mi
door mike42 Jan 18, 2014 om 20:14
Computers & telefonie

Wirwar van virusscans

Beste lezers,
Mijn PC draait op Windows 8.1, en gebruik een aantal jaren als totaal pakkek virusscan van ZIGGO ( F Secure )
Maar deze laat zo af en toe tog nog e.e.a. door !
Wat is een goede en betrouwbare betaals totale virusscan ? ( dus antispam , anti virus, firewall, veilig internet bankeren )
heb nu een maand als proef BITFENDER Total Security 2013.
Ik hoor graag uw mening,

Mike

12890 85 Rapporteer

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jan 18, 2014 om 20:24
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Eset Smart Security.

Je kunt (niet standaard) de firewall zo instellen (2 keer klikken) dat hij bij alles netjes vraagt of het überhaupt wel verbinding mag maken. En ja het is schrikken als je ziet waar overal jouw computer mee, totaal overbodig, verbinding wilt maken..

aurora1
door aurora1 - Jan 18, 2014 om 21:13
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Had u deze test al bekeken?

tot15karakters
door tot15karakters - Jan 18, 2014 om 21:57
2189 Antwoorden / 14 Vragen

en naast betaalde zul je straks wel diverse adviezen van de gratis Avast anti virus krijgen, erg veel tevreden gebruikers hier die zelden klagen dus betalen hoeft niet eens...

sw
door swat1500 - Jan 18, 2014 om 22:15
3791 Antwoorden / 0 Vragen

Geen enkele virusscanner kan 100% veiligheid bieden. De veiligste virusscanner geeft minimaal een update per dag.
Wat dit betreft is er weinig verschil tussen betaalde en de (bekende) gratis virusscanners. Zowel de gratis Avira, Avast en Windows essentials zijn goede virusscanners.

sw
door swat1500 - Jan 18, 2014 om 22:15
3791 Antwoorden / 0 Vragen

F-secure is overigens ook goed. Die hoeft u dus niet weg te doen. Zeker als die gratis aangeboden wordt door Ziggo.

mi
door mike42 - Jan 18, 2014 om 22:28
3 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=swat1500 schreef op zaterdag 18 jan 2014, 22:15]F-secure is overigens ook goed. Die hoeft u dus niet weg te doen. Zeker als die gratis aangeboden wordt door Ziggo.

mi
door mike42 - Jan 18, 2014 om 22:29
3 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=swat1500 schreef op zaterdag 18 jan 2014, 22:15]F-secure is overigens ook goed. Die hoeft u dus niet weg te doen. Zeker als die gratis aangeboden wordt door Ziggo.

Helaas betaal ik €4 per maand voor de F secure van Ziggo ( basis + extra beveiliging )

diumenge
door diumenge - Jan 18, 2014 om 22:34
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik ben een tevreden gebruiker van Kaspersky.

varabas
door varabas - Jan 18, 2014 om 22:38
450 Antwoorden / 35 Vragen

mike42,

Ik heb al vele jaren een PC en gebruikte op Windows XP, Avast (gratis) en nu met Windows 7 de gratis Microsoft Security Essentials. In al die jaren nog nooit een virus of wat voor besmetting dan ook gehad!
Het is al zo vaak gezegd: "De beste virusbestrijder is de persoon die zit achter het toetsenbord"

Bassie,
Neemt wel ieder jaar een prik tegen het griepvirus.

Succes

edrick3
door edrick3 - Jan 19, 2014 om 10:17
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=tot15karakters schreef op zaterdag 18 jan 2014, 21:57]en naast betaalde zul je straks wel diverse adviezen van de gratis Avast anti virus krijgen, erg veel tevreden gebruikers hier die zelden klagen dus betalen hoeft niet eens...

Inderdaad!
Zoveel hoofden, zoveel zinnen, maar Avast is inderdaad een prima (ook gratis te verkrijgen) virusscanner.
Kun je hier downloaden.

Met vr.gr.

ro
door ron530 - Jan 19, 2014 om 10:48
4084 Antwoorden / 17 Vragen

De meeste pc's hangen achter een router, in de router zit een firewall ingebouwd die alle poorten op stealth (onzichtbaar) zet. Securety essentials van microsoft is gratis en wordt automatisch up to date gehouden. De pc is dan al goed beschermt tegen inbreuken en virussen. Banken zoals ING hebben eigen software die gebruikt kan worden om veilig te bankieren. Varabas heeft wel gelijk de zwakste schakel is de gebruiker van de pc.

gsm
door gsm - Jan 19, 2014 om 11:21
5940 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=ron530 schreef op zondag 19 jan 2014, 10:48]De meeste pc's hangen achter een router, in de router zit een firewall ingebouwd die alle poorten op stealth (onzichtbaar) zet. Securety essentials van microsoft is gratis en wordt automatisch up to date gehouden. De pc is dan al goed beschermt tegen inbreuken en virussen. Banken zoals ING hebben eigen software die gebruikt kan worden om veilig te bankieren. Varabas heeft wel gelijk de zwakste schakel is de gebruiker van de pc.
Geheel mee eens, dat Windows Defender, alias MSE, goed genoeg is bij normaal gebruik van de PC. De provider scant alle e-mailberichten als het goed is. Zelf ben je de beste bescherming achter de PC, trouwens net als in de auto, of op de fiets enz.
Avast hou ik zelf niet zo van en het gaf kort geleden nog problemen, waar edrick3 alles vanaf zou moeten weten (klik).

Het programma van de ingbank (trusteer rapport) vind ik niet geweldig, omdat de PC na installatie niet meer goed werkte. Je kan het zelf niet goed verwijderen, zonder eerst een verwijder tool van de trusteer helpdesk te hebben gekregen.

gsm
door gsm - Jan 19, 2014 om 11:37
5940 Antwoorden / 47 Vragen

HitmanPro.Alert is misschien wel een goede aanvulling, om veiliger te kunnen bankieren.
Zie HIER (klik).

ro
door ron530 - Jan 19, 2014 om 12:13
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Veilig internetbankieren is zo simpel, surf direct naar de website van de bank, geen zoekmachine gebruiken maar type het volledige web adres in de adresbalk. Sla deze op in favorieten I.E of bladwijzers in firefox. Controleer ook of de persoonlijke pagina begint met https om zeker te zijn dat de pagina beveiligd is. Krijg je een e mail van de bank waarin gegevens worden gevraagd gooi die weg want de bank zal nooit om gegevens vragen. Zo heb je al veel aan veiligheid qua bankieren gewonnen. Software van internet enkel downloaden van de fabrikant en eerst op virussen scannen, MSE geeft al tijdens het downloaden een waarschuwing als er iets niet in de haak is. Kijk bij het installeren van software ook goed wat er aan toolbars en andere rotzooi mee geïnstalleerd wordt vink deze opties weg want die opties zijn hoogst irritant. Weten wat je doet met de pc is de beste bescherming, de boel volstoppen met firewalls en virusscanners biedt enkel maar schijnveiligheid.

aurora1
door aurora1 - Jan 19, 2014 om 14:37
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als u nu 2 virusbeschermers op de pc heeft werken kunt u maar beter 1 verwijderen om mogelijke problemen te voorkomen.
Mocht u de gratis Avast willen installeren dan is het vermoedelijk beter om de add-on voor de browser(s) niet mee te installeren (zie de verwijzing van @gsm).
Ik weet niet hoe goed of slecht IE op W8.1 is, maar bijv. Firefox is doorgaans beter en wat veiliger, die kunt u naast IE gebruiken.

ka
door kaakje - Jan 20, 2014 om 12:05
109 Antwoorden / 0 Vragen

Gebruik al jaren Avast free met XP en nu met W8. Nooit noemenswaardige problemen gehad en ik download aardig wat hoor.

ge
door gerritwillmm - Jan 20, 2014 om 12:14
4 Antwoorden / 2 Vragen

Had eerst virusscanner van Ziggo van 3€ p.m.,maar kreeg per brief een waarschuwing dat mijn computer was besmet ,en als ik die niet binnen een paar dagen zou verwijderen ik van ziggo internet zou worden afgesloten,niet normaal toch,zij moeten toch zorgen dat mijn computer geen virus binnen krijgt,zij moeten toch op tijd een update doen.
Hierover Ziggo gebeld en met een mederwerker van ziggo het virus verwijderd,de medewerker raade mij aan een andere scanner te nemen,Webroot .

frederikjp
door frederikjp - Jan 20, 2014 om 12:19
47 Antwoorden / 6 Vragen

Bitdefender, Kaspersky komen voor in de top vijf van beste antivirusproducten.
Beveiligingsprogramma's worden ieder jaar getest

fr
door francken - Jan 20, 2014 om 12:29
5 Antwoorden / 1 Vragen

Ik gebruik Norton 360 al jaren tot volle tevredenheid. Maar daarnaast gebruik ik vooral voor malware etc. Malwarebytes antimalware en Super Antispyware. Norton kost geld, maar ik vind het de moeite waard. De laptop van mijn vrouw heeft daardoor ook bescherming, alsmede mijn smart phone en tablet. Ja, hij laat wel eens wat door. Welke virusscanner niet? Maar de anderen vangen die re weer uit.

ni
door nightrider - Jan 20, 2014 om 12:36
14 Antwoorden / 2 Vragen

Gebruik al jaren Norton, kost een paar centen maar werkt uit
stekend

tj
door tj.daems - Jan 20, 2014 om 12:37
13 Antwoorden / 27 Vragen

Voor de beveiliging van mijn pc gebruik ik Microsoft Security Essentials. Deze kun je gratis downloaden. Daarnaast heb ik gewoon AVG Antivirus Free Edition 2014. En het werkt prima.

pk49
door pk49 - Jan 20, 2014 om 12:42
243 Antwoorden / 2 Vragen

als downloader die heel veel binnenhaalt elke dag,ben je min of meer verplicht je zaakjes goed te beveiligen omdat je gigantische veel troep binnenhaalt.Na een aantal vastlopers door virussen en systeemfouten heb ik de volgende programma's aangeschaft.Sindsdien geen enkel problem meer gehad.
-AVG:gratis
-Tune-up :om je hele systeem schoon te houden en systeemfouten op te lossen(niet gratis,maar zeer aan te bevelen)
-Spyhunter:om alle hardnekkige rotzooi die AVG niet wegkrijgt,op te ruimen
-Hitman pro als extra aanvulling.

Cookies
door Cookies - Jan 20, 2014 om 12:45
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=gerritwillmm schreef op maandag 20 jan 2014, 12:14]zij moeten toch zorgen dat mijn computer geen virus binnen krijgt,zij moeten toch op tijd een update doen.

Nee hoor, JIJ moet er voor zorgen dat er geen malware binnen komt. Er is nl. geen enkel AV programma die alles tegen houdt.

msj_meijerink
door msj_meijerink - Jan 20, 2014 om 12:48
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik werk al jaren (sinds NDD en zo) naar volle tevredenheid met de Norton360 beheerstools (firewall, virusscanner, etc) van Symantec. Ook hun helpdesk heeft me nog nooit in de steek gelaten als ik ergens mee zat.
Ik heb thuis meerdere pc's/laptops staan, die alle door Norton -samen voor negen tientjes per jaar- worden bewaakt.

re
door repelsteeltje12 - Jan 20, 2014 om 12:56
6 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gebruik al een aantal jaren ESET Nod32 naar volle tevredenheid zowel bij Windows XP als Windows 7; wat ik een voordeel vind is dat ik dagelijks meerdere nieuwe virusdefinities ontvang.

Overigens is het raadzaam geregeld als aanvulling MBAM te gebruiken, welke ook uitstekend werkt
en waarvan de gratis versie in feite voldoende is.

digitaal
door digitaal - Jan 20, 2014 om 12:59
49 Antwoorden / 4 Vragen

Zoveel mensen,zoveel smaken,maar ik gebruik al enkele jaren naar volle tevredenheid Norton virusscanner in combinatie met Malwarebytes anti-malware.In mijn ogen een perfecte combinatie.Vroeger was Norton een vrij zware scanner,maar dat is al jaren niet meer het geval.Ca 4 tientjes en 3 computers kun je ermee beschermen.Voor mij zeker geen gratis scanners,maar dat moet iedereen zelf weten natuurlijk.Dit mijn mening.

vr1944
door vr1944 - Jan 20, 2014 om 13:01
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Dat is voor de zoveelste maal dat die vraag hier gesteld wordt. En ja hoor zoals bij alle vorige keren vindt bijna iedereen zijn eigen virusscanner weer de allerbeste beste . Bij normaal gebruik is windows 8.1 voldoende beveiligd door de standaard de mee geinstalleerde windows defender .De rest is allemaal weggegooid geld en dus overbodige luxe.

methanol
door methanol - Jan 20, 2014 om 13:01
12 Antwoorden / 3 Vragen

ik heb al jaren G.Data werkt goed er is er nog een Kaspersky het eerste jaar betaal je een bedrag daarna iets van 24.95 per jaar

ha
door haklink - Jan 20, 2014 om 13:06
1 Antwoorden / 1 Vragen

Als je het programma Mailwasher installeert kun je op je provider kijken wat er voor je klaar staat om binnen te komen en eventuele makware daar al verwijderen, zodat ze niet op je computer binnenkomt. Succes

ka
door kaakje - Jan 20, 2014 om 13:06
109 Antwoorden / 0 Vragen

Norton houdt iets te veel tegen. Ik probeer mijn pc optimaal te gebruiken en daarbij overschrijdt ik af en toe de grenzen van het legaal toelaatbare. ik heb immers geen pc om uitsluitend mijn bankzaken te regelen, te mailen en een beetje te surfen. Dus het ligt eraan wat je met je pc wilt doen. Ik download wel eens iets met een probleem. Ik vind het een sport om het er dan weer uit te krijgen. Met die kennis kan ik anderen weer helpen etc. Volledig beschermen is maar op een manier mogelijk. Niet aanzetten!

edrick3
door edrick3 - Jan 20, 2014 om 13:10
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=haklink schreef op maandag 20 jan 2014, 13:06]Als je het programma Mailwasher installeert kun je op je provider kijken wat er voor je klaar staat om binnen te komen en eventuele makware daar al verwijderen, zodat ze niet op je computer binnenkomt. Succes

Even ter info: dat betreft dan alleen je MAIL!
Je hebt toch echt een VIRUSSCANNER nodig als je op internet gaat.

Met vr.gr.

polleke1945
door polleke1945 - Jan 20, 2014 om 13:11
76 Antwoorden / 2 Vragen
roelie57
door roelie57 - Jan 20, 2014 om 13:24
4 Antwoorden / 3 Vragen

Alles heeft zijn beperkingen. Voor hen die niet het geld hebben kan je het volgende doen. Installeer de gratis versie van avg als anti virus, windows essenntials en zonneallarm firwall (ook de gratis versie). Als het mogelijk is zet de site advies ook aan Is wel enige overlapping en soms vertragend maar beter iets dan niets. En ja, open geen linken van personen en instanties die je niet ken. En natuurlijk de updates automatisch zetten voor de gebruikelijke sites (windows, adobe, orcal (java)? als je deze gebruikt. En kijk regelmatig op https://www.security.nl . Roelie

pi
door pieterwolters - Jan 20, 2014 om 13:34
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op zaterdag 18 jan 2014, 20:24]Eset Smart Security.

Je kunt (niet standaard) de firewall zo instellen (2 keer klikken) dat hij bij alles netjes vraagt of het überhaupt wel verbinding mag maken. En ja het is schrikken als je ziet waar overal jouw computer mee, totaal overbodig, verbinding wilt maken..

"Totaal overbodig" is een mening. De maker van de software of website vindt het bijvoorbeeld helemaal niet overbodig, anders was het niet ingebouwd.

ag
door agnes1243 - Jan 20, 2014 om 13:38
5 Antwoorden / 3 Vragen

Kaspersky 3.0 werkt prima en heeft ook een module veilig internet bankieren.

ka
door kassajo - Jan 20, 2014 om 13:39
21 Antwoorden / 1 Vragen

Ik gebruik Paretologic. Erg tevreden over, blokkeert ook vervelende URL's waardoor je steeds maar weer spam opgestuurd krijgt, en haalt ook de trojans uit e-mailboodschappen.

gompy2
door gompy2 - Jan 20, 2014 om 13:46
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=ron530 schreef op zondag 19 jan 2014, 10:48]De meeste pc's hangen achter een router, in de router zit een firewall ingebouwd die alle poorten op stealth (onzichtbaar) zet. Securety essentials van microsoft is gratis en wordt automatisch up to date gehouden. De pc is dan al goed beschermt tegen inbreuken en virussen. Banken zoals ING hebben eigen software die gebruikt kan worden om veilig te bankieren. Varabas heeft wel gelijk de zwakste schakel is de gebruiker van de pc.
Zoals zo vaak al aangehaald is, een router en de on-board Windows-Firewalls, standaard geconfigureerd, controleert alleen alles wat er IN wil, en niet wat er UIT wil.
Ben je eenmaal besmet dan heb jij niets in de gaten als er communicatie naar buiten plaats vind.
Als je niet weet hoe het allemaal werkt, geef dan geen advies, verdiep je eerst eens goed in de materie, dat is beter voor een vraagsteller.

Je advies voor Microsoft Security Essentials is van hetzelfde gehalte, elk test-lab in de wereld geeft aan dat het een van de slechtste beschermingssoftware is en jij geeft de raad het te gebruiken?

Alle andere adviezen om een bepaalde scanner te gebruiken "omdat ik nog nooit ergens last van gehad heb" is van hetzelfde gehalte, nul-komma-nul.

Als men een advies wil geven moet men dat doen aan hand van rapporten van wereldwijd bekende test-labs, en die kan men zo bekijken.
Aurora1 gaf al een link voor een testrapport, maar die was voor Windows-7 bedoeld, hier de link voor het laatste testrapport bedoeld voor Windows-8:
AV-TEST.ORG - The Independent IT-Security Institute

Klik -> AV-TEST.org

En er zijn nog meer bekende, onafhankelijke test-labs, zoals deze:

Klik-> AV-Comparatives , an independent not-for-profit organization.

Voor de vraagsteller, de meeste antivirus-software getest door deze labs is goed, anders worden ze niet eens toegelaten en de software die je nu gebruikt, Ditdefender, schijnt 1 van de beste te zijn volgens de tests.

jo
door josp12345 - Jan 20, 2014 om 13:47
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gebruik naar volle tevredenheid de ingebouwde virusscanner van windows 8 of 8.1 ook de ingebouwde firewall werkt prima. Te vinden onder het configuratiescherm.
Als extra, voor internet bankieren, gebruik ik door mijn het bank beschikbaar gestelde trusteer
Link
https://www.ing.nl/de-ing/veilig-bankieren/veilig-internetbankieren/ing-trusteer-rapport/?first_visit=true
Jos

da
door davert - Jan 20, 2014 om 13:48
19 Antwoorden / 7 Vragen

ik gebruik al jaren avg,gratis virus scanner heb het van een pc freak,en het werkt perfect,groetjes davie

jp
door jpensenior - Jan 20, 2014 om 14:01
1 Antwoorden / 2 Vragen

http://360safe.com/pc.html

Via bovenstaand URL kunt u een uitstekende virusbeveiliging downloaden.
Deze is gratis en bovendien zonder een einddatum.
Ik ben heel tevreden.

Met vriendelijke groet,
J. Pen senior

ka
door kassajo - Jan 20, 2014 om 14:15
21 Antwoorden / 1 Vragen

Kijk: , hier heb je een testje. BitDefender is het beste, waar het gaat om virusbeheersing, maar gebruikt ook nog al wat rekenkracht (je processor dus.

Zoals ik al zei, ik gebruik Paretologic Internet Security, staat op plaats 22 in dit lijstje. Wordt ergens besproken, ze vinden het een goed programma, maar het kan altijd beter. Van overdadige processorbelasting heb ik geen last.

ka
door kassajo - Jan 20, 2014 om 14:17
21 Antwoorden / 1 Vragen

Sorry, url komt niet door, nog es proberen http://anti-virus-software-review.toptenreviews.com/v2/index.html

ja
door jansjans - Jan 20, 2014 om 14:21
1 Antwoorden / 0 Vragen

Gebruik Windows 8.1 met de standaard Windows Defender (zit ook alles in), is dit aan te bevelen of toch maar Avast o.i.d.

luky1951
door luky1951 - Jan 20, 2014 om 15:46
48 Antwoorden / 5 Vragen

WAARSCHWING!

uit goede bron

Volgens de nieuwe regels van banken,

Ben je nu verplicht met telebankieren een betaalde/gekochte anti-virus software te gebruiken.
Anders wordt bij hacking leegplunderen van je bankrekening(en) deze niet vergoed!

Het is maar even een weet!

luky1951
door luky1951 - Jan 20, 2014 om 15:56
48 Antwoorden / 5 Vragen

Ik heb persoonlijk (jarenlang) altijd McAfee gebruikt, Maar vanuit een advies van de consumentenbond werd in 2012 McAfee negatief beoordeeld. Ik ben zowel lid van de HCC als Seniorenweb.
Een medelid van de HCC, we komen nu elke week s'middags bij elkaar met onze laptop, en vragen advies, en helpen elkaar. Krijgen ook cursussen voor het gebruik van diverse programma's.
Laatst kreeg men cursus/gebruikersinstructie voor TOTALCOM, of over het gebruik van image.
Maar een medelid die een bedrijf heeft gehad, raadde mij Kaspersky aan, proefversie gedownload, en via een aanbieding aangeschaft, tot nu toe bevalt het goed!
McAfee is sinds kort overgenomen door INTEL, misschien helpt dat hun imago te verbeteren!

vr1944
door vr1944 - Jan 20, 2014 om 16:13
1210 Antwoorden / 5 Vragen

"Je advies voor Microsoft Security Essentials is van hetzelfde gehalte, elk test-lab in de wereld geeft aan dat het een van de slechtste beschermingssoftware is en jij geeft de raad het te gebruiken"

Op het moment dat Windows 8.1 uitkwam was windows defender want zo heet dat programma weer , de enige goed werkende AV.Alle andere AV's zijn naderhand gepatcht voor gebruik in windows 8.1.Dus alle links naar AV tests zijn voor oudere besturingen en dus waardeloos voor 8.1 en houden ook geen rekening met de standaard verbeterde beveiliging van Windows 8.1.Bij normaal gebruik is WIndows Defender een prima beschermer.

ro
door ron530 - Jan 20, 2014 om 16:41
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Testlabs zijn vaak commercieel bezig ook wel logisch want ze worden gesponsord door fabrikanten die betaalde producten op de markt brengen. In een grijs verleden gingen er geruchten dat een aantal van die fabrikanten zelf virussen ontwikkelden en pc's daarmee infecteerden om de omzet op te krikken. Ze deden persberichten uitgaan die door de media werd opgepikt en hoe kan het ook anders een dag later was er een update om die virus te verwijderen. MSE is bij normaal PC gebruik afdoende.

on
door onshuisje - Jan 20, 2014 om 17:35
4 Antwoorden / 1 Vragen

ONSHUISJE.
Voorheen op me XP en sinds begin 2013 op me windows 7 steeds gebruik ik Microsoft Security Enssential tot volle te vredenheid ook bij HCC aanbevolen, succes

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jan 20, 2014 om 17:39
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op maandag 20 jan 2014, 13:34][quote=lekkerisdat schreef op zaterdag 18 jan 2014, 20:24]Eset Smart Security.

Je kunt (niet standaard) de firewall zo instellen (2 keer klikken) dat hij bij alles netjes vraagt of het überhaupt wel verbinding mag maken. En ja het is schrikken als je ziet waar overal jouw computer mee, totaal overbodig, verbinding wilt maken..

"Totaal overbodig" is een mening. De maker van de software of website vindt het bijvoorbeeld helemaal niet overbodig, anders was het niet ingebouwd.
Ach, ook jij hebt vast helemaal niets te verbergen natuurlijk?

ge
door geraldinep - Jan 20, 2014 om 17:49
14 Antwoorden / 4 Vragen

Ik gebruik al jaren BullGuard. Prima scanner, nog nooit problemen gehad met iets doorlaten.Kost rond de € 40,= per jaar. Er zijn vaak aanbiedingen met flinke kortingen.

sh
door sheelah_1 - Jan 20, 2014 om 18:26
8 Antwoorden / 2 Vragen

Ik gebruik al jaren AVG, de volledige versie. Ik ben daar heel tevreden over.

gompy2
door gompy2 - Jan 20, 2014 om 18:35
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=vr1944 schreef op maandag 20 jan 2014, 16:13]
Op het moment dat Windows 8.1 uitkwam was windows defender want zo heet dat programma weer , de enige goed werkende AV.Alle andere AV's zijn naderhand gepatcht voor gebruik in windows 8.1.Dus alle links naar AV tests zijn voor oudere besturingen en dus waardeloos voor 8.1 en houden ook geen rekening met de standaard verbeterde beveiliging van Windows 8.1.Bij normaal gebruik is WIndows Defender een prima beschermer.
Beste vr1944.
Zoals een aantal anderen schrijf jij ook hier de grootst mogelijke kul.
Voor jou ook het advies, verdiep je eerst eens in de materie en laat dan je onzin los op een forum waarin je geacht wordt een goed advies te geven over een serieus onderwerp als een virusscanner.
Het feit dat je van geen toeten of blazen weet bewijs je al door te beweren dat AV tests alleen voor oudere systemen bedoeld zou zijn en dat Windows 8.1 door zijn, wat jij beweerd, verbeterde beveiliging op zich al veilig zou zijn.
Als je op de link zou klikken die ik en Aurora hebben gegeven zou je kunnen zien dat er voor elke Windows versie, dus Windows-XP, Windows-Vista, Windows-7 en ook Windiws-8, aparte tests zijn, en je begrijpt ook helemaal de werking van computervirussen en andersoortige malware en de bestrijding daar van totaal niet...

We laten het hier maar bij, ik hoop alleen dat vragensteller zich niet door dit soort onzin laat leiden.

[quote=ron530 schreef op maandag 20 jan 2014, 16:41]Testlabs zijn vaak commercieel bezig ook wel logisch want ze worden gesponsord door fabrikanten die betaalde producten op de markt brengen. In een grijs verleden gingen er geruchten dat een aantal van die fabrikanten zelf virussen ontwikkelden en pc's daarmee infecteerden om de omzet op te krikken. Ze deden persberichten uitgaan die door de media werd opgepikt en hoe kan het ook anders een dag later was er een update om die virus te verwijderen. MSE is bij normaal PC gebruik afdoende.
Echt niet te geloven dit.

Friedrich von Schiller, Duits filosoof geboren in 1759 schreef eens:
"Tegen zulke domheid strijden zelfs de goden vergeefs".

Man als je nu geen onderbouwde beweringen kunt doen, ga dan lekker vissen, dan breng je een systeem van een ander ook niet in gevaar met je ongebreidelde quatsch...

gompy2
door gompy2 - Jan 20, 2014 om 18:54
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Voor de geïnteresseerden, een verslag van tests in combinatie met Windows-8 door AV-Test.org, gedateerd 7 April 2013.
Helaas alleen in het Engels.

Klik hier-> Windows-8 - AV-Test.org

gsm
door gsm - Jan 20, 2014 om 19:25
5940 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=gompy2 schreef op maandag 20 jan 2014, 18:35]
Beste vr1944.
Zoals een aantal anderen schrijf jij ook hier de grootst mogelijke kul.
Voor jou ook het advies, verdiep je eerst eens in de materie en laat dan je onzin los op een forum waarin je geacht wordt een goed advies te geven over een serieus onderwerp als een virusscanner.
Het feit dat je van geen toeten of blazen weet bewijs je al door te beweren dat AV tests alleen voor oudere systemen bedoeld zou zijn en dat Windows 8.1 door zijn, wat jij beweerd, verbeterde beveiliging op zich al veilig zou zijn.
Als je op de link zou klikken die ik en Aurora hebben gegeven zou je kunnen zien dat er voor elke Windows versie, dus Windows-XP, Windows-Vista, Windows-7 en ook Windiws-8, aparte tests zijn, en je begrijpt ook helemaal de werking van computervirussen en andersoortige malware en de bestrijding daar van totaal niet...

We laten het hier maar bij, ik hoop alleen dat vragensteller zich niet door dit soort onzin laat leiden.

Echt niet te geloven dit.

Friedrich von Schiller, Duits filosoof geboren in 1759 schreef eens:
"Tegen zulke domheid strijden zelfs de goden vergeefs".

Man als je nu geen onderbouwde beweringen kunt doen, ga dan lekker vissen, dan breng je een systeem van een ander ook niet in gevaar met je ongebreidelde quatsch...

Wat vind je nou zelf van dergelijk commentaar?
Als jij en bepaalde andere lieden je nou eens zou kunnen beperken tot een geniaal en wel doordacht antwoord geven op de vraag, dan zou dat wel zo prettig zijn.

Ik herhaal hier nog maar eens:
Ik denk dat MSE, of de ingebouwde beveiliging met o.a. met Windows Defender (= MSE) van Windows 8 en 8.1, op dit moment voldoende bescherming geeft voor normaal gebruik en zeer gebruiksvriendelijk is. Bovendien heb je de minste last van valse positieven. Ik heb al vaak genoeg meegemaakt dat MSE een virus wel tegen hield en betaalde programma's niet.
Geen enkel beveiligingsprogramma is 100% veilig, waardoor je zelf altijd nog als beste beveiliger dient te functioneren.
Zorg dat programma's up-to-date zijn, van Microsoft, maar vooral ook van Adobe en Java van Oracle.

Voor Windows XP zul je in april 2014 op zijn minst wel iets anders moeten nemen voor Windows Defender of MSE en voor IE8.

gompy2
door gompy2 - Jan 20, 2014 om 20:04
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=gsm schreef op maandag 20 jan 2014, 19:25]
Wat vind je nou zelf van dergelijk commentaar?
Als jij en bepaalde andere lieden je nou eens zou kunnen beperken tot een geniaal en wel doordacht antwoord geven op de vraag, dan zou dat wel zo prettig zijn.

Ik herhaal hier nog maar eens:
Ik denk dat MSE, of de ingebouwde beveiliging met o.a. met Windows Defender (= MSE) van Windows 8 en 8.1, op dit moment voldoende bescherming geeft voor normaal gebruik en zeer gebruiksvriendelijk is. Bovendien heb je de minste last van valse positieven. Ik heb al vaak genoeg meegemaakt dat MSE een virus wel tegen hield en betaalde programma's niet.
Geen enkel beveiligingsprogramma is 100% veilig, waardoor je zelf altijd nog als beste beveiliger dient te functioneren.
Zorg dat programma's up-to-date zijn, van Microsoft, maar vooral ook van Adobe en Java van Oracle.

Voor Windows XP zul je in april 2014 op zijn minst wel iets anders moeten nemen voor Windows Defender of MSE en voor IE8.

Dat doe ik, ik geef een weldoordacht, maar geen geniaal antwoord, want het is een advies wat een ieder met een rationele benadering en verstand kan bedenken:
Laat je adviseren door hetgeen AV-test-labs aan hand van terdege uitgevoerde antivirustests je adviseren, en niet door in het algemeen, ook door jou, ongefundeerd geneuzel beste GSM.
Jouw mening is totaal nergens op gebaseerd als je beweerd:

" Ik heb al vaak genoeg meegemaakt dat MSE een virus wel tegen hield en betaalde programma's niet."
Kul!
Of je moet je "eigen test-lab"eens anders in gaan richting.., 2 virusscanners op 1 computer?
Kom nu eens met echt steekhoudende argumenten?

Op de rest van de dooddoeners zoals "niets is 100% veilig" en "Windows 8 met ingebouwde bescherming enz is voldoende bij normaal gebruik", daar ga ik niet eens op in mijn beste...

Geef is een definitie van normaal gebruik dan?
Het bezoeken van een nieuws-site zoals NU.nl kan al gevaar opleveren zoals zeven maanden geleden is gebleken, een normaler gebruik kun je toch niet bedenken, of wel?

Je Adobe en Java advies is helemaal correct.

gsm
door gsm - Jan 20, 2014 om 20:50
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Voor mij is dit de druppel om er bij deze mee op te houden.

vr1944
door vr1944 - Jan 20, 2014 om 21:25
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Uit deze reactie blijkt wel dat er zelf weinig kaas van gegeten hebt en uit je nek zit te zwammen. Die door de fabrikanten gesponsorde AV testen zijn net zo waardeloos als jouw ongevraagde commentaar op mijn bijdrages cq advies. Of maak jij hier uit wat er geschreven wordt??

=gompy2 schreef op maandag 20 jan 2014, 18:35:
=vr1944 schreef op maandag 20 jan 2014, 16:13:
Op het moment dat Windows 8.1 uitkwam was windows defender want zo heet dat programma weer , de enige goed werkende AV.Alle andere AV's zijn naderhand gepatcht voor gebruik in windows 8.1.Dus alle links naar AV tests zijn voor oudere besturingen en dus waardeloos voor 8.1 en houden ook geen rekening met de standaard verbeterde beveiliging van Windows 8.1.Bij normaal gebruik is WIndows Defender een prima beschermer.

Beste vr1944.
Zoals een aantal anderen schrijf jij ook hier de grootst mogelijke kul.
Voor jou ook het advies, verdiep je eerst eens in de materie en laat dan je onzin los op een forum waarin je geacht wordt een goed advies te geven over een serieus onderwerp als een virusscanner.
Het feit dat je van geen toeten of blazen weet bewijs je al door te beweren dat AV tests alleen voor oudere systemen bedoeld zou zijn en dat Windows 8.1 door zijn, wat jij beweerd, verbeterde beveiliging op zich al veilig zou zijn.
Als je op de link zou klikken die ik en Aurora hebben gegeven zou je kunnen zien dat er voor elke Windows versie, dus Windows-XP, Windows-Vista, Windows-7 en ook Windiws-8, aparte tests zijn, en je begrijpt ook helemaal de werking van computervirussen en andersoortige malware en de bestrijding daar van totaal niet...

We laten het hier maar bij, ik hoop alleen dat vragensteller zich niet door dit soort onzin laat leiden.

]

vr1944
door vr1944 - Jan 20, 2014 om 21:30
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Jammer hoor GSM,want op dit gebied ben jij een echte expert

=gsm schreef op maandag 20 jan 2014, 20:50: Voor mij is dit de druppel om er bij deze mee op te houden.

ch
door chevyrolf - Jan 21, 2014 om 12:33
60 Antwoorden / 12 Vragen

ik heb al jaren AVAST op mn pc en laptop nooit geen problemen gehad

luky1951
door luky1951 - Jan 21, 2014 om 13:16
48 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=chevyrolf schreef op dinsdag 21 jan 2014, 12:33]ik heb al jaren AVAST op mn pc en laptop nooit geen problemen gehad

Nooit geen is altijd,
dubbele ontkenning is een bevestiging!

labren
door labren - Jan 21, 2014 om 14:56
862 Antwoorden / 0 Vragen

de beste is norton anti virus , die houd werkelijk alles tegen

labren
door labren - Jan 21, 2014 om 15:00
862 Antwoorden / 0 Vragen

NORTON EN AVG zijn de beste

ro
door ron530 - Jan 21, 2014 om 15:36
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Norton, breek me de () niet open, ik ben toch geen klein kind die bij het handje gehouden moet worden. Norton gaat zo diep in de registers zitten dat het programma gaat bepalen wat het beste voor jou is. Wil er van af dan moet je bijna IT specialist zijn om Norton te verwijderen. Waar Norton wel de beste in is, dat is schijnveiligheid creëren, die schijnveiligheid is de grootste vijand van de huidige PC gebruiker.

vr1944
door vr1944 - Jan 21, 2014 om 16:03
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Norton gaat zo diep in de registers zitten dat het programma gaat bepalen wat het beste voor jou is

Wat bedoel je met de onzin dat Norton diep in de registers gaat zitten . Norton is prima te verwijderen met de Norton removal tool als dat zou willen . Daarna open je het register en zoek je met 2 zoekopdrachten op Norton en Symantec in het register om de sleutels te verwijderen.daar heb je geen IT er voor nodig.

lh
door lhriet001 - Jan 21, 2014 om 17:06
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik had eerst ook alleen Microsoft Essentials als virusscanner op mijn PC geïnstalleerd. Tot dat mijn harde schijf crashte vanwege een virus. Bij de PC winkel een nieuwe harde schijf moeten kopen en alles weer opnieuw moeten installeren. Mij werd geadviseerd een niet gratis virusscanner op mijn PC te installeren zoals Norton 360. Die update om de zoveel minuten. Daarbij ook nog eens Hitman Pro geïnstalleerd en hoop dat ik mijn computervoordeur behoorlijk beveiligd heb. In de wetenschap dat je altijd achter de feiten aanloopt. Het tuig dat probeert in te breken op je PC verzint dagelijks weer andere manieren om de boel bij je te verzieken. Ze hebben blijkbaar niets beters te doen en hun kwalijke praktijken geeft hun brood op de plank.

ro
door ron530 - Jan 21, 2014 om 17:19
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Een harde schijf kan niet crashen door een virus, het besturingsprogramma kan wel geïnfecteerd worden maar dat is eigen schuld. Klakkeloos van alles maar downloaden en installeren is de doodsteek van elke pc.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jan 21, 2014 om 18:22
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=labren schreef op dinsdag 21 jan 2014, 14:56]de beste is norton anti virus , die houd werkelijk alles tegen
Klopt helemaal 9 a 10 keer kun je na een installatie van Norton het internet niet meer op, veel veiliger kan het natuurlijk never nooit niet.

gompy2
door gompy2 - Jan 21, 2014 om 18:36
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op dinsdag 21 jan 2014, 18:22]
Klopt helemaal 9 a 10 keer kun je na een installatie van Norton het internet niet meer op, veel veiliger kan het natuurlijk never nooit niet.
L0L \o/

diumenge
door diumenge - Jan 21, 2014 om 18:44
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=vr1944 schreef op dinsdag 21 jan 2014, 16:03]Wat bedoel je met de onzin dat Norton diep in de registers gaat zitten . [u]Norton is prima te verwijderen met de Norton removal tool als dat zou willen . Daarna open je het register en zoek je met 2 zoekopdrachten op Norton en Symantec in het register om de sleutels te verwijderen.[/u] daar heb je geen IT er voor nodig.Alleen al het feit dat dat nodig is is belachelijk. Een removal tool gebruiken en handmatig het register schonen moet simpel weg niet nodig zijn, of je IT'er bent of niet...

ka
door kassajo - Jan 21, 2014 om 19:53
21 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=diumenge schreef op dinsdag 21 jan 2014, 18:44][quote=vr1944 schreef op dinsdag 21 jan 2014, 16:03]Wat bedoel je met de onzin dat Norton diep in de registers gaat zitten . [u]Norton is prima te verwijderen met de Norton removal tool als dat zou willen . Daarna open je het register en zoek je met 2 zoekopdrachten op Norton en Symantec in het register om de sleutels te verwijderen.[/u] daar heb je geen IT er voor nodig.Alleen al het feit dat dat nodig is is belachelijk. Een removal tool gebruiken en handmatig het register schonen moet simpel weg niet nodig zijn, of je IT'er bent of niet...

ka
door kassajo - Jan 21, 2014 om 19:54
21 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=diumenge schreef op dinsdag 21 jan 2014, 18:44][quote=vr1944 schreef op dinsdag 21 jan 2014, 16:03]Wat bedoel je met de onzin dat Norton diep in de registers gaat zitten . [u]Norton is prima te verwijderen met de Norton removal tool als dat zou willen . Daarna open je het register en zoek je met 2 zoekopdrachten op Norton en Symantec in het register om de sleutels te verwijderen.[/u] daar heb je geen IT er voor nodig.Alleen al het feit dat dat nodig is is belachelijk. Een removal tool gebruiken en handmatig het register schonen moet simpel weg niet nodig zijn, of je IT'er bent of niet...

Of koop Total Uninstall, 30 dollar, zeg maar 24 euro, plukt alle registersleutels eruit na een deïnstallatie.

diumenge
door diumenge - Jan 21, 2014 om 20:06
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dan kan je net zo goed Revo Uninstaller gebruiken.

vr1944
door vr1944 - Jan 21, 2014 om 21:20
1210 Antwoorden / 5 Vragen

De Norton removal tool verwijderd ook de sleutels in het register. Deze tool kun je downloaden op de site van Norton.Uiteraard kun je Norton ook via configuratie>programma's en onderdelen verwijderen .

luky1951
door luky1951 - Jan 22, 2014 om 18:14
48 Antwoorden / 5 Vragen

Wat kosten de verschillende Anti-Virus pakketten, krijg je alleen een downloadversie, of krijg je een CD- rom toegestuurd?

edrick3
door edrick3 - Jan 22, 2014 om 18:20
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@mike42,

Fijn hè, dat je vraag in de nieuwsbrief stond?!

Zie je door de bomen het bos nog?

Sterkte met je keus!

Met vr.gr.

luky1951
door luky1951 - Jan 22, 2014 om 18:56
48 Antwoorden / 5 Vragen

Soms staat het stoplicht op rood soms op groen!

sp
door spoeltje - Jan 23, 2014 om 05:39
1 Antwoorden / 0 Vragen

Helemaal met "Lekker is dat" eens.
De Eset Smart Security is al jaren mijn favoriet.
Tussendoor weleens andere gehad, maar weer terug naar Eset.
Wat belangrijk is, dat alle "oude rommel" van andere beveiligingsprogramma's
GOED verwijderd is !!!!
De kosten wegen niet op tegen het gemak en betrouwbaarheid.
EN ... inderdaad helaas zijn er altijd gevaren. Maar zelf ook heel goed opletten !!!

jpm
door jpm - Jan 23, 2014 om 12:37
820 Antwoorden / 28 Vragen

ik gebruik inmiddels al wel een paar jaar F-secure via xs4all.nl. Deze is bij xs4all gewoon gratis, vraag me af waarom Ziggo daar 4 euro voor moet vragen.

jpm
door jpm - Jan 23, 2014 om 12:55
820 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=gompy2 schreef op maandag 20 jan 2014, 18:35][quote=vr1944 schreef op maandag 20 jan 2014, 16:13]
Op het moment dat Windows 8.1 uitkwam was windows defender want zo heet dat programma weer , de enige goed werkende AV.Alle andere AV's zijn naderhand gepatcht voor gebruik in windows 8.1.Dus alle links naar AV tests zijn voor oudere besturingen en dus waardeloos voor 8.1 en houden ook geen rekening met de standaard verbeterde beveiliging van Windows 8.1.Bij normaal gebruik is WIndows Defender een prima beschermer.
Beste vr1944.
Zoals een aantal anderen schrijf jij ook hier de grootst mogelijke kul.
Voor jou ook het advies, verdiep je eerst eens in de materie en laat dan je onzin los op een forum waarin je geacht wordt een goed advies te geven over een serieus onderwerp als een virusscanner.
Het feit dat je van geen toeten of blazen weet bewijs je al door te beweren dat AV tests alleen voor oudere systemen bedoeld zou zijn en dat Windows 8.1 door zijn, wat jij beweerd, verbeterde beveiliging op zich al veilig zou zijn.
Als je op de link zou klikken die ik en Aurora hebben gegeven zou je kunnen zien dat er voor elke Windows versie, dus Windows-XP, Windows-Vista, Windows-7 en ook Windiws-8, aparte tests zijn, en je begrijpt ook helemaal de werking van computervirussen en andersoortige malware en de bestrijding daar van totaal niet...

We laten het hier maar bij, ik hoop alleen dat vragensteller zich niet door dit soort onzin laat leiden.

[quote=ron530 schreef op maandag 20 jan 2014, 16:41]Testlabs zijn vaak commercieel bezig ook wel logisch want ze worden gesponsord door fabrikanten die betaalde producten op de markt brengen. In een grijs verleden gingen er geruchten dat een aantal van die fabrikanten zelf virussen ontwikkelden en pc's daarmee infecteerden om de omzet op te krikken. Ze deden persberichten uitgaan die door de media werd opgepikt en hoe kan het ook anders een dag later was er een update om die virus te verwijderen. MSE is bij normaal PC gebruik afdoende.
Echt niet te geloven dit.

Friedrich von Schiller, Duits filosoof geboren in 1759 schreef eens:
"Tegen zulke domheid strijden zelfs de goden vergeefs".

Man als je nu geen onderbouwde beweringen kunt doen, ga dan lekker vissen, dan breng je een systeem van een ander ook niet in gevaar met je ongebreidelde quatsch...

Ik zou graag willen Gompy2 dat je ron530 nooit meer het advies geeft om te gaan vissen. Ik kan niet goed vissen en vraag altijd anderen om advies om de grootste vis aan de haak te slaan. Als hij me dan moet adviseren denk ik dat ik eerst zwemles moet nemen.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jan 24, 2014 om 10:45
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=spoeltje schreef op donderdag 23 jan 2014, 05:39]
De Eset Smart Security is al jaren mijn favoriet.
Begin hier nu toch te twijfelen aan Eset :-).

Hij ziet tegenwoordig 'CCleaner' als 'n virus en is de enige die dit doet (bron: VirusTotal.com.

Het gaat om de Toolbar van Google die in het pakketje zit (overigens in W7u, krijg ik nooit de optie om die te installeren, vreemd). Feitelijk hebben ze dus ook nog gewoon gelijk bij Eset..

labren
door labren - Jan 28, 2014 om 00:10
862 Antwoorden / 0 Vragen

ik weet niet wat voor computers jullie hebben maar als je niet eens een virus scanner erop kan hebben !!!!! wordt het tijd dat jullie een orginele windows erop gaan zetten en geen gehackte

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jan 28, 2014 om 19:05
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=labren schreef op dinsdag 28 jan 2014, 00:10]ik weet niet wat voor computers jullie hebben maar als je niet eens een virus scanner erop kan hebben! Wordt het tijd dat jullie een originele Windows erop gaan zetten en geen gehackte
Doe eens vertellen wat je nu precies wil zeggen. Nu zeg je feitelijk dat je op 'n 'niet originele Windows' geen virusscanner kunt installeren. Dat is per definitie onjuist, aangezien je daarmee ook gewoon alles kunt doen.

labren
door labren - Dec 27, 2014 om 15:29
862 Antwoorden / 0 Vragen

norton antivirus is als beste getest

diumenge
door diumenge - Dec 27, 2014 om 15:38
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=labren schreef op zaterdag 27 dec 2014, 15:29]norton antivirus is als beste getest

Haha, wanneer en door wie? Linkje graag.

edrick3
door edrick3 - Dec 27, 2014 om 16:13
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=labren schreef op zaterdag 27 dec 2014, 15:29]norton antivirus is als beste getest

Een jaar te laat en waar haal je die 'wijsheid' vandaan?
Uit je duim?