Hv
door Hvdv Oct 17, 2017 om 10:58
Computers & telefonie

Windows 10

hallo experts,heb een vraag over windows 10 het gaat om ik wil niet dat windows 10 meekijkt als ik op internet ben kan ik dat ook ergens instellen in de privacy heb het programma gemist van zaterdag van vara kassa dat was namelijk aan de orde.

mvg hvdv

2169 11 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Oct 17, 2017 om 11:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Kijk even het programma terug en u weet het.

Cookies
door Cookies - Oct 17, 2017 om 11:04
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Lees hier even de tips https://www.seniorweb.nl/artikel/windows-10-privacy-instellingen-na-de-creators-update

Of hier https://computertotaal.nl/artikelen/apps-software/privacy-instellingen-in-windows-10/

Het hele web staat vol met adviezen over privacy instellingen bij Windows 10, heb je Kassa echt niet voor nodig.

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 17, 2017 om 11:22
7188 Antwoorden / 3 Vragen

Hier kunt u misschien ook nog iets mee bv:

Instellingen

De écht interessante privacy-opties vind u in het algemene menu. U vindt die door rechtsonder in de hoek te klikken op het Actiecentrum, en daar door te klikken op 'Alle instellingen', of door bij 'Start' te kijken. In het popup-menu zie je 'Privacy' staan.
De belangrijkste optie vind je bovenaan het kopje 'Algemeen'. Daar staat 'Apps mogen mijn reclame-id gebruiken...'. Zet die optie uit, want hiermee mogen adverteerders meekijken wat u doet op je systeem en dat willen we natuurlijk niet hebben.
klik

marita5
door marita5 - Oct 17, 2017 om 11:24
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Hvdv ,

heb het programma gemist van zaterdag van vara kassa dat was namelijk aan de orde.

Was niet aan de orde in de uitzending van zaterdag .

Lees hier , klik op de rode regels.

https://kassa.bnnvara.nl/nieuws/microsoft-verzamelt-te-veel-privegegevens

https://www.security.nl/posting/534981/AP%3A+Microsoft+schendt+privacywetgeving+met+Windows+10

Cookies
door Cookies - Oct 17, 2017 om 11:30
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Overigens is het een illusie om te denken dat je niet gevolgd wordt, ook niet nadat je bepaalde instellingen aangepast hebt.

ik wil niet dat windows 10 meekijkt als ik op internet ben

gsm
door gsm - Oct 17, 2017 om 11:57
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Ik zou me maar niet te druk maken om privacy. Echte privacy bestaat niet.

Het enige wat je verder nog kunt doen, na alle tips gevolgd te hebben, is geen Chrome gebruiken of zelfs Windows 10 verwijderen. In het uiterste geval stap je over op een linux variant, zoals Ubuntu, of Mint, of Peppermint. Je bent met linux beter beschermd, maar zelfs dan is je privacy echt niet voor 100% gegarandeerd.

Zorg er bij Windows 10 ook voor dat jouw PC niet voor het verspreiden van updates wordt ingezet.
Zie Instellingen, Bijwerken en beveiliging, Geavanceerde opties, Kiezen op welke manier updates worden geleverd.
In elk geval de updates niet doorsturen naar PC's op het internet.
Als je maar één PC hebt, dan zet je de schakelaar op Uit.

aurora1
door aurora1 - Oct 17, 2017 om 12:52
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Even via Uitzending Gemist alsnog even kijken dus.

tdmduc
door tdmduc - Oct 17, 2017 om 15:29
704 Antwoorden / 2 Vragen
wo
door woutjewachtmans Oct 17, 2017 om 22:57
22 Antwoorden / Vragen

1.6 is nu uit.

tdmduc
door tdmduc Oct 18, 2017 om 10:13
704 Antwoorden / 2 Vragen

i know, dit is een oude
screenshot van hun website.

wo
door woutjewachtmans - Oct 17, 2017 om 22:05
22 Antwoorden / Vragen

Ach beste HVDV, wat zouden ze van jouw toch allemaal willen weten ? Heb je zoveel te verbergen dat je zo bang bent ? Gooi anders een VPNetje eroverheen.

do
door don-chriz - Oct 17, 2017 om 22:06
26 Antwoorden / 3 Vragen

  • Druk op het toetsenbord gelijktijdig op de Windows- + R-toets, typ hierna ‘services.msc’ in en druk op Enter;
  • Zoek de regel 'Connected User Experiences and Telemetry' op. Als die niet bestaat, is jouw Windows 10 nog niet geüpdatet. Zoek dan 'Diagnostics Tracking Service' en dubbelklik erop.
  • Kijk onder 'Status van service' en klik op Stoppen;
  • Achter Opstarttype staat Automatisch. Verander dit in Uitgeschakeld. Klik op OK.

gsm
door gsm Oct 19, 2017 om 09:01
5940 Antwoorden / 47 Vragen

De Fall Creators update (1709) zet een en ander even zo vrolijk weer op Automatisch.