdwenen mappen.
Joke sk

akkerdistel
door akkerdistel Nov 7, 2016 om 13:47
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Je kunt ook geheel automatisch de e-mail op de server achterlaten, hoef je helemaal niets te doen en zo heb je toch een back-up. En e-mail in G-mail laten ophalen, geeft de mogelijkheid tot nog een extra back-up (de derde). Wil je voor de vierde gaan, sleep dan je mail naar 'n externe schijf. Als het dan nog misgaat, weet ik echt niet meer :-).

we
door weethet - Nov 5, 2016 om 12:21
107 Antwoorden / 2 Vragen

Misschien is het gebruik van een (kleine reis) muis toch handiger voor u? In Instelling moet je de gevoeligheid van het touchPAD in kunnen stellen n.m.m.