Wifiproblemen bij ziggo
Op 1 december hebben we een nieuwe modem gekregen van Ziggo, na de instalatie door de ziggomonteur werd ons meteen medegedeeld dat het systeem is vastgelopen. Dit kon enkele dagen duren voordat dit is opgelost.
We zijn nu 2 weken verder en tig keer contact gehad met ziggo en vele beloftes verder, bv. jullie staan op de spoedlijst en dan wordt je binnen 48 uur geholpen.
Dus nog steeds niks gebeurt.
Volgens mij zijn er al heel veel klachten hierover want ik had even op de site van klachten bij ziggo gekeken en daar staat het er vol mee.
Is dit ook bij jullie bekend, en kun je ons helpen.
Bij mij is dat bekend, maar ik kan u echt niet helpen. U zou de redactie kunnen benaderen, maar aan vastgelopen systemen kan deze ook weinig, nou ja eigenlijk niets. doen. Er komt vast wel iemand die u verwijst naar de Geschillencommissie, het Juridisch Loket enz. maar ook die kunnen niets voor u betekenen.
Er zit niets anders op dan zoveel mogelijk met kabel en data abonnement te werken.
Misschien kunt u het zelf fiksen:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/doet-het-niet/wifi
Nee, dat kan in dit geval niet.
U bent kennelijk niet de enigste die problemen heeft met een nieuwe set en zie dan deze https://kassa.bnnvara.nl//vraag-beantwoord/vraag/computers-telefonie/ziggo-109?id=602349 vraag van gisteren en de al daarop gegeven antwoorden.
Het lijkt mij dat men bij Ziggo erg druk is met dit probleem.
Ik kan u ook niet verder helpen dan ook u deze info geven m.b.t. klachtmogelijkheden.
Geachte Fred,
Ik raad u aan om weg te gaan bij Ziggo.
Zeg u abonnement schriftelijk en aangetekend op.
Helaas zijn hun winkels nu gesloten vanwege de Lockdown.
Dokter ik heb zo'n last van m'n been. Geen probleem mevrouw die halen we er gewoon even af. Voor heel veel mensen is Ziggo de enige mogelijkheid voor snel internet. Hoe ga je dat dan opzeggen?
Geachte Henk,
Er is ook nog KPN. (via de oude telefoonlijn).
Lekker handig! Alsof andere providers geen problemen hebben.
De telefoonlijn als alternatief voor de kabel, met droge ogen? Laat me raden, je hebt het zelf ook en je bent heel tevreden? En aangetekend, om op te zeggen? Onder welke steen ben jij vandaan gekomen?
Gewoon bij Ziggo blijven Fred. Niet perfect, maar veel beter dan een ADSL lijntje.
Nooit van glasvezel gehoord?
@Koekeloer, hoezo?
Ik weet niet of het nu specifiek over de wifi gaat zoals het onderwerp suggereert of over het modem of de aansluiting? Als het probleem alleen de wifi is, check dan eens deze tips: Heb jij ook last van Wifi problemen?
En anders gewoon Ziggo blijven bellen.
Als ze voor vrijdag niet een werkende verbinding opleveren lopende contract ontbinden en geld voor niet geleverde weken terug eisen.
Geen signaal is geen geld voor hun....
Als je dreigde met KPN of T Mobile te gaan is het vaak snel opgelost...
Bij weglopen lopen zij jarenlang omzet mis als je tevreden bent...
Naast ADSL en als dat bij jou erg traag is... ook 4G via T Mobile, erg snel en op vakantie meenemen....
In de Boot of Kampeerauto gewoon meegenomen, dat lukte met ADSL of Ziggo nooit!
Als vast internet het wel doet is het sowieso verstandig om een los WIFI AP aan te schaffen. Dat is bijna oneindig veel beter dan ieder ingebouwd WIFI AP.
Kijk, dàt is een antwoord van iemand die snapt dat geen wifi niet betekent dat je geen internet hebt. Ongeacht de kwaliteiten van de verschillende providers, het loont bijna altijd om de wifi van het provider modem uit te zetten en zèlf een snelle wifi router achter het modem te hangen. Een beter wifi signaal, meer bereik in- en om het huis en veel meer controle over je eigen systeem.
Goede (en niet te dure) opties zijn bijvoorbeeld een uit de Netgear Nighthawk of Asus RT serie. Laat Ziggo leveren tot in de meterkast en regel de rest zèlf. Nog een setje powerline adapters erbij voor de "moeilijke hoekjes" in huis of voor de TV en klaar is Kees.
Geachte NewMikey,
Is een "wifiversterker" ongeveer hetzelfde?
Nee.
Ach, die wifi routers van Ziggo doen het wel maar het zijn instapmodelletjes voor oude mensen met een TV, een PC, een Tablet en een telefoon in huis. Zeg maar zoiets als @GBA. Voor een eensgezinswoning met beton en pubers en vooral als je de lag binnen de perken wil houden is het inderdaad bridgen dat ding, hoe eerder hoe beter.
@HenkDezevende,
Leg eens uit hoe dat eenvoudig kan:
Moet je de modem van Ziggo /KPN niet vervangen?
Waarom leveren Ziggo en KPN niet meteen de snelste modems?
Ik heb zelf een wifiversterker "gekregen" van KPN.
Over KPN weet ik niets maar Ziggo levert gewoon heel beperkte modem/routers en dat doen ze omdat zo'n ding ze inkoop iets van €5 kost en voor veel mensen genoeg is. Voor iets van €125 heb je een nighthawk en het enige dat je hoeft te doen is Ziggo hun router te laten bridgen. Dit alles gaat over snelheid, stabiliteit en lag, met wifi heeft het niets te maken totdat je de dekking onvoldoende vindt en dan kun je een extra accespoint neerzeten of een set meshrouters kopen. Nog even te aanvulling, ziggo levert je een gecombineerde modem router, het modem deel ben je verplicht te gebruiken.
Had al jaren een Nighthawk achter het Ziggo modem hangen en sinds een jaar een Asus RT serie maar zit nu op een plekje in huis (een aanbouw buiten de betonnen buitenmuur) waar het signaal onvoldoende was en bleef.
Gexperimenteerd met die goedkope versterkertjes maar daar schiet je weinig mee op omdat die de helft van de bandbreedte gebruiken om met de router te communiceren.
Nu een triband mesh extender aangeschaft die een aparte band gebruikt - beste investering ooit. Ik haal wifi snelheden die ik tot voor kort niet voor mogelijk hield en ook meer dan voldoende zijn voor de nodige vido-conferencing voor het werk (waar ik tot voor kort uit noodzaak maar mijn telefoon voor gebruikte).
Totaal geen probleem met WiFi van KPN die leveren blijkbaar echte modem's
@GERBERA
Héél fijn voor je maar Google ontploft bijna als je "klachten wifi kpn" intikt dus die experiaboxen van de KPN zijn echt niet veel anders dan de Ziggo modems hoor!
@NewMikey ik heb ondertussen de backplane bedraad en ook drie mesh routers opgehangen maar niet iedereen heeft dat nodig of heeft daar zelfs maar emplooi daarvoor. Ik zeg het zo, dat die gratis routertjes prima instapmodelletjes zijn en voor de oudere medeburger vaak ruim voldoende. Alleen zou je toch ook lachen als iemand naar je spreekwoordelijke BMW kijkt en zegt, nergens voor nodig mijn Yaris doet het ook prima. En zowel Ziggo als KPN leveren geen BMW mee.
Ik heb het zelfde probleem met wifi bij Ziggo, zodra ik wifi uit zet op het modem en bekabeld verder ga gaat het redelijk goed.
Zodra ik wifi weer activeer op het modem heb ik 3-5 keer per dag een herstartend modem en of ik nu 2,4 Ghz of 5 Ghz gebruik maakt niet uit.
Enkele weken geleden een monteur geweest die het aansluitpunt (kastje) in de meterkast heeft vernieuwd, maar het probleem is niet opgelost.
En inderdaad als je naar de site van Ziggo gaat dan heb je één troost, er zijn er vele met U die zich kapot ergeren aan Ziggo, ze beloven van alles maar het probleem oplossen ?, ho maar!.
Ze moesten zich schamen met z,on belabberde klanten service.
Welnee, u moet gewoon een echte router kopen dat dat ding laten bridgen.
Als je een losse Wifi monteerde is dat wel beter maar niet gratis.....
Bekabelde verbinding goed, dan is extra router een oplossing,
Ziggo was ooit heel veel UPC en daar hadden ze ook wel eens dubieuze zooi.....
Elke herstart en helaas meld U niet welk merk en type modem U nu heeft, vraag om ruilen en ga daarmee door tot ze magazijn vol retouren hebben wegens onbetrouwbare wifi...
Telefoons werken voor 99% op Wifi en een lompe kabel kan er nooit in....
Als je nieuwe vraag en deze retour stuurde, dan ontdekken ze dat ze kwaliteit moeten inkopen.
Repareren is moeiljk dus net zolang nieuwe vragen, gaat van hun winst af.....
U heeft gezien hun reclame recht op een Modem met perfecte Wifi dekking in huis.
Wij hebben sinds een jaar of twee een Ziggo modem CH7465LG-ZG. Deze werkt altijd. Hij is op de benedenverdieping geïnstalleerd en het bereik is tot op de zolder. Achter in de tuin (15m diep) valt hij pas weg.Let goed op alle instellingen en zoek met de wifianalyser het kanaal op waar de minste andere gasten zitten.
Groet,
Spriete.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Vlak voor bezorgmoment verandert PostNL het tijdstip naar 'zelf afhalen'.
Vlak voor afgesproken bezorgmoment verandert postNL van bezorgtijd 14:10-16:10 naar 'zelf afhalen' bij afhaalpunt. Bij het afhaalpunt vertelden ze dat dit héél veel gebeurt. PostNL doet er niets aan. Mogelijk is het luceratief voor de bezorger die alles op afhaalpunt dumpt en zo dubbel zoveel pakjes kan "afhandelen". De verzender kan er niets aan doen en voor post NL wil er n.m.m. nie ... Lees meer
Aflossing lening bij Vesting Finance van NN
Onlangs hebben wij een aflosnota bij Vesting Finance opgevraagd om onze lening ( die ze ovegekocht hebben van Nationale Nederlanden ) vervroegd te kunnen aflossen.
Deze is netjes opgestuurd en door ons betaald. We hebben hier verder geen bewijs van gekregen.
Na gebeld te hebben was hun antwoord : Kijk maar op BKR... ( en daar staat hij een maand na inlossen nog steeds op "lopend")
...
Lees meer
Auto verzekeren bij FBTO.
Ik wil mijn nieuwe elektrische auto verzekeren bij FBTO. Krijg ik het volgende antwoord van FBTO terug.
Op basis van je leeftijd en het vermogen van je auto kunnen we de auto niet verzekeren.
Lees meerPopulair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer