mjvanderwerf
door mjvanderwerf May 13, 2010 om 22:34
Computers & telefonie

WinRar

Als ik een met WinRar "ingepakt" bestand wil uitpakken, krijg ik steevast de melding "Onbekende indeling of beschadigd"
Als ik echter het bestand scan met virusscanners krijg ik de melding "n bestanden gescand; geen infecties".
De virusscanners hebben dus geen probleem met die bestanden.
Wat kan er mis zijn met min WinRar ?
windows vista home, WinRar 3.92 beta.
Heb ook nog WinRar 3.80
MJ.

3520 19 Rapporteer

freya
door freya - May 13, 2010 om 23:00
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo mjvanderwerf,

Geen idee wat er mis zou kunnen zijn met je WinRAR, maar als je dit probleem alleen maar met bepaalde bestanden hebt en dus niet altijd, dan is je WinRAR versie misschien toch te oud? Zelf gebruik ik PowerArchiver en WinZIP en daarmee ondervind ik eigenlijk nooit problemen.

Probeer dus eens een heel ander programma, er zijn er talloze (gratis en betaalde versies) te vinden op het internet.

m.vr.gr. Freya

mjvanderwerf
door mjvanderwerf - May 13, 2010 om 23:11
525 Antwoorden / 385 Vragen

Goedenavond Freya,
het doet zich voor bij alle "gerarde" bestanden die ik ontvang.
Ligt de reden misschien in de beta versie ?
MJ.

mjvanderwerf
door mjvanderwerf - May 13, 2010 om 23:21
525 Antwoorden / 385 Vragen

Nogmaals goedenavond Freya,
ik zag dat Power Archiver maar 30 dagen gratis is en daarna € 19,95 kost.
Bovendien is het waarschijnlijk zo, dat de ontvanger van een hiermee ingepakt bestand ook Power Archiver moet hebben.
Heb vroeger wel Winzip gebruikt maar daarna steeds (tot volle tevredenheid overigens tot voor kort) steeds WinRar.
MJ.

laaglander
door laaglander - May 13, 2010 om 23:50
473 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo mjvanderwerf

Waar haalt u de bestanden vandaan? Krijgt u ze van iemand of download u ze van internet of van nieuwsgroepen?

Laaglander

edwardus
door edwardus - May 14, 2010 om 01:01
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Gebruik 7-Zip voor .rar bestanden. Dat is een uitstekend OpenSource product en dus gratis.

edwardus
door edwardus - May 14, 2010 om 01:03
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Een enkel .rar bestand kan beschadigd zijn, maar allemaal, dat is verdacht.

dimov000
door dimov000 - May 14, 2010 om 08:56
19 Antwoorden / 0 Vragen

WinRar te oud kan niet. Het ligt aan de persoon die de rar file heeft aangemaakt of dat de files verkeerd zijn gerard.U zult dus de files die u graag wilt hebben nogmaals moeten downloaden of ter controle kan u ook bijv. 7Zip van SourceForge.net kunnen downloaden. Gratis en hiermee hetzelfde bestand kunnen uitpakken. Dan weet u zeker dat uw rar niet in orde is. Of Winrar niet ok is.

Groet

Dimov000
weblog RCS

audb
door audb - May 14, 2010 om 14:25
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Winrar de-installeren en opnieuw er opzetten zou mogelijk een oplossing zijn?
http://rarlab.com/ hier is de nieuwste op te halen.
U gebruikt ook 3.92 BETA ! , tja en daar kan het in zitten de nieuwste versie is namelijk 3.93 en 3.92 was niet zonder fouten :(

laaglander
door laaglander - May 14, 2010 om 14:26
473 Antwoorden / 1 Vragen

de oplssing kan eenvoudiger zijn.. wanneer het bijvoorbeeld van de nieuwsgroepen afkomt .. dan is quickpar de oplssing, maar zolang er van de vragensteller geen antwoord komt.. is het gewoon gissen

edwardus
door edwardus - May 14, 2010 om 14:29
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Het is niet ondenkbaar dat de gebruikte WinRar ook "gedownload" is en dan zit er dus gratis een trojan bij.

rv
door rvrw - May 14, 2010 om 14:39
1 Antwoorden / 3 Vragen

Heb zelf met comprimeren van bestanden bij een grotere omvang dan 4GB problemen ervaren. Maar met winrar viel dit te delen in verschillende bestanden.

Is dit in uw geval ook zo?

keessie1
door keessie1 - May 14, 2010 om 15:07
138 Antwoorden / 9 Vragen

Het is waarschijnlijk GEEN RAR bestand maar een hernoemde EXE file.
Als je het met de mail hebt gekregen moet men vaak een EXE file renamne naar b.v. een RAR of ZIP anders wordt niet verstuurd.
Je hoeft hem dan niet uit te pakken maar alleen te renemen.
Informeer bij verzender.

Groetjes Keessie

ecomm
door ecomm - May 14, 2010 om 15:32
9 Antwoorden / 2 Vragen

.rar-bestanden kunnen zeker ook virussen e.d. bevatten, maar daar hoeft het probleem niet aan te liggen.

Wat wel geregeld gebeurd is dat een gedownload .rar-bestand beschadigd blijkt te zijn. Ik heb het ook wel eens, maar waar dat aan ligt weet ik niet. De oorzaak ligt mogelijks in het feit dat het bestand in eerste instantie via nieuwsgroepen is verspreid en onvolledig was alvorens verder te verspreiden.

Ivm WinRar best maar een 'un-install' doen met bijv. Revo Uninstaller (http://www.revouninstaller.com/download/revosetup.exe) en eens op zoek gaan naar een alternatief. 7Zip werd al genoemd (http://www.7-zip.org).

Een andere die ook zeer zeker is aan te raden (zelf zeer goede ervaringen mee) is AlZip. Dat is een betaald programma (€ 25,-), maar laat ik daar nu deze week een freebie van hebben gelezen.
Als je je emailadres achter laat op hun site krijg je een licentiecode voor hun nieuwste versie. Zie: http://www.altools.com/ALTools/ALZip/free-alzip-license.aspx

7Zip en AlZip zijn beide met elkaar te vergelijken. 7Zip is een prima keuze, alleen is AlZip nog wat sneller met uitpakken, wat met name bij grote (film)bestanden wat in tijd kan schelen. Bovendien ondersteunt het het nieuwste geoptimaliseerde .egg-formaat.

edwardus
door edwardus - May 14, 2010 om 15:37
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Alzip heb ik er een paar jaar terug afgegooid, dat programma liep voortdurend vast.
7Zip is echt een gratis topper.

ecomm
door ecomm - May 14, 2010 om 16:11
9 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=edwardus schreef op vrijdag 14 mei 2010, 15:37]een paar jaar terug

"Een paar jaar" is in internetjaren wel een eeuwigheid hé. AlZip werkt uitstekend, maar inderdaad 7Zip is ook een prima progje.
Er zijn nog meer goeie. WinUHA is ook een uitstekend en gratis alternatief. (http://www.klaimsoft.com/winuha/)

De vragensteller moet zelf maar beslissen welke hij wilt proberen.

ja
door jank - May 14, 2010 om 16:40
168 Antwoorden / 8 Vragen

TS geeft mogelijk zelf al het antwoord, mogelijk een niet compatible RAR bestand, aangemaakt met Power Archifer. Ik ga ervan uit, dat alleen dit bestand een probleem vormt.
Neem de proef eens op de som en pak zelf met WinRar een bestandje in en pak het daarna weer uit. Als dat werkt, dan is het bestand, waar u op doelt niet compatible en ligt het niet aan uw gebruikte WinRar.

ce
door celino - May 14, 2010 om 20:19
2 Antwoorden / 0 Vragen

Heb dit ook een keer mee te maken gehad .
Toen was het euvel dat er een geheugen bankje kapot werkte niet meer zoals het moet.
1 nieuwe geheugen bankje er in laten zetten en het probleem was opgelost.

erik008
door erik008 - May 14, 2010 om 20:45
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Ik weet niet waar je het bestand weg hebt.

Het komt voor op sites met leuke dingen dat bewust de extensie fout is.
Is het wel een rar bestand? (bekijk het eens in notepad)

Je hebt ook nog de grapjassen die onzin posten dat niet leesbaar is.

Soms zie je ook naast de rar ook par bestanden staan die zijn bedoelt voor reparatie als he mis gaat.

Wat geheugen betreft, als er iets mis is met het geheugen merk je het direct met winrar. geheugen kun je testen met memtest86

O ja...ik ben ook een gelukkige gebruiker van quicksfv
Deze software maakt een controlebestand van bestanden heel handig bij uitwisselen dan data via het internet.

wimbremer
door wimbremer - May 17, 2010 om 16:24
122 Antwoorden / 19 Vragen

Download het programma Windows Commander, tegenwoordig Total Commander van Christian Gisler. Daar zit ZIP, RAR etc. ingebouwd. Ik heb NOOIT problemen- of gehad, met welk ingepakt bestand dan ook. Is freeware